Gå til innhold

Vurderer å gå fra mannen pga gaming.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud. Minner meg om min ex-samboer. Han jobbet (så vidt) men resten av døgnet ble brukt til å game på PC. 
Jeg sto for det meste av matlaging, vasking, rydding, organisering. Han bidro kun etter flere runder med masing. 
Jeg ble lei etter et halvt år fordi jeg gråt over hvor sliten jeg var. Følte meg ikke respektert. Jeg pakket sammen og dro min vei. 

Lot meg overtale til å flytte inn igjen fordi han hadde vasket og shinet, laget vaskeliste, og lovte forbedring.
Og ja, gamingen sluttet han med. Det vil si - han byttet ut gamingen med å sitte og se på streaming av at andre folk gamet
Timesvis. Hver dag. Jeg flyttet ut - og har aldri sett meg tilbake.

Moralen er - det blir ikke bedre, med mindre han innser at han er avhengig og oppsøker hjelp, og deretter setter inn tiltak for å bli kvitt avhengigheten hans. Og den selvinsikten, ut fra det du forteller, kommer ikke mannen din til å ha. 

Spar opp nok buffer og flytt fort som faen. Ikke ha dårlig samvittighet for å lyve om falske regninger etc. for å kunne spare opp nok til å kunne stikke. Han bruker tross alt din arbeidkraft! 

Anonymkode: 7d809...640

Hun har ikke tid til å vente til hun får spart opp en buffer - livet til barnet skjer nå! Det haster!

Anonymkode: e257f...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overgangsstønad (nb! studier må godkjennes av Nav)

bidrag, husbankens bostøtte 

Anonymkode: 35ee1...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mann som gamer,  og vi har 2 små barn sammen. 

Men sånn som du lever hadde jeg aldri i verden godtatt. Min mann er også nå permittert, og det er derfor hans ansvar og hente og levere i barnehagen, og å holde huset sånn delvis i orden. Hva han gjør utover det er hans tid. Han setter seg veldig sjeldent å gamer før ungene er i seng, dvs han gamer fra 19.30 til han legger seg,  og da er jeg fri til å gjøre det jeg evt vil gjøre, om det er å gå tur, dra på besøk eller trene. 

Bråker han under gaming lukker jeg døra, hvilket han får med seg og er da roligere. 

Jeg har derfor ingenting i mot min manns gaming fordi han vet å oppføre seg og prioritere.

Enten må mannen lære seg husregler ellers må du gå, for det der er ikke sunt for noen av dere...

Anonymkode: 455a5...e00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...