AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #1 Del Skrevet 12. november 2024 Jeg har en gammel dørkarm uten dørblad, hengsler osv. Kan jeg klare å feste nytt dørblad selv? I så fall hvordan, og hva må jeg kjøpe inn? Jeg har kjøpt dørblad. Vurderer å bare prøve å få tak i en snekker, men de kvier seg ofte for så små oppdrag. Anonymkode: ec3c2...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 Hvis det ikke er noe helt spesielt med karmen du har eller listene rundt ville det muligens vært greiest å kjøpe komplett dør med karm? Anonymkode: e3fac...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvis det ikke er noe helt spesielt med karmen du har eller listene rundt ville det muligens vært greiest å kjøpe komplett dør med karm? Anonymkode: e3fac...999 Og fjerne den eksisterende karmen? Anonymkode: ec3c2...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Del Skrevet 13. november 2024 Var jo gjerne andre mål tidligere, ikke sikkert det er så lett å finne en dør som passer i den karmen… Anonymkode: 54e08...618 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #5 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og fjerne den eksisterende karmen? Anonymkode: ec3c2...d5b Mitt forslag var basert på at jeg ikke har sett dørbladet du har kjøpt, og det at du sier at det er en "gammel" karm. Hvor gammel da?Kanskje dumme spørsmål: Vet du for eksempel at dørbladet du har passer fint i karmen? Forstår jeg det slik at metallhengslene er helt fjernet fra eksisterende karm? Gitt at dørbladet faktisk passer, at låsen treffer der den skal, og at det blir seende pent ut etter din mening så er det gjennomførbart for en snekker å felle inn nye hengsler etc. I Oslo (og sikkert flere andre steder) er det egne små firmaer som har spesialisert seg på slik småsnekring og vaktmestervirksomhet. Men hvis karmen f.eks. er fra 50/60-tallet tror jeg det blir fryktelig mye styr, innfellingen til låsen passer ikke (og det skal veldig lite til), det blir trolig ikke pent og sannsynligvis mer kostbart enn å få en person til å fjerne listene og karmen for så å sette inn en komplett dør med karm. Jobben (ny karm og ny dør) er ikke voldsomt komplisert, men du bør ha tatt i en hammer mer enn et par ganger for at det skal bli bra. Pluss at du må ha litt ekstra småverktøy som folk flest ikke har under kjøkkenbenken (type gjæresag, vater etc) Anonymkode: e3fac...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #6 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var jo gjerne andre mål tidligere, ikke sikkert det er så lett å finne en dør som passer i den karmen… Anonymkode: 54e08...618 Døren passer, har fått mål av snekker. AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt forslag var basert på at jeg ikke har sett dørbladet du har kjøpt, og det at du sier at det er en "gammel" karm. Hvor gammel da?Kanskje dumme spørsmål: Vet du for eksempel at dørbladet du har passer fint i karmen? Forstår jeg det slik at metallhengslene er helt fjernet fra eksisterende karm? Gitt at dørbladet faktisk passer, at låsen treffer der den skal, og at det blir seende pent ut etter din mening så er det gjennomførbart for en snekker å felle inn nye hengsler etc. I Oslo (og sikkert flere andre steder) er det egne små firmaer som har spesialisert seg på slik småsnekring og vaktmestervirksomhet. Men hvis karmen f.eks. er fra 50/60-tallet tror jeg det blir fryktelig mye styr, innfellingen til låsen passer ikke (og det skal veldig lite til), det blir trolig ikke pent og sannsynligvis mer kostbart enn å få en person til å fjerne listene og karmen for så å sette inn en komplett dør med karm. Jobben (ny karm og ny dør) er ikke voldsomt komplisert, men du bør ha tatt i en hammer mer enn et par ganger for at det skal bli bra. Pluss at du må ha litt ekstra småverktøy som folk flest ikke har under kjøkkenbenken (type gjæresag, vater etc) Anonymkode: e3fac...999 Takk for svar. Da tror jeg at jeg finner et firma. Anonymkode: ec3c2...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå