Gå til innhold

Vurderer å gå fra mannen pga gaming.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Dette blir aldri bedre, dessverre. Han er hekta på gaming og må på "avrusing" hvis det skal bli folk av ham. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære vene, dette er helt sykt. Det vil være skummelt å gå, men det er det beste for dere, og antagelig for han, da blir han nødt til å ta mer ansvar, noe voksne mennesker må. Som student er det en del støtte du kan få, særlig med barn, så det økonomiske bør ikke være et stort problem. Lykke til ❤️

Anonymkode: d4adb...661

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo ingen grunn til å dele bolig med en slik kar. Der er derimot uendelig mange gode grunner til å ikke dele bolig med en guttekvalp som han. 
Skjønner godt du anger. 

Anonymkode: 483fe...473

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt ut skilsmisse, men også tatt SERIØS selvkritikk på å dra et barn inn i dette. 

Alvorlig talt.

Du slipper, men ikke ungen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått og aldri sett meg tilbake. Du er jo alenemor allerede! 

Anonymkode: c0cad...8e6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær smart, ta utdannelsen din og få deg en jobb og opparbeidet sykepengerettigheter før du går. 

I mellom tiden må du lese empowered wife og høre podcasten. Jeg og mannen har vært sammen i 15 år, 3 barn og forholdet var helt skakkjørt. Tenkte at nå har jeg prøvd ALT og snublet tilfeldigvis over denne boken. Tenkte jeg uansett kunne teste d ut for det var sist mulighet for oss, jeg var klar til å gå. Og den funket! Du må jobbe hardt med deg selv, men nå har jeg drømmemannen, så det er verdt d❤️ 

Anonymkode: 41663...6c4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså har du snakket med han....deg eller gaming? Min mann var slikt... men jeg satt ned foten...vi vært sammen i 20 år 2 barn og han spiller forsatt..men etter enighet og tid 

Eller...ta vekk en kabel om det er pc...eller sett på passord på laptop 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær smart, ta utdannelsen din og få deg en jobb og opparbeidet sykepengerettigheter før du går. 

I mellom tiden må du lese empowered wife og høre podcasten. Jeg og mannen har vært sammen i 15 år, 3 barn og forholdet var helt skakkjørt. Tenkte at nå har jeg prøvd ALT og snublet tilfeldigvis over denne boken. Tenkte jeg uansett kunne teste d ut for det var sist mulighet for oss, jeg var klar til å gå. Og den funket! Du må jobbe hardt med deg selv, men nå har jeg drømmemannen, så det er verdt d❤️ 

Det er virkelig IKKE smart å bli værende hos denne mannen!

Barnet er bare ett år og blir allerede vekket flere ganger om natten av at far hyler og skriker og driver med materiell vold!

Dette barnet blir traumatisert!

Barn trenger nok søvn og sammenhengende søvn. Et barn som stadig blir vekket av det dette blir, eller barn som er redd for at det vil skje til natten også, de lever med stadig forhøyede stresshormoner, i tillegg til traumene de får.

Ts kan ikke lenger fortsette å bo sammen med denne mannen så lenge hun har barn - det er rett og slett omsorgssvikt!

Ts - du må komme deg ut av dette forholdet så fort som mulig! Men siden mannen har et så hissig temperament OG han er materiell voldelig og generelt viser så tydelig at han hverken har respekt eller omtanke for deg, så kan han potensielt bli svært farlig i forbindelse med et brudd!

Om du ikke har familie som kan hjelpe deg og barnet, så kontakt nærmeste Krisesenter! Du må ikke være alene med denne mannen etter at du har gjort det slutt med ham!

Du vil få støtte til å greie deg videre økonomisk, og han må også betale bidrag!

Kom deg bort, TS!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: c0214...2ea

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bare gå og ikke se deg tilbake. Gjorde det selv med eksen nå i september. Helt jævlig å være sammen med en gamer. Det blir ikke bedre.

Anonymkode: 8a52c...bde

Enig! Gikk for 3,5 år siden og han gamer enda 🤣

Anonymkode: cf16b...8b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med en gamer, det var noe sykdom og annen substansmissbruk også. Materiel vold og når når han ikke tok medisinene sine var han psykisk ustabil på en svært skremmende måte.

Det jeg gjorde var å sørge for at jeg ikke fikk barn med han, jeg giftet meg ikke, og jeg gjorde alvor av alle de tingene jeg sa at jeg kom til å gjøre om hans oppførsel ikke bedret seg. For han kom bruddet og at jeg dro min vei helt overraskende. Å akseptere at jeg ikke skulle ta ansvar for hans tilkortkommenheter og selv hadde en jobb med å ta vare på meg selv var noe jeg fikk hjelp fra av litteratur skrevet for pårørende til misbrukere. Kort fortalt er det utenfor din påvirkning om han sitter og gamer. Det du kan gjøre noe med er å ivareta deg og barnet best mulig med de handlingene som dere trenger.

