Gå til innhold

Når bare en vil flytte sammen, hva gjør jeg da ?😳🙈

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har en kjæreste som bor 25 min kjøring fra meg. Vi har vært sammen 2,5 år nå.

Vi ser hverandre veldig sjelden (ca 3 dager i mnd) grunnet jobb, barn ulik uke osv

Jeg begynner føle litt på ensomhet.savne bo med noen.å vi har så lite tid sammen sånn som det er nå.

luftete dette med bo sammen å han var klar kanskje 8-9 år frem i tid når det minste barnet er 18 år🙈

kjenner jeg er ikke helt der.kan godt vente litt men ikke mange mange år.

hva ville dere gjort ?

Anonymkode: dd629...687

Klarer du ikke å vente så har du jo ikke så mange andre alternativer enn å gjøre det slutt da, man kan ikke tvinge noen til å flytte med en.

Anonymkode: b3d3b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke greid å ta frieriet til en mann alvorlig når han ikke kan finne mer enn tre dager i måneden for å møte deg, Ts!

Og etter 2,5 år med dette nesten-ikke-se-hverandre "forholdet", så fridde han i sommer...

Jeg vil tro at frieriet kom fordi han egentlig vet at han er i ferd med å miste deg, og så gir han deg et uforpliktende "håp" om at han vil gi deg mer enn han faktisk har planer om. For han har ikke tenkt å dele mer av livet sitt med deg før om 8-9 år... kanskje! Det frieriet er absolutt ikke verdt noe som helst! Det handler i hvert fall ikke om omtanke for deg eller et ønske om å faktisk dele livet med deg!

Tror du må våkne opp og se dette for hva det er, Ts! Mulig han bryr seg om deg. Men han ønsker ikke å dele livet sitt med deg! Det har han gjort veldig tydelig gjennom praktiske handlinger i 2,5 år, og med det han sier om at å eventuelt flytte sammen tidligst vil skje om kanskje 8-9 år.

Dette hadde jeg tolket dit at jeg var kjekk å ha for ham, og at jeg i realiteten kun var en elskerinne for ham, ikke annet. Og jeg hadde minnet meg selv på at jeg fortjente uendelig mye mer av en kjæreste og livspartner enn tre dager pr. måned og falske fremtidshåp.

Anonymkode: aa251...551

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare spørre direkte hvorfor han ikke vil bo med deg? Tror du at han ser andre damer når dere ikke møtes?

Anonymkode: aa644...25b

Det har han jo sagt. Vil ikke ha ny samboer når barnet er lite. Sier at det er aktuelt når barnet er 18. Fornuftig synes jeg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde til meg i sommer..tanken om at han har andre damer er ikke noe jeg tenker over.

det med ha barn ulik uke er exen hans som saboterer

Du kan bytte uke du vel?

Anonymkode: 76944...b87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår situasjon har noen likhetstrekk. Vi bor 25 minutt unna hverandre, men barna er 10 - 15 år, jeg har 100% han 50%.

I vårt tilfelle så var jeg krystallklar på mine intensjoner fra start av, og det var felles hjem, familie og ekteskap. Han fikk muligheten til å takke for seg og gå videre om han så etter andre ting. Heldigvis ville vi det samme. 

Like intensjoner betyr ikke hastverk, og vi finner trygghet i å ønske det samme og dra i samme retning. Barna kommer godt overens og vil gjerne flytte sammen. 

Vi møtes hver helg. Det er viktig for oss. Forsøker å overnatte fredag - søndag, av og til blir det l - s, av og til må vi dele oss fordi barna skal på forskjellig, da blir det minst ett måltid sammen og treff. På sin barnefrie uke bor han en natt i uken her, av og til to. 

Minst én gang i året reiser vi på helgetur sammen på hvert av barna sine idretter. 

Vi har dater bare vi to. 

Vi drar på søndagsmiddag til hver av familiene våre.

Vi har planer om å feire jul hver for oss, men barna etterspør å feire sammen.

Vi bor sammen i feriene.

Hvorfor ser dere hverandre bare 3 ganger på en mnd?

Anonymkode: 1ae00...fc6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde til i sommer, men vil ikke bo sammen? Så hvis dere gifter dere så skal dere bo på hver deres plass? Og sees like sjelden da eller 😳

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan du ikke bare spørre direkte hvorfor han ikke vil bo med deg? Tror du at han ser andre damer når dere ikke møtes?

