AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:59 #1 Del Skrevet tirsdag kl 15:59 Jeg gir snart opp.. Vi prøver å ha en regel på at å bli med noen hjem skal avtales på forhånd. Men det er stadig vekk telefoner rett etter skolen er slutt med spørsmål om å bli med noen hjem. Forrige uke ble han bare med noen hjem uten å spørre siden han ikke hadde telefonen sin, og da ble konsekvensen at han ikke fikk bli med noen hjem på en uke. I dag kom han hjem med en kompis, og far sa ok til å bli med hjem dit. Far er hjemme nå pga sykemelding. Jeg kommer hjem og blir så irritert over at det vi har sagt ikke følges, og det er jo 100% far sin feil. Hva skal man gjøre? Vi vil at han skal komme hjem og være med oss og broren sin, og andre familier lar jo barna spille fra morgen til kveld og det er mye dårlig mat, som fører til forstoppelse hos sønnen vår. Vi vil ikke at han skal spille så mye og vi vil ikke at han skal spille spill utenfor egen aldersgrense. Det heller virker det som fint lite foreldre bryr seg om.. Hva gjør dere med dette? Er dette vanlig? Anonymkode: 04820...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:04 #2 Del Skrevet tirsdag kl 16:04 Ja, det er vanlig å bli med noen hjem eller ha med besøk hjem. Her synes jeg du er rimelig streng. Vanlig at de avtaler og spør hverandre på skolen også. Fokuser heller på at barnet ditt er heldig som har venner. Anonymkode: db2d5...33d 11 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:07 #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:07 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): og det er mye dårlig mat, som fører til forstoppelse hos sønnen Hva slags mat fører til forstoppelse? Anonymkode: 65847...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:07 #4 Del Skrevet tirsdag kl 16:07 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg gir snart opp.. Vi prøver å ha en regel på at å bli med noen hjem skal avtales på forhånd. Men det er stadig vekk telefoner rett etter skolen er slutt med spørsmål om å bli med noen hjem. Forrige uke ble han bare med noen hjem uten å spørre siden han ikke hadde telefonen sin, og da ble konsekvensen at han ikke fikk bli med noen hjem på en uke. I dag kom han hjem med en kompis, og far sa ok til å bli med hjem dit. Far er hjemme nå pga sykemelding. Jeg kommer hjem og blir så irritert over at det vi har sagt ikke følges, og det er jo 100% far sin feil. Hva skal man gjøre? Vi vil at han skal komme hjem og være med oss og broren sin, og andre familier lar jo barna spille fra morgen til kveld og det er mye dårlig mat, som fører til forstoppelse hos sønnen vår. Vi vil ikke at han skal spille så mye og vi vil ikke at han skal spille spill utenfor egen aldersgrense. Det heller virker det som fint lite foreldre bryr seg om.. Hva gjør dere med dette? Er dette vanlig? Anonymkode: 04820...ac3 Det enkleste her er nok å bytte ut mammaen, fordi hun høres veldig restriktiv ut. Det er et barn du har, et eget lite menneske, ikke en sak du kan kommandere til å svinge etter din pipe. Anonymkode: a5d9c...8a1 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet tirsdag kl 16:07 #5 Del Skrevet tirsdag kl 16:07 Er nok helt vanlig. Vi fikk ofte mld løpet av skoledagen ofte på slutten av dagen om det var greit den og den ble med hjem, eller de ble med hjem til dem. Her har nå vi altid latt de ha med hjem så lenge vi ikke skulle bort. Og ser nå som de er store. Er det ofte de som var mye her som små fort kan komme innom for en kopp kaffe nå også. Syns det er utrolig hyggelig. Og se at de fortsatt har gode vennskap. Ene vennen til sønnen spiste mer middag her en hos sine foreldre en periode. Og som han sier jeg føler jeg har hatt 2 sett med gode foreldre som har vært der for meg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:08 #6 Del Skrevet tirsdag kl 16:08 Men hver eneste dag? Lillebror ser han jo aldri. Det er trening 2 dager i uka, da er de han trener med enten med hit eller han med til de. 1-2 dager uten å bli med noen hjem eller ha med noen hjem er da vel bare sunt? Når skal han kjede seg og hvile hodet? Lese, gjøre lekser og leke med lillebror..? Anonymkode: 04820...