At du har mistet inntekt fordi han fullforsørger dere, og at han bruker det mot deg er potensielt økonomisk og psykisk vold.

Anonymkode: ddd46...6c5

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen kommer aldri til å krangle om å få 50/50. Greit med kosetid med barna, men her får han i tillegg en MASSE plikter. Da må han jo ofre gamingen sin, og DET gjør han ikke. Med mindre han får seg en samboer som kan overta pliktene dine.

Anonymkode: 858ce...f95

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en mann selv og har sluttet å game for flere år siden, men har brukt mye tid på treningsstudio istede som har gjort helsa mi 10 ganger bedre enn hva gaming gjorde. Jeg syns det er veldig kjipt at en person ikke skal prioritere familielivet mer enn gaming. 
Man vokser i livet og kommer til et punkt hvor du må velge enten gaming eller kone. Jeg føler du er sammen med en barnslig mann som ikke har livet sitt helt på stell. Det er dessverre veldig kjipt at dere har barn sammen og at de blir påvirka av det her, men du må også tenke på livet ditt videre og det er bedre nå enn sent. Utifra det du forklarer så har du faktisk gitt han en del sjanser som han har bare «gitt faen» da føler jeg du tar alvoret og tar ditt neste step, tøft blir det, men du vil føle deg mye bedre etterhvert. Jeg har ingenting imot folk som gamer, men det finnes grenser. Jeg støtter deg hundre prosent så ta valget ditt og gå videre med det fantastiske barnet ditt ikke la noen dra deg/dere ned sånn her. Lykke til! 

Endret av Gm9
Trodde du hadde flere barn
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er mann og glad i å game selv, og jeg kan fint sitte i time etter time når jeg er alene og ikke skal noe.

Jeg vil vel ikke si at du vurderer å gå fra mannen pga. gaming, egentlig. Du vurderer å gå fra mannen fordi han:

• holder på med sin alene-greie 15-16-17-18 timer i døgnet
  • roper og skriker og vekker deg og barnet deres
  • slår hull i vegger og dører (hva faen!)
  • nekter å hjelpe til med noe som helst hjemme
  • ser på det å velte ut av gamingrommet med pikken ute som romantikk
  • fortsetter i samme spor også etter å ha lovet bedring

Fyren fremstår helt ubrukelig og totalt uten evne til både omsorg, skam og selvregulering. Og det høres ikke ut som han vil bedre seg. Jeg skjønner det er enklere sagt enn gjort, men jeg mener i hvert fall du bør løpe din vei og ikke se deg tilbake.

Anonymkode: e5dac...c7f

Du oppsummerte det ganske greit, det er jo ikke gamingen i seg selv som er problemet, men alt det andre. 

TS - det som oppsummeres her er jo faktisk både vold og omsorgssvikt! Dette er IKKE et miljø barn skal vokse opp i! Du skriver at han har permisjon, betyr det da foreldrepermisjon eller noe annet? Han virker jo totalt uegnet til å ta seg av barn. 

Som flere har nevnt - det finnes mange gode ordninger for enslige studenter med barn. Økonomisk gjennom Lånekassen, men også via studentsamskipnadene ved de ulike utdaninngsstedene. Det er mulig å få bolig gjennom de, og får barnet plass i studentbarnehagen kan det også være mer fleksibilitet enn vanlig barnehage når det gjelder feks åpningstider eller ekstra behov rundt eksamen. Jeg er ansatt ved en utdanningsinstitusjon, og ser i praksis hvordan støtteapparatet rundt studentene er opptatt av at studenter med barn skal få gjennomført sine studier gjennom tilrettelegging på mange måter. Dette klarer du!

Jeg kommer ikke helt over det du skriver om at dere blir vekket flere ganger om natta pga hans utagering, det er virkelig ikke bra altså! Noen nevnte Krisesenter, og det kan føles som en overdrivelse, men det å blir vekket flere ganger om natta er faktisk vold!  

Anonymkode: e257f...7b7

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en sånn. Han deltok ikke i det hverdagslige og satt gjerne og gamet hele natten(var i jobb da).

Gamingen var egentlig null stress i seg selv, men han var ikke engasjert i barnet og han forventet at alt skulle bli gjort i hjemmet på magisk vis aka meg som hushjelp. I tillegg oppførte han seg som en trass tenåring. Alt dette skjedde hovedsakelig etter jeg fødte barnet HAN så inderlig ønsket.

