AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:47 #1 Del Skrevet tirsdag kl 13:47 Kjenner jeg ble litt oppgitt. Svigermor har aldri blandet seg i ting. Kun vært støttende og stilt opp. For 1 uke siden ble ene av ungdommen operert i kneet. Meniskskadde som var større skadde en de trodde. Så ble veldig omfattende operasjon. Beskjed beinet høyt i 4 uker, ikke trå og minst mulig bevegelse . Fra uke 5 til 6 etter operasjon kunne belaste inntil 20 kg. Ble sykmeldt fra jobb i 8 uker, men kunne ta lenger tid. Fikk å oppsett på smertestillende som det står med store bokstaver SKA TAS 4 GANGER DAGLIG I 12 DAGER. Så er det bytt av type som står ska tas i 10 dager. For så se om en enten klarer uten eller bruke kun paracet. Sviger mor var innom. Ungdommen lå i sofaen slik at han var med oss når vi fikk besøk. Så ser han at det hadde gått litt over tiden på medisiner så han spør far sin om han kunne hente. Da fikk vi den kjeften at det måtte en slutte med alt av smertestillende var stygdommer osv. Vi sa at det var smertestillende, betennelse drmpene og antibiotika som ble gitt dom forebyggende. Og det kunne ho ikke skjønne var vits å ta der var jo ikke betent. Ente med at ungdommen selv om vi sa han skulle ta ikke tok for svigermor dro. Da hadde smertene blitt store og brukte mye lenger tid før de ga seg en det hadde gjort før