Gå til innhold

Verste angst symtpomer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva var dine verste kroppslige angst symptomer?

Jeg er i stuss om hvor rare symtpomer det egentlig er mulig å få pga angst!

over tid altså. Og utløst i hytt og pine

Anonymkode: 894ac...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst symptomer kan være alt fra problemer med fordøyelse til hjernetåke til følelselse av besvimelse, brystsmerter, sterk utmattelse, hjertebank, m.m

Anonymkode: 87099...9ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller verste er når jeg havner i frys. Har sosial angst og det er så grusomt når noen feks snakker til meg ute og jeg går i frys tilstand og klarer ikke å tenke, røre på kroppen eller snakke. Den som snakker til meg skjønner ingenting heller og må tro det er noe galt med meg.

Anonymkode: efc35...645

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med intoleranse for lyd og lys og inntrykk? Er dette vanlig ved sterk angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg synes alle er ille hvis de blir sterke nok, men som regel synes jeg de verste er; følelsen av å kveles, intens skjelvning/risting i hele kroppen, samt hakking av tenner som jeg ikke klarer å stoppe, at musklene låser seg helt og besvimelse. 

Anonymkode: bb4df...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med intoleranse for lyd og lys og inntrykk? Er dette vanlig ved sterk angst?

Ja..Man blir høysensitiv ved sterk angst, nervesystemet er overbelastet, og man blir følsom for lyd osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstrem kvalme, magesmerter og diaré.

Anonymkode: 62a2b...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dissosiasjon og lignende er det verste syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine verste er når jeg fryser til under samtale med andre samt følelsen av at jeg er i ferd med å dø. Det siste har heldigvis skjedd kun to kanskje.

Anonymkode: 424a9...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de verste symptomene er brystsmerter, og at det da ikke går å trekke pusten dypt uten at det gjør vondt. Mye svette, dårlig mage og anspenthet er også ting som jeg synes er veldig plagsomt. Har hatt masse smerter i kroppen opp igjennom også, som har flyttet seg og blitt gradvis verre og verre. Er visst fibromyalgi, som jeg sannsynligvis har fått pga traumer i barndommen og angst over lang tid.. 

Anonymkode: ae6c5...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg fikk panikkangst havnet jeg på legevakten, trodde det seriøst var hjerteinfarkt jeg hadde. Smertene i brystet man kan få under panikkangst er helt likt som hjerteinfarkt ifølge legen. Så det er det verste symptomet jeg har hatt på angst. 

Anonymkode: 88990...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva var dine verste kroppslige angst symptomer?

Jeg er i stuss om hvor rare symtpomer det egentlig er mulig å få pga angst!

over tid altså. Og utløst i hytt og pine

Å dyrke angst og la angst styre hele livet ens er å bli værende i angsten fordi det er behageligere enn å snu tankegangen og ta kontroll og styring over både eget liv og angsten. 
Denne tråden er jo en dyrkning av angst og til å få angst av å lese, dersom man er disponert for angst. 
Rett og slett en helseskadelig go angstfrembringene tråd for folk uten vilje til å ta farvel med angsten sin. 
Opprett heller en tråd om hvordan bli kvitt angst og hvordan ta kontroll over angst og eget liv. 
Nei, ikke be meg om å gjøre jobben for dere, jeg har ingen angst. 

Anonymkode: 0ad8d...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen av å skulle dø er det verste for meg. Kan ikke beskrives.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å dyrke angst og la angst styre hele livet ens er å bli værende i angsten fordi det er behageligere enn å snu tankegangen og ta kontroll og styring over både eget liv og angsten. 
Denne tråden er jo en dyrkning av angst og til å få angst av å lese, dersom man er disponert for angst. 
Rett og slett en helseskadelig go angstfrembringene tråd for folk uten vilje til å ta farvel med angsten sin. 
Opprett heller en tråd om hvordan bli kvitt angst og hvordan ta kontroll over angst og eget liv. 

Er du seriøs? Jeg verken dyrker eller lar angsten styre livet mitt, angsten kommer når den kommer og går når den går. For noen er angsten kronisk, man må bare ta i mot den og stå i den før den til slutt gir seg. Brukte årevis i terapi og på medisiner, men tro det eller ei, for noen virker det ikke. 

Anonymkode: bb4df...3b4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uten angst og uten empati.. heldig og uheldig på samme tid der du altså…

Dessuten så tar du helt feil! Om noe så hjelper det folk med angst å se at de ikke er alene om alle symptomene de har.

Når man ikke vet hva det dreier seg om, det er da det er skummelt! Når man vet det bare er angsten som dukker opp så er det mye lettere å holde ut til det går over.

Jeg får urinveisinfeksjons lignende symptomer, hjertebank og ofte kaster jeg opp av kvalme når jeg har angst. Jeg føler ingen panikk lengre og er heller ikke redd, men ubehaget og kroppen sin reaksjoner er fortsatt med meg. De kan jeg ikke overstyre, men jeg kan gjøre tingene jeg må og vil til tross for. 

