Gå til innhold

Slitt hår

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Håret mitt har den siste tiden blitt veldig tørt, sprøtt og slitt. Særlig i tuppene.

Jeg har alltid hatt veldig tykt hår, men det har nå "tynnet seg ut" en del.

Kan grunnen være at jeg har brukt mye skum og andre hårprodukter i det siste? Før har jeg vært veldig forsiktig med å bruke sterke produkter som kan gjøre skader på håret, slik som det nå er blitt.

Kan du anbefale noen produkter som kan gjenomrette hårets skade?

Evt. Hårkur?

Alica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en realt hårklipp?

Det finnes ingenting som reparerer slitt og ødelagt hår.

Selvsagt kan tørt hår bli bedre med hårkurer o.l., men det kommer jo veldig an på håret ditt da. Mulig at frisøren kan bidra med noe.

Skum, gele, farge, hårspray, permanent, føning... alt sånt kan gjøre håret ditt tørt og slitt.

Mitt beste råd er å ta olivenolje i tuppene og la det sitte i så lenge som mulig. Ta en dusjhette eller en pose på hodet og et håndkle over. Når du skal ta ut oljen: Ta i shampoen FØR du tar vann i håret. Du må bruke mye shampo og massere godt før du skyller ut. Vask håret en gang til med shampo (gjerne en mild type). Skyll godt ut igjen og ha i balsam. La den sitte i en stund og skyll igjen.

Hvis du ikke skal ut på noe spesielt kan det være smart å ta litt balsam i tuppene også etter at du er ferdig med vasken. La den sitte i til dagen etter eller noe (så lenge du kan). Det synes ikke hvis du ikke overdriver.

Men en klipp er det eneste som VIRKELIG hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Lea!

Jeg har nylig vært hos frisøren (3 uker siden), da jeg ikke så noen spesielle tegn på slitt hår. Det er den siste tiden jeg har merket det..

Skal prøve den olivenolje kuren du anbefaler ;)

Jeg kan tenke meg at håret blir nokså "fett" i og med at det er olivenolje. Men blir det skylt ut med rikelig med sjampoo?

Alica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ,

Kjøp en hår kur som kan tørke inn i håret..unngå hårføning og kjøp en antifrizz ting... (trevor sorbie har et par fine av begge)

klipp også av 1. cm på tuppene :)

Da blir håret ditt fint igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...