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:09 #7 Del Skrevet tirsdag kl 16:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags mat fører til forstoppelse? Anonymkode: 65847...480 Ferdigmat og ingen grønnsaker? Fordi det er null fiber i det..Min sønn spiser mye, så hvis han spiser en halv Grandiosa, og kanskje også noe lignende dagen etter, da blir han ofte forstoppet.. Anonymkode: 04820...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:18 #8 Del Skrevet tirsdag kl 16:18 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det enkleste her er nok å bytte ut mammaen, fordi hun høres veldig restriktiv ut. Det er et barn du har, et eget lite menneske, ikke en sak du kan kommandere til å svinge etter din pipe. Anonymkode: a5d9c...8a1 Så barn skal bare bestemme alt selv? Jeg er jo også veldig usikker på om han egentlig er ønsket i hjemmene til disse barna, da han nok inviterer seg selv endel. Han får lov til å være med og ha med venner hjem. Men ikke hver eneste dag. Hvorfor er det så strengt? Og hva skal man gjøre når de bare sitter og spiller i mange timer og spiller spill han ikke egentlig får lov til å spille? Fordi det er 13 års aldersgrense og han er 8 år..? Jeg får jo ikke gjort noe med hva andre foreldre lar sine barn spille, men jeg vil ikke at han skal drive og skyte menneskelige figurer i flere timer. Uff og uff så fæl jeg er Anonymkode: 04820...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet tirsdag kl 16:19 #9 Del Skrevet tirsdag kl 16:19 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg gir snart opp.. Vi prøver å ha en regel på at å bli med noen hjem skal avtales på forhånd. Men det er stadig vekk telefoner rett etter skolen er slutt med spørsmål om å bli med noen hjem. Forrige uke ble han bare med noen hjem uten å spørre siden han ikke hadde telefonen sin, og da ble konsekvensen at han ikke fikk bli med noen hjem på en uke. I dag kom han hjem med en kompis, og far sa ok til å bli med hjem dit. Far er hjemme nå pga sykemelding. Jeg kommer hjem og blir så irritert over at det vi har sagt ikke følges, og det er jo 100% far sin feil. Hva skal man gjøre? Vi vil at han skal komme hjem og være med oss og broren sin, og andre familier lar jo barna spille fra morgen til kveld og det er mye dårlig mat, som fører til forstoppelse hos sønnen vår. Vi vil ikke at han skal spille så mye og vi vil ikke at han skal spille spill utenfor egen aldersgrense. Det heller virker det som fint lite foreldre bryr seg om.. Hva gjør dere med dette? Er dette vanlig? Anonymkode: 04820...ac3 Herlighet, barn er impulsive. -Straffe med isolasjon fordi han ikke kan planlegge slik du ønsker!? Nei dette var rart. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:22 #10 Del Skrevet tirsdag kl 16:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så barn skal bare bestemme alt selv? Jeg er jo også veldig usikker på om han egentlig er ønsket i hjemmene til disse barna, da han nok inviterer seg selv endel. Han får lov til å være med og ha med venner hjem. Men ikke hver eneste dag. Hvorfor er det så strengt? Og hva skal man gjøre når de bare sitter og spiller i mange timer og spiller spill han ikke egentlig får lov til å spille? Fordi det er 13 års aldersgrense og han er 8 år..? Jeg får jo ikke gjort noe med hva andre foreldre lar sine barn spille, men jeg vil ikke at han skal drive og skyte menneskelige figurer i flere timer. Uff og uff så fæl jeg er Anonymkode: 04820...ac3 Ditt barn er tydelig produkt av din oppdragelse. Strengt å gi et barn «husarrest» eller konsekvens som du konsekvent omtaler det med, når han ikke får bli med noen hjem på en hel uke? Mangler du gangsyn, eller troller du? Vi har jenter, men kunne aldri falt meg inn å behandle dem slik du behandler din gutt. Anonymkode: a5d9c...8a1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:31 #11 Del Skrevet tirsdag kl 16:31 Kaisada skrev (8 minutter siden): Herlighet, barn er impulsive. -Straffe med isolasjon fordi han ikke kan planlegge slik du ønsker!? Nei dette var rart. Han dro hjem til ett barn uten å gi beskjed eller spørre. Når vi har sagt han skal sjekke med oss først. Da er da vel en naturlig konsekvens at man kommer hjem noen dager og forstår at det er vi som bestemmer. Vi er foresten også 2 i dette huset. Og det er far som synes det er mest forferdelig at han er så mye borte, jeg prøver bare å spille på lag. Jeg blir frustrert over at det er så mye spilling i andre hjem, og dårlig mat, men ellers er jeg egntlig mye mer hands off enn far, har bare fått huden full av hvor fæl jeg er som har syntes det har vært helt ok. Så da skal man bare la barna flyte rundt som de ønsker etter en hvis alder? Også skal de søke råd og kunnskap hos jevnaldrende? Er det ikke lurt å være litt tilstedeværende og påpasselig? TS Anonymkode: 04820...