Gå til innhold

Når bare en vil flytte sammen, hva gjør jeg da ?😳🙈

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har deg gående på gress i mangel av noe bedre. Enten godtar du hans opplegg, ellers så må du avslutte. 
Har du noen andre alternativer? 

Anonymkode: 02679...775

Ærlig talt, det er da ikke sånn at fordi man vil være særboer, så har man den andre "gående på gress"? Helt normalt og OK å ville være særboer, spesielt når man har barn på hver sin kant.

Jeg synes også den er en merkelig holdning flere kommer med når de sier at enten må TS godta hans "opplegg" eller så må hun avslutte. Det å kunne gi og ta litt er jo en del av et forhold. Hvis alle bare skal være rigide og stå på sitt og si "my way or no way" så hadde det jo ikke vært mange par her i verden... Det er klart TS kan si at hun vil bli samboer, og gjerne tidligere enn han evt. vil. Kanskje kan de møtes på midten et sted.

Det bør jo også være mulig å møtes oftere enn 3 ganger i måneden.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde heller ikke ønsket samboerskap før barnet mitt flytter ut, men det hadde definitivt vært for lite å møtes tre ganger i måneden. Må jo finnes en mellomting her? 

Anonymkode: f5d78...e83

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ærlig talt, det er da ikke sånn at fordi man vil være særboer, så har man den andre "gående på gress"? Helt normalt og OK å ville være særboer, spesielt når man har barn på hver sin kant.

Jeg synes også den er en merkelig holdning flere kommer med når de sier at enten må TS godta hans "opplegg" eller så må hun avslutte. Det å kunne gi og ta litt er jo en del av et forhold. Hvis alle bare skal være rigide og stå på sitt og si "my way or no way" så hadde det jo ikke vært mange par her i verden... Det er klart TS kan si at hun vil bli samboer, og gjerne tidligere enn han evt. vil. Kanskje kan de møtes på midten et sted.

Det bør jo også være mulig å møtes oftere enn 3 ganger i måneden.

Takk for at du skriver så hyggeligt😊

Anonymkode: dd629...687

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor kan ikke du bytte samværsuke?

Anonymkode: 4dd7f...883

Fordi det er litt komplisert med mange barm hos min eks åsså nekter hans ex fordi hun hele tiden lager styr og sabotasjer for oss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han vil være særbo, har jeg full forståelse for.

Men dere må jo prøve å få til og møtes oftere. Om så barna må introduseres. Og dere har jo vært sammen lenge, og han har fridd, da får man ta noen steg framover i forholdet og. 

Anonymkode: e35cd...39c

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han fridde til meg i sommer..tanken om at han har andre damer er ikke noe jeg tenker over.

det med ha barn ulik uke er exen hans som saboterer

Han fridde i sommer, men tenkte å vente i 8-9 år før dere gifter dere? Eller skal dere gifte dere nå og bo hver for dere i 8-9 år? Skal dere møtes oftere enn 3 ganger i måneden når dere er gift?

Jeg skjønner ikke helt planene deres.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her. Hjelp til selvhjelp. Via andre. Det er jo noe som ikke stemmer med logistikken når en møtes tre ganger i måneden og en ikke vil bo sammen, men gifte seg. 

På den annen side så kan du jo se litt positivt på det. Du blir ikke sett på som et bonusmor-objekt, der dere kun møtes tre ganger hjemme, i samboerskap, men der du overtar hjemmefunksjonen. Så litt empati er det å spore der. 

For å være ærlig tror jeg forholdet ikke er noe å satse på.

Anonymkode: aa644...25b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han vil være særbo kan jeg godt forstå, spesielt om han har en vanskelig eks. Han er sikkert redd for at hun skal gå all in for å gjøre livet surt for dere alle og ut i fra hva jeg ser du skriver TS så har han jo god grunn til å tro det. 

Men dere må jo kunne få til å treffes oftere enn dere gjør nå! 25 minutter er jo virkelig ikke all verdens. Det er jo bare en svipp!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig at dere kun sees 3 ganger i mnd!?!?

Kjæresten min bor 32 min med tog og vi sees så og si hver helg, innimellom ukedager og har vært sammen hver ferie.

Vi er begge alene med barn og barna har blitt introdusert da det var viktig for oss å kjenne på familiedynamikken. 

