Gå til innhold

Når bare en vil flytte sammen, hva gjør jeg da ?😳🙈

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skjønner at han ikke vil bo sammen enda.han jobber skift , studerer deltid ( startet nå) to barn som har det vanskelig og en ex som krever enormt mye.

han har hatt mulighet bytte uke mange ganger med henne men aldri snudd det.

jeg byttet helg på jobben min for få alt til bli bedre å frigjør mer kjærestetid og at vi har barn på samme uke å kan finne på ting som familie.har nå tatt opp dette i to år.

Han lovet hele tiden ordne dette, så jeg ordna de sånn at jeg fikk jobbehelg når han jobber helg så vi kunne få mer tid sammen.men han snur aldri ukene med barna som en del av avtalen vår

Anonymkode: dd629...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han snur ikke ukene fordi det er ikke viktig for han.

Anonymkode: 68ae2...31d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan dere ikke besøke hverandre når den andre har barn da?

Anonymkode: 26ab1...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skjønner at han ikke vil bo sammen enda.han jobber skift , studerer deltid ( startet nå) to barn som har det vanskelig og en ex som krever enormt mye.

han har hatt mulighet bytte uke mange ganger med henne men aldri snudd det.

jeg byttet helg på jobben min for få alt til bli bedre å frigjør mer kjærestetid og at vi har barn på samme uke å kan finne på ting som familie.har nå tatt opp dette i to år.

Han lovet hele tiden ordne dette, så jeg ordna de sånn at jeg fikk jobbehelg når han jobber helg så vi kunne få mer tid sammen.men han snur aldri ukene med barna som en del av avtalen vår

Hvis han så tydlig ikke prioriterer tid med deg så har du jo svaret ditt. Han er ikke nok interessert.

Jeg er helt enig med han ang å flytte sammen, jeg vil ikke flytte sammen med noen så lenge jeg har hjemmeboende barn (og nå har det jo kommet tall på at 2 av 3 bonusfamilier oppløses igjen også, enda større grunn til å ikke flytte sammen). Men om han ikke hadde giddet å prøve å tilpasse så vi får mer tid sammen så hadde jeg ikke giddet å fortsette forholdet. Da prioriterer han ikke "oss", og det er uaktuelt for meg å være sammen med en som setter meg lengre ned på lista enn rett nedenfor barna. Finn en som ønsker å bruke tid sammen med deg!

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (1 time siden):

Hvis han så tydlig ikke prioriterer tid med deg så har du jo svaret ditt. Han er ikke nok interessert.

Jeg er helt enig med han ang å flytte sammen, jeg vil ikke flytte sammen med noen så lenge jeg har hjemmeboende barn (og nå har det jo kommet tall på at 2 av 3 bonusfamilier oppløses igjen også, enda større grunn til å ikke flytte sammen). Men om han ikke hadde giddet å prøve å tilpasse så vi får mer tid sammen så hadde jeg ikke giddet å fortsette forholdet. Da prioriterer han ikke "oss", og det er uaktuelt for meg å være sammen med en som setter meg lengre ned på lista enn rett nedenfor barna. Finn en som ønsker å bruke tid sammen med deg!

Skjønner hans side om det å flytte sammen, men samtidig skal vi kunne dele livet sammen.

han har «hviledager « selv om jeg er i nærheten å bare vil sees en time og to 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor kan dere ikke besøke hverandre når den andre har barn da?

Anonymkode: 26ab1...2c7

Jo vi gjør dette også men han e veldig mye trøtt og skyver meg en del unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 19.40):

Har en kjæreste som bor 25 min kjøring fra meg. Vi har vært sammen 2,5 år nå.

Vi ser hverandre veldig sjelden (ca 3 dager i mnd) grunnet jobb, barn ulik uke osv

Jeg begynner føle litt på ensomhet.savne bo med noen.å vi har så lite tid sammen sånn som det er nå.

luftete dette med bo sammen å han var klar kanskje 8-9 år frem i tid når det minste barnet er 18 år🙈

kjenner jeg er ikke helt der.kan godt vente litt men ikke mange mange år.

hva ville dere gjort ?

Jeg kan forstå hva han tenker om det er han som har barn og spesielt om han har omsorgen alene.

Det trenger ikke bety at han ikke er 100% for deg, men at han tenker realistisk og vil fokusere på det som er viktigst akkurat nå.

Jeg tenker på samme måte. Har et barn med utfordringer, og det tar mye krefter fra meg. Å bli samboere nå vil rett og slett introdusere mer negativt enn positivt og ikke fungere for noen.