Anonymkode: aa644...25b

Om han vil vente til minste barnet er 18 år, så tenker jeg det handler om barna...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er dere sammen når dere møtes? Er det overnatting med flere netter, eller er det dagstreff? Det tenker jeg har litt og si. Dere bor også bare 25 min unna hverandre, så muligheten for å treffes oftere er jo der! Og dere kan vel finne på ting med hverandres barn? Og alle barna sammen? Overnatte hos hverandre selv om dere har barna hjemme?? 

Jeg og kjæresten bor litt over 2 timer unna hverandre. Vi treffes 2-3 ganger i mnd. Da overnatter vi 2-3 netter hos hverandre. Han har ett barn, og jeg er hos de selv om han har barnet sitt hjemme, og vi finner på ting sammen. Hadde det ikke vært for avstanden, tror jeg vi hadde sett hverandre nesten hver dag..

Anonymkode: 84089...ed6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Han har deg gående på gress i mangel av noe bedre. Enten godtar du hans opplegg, ellers så må du avslutte. 
Har du noen andre alternativer? 

Anonymkode: 02679...775

Det tror jeg faktisk ikke. De bor 25 minutter fra hverandre som viø gjøre skoleveien for en av partene mye lengre eller at man ser barna sine kun i helger. Å flytte ut av område hvor barna har vennene sine gjør jo at man vil vare se mindre og mindre til de. Han tenker først og fremst på barna akkurat slik han skal! Et stort grønt flagg😎

Anonymkode: ef3e5...8f5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi ser hverandre veldig sjelden (ca 3 dager i mnd) grunnet jobb, barn ulik uke osv

Jeg begynner føle litt på ensomhet.savne bo med noen.å vi har så lite tid sammen sånn som det er nå.

luftete dette med bo sammen å han var klar kanskje 8-9 år frem i tid når det minste barnet er 18 år🙈

hva ville dere gjort ?

Jeg hadde funnet en UTEN barn hadde jeg vært i din situasjon der ønsket var å flytte sammen.

Jeg har barn selv,ønsker ikke bo med noen. Heldigvis respekterer kjæresten min det. 

Det eneste jeg reagerer på er å møttes 3 dager pr måned. Dette er svært lite. Dere kan besøke hverandre selv om den ene har barn osv. Hvorfor ses dere ikke mer?

Anonymkode: a57cd...c46

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at han ikke vil bo sammen med barn osv, men dere sees 3 ganger i mnd?!

Anonymkode: 85271...05a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste løsningen jeg kan se for dere, er at du aksepterer særbo og han strekker seg mye lenger enn nå for at dere tilbringer mer tid sammen. 

Og - helt ærlig - fra en stemor til en annen, du slipper unna mye bråk og kaos ved å ikke bo sammen når det er en vanskelig eks involvert!! Tro meg!! 

Anonymkode: dd0c8...319

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 20.00):

Han fridde til meg i sommer..tanken om at han har andre damer er ikke noe jeg tenker over.

det med ha barn ulik uke er exen hans som saboterer

Avstandsforhold er krevende og slitsomt. Har du barn i tillegg, er det ekstra krevende for den som har barn. Kasta vekk to år på en som brukte meg som avstandsforhold-kjæreste. Viste seg at han hadde masse damer på si. Han hadde ikke barn, men jeg hadde. 1,5 t kjøring annenhver fredag etter jobb med en aktiv sjuåring som jeg hadde alene. La alt i det forholdet der, men så viste det seg at «egentida» han «måtte» ha annenhver fredag og helg, ble brukt på å være utro. I vårt tilfelle var jeg åpen for å flytte sammen da han hadde enebolig og god plass, men var ikke i hans planer tydeligvis. 

Skjønner på en måte om barnet hans er over 8 år og ikke vil flytte sammen. Blir vanskeligere jo eldre barnet er, men å møtes så sjeldent er drepen. Var jeg deg, ville jeg ha brukt tida mi på en som vil det samme som deg, det vil tydeligvis ikke han, og han gir deg svært liten tid sammen. 

Anonymkode: 51fb0...306

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Avstandsforhold er krevende og slitsomt. Har du barn i tillegg, er det ekstra krevende for den som har barn. Kasta vekk to år på en som brukte meg som avstandsforhold-kjæreste. Viste seg at han hadde masse damer på si. Han hadde ikke barn, men jeg hadde. 1,5 t kjøring annenhver fredag etter jobb med en aktiv sjuåring som jeg hadde alene. La alt i det forholdet der, men så viste det seg at «egentida» han «måtte» ha annenhver fredag og helg, ble brukt på å være utro. I vårt tilfelle var jeg åpen for å flytte sammen da han hadde enebolig og god plass, men var ikke i hans planer tydeligvis. 

Skjønner på en måte om barnet hans er over 8 år og ikke vil flytte sammen. Blir vanskeligere jo eldre barnet er, men å møtes så sjeldent er drepen. Var jeg deg, ville jeg ha brukt tida mi på en som vil det samme som deg, det vil tydeligvis ikke han, og han gir deg svært liten tid sammen. 

Anonymkode: 51fb0...306

Han jobber to uker på skift der han jobber fra 04-14.30 på kjøkken som kokk på verft.gir ofte tydelig beskjed om at han ikke vil møtes disse ukene for han er så sliten.ofte har jeg vært i nærheten for min søster bor 5 min fra han.men da får jeg ikke komme innom en gang bare eks sløve med en film og litt takeaway mat.

han har behov for mye ro ofte merker jeg å det går utover forholdet.føler på ingen måte det er åpen dør sånn som det er hos meg alltid 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også invitert til fest sammen 3 dager etter en uke i syden sammen.men da ville han dra alene og tok meg ikke med.ble veldig lei meg og følte uka i syden var nok for han og nå måtte han ha ro.

jeg tar mye hensyn til at han har komt ut av et forhold med psykisk vold og en eks som fortsatt trakkaserer og lager mye styr.men dette går utover meg.selv om jeg ikke har gjort annet en prøve hjelpe og avlaste 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 19.40):

hva ville dere gjort ?

Hvis det  ødelegger muligheter for å skape egen familie etc. Ville jeg ha droppet han. 

Å gi han 8 til 9 år av livet ditt og du på veien skal ha smuler, og øke din alder så du risikerer å miste muligheter  til egen familie, hadde jeg ikke gitt han.

Å vise interesse  for kontakt 3 ganger i mnd, er å lure deg og vise deg litt fingeren. Du har desverre ikke større verdi. Og opplegget oasser hans narrativ. Du er heller ikke garantert at dere flytter sammen om 8 til 9 år. Så det han ber om er å be om for mye

Anonymkode: a10f2...5bb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han jobber to uker på skift der han jobber fra 04-14.30 på kjøkken som kokk på verft.gir ofte tydelig beskjed om at han ikke vil møtes disse ukene for han er så sliten.ofte har jeg vært i nærheten for min søster bor 5 min fra han.men da får jeg ikke komme innom en gang bare eks sløve med en film og litt takeaway mat.

han har behov for mye ro ofte merker jeg å det går utover forholdet.føler på ingen måte det er åpen dør sånn som det er hos meg alltid 

Da hadde jeg takket for meg altså. Han prioriterer deg ikke, og klarer seg helt fint med å se deg 3 ganger i måneden. 

jeg og samboer hadde begge barn fra før. Bodde 3,5 timer fra hverandre da vi møttes. Vi møtte hverandres barn tidlig, og introduserte barna tidlig da vi visste vi ville satse på hverandre og ønsket det samme. Viss ikke hadde vi aldri kunne møtes i helger.
vi var sammen nesten hver helg og ferie frem til vi flyttet sammen etter 6 måneder. Barna var selvsagt inkludert i prosessen, siden hans barn måtte bytte skole:)  

Anonymkode: 9e89c...f57

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som en mann som elsker og prioriterer deg. Han syntes det er behagelig å ha deg tilgjengelig når det passer han. Tror du får det bedre alene

Anonymkode: 6ad40...a3e

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 min er jo heller ikke avstandsforhold....

Det er vanlig kjøretur.

Anonymkode: 9f3dd...c71

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 19.45):

Hva er det å gjøre? Du er sammen med en mann som ikke ønsker å bo med deg. Ditt valg om du vil fortsette forholdet med han eller ikke. Du gir han det han vil ha uansett, så han ser vel ikke grunnen til å flytte sammen. 

Anonymkode: d5ec4...2c9

Det er nok ikke det som er grunnen…. Han har tatt et fornuftig valg med å ikke blande stebarn. All applaus til ham! 

Anonymkode: ee8ff...3c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...