Vi kjenner oss ekstremt trygg på oss og da vi så at barna også kjenner på at vi har blitt en familie så er det null tvil om at det blir oss.

Vi ønsker å flytte sammen, men vi er forberedt på å være særboere om barna føler på at det er bedre. Han skal uansett flytte nærmere meg sånn at vi kan bo hos hverandre i lengre perioder, også i hverdager.

Med dere derimot og et vanskelig forhold med ex som saboterer og dere ikke ser hverandre mer enn 3 ganger i mnd. Jeg hadde avsluttet👀🤷🏻‍♀️

Anonymkode: d5dcc...411

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan du ikke bare spørre direkte hvorfor han ikke vil bo med deg? Tror du at han ser andre damer når dere ikke møtes?

Anonymkode: aa644...25b

hun har fått svar, når det eldste barnet er 18 - altså har han tatt hensynet til barna foran egne ønsker osv osv osv, det betyr ikke at han har andre på si - ærlig talt? 

Anonymkode: 81b25...4c5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kjæreste som bor 25 min kjøring fra meg. Vi har vært sammen 2,5 år nå.

Vi ser hverandre veldig sjelden (ca 3 dager i mnd) grunnet jobb, barn ulik uke osv

Jeg begynner føle litt på ensomhet.savne bo med noen.å vi har så lite tid sammen sånn som det er nå.

luftete dette med bo sammen å han var klar kanskje 8-9 år frem i tid når det minste barnet er 18 år🙈

kjenner jeg er ikke helt der.kan godt vente litt men ikke mange mange år.

hva ville dere gjort ?

25 min kjøring og dere ser hverandre 3 DAGER i måneden?? Nei nei nei... du, dette er jo ikke et skikkelig forhold, du er sammen med en fyr som liker tanken på en partner, og ses en gang every blue moon som de sier.

Det er større problemer her altså.. jeg ville ikke kalt dette et forhold en gang fordi det er ikke nok grunnlag

Anonymkode: faee7...03d

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du sikker på at dere ikke bare er FF? 

Anonymkode: 7141d...67a

Jeg hadde tenkt å spørre, men selv ff ses vel oftere....

Anonymkode: faee7...03d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke en av dere endre barneuke, sånn at dere får friuke sammen?

Anonymkode: 95f3d...65a

"Friuke" når man har barn. Kvalmt!

Anonymkode: 3c9cb...1db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo fort krevende å flytte sammen med mine og dine barn, og kanskje har hans barn ytret at dette heller ikke er noe barnet ønsker. Det høres jo fornuftig ut å vente, samtidig skjønner jeg jo din side oppi det hele også. Men det viktigste oppi dette er uansett ikke hva du ønsker eller hvilke behov du har, her handler det om barna og å gjøre det beste for dem. 

Anonymkode: 132f8...de1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Fordi det er litt komplisert med mange barm hos min eks åsså nekter hans ex fordi hun hele tiden lager styr og sabotasjer for oss 

Er det eksen som saboterer, eller er det unnskyldningen han bruker?

Det er tross alt begrenset hvor mye makt ett menneske kan ha over ett annet hushold.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det blir jo fort krevende å flytte sammen med mine og dine barn, og kanskje har hans barn ytret at dette heller ikke er noe barnet ønsker. Det høres jo fornuftig ut å vente, samtidig skjønner jeg jo din side oppi det hele også. Men det viktigste oppi dette er uansett ikke hva du ønsker eller hvilke behov du har, her handler det om barna og å gjøre det beste for dem. 

Anonymkode: 132f8...de1

Hvor godt kan barna kjenne en dame han ser et par ganger i mnd? Er jo null grunnlag der til å flytte sammen.

Anonymkode: d5dcc...411

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MizzVic skrev (39 minutter siden):

Er det eksen som saboterer, eller er det unnskyldningen han bruker?

Det er tross alt begrenset hvor mye makt ett menneske kan ha over ett annet hushold.

Tenker jeg også. Er jo hans valg at han prioriterer deg kun 3 av de ca 15 dagene han har ledig hvis de har 50/50.

Det blir kanskje vanskelig med alenetid, men ingenting står i veien for at han er mer hos deg når du har barna. Og for øvrig å holde seg til avtalen de har seg imellom er ikke akkurat sabotasje, det må litt mer til.

Anonymkode: 563c4...e71

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...