Kan det være dette som er tilfellet her?

M

Anonymkode: 44672...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi var også invitert til fest sammen 3 dager etter en uke i syden sammen.men da ville han dra alene og tok meg ikke med.ble veldig lei meg og følte uka i syden var nok for han og nå måtte han ha ro.

jeg tar mye hensyn til at han har komt ut av et forhold med psykisk vold og en eks som fortsatt trakkaserer og lager mye styr.men dette går utover meg.selv om jeg ikke har gjort annet en prøve hjelpe og avlaste 

Er du sikker på at det han sier om eksen faktisk er sant?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (På 12.11.2024 den 20.12):

Ærlig talt, det er da ikke sånn at fordi man vil være særboer, så har man den andre "gående på gress"? Helt normalt og OK å ville være særboer, spesielt når man har barn på hver sin kant.

Jeg synes også den er en merkelig holdning flere kommer med når de sier at enten må TS godta hans "opplegg" eller så må hun avslutte. Det å kunne gi og ta litt er jo en del av et forhold. Hvis alle bare skal være rigide og stå på sitt og si "my way or no way" så hadde det jo ikke vært mange par her i verden... Det er klart TS kan si at hun vil bli samboer, og gjerne tidligere enn han evt. vil. Kanskje kan de møtes på midten et sted.

Det bør jo også være mulig å møtes oftere enn 3 ganger i måneden.

Jeg er helt enig i denne, av erfaring og med visse forbehold om hva du legger i det.

Tenker du det er sunt for forholdet om denne mannen flytter sammen med henne i mot sine egne behov?

Det kan tolkes som at han ser dette som mulig når barna er voksne. Han ser nok at noe annet ikke vil fungere.

Da tenker jeg faktisk at det er den andre som må ta et standpunkt på om han er verdt ventetiden, om hun har så stor tro på dette forholdet at dette lar seg gjennomføre.

Han er ærlig, det skal respekteres. Jeg ser på denne situasjonen som om at hun nå eier saken og avgjørelsen. Ikke at hun må vike. Hun har et valg.

Anonymkode: 44672...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spørre deg selv: ønsker du å ha det slik i et forhold? For han kommer ikke til å forandre seg. Orker du å være kjæreste med en person du kun kan treffe tre ganger i måneden de neste årene? 

Det hadde ikke jeg klart med min nye kjæreste. Vi har vært sammen kun noen måneder. Nå får vi bare til å treffes 2 helger i måneden. Etter jul blir det nok 3 helger i måneden. Men på sikt ønsker vi jo å flytte sammen, eller bytte jobb els, for å få mer tid sammen. Vi tenker veldig likt her, bare at vi vil bruke god tid på å bli kjent og trygge på hverandre før vi evt flytter sammen. Du og din kjæreste ønsker jo ikke det samme. Da er spørsmålet; kan du leve med å ha det slik? Eller er det beste å avslutte forholdet, og håpe på å finne en fyr som imøtekommer dine behov i større grad? 

Anonymkode: 84089...ed6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (2 timer siden):

Dette er jo ikke et kjæresteforhold, men fwb. Move on. Dere er ikke på bølgelengde. 

Nei vi vil nok ulike ting.han utrykker mye at han ønsker ro , alenetid osv.de skyldes nok hans turbulente liv forrige gang og at han gikk rett inn i forhold med meg.skulle ønske hab hadde noen år for seg selv først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må spørre deg selv: ønsker du å ha det slik i et forhold? For han kommer ikke til å forandre seg. Orker du å være kjæreste med en person du kun kan treffe tre ganger i måneden de neste årene? 

Det hadde ikke jeg klart med min nye kjæreste. Vi har vært sammen kun noen måneder. Nå får vi bare til å treffes 2 helger i måneden. Etter jul blir det nok 3 helger i måneden. Men på sikt ønsker vi jo å flytte sammen, eller bytte jobb els, for å få mer tid sammen. Vi tenker veldig likt her, bare at vi vil bruke god tid på å bli kjent og trygge på hverandre før vi evt flytter sammen. Du og din kjæreste ønsker jo ikke det samme. Da er spørsmålet; kan du leve med å ha det slik? Eller er det beste å avslutte forholdet, og håpe på å finne en fyr som imøtekommer dine behov i større grad? 