Anonymkode: 11fab...4ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig i dette. Altså det å bare skulle endre tankegang osv er ikke gitt vil fungere. Noen har alvorlig angst, noen trenger behandling. For noen så er det så invalidiserende at man har 100% funksjonssvikt. Noen har vært gjennom svært alvorlige hendelser, og noen har angst som tilleggssutfordring som følge av f.eks autisme. 

Men, generelt sett så er det å snakke om og fokusere på symptomer er faktisk med på å dyrke angsten. Det gjør at vi fortsatt fokuserer på angsten, som igjen bare bidrar til mer angst. Det er helt riktig at det er langt mer healende å heller snakke om "hva gjorde du for å bli bedre".

Jeg kan si for meg selv, som har slitt med sterk angst:

1. Spise næringsrikt
2. Tilskudd av diverse som er viktig for nervesystem og mental helse
3. Frisk luft og tilpasset aktivitet. Aktivitet kan være så banalt som ut og hente posten, igjen tilpasset. 
4. Se på positive tv-program, ikke ting som trigger angst. Jeg ser ikke på nyheter, jeg er ikke på sosiale medier. Alt dette trigger veldig angst hos meg. Ser derimot på alt som får meg til å smile, le og gir god følelse. Alt fra Emil i Lønneberget til komedier. 

5. Fokuser på det som er bra, og ikke alt som er vanskelig. Skriv gjerne en liste. Bra-lista på kan f.eks se slik ut:
- klarte å stå opp. Har dusjet og kledd på meg. Har bolig og varm seng å sove i. Har mat i kjøleskapet. Har snille naboer. Har penger på konto, og familie som er glad i meg. Man man skrive lista ut ifra hvor man er med seg selv. 

6. Gi slipp på det man ikke har kontroll over. Det som har skjedd har skjedd, det som skjer i morgen vet vi ikke. Jobbe med tilstedeværelse her og nå. Fokus på dyp inn og utpust er effektivt, men det må gjøres regelmessig og også som forebyggingde/ikke bare i akuttfaser. 
7. Ha tillit til at ting kan bli bra. 
8. Være rundt dyr hvis man kan (og liker det). Dyr er veldig terapeutisk. 

Sikkert mye mer, men det er i hvertfall små grep man kan gjøre i hverdagen som over tid er effektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig i dette. Altså det å bare skulle endre tankegang osv er ikke gitt vil fungere. Noen har alvorlig angst, noen trenger behandling. For noen så er det så invalidiserende at man har 100% funksjonssvikt. Noen har vært gjennom svært alvorlige hendelser, og noen har angst som tilleggssutfordring som følge av f.eks autisme. 

Men, generelt sett så er det å snakke om og fokusere på symptomer er faktisk med på å dyrke angsten. Det gjør at vi fortsatt fokuserer på angsten, som igjen bare bidrar til mer angst. Det er helt riktig at det er langt mer healende å heller snakke om "hva gjorde du for å bli bedre".

Jeg kan si for meg selv, som har slitt med sterk angst:

1. Spise næringsrikt
2. Tilskudd av diverse som er viktig for nervesystem og mental helse
3. Frisk luft og tilpasset aktivitet. Aktivitet kan være så banalt som ut og hente posten, igjen tilpasset. 
4. Se på positive tv-program, ikke ting som trigger angst. Jeg ser ikke på nyheter, jeg er ikke på sosiale medier. Alt dette trigger veldig angst hos meg. Ser derimot på alt som får meg til å smile, le og gir god følelse. Alt fra Emil i Lønneberget til komedier. 

5. Fokuser på det som er bra, og ikke alt som er vanskelig. Skriv gjerne en liste. Bra-lista på kan f.eks se slik ut:
- klarte å stå opp. Har dusjet og kledd på meg. Har bolig og varm seng å sove i. Har mat i kjøleskapet. Har snille naboer. Har penger på konto, og familie som er glad i meg. Man man skrive lista ut ifra hvor man er med seg selv. 

6. Gi slipp på det man ikke har kontroll over. Det som har skjedd har skjedd, det som skjer i morgen vet vi ikke. Jobbe med tilstedeværelse her og nå. Fokus på dyp inn og utpust er effektivt, men det må gjøres regelmessig og også som forebyggingde/ikke bare i akuttfaser. 
7. Ha tillit til at ting kan bli bra. 
8. Være rundt dyr hvis man kan (og liker det). Dyr er veldig terapeutisk. 

Sikkert mye mer, men det er i hvertfall små grep man kan gjøre i hverdagen som over tid er effektivt. 

Noen ganger må man vel ha medisin for å klare detv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det skrev jeg jo helt øverst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går an å både ta medisiner og sørge for at man prøver andre metoder for angstmestring samtidig -det spørs vel på hver enkelt av oss hva man trenger. Man bør kanskje prøve ut litt forskjellig om man sliter veldig. 

Anonymkode: 6d659...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...