Tok ut seperasjon og har fullt foreldreansvar for ungen.

Ble alenemor og økonomisk sett har jeg det helt greit med barnebidrag og andre stønader.

Møtte så kjæresten som er den fineste mannen jeg vet om. 

Har aldri vært lykkeligere eller hatt det bedre enn etter jeg dro fra eks. Ungen blomstrer også. 

Ikke «hold ut» i dette og tap dine beste år for en drittsekk.

Anonymkode: 71ebf...d62

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at du vurderer å fortsette å  bo i lag med den slubberten. Han er jo hverken en far eller partner, han er en sæddonor og belastning. 

Anonymkode: a113a...c94

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei. 
min mann og jeg har kun vært gift i 6 mnd og jeg kjenner allerede på følelsen av anger. Jeg føler at jeg burde gå fra han men på en annen side håper jeg at det kanskje blir bedre etterhvert hvis jeg bare holder ut litt til. 

Mannen min og jeg møttes for første gang for 8 år siden. Vi har vært sammen i 4 år og som nevnt tidligere vært gift i 6mnd. Sammen har vi en datter på litt over 1 år. 
For 2,5 år siden ble han sykemeld 100% pga en arbeidsskade og var 100% sykemeld i 6mnd. På denne tiden fikk han dagene til å gå med Gaming. Siden da har gaming tatt helt over livet hans, det første han gjør når han står opp er å sette seg foran pc’n og der blir han sittende. Eneste gangene han går fra den er når han skal på jobb (2 dager i uka pga. perm) eller når det er middag. Det hender han kommer ut fra gaming rommet med tissen ute og spør om vi skal ha sex, når jeg sier nei blir han skikkelig sur. Jeg har prøvd å forklare han flere ganger at det er ikke sånn jeg kommer i ”humør”. Jeg har et behov for å føle meg ønsker eller at han i det minste tar på meg før han spør og blir sur. Det avfeier han og mener at han gjør det hele tiden. De eneste gangene han tar på meg er når han står å tørr jukker på meg mens jeg holder på med middag eller oppvasken og blir sur for at jeg ikke syntes det er tiltrekkende eller hvis jeg sier akkurat nå er jeg litt opptatt. Jeg har forklart han at jeg føler ikke for sex når jeg ikke føler meg ønsket i forholdet som en partner men som vaskehjelp. Han ønsker ikke å tilbringe tid med meg med mindre jeg planlegger noe spennende fordi eller så syntes han det er kjedelig. Vi legger oss aldri sammen. Vi har lagt oss sammen kanskje 5 ganger hittil i år(november). Men mener at hvis vi skal legge oss sammen så må jeg lokke han med noe. Hvis jeg ønsker at han skal stå opp tidligere må jeg vekke han og legge en morsom plan for dagen. Han sitter å gamer til alt mellom 3-6 på morgenen, står opp mellom  12-14 på dagen og går rett til pc’n igjen.
han vekker meg alt mellom 2 - 8 ganger løpet va natten ved hyl og skrik fordi han blir sint når han gamer, han vekker også datteren vår. Han har slått hull i vegger og dører fordi han blir så sint. Det er sånn forholdet vårt er. Hver gang jeg spør om han kan hjelpe til med noe enten til dagligdagse ting eller med datteren vår er han alltid opptatt og midt i noe. Det kan fort ta 2-3 timer før han sier nå har jeg 10 min, hva er det du trenger hjelp med? Han hjelper ikke til med noe i hjemmet fordi han står for mer av det økonomiske (jeg er student). 
jeg hadde en lang samtale med han før vi giftet oss og sa at om dette er sånn du ønsker å leve må du gjerne gjøre det men da blir det uten meg for jeg vet at dette er ikke sånn jeg ønsker å leve livet mitt. Han sa at han endelig forstod hva jeg mente og at han skulle skjerpe seg. Det varte en uke så var det rett tilbake til gammel vane. 

Forhold til økonomi. Vi ble sammen enige om at jeg skulle begynne å studere. Jeg jobbet da ved siden av og bidro 50/50 med alle utgifter. Jeg prøvde å få han til å hjelpe til mer i hjemme da han før studie også BARE gamet, han gjorde absolutt ingenting av hus oppgaver. Det var HANS ide at jeg skulle betale mindre i utgifter, han skulle betale meg, jeg skulle slutte og jobbe å han skulle slippe unna med mer oppgaver hjemme. Dette bruker han imot meg minst et par ganger i uken (på andre året nå). 
i dagens økonomi og med barn føler jeg at jeg er helt avhengig av han økonomisk. 

vi har hatt rolige samtaler, jeg har grått, jeg har ropt og jeg har skrevet til han at gaming er et problem i forholdet da jeg føler det er hans første prioritet. Alt annet blir tilsidesatt for gaming. Jeg føler ikke at jeg har en verdi for han eller forholdet annet enn at han har noen å ligge med i ny og ned. Jeg har sagt til han at jeg føler jeg er så mye sint, trist og frustrert over dette at jeg føler det begynner å gå utover datteren vår. Jeg merker at jeg har mye mindre tålmodighet, blir lettere irritert og kjempe trist da jeg får så dårlig samvittighet ovenfor henne. Dette er jo ikke hennes feil.  Jeg føler ikke jeg kommer noen vei, men føler kanskje jeg bare overreagerer. Hvordan kan jeg klare meg økonomisk videre uten han? Må vi flytte? Datteren min ELSKER stedet vi bor, hun har fått mange venner og stortrives i barnehagen. Kan jeg miste henne fordi jeg ikke står like sterkt økonomisk? Jeg er så fortvilet at jeg har konstant vondt i hodet og vet ikke hvordan jeg skal håndtere situasjonen lenger. 

Dette ble kanskje litt rotete, men det er en liten versjon av hvordan ting er.
Hva ville du gjort i min situasjon?

Anonymkode: 4a582...28f

Fvk å se om han får øyene opp, eller gå! Du og barnet fortjener bedre!

Er sammen med en gamer, men det går ikke på bekostning av meg og barna! 

Han gamer til langt på natt 1gang i uken, kompromiss. Han trenger det og er til stede i hverdagen ellers! Noe sånt som det der hadde jdg aldri giddet!

Anonymkode: edabf...a9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er virkelig IKKE smart å bli værende hos denne mannen!

Barnet er bare ett år og blir allerede vekket flere ganger om natten av at far hyler og skriker og driver med materiell vold!

Dette barnet blir traumatisert!

Barn trenger nok søvn og sammenhengende søvn. Et barn som stadig blir vekket av det dette blir, eller barn som er redd for at det vil skje til natten også, de lever med stadig forhøyede stresshormoner, i tillegg til traumene de får.

Ts kan ikke lenger fortsette å bo sammen med denne mannen så lenge hun har barn - det er rett og slett omsorgssvikt!

Ts - du må komme deg ut av dette forholdet så fort som mulig! Men siden mannen har et så hissig temperament OG han er materiell voldelig og generelt viser så tydelig at han hverken har respekt eller omtanke for deg, så kan han potensielt bli svært farlig i forbindelse med et brudd!

Om du ikke har familie som kan hjelpe deg og barnet, så kontakt nærmeste Krisesenter! Du må ikke være alene med denne mannen etter at du har gjort det slutt med ham!

Du vil få støtte til å greie deg videre økonomisk, og han må også betale bidrag!

Kom deg bort, TS!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: c0214...2ea

Ro nå ned 10 hakk da. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et gaming problem, dette er et avhengighetsproblem. Pluss at han er jo helt tafatt, jeg syns det er et red flag at han sliter såpass med å regulere følelser at han slår hull i veggen når han blir sint. Også oppfører han seg som en kåt apekatt, bare slenger rundt med penis og jokker mens du står og gjør husarbeid, og tror at det er turn-on? Altså... hææ?

Anonymkode: fd5e0...934

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bare fordi det er en bok betyr *ikke* at det er smart! 

Sitat

Laura Doyle presents a radical and controversial approach to relationships: women can enjoy great sex, harmony and the intimacy they crave when they stop controlling their partner. Surrendering, she says, is the simplest principle for a great marriage and thousands of women swear by it. Covering both the emotional and practical aspects of marriage, it teaches women valuable lessons including how to respect the man they married, how to resist the temptation to bicker and how to trust their man. But most importantly, it shows how you can fall in love with your man all over again.

Oi! Nå ble jeg provosert!

TS: D-E-T*E-R*I-K-K-E*D-I-N*S-K-Y-L-D!

En mann som det som beskrives i dette innlegget skal ikke respekteres og det skal ikke gjøres "less to achieve more" - TULLPRAT! Hun skal få lov til å sette sine helt naturlige og rimelige grenser uten å måtte lese en bok om hvordan hun kan tiltrekke mannen sin og tro at det hun gjør har en påvirkningskraft, ergo er det hennes skyld. Det er så Armerikansk som det kan få blitt! 

Kast boken i søpla! og ta med de andre bøkene du har i samme kateegori som for eksempel "The secret" og andre manifisteringsbøker i samme slengen. 

Anonymkode: 403ed...0fa

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...