Anonymkode: 84089...ed6

Tror kanskje jeg ønsker noe mer.jeg er skikkelig forhold person han har uttalt at han egentlig ikke er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror kanskje jeg ønsker noe mer.jeg er skikkelig forhold person han har uttalt at han egentlig ikke er det

Det han sier her, er jo at det ikke er deg han vil ha.

"Eksen kontrollerer meg, jeg trenger alenetid, er ikke forholdsperson, vil bo alene, vil på fest alene, vil bare se deg tre ganger i mnd(!)"

At du gjør noe slikt mot deg selv.

Leker kjæreste for en slik mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MizzVic skrev (6 minutter siden):

Det han sier her, er jo at det ikke er deg han vil ha.

"Eksen kontrollerer meg, jeg trenger alenetid, er ikke forholdsperson, vil bo alene, vil på fest alene, vil bare se deg tre ganger i mnd(!)"

At du gjør noe slikt mot deg selv.

Leker kjæreste for en slik mann.

Ja det er faktisk helt sant.han vil nok egentlig ikke ha noe forhold selv om han sikkert er glad i meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker deg en livspartner må du nok ende dette forholdet og gå videre i jakten på noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er faktisk helt sant.han vil nok egentlig ikke ha noe forhold selv om han sikkert er glad i meg 

Han er sikkert glad i deg men du er kanskje ikke den rette for han. Jeg har vert i ett sånt forhold og han hadde ikke tid, måtte slappe av, skulle mye annet. Så traff han ei på en fest og da hadde han masse tid og forpliktet seg til henne, i løpet av tre mnd flyttet hun inn.

Anonymkode: 68ae2...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Høres ikke ut som en mann som elsker og prioriterer deg. Han syntes det er behagelig å ha deg tilgjengelig når det passer han. Tror du får det bedre alene

Anonymkode: 6ad40...a3e

Dette.

Ser ikke noe felles fremtid for dere, ts.

Anonymkode: 1ae00...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi var også invitert til fest sammen 3 dager etter en uke i syden sammen.men da ville han dra alene og tok meg ikke med.ble veldig lei meg og følte uka i syden var nok for han og nå måtte han ha ro.

jeg tar mye hensyn til at han har komt ut av et forhold med psykisk vold og en eks som fortsatt trakkaserer og lager mye styr.men dette går utover meg.selv om jeg ikke har gjort annet en prøve hjelpe og avlaste 

Jeg kan på en måte forstå han. Jeg har vært den personen selv. Et behov for alenetid, og orket ikke være med kjæresten hele tiden, spesielt ikke hvis jeg var sliten, ønsket ikke å flytte sammen pga barnet, men hos meg var det ikke et godt tegn. Jeg var glad i han, men fant flere og flere grunner til å ikke være med han, og trakk meg etter hvert ut av forholdet. 
Jeg brukte god tid på å jobbe med meg selv, og virkelig komme meg over traumer fra tidligere forhold, og etter hvert fant jeg uforventet tilbake til kjæresten. Vi bor 30 min unna hverandre, men er sammen hver eneste dag nesten, og skal snart flytte sammen. 
Nå spiller det ingen rolle hvor mye jeg har jobbet, eller om jeg er invitert på aldri så mange andre ting. Selv om jeg har gått overtid, og er så sliten at jeg knapt klarer å stå på føttene, om klokken er 08 etter å ha vært på jobb siden kl 15. Jeg kjører de 30 minuttene det tar for å kunne være med han den tiden vi har tilgjengelig. Jeg finner alltid tid og kapasitet, selv om jeg ellers har vært et menneske som har hatt et stort behov for egentid å ro. 

Anonymkode: 7eef7...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes du skal lese alt du selv skriver i denne tråden, for da har du svaret ditt.

Du får ikke lov til å stikke innom ham når du likevel er i nærheten og besøker søsteren din. Veldig rart. Han velger også å dra på fest uten å ha med deg. Altså, han er ikke for sliten til å dra på fest, han er bare for sliten til å ha med deg! Sånn virker det over hele fjøla. Han har ikke interesse av å være mer sammen med deg, og da er eksen sikkert en god unnskyldning å vise til. Det er ikke sikkert hun saboterer noe som helst. Da har han en grunn til å avspise deg med smuler.

Du er bra nok til å få tilfredsstilt de behov han har, og ellers ønsker han ikke å se noe til deg.

Kom deg ut av dette, og finn deg en bra mann som ønsker å være sammen med deg, og som du kan planlegge livet sammen med.

Anonymkode: a3c5c...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...