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:36 #12 Del Skrevet tirsdag kl 16:36 Vær glad han har venner du... Altfor mange som ikke har det. Og du, blir han forstoppet av en halv Grandiosa av og til er det på tide å ta han med til legen. Ja, det er dårlig mat og ikke hverdagsmat, men blir han forstoppet av det når han spiser 100% riktig ellers med all mat laget fra bunn, aldri ultraprossesert, aldri sukker, ikke rødt kjøtt, kun vann å drikke, alltid masse salat/grønnsaker osv er det i hvert fall rart at han blir forstoppet av en liten utskeielse. Hadde vært noe annet om han spiste pølser, burger, ferdigpizza osv hver eneste dag, det gjør hvem som helst både dorsk og forstoppet. Jeg nekter forresten å tro at foreldrene til alle vennene hans lager dårlig mat, mens kun du lager sunn og riktig mat. Anonymkode: 6cef2...ca2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:41 #13 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 At barn i skolealder henger med venner etter skolen er da både vanlig og bra. Ja, han får lære seg å gi beskjed, men om alt skal planlegges så voldsomt så misser han jo mye av den spontane muligheten. Jeg syns ærlig talt dere er for strenge, og kanskje en grunn til at de er hos alle andre i stedet for at han vil ha med venner hjem til dere? Anonymkode: fa67c...578 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:15 #14 Del Skrevet tirsdag kl 17:15 Her flyr det barn inn og ut hele uken og samme hos vennene til barna min. Jeg syns det bare er koselig 🙂 Å familie blir mindre viktig jo større barna blir. At barn ikke evner å planlegge besøk er helt normalt. Der syns jeg du er vanskelig TS. Å si fra er helt normalt, men barnet viste vel at det fikk nei og ville ikke ringe. Jeg syns at venner trumfer før familie meste parten av tiden. Familien vil altid være der, men vennskap vil man måtte jobbe med og pleie resten av livet. Sett heller pris på at barnet har gode venner og ønsker å tilbringe tid med dem. Mye god læring å være med venner og bli med de hjem 👍 Anonymkode: b9179...2d3 6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:55 #15 Del Skrevet tirsdag kl 17:55 La nå gutten besøke kompisene sine. Det at han gjør det uten å si ifra kan dere jo jobbe med, det bør han klare å få en rutine på. Men å si nei bare fordi han skal henge med dere på kvelden blir for dumt Anonymkode: 166e2...915 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 17:58 #16 Del Skrevet tirsdag kl 17:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ferdigmat og ingen grønnsaker? Fordi det er null fiber i det..Min sønn spiser mye, så hvis han spiser en halv Grandiosa, og kanskje også noe lignende dagen etter, da blir han ofte forstoppet.. Anonymkode: 04820...ac3 Så du stoler ikke på at noen andre foreldre gir ungene ordentlig mat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet tirsdag kl 18:16 #17 Del Skrevet tirsdag kl 18:16 Det er helt vanlig at de spontant blir med noen hjem. Vi har en regel om at de alltid må si i fra til en av oss. De har ofte ikke med telefonen på skolen så da må de enten låne vennens telefon eller be en av vennens foreldre sende melding. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:21 #18 Del Skrevet tirsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lillebror ser han jo aldri. Lese, gjøre lekser og leke med lillebror..? Anonymkode: 04820...ac3 Storebror har ikke ansvar for lillebror så det argumentet må du ikke bruke. Anonymkode: af6a9...d43 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:37 #19 Del Skrevet tirsdag kl 21:37 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Storebror har ikke ansvar for lillebror så det argumentet må du ikke bruke. Anonymkode: af6a9...d43 Hvordan skal de da få ett tett bånd, om han aldri er hjemme? Anonymkode: 04820...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:51 #20 Del Skrevet tirsdag kl 21:51 Helt vanlig i skolealder , han kan jo ikke bli hjemme for å leke med lillebror, han får leke med sine egne venner ! Anonymkode: 20dfd...b0a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå