Gå til innhold

Bryr ikke lenger seg noe om pasientene sine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden det å være lege er jobben deres? En fastlege foreksempel har jo mange pasienter så de kan jo ikke huske alle. Hvis en pasient har vært ofte hos fastlegen og det skjer noe med pasienten, foreksempel at pasienten får en alvorlig sykdom og dør av dette, et da fastlegen helt uberørt av dette siden det bare er en del av jobben? Mener ikke at de skal ta med jobben hjem og tenke på pasientene av hele tiden når de har fri. Bare lurer på om de bare ser det som jobb eller oppriktig bryr seg? Virker så falskt at de skal hjelpe men egentlig gir fullstendig blaffen i deg og hva som skjer med deg, hvis det er sånn.

Anonymkode: 183a9...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok helt an på om fastlegen har hatt mye å gjøre med vedkommende eller ikke. De som er der en gang hvert tredje år får naturligvis legen en helt annen relasjon til enn de som er der mange ganger i året og kanskje flere ganger i måneden til og med. 

Det er bare tull at man som helsepersonell ikke tar med seg jobben hjem i en del tilfeller. Vi er ikke psykopater, og man blir naturligvis påvirket av tragiske hendelser som menneske med et normalt følelsesregister. Jeg er ikke fastlege, men har jobbet i helsevesenet i mange år. Noen pasienter (og pårørende) får man en god relasjon til og blir kjent med dem over lang tid, og noen personer har man med seg i hjertet sitt hele resten av livet. Det er både de tragiske utfallene man kan huske godt, men også de som har hatt et godt utfall, og at man kan lure på hvordan det går med den personen nå for eksempel. 

Anonymkode: a8c05...f94

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som sekretær på et legekontor, og jeg har sett fra innsiden hvem som bryr seg og hvem som ikke bryr seg. Den mest populære (og kjekkeste) legen hadde rykte for å bry seg veldig om pasientene, men det var kun en fasade. I virkeligheten, og blant oss kollegaer, var det penger og materialisme som sto i hodet på ham. Var mye snakk om å ha så mange som mulig pasienter slik at han kunne tjene ekstra mye. Han hadde et par andre mannlige kollegaer som var litt "fan" av ham, og også de var mer griske enn faktisk opptatte av pasientenes ve og vel. Dessverre.

Av de kvinnelige fastlegene var det mer empati i omløp. De snakket om pasientene med omtanke og omsorg, og jeg satt alltid med et inntrykk av at det var genuint. 

Anonymkode: 9f656...c2c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege bryr seg oppriktig. Jeg ble syk for ca 3,5 år siden. Han ringte meg i begynnelsen daglig, og rakk jeg ikke ta telefon ringte han meg opp igjen. Så gikk det over til ca hver annen dag. Han viste utrolig mye omtanke, og jeg kunne sende han en sms så ringte han.

Jeg var innom hver uke i begynnelsen for prøver. Så ble det sjeldnere, men han ringte fortsatt innimellom. Han ryddet alltid plass for at jeg skulle få komme innimellom ved behov.

Ved måten han prater på og viser omtanke på så vet jeg jo at han bryr seg. Han har aldri tatt betalt for noen av gangene han har ringt meg. 

Vet han var en dyktig og godt likt lege. og så glad de årene han var min lege. Han har sluttet som lege nå pga pensjon . Men fy for en fin lege som passet perfekt i jobben sin

Anonymkode: ce81f...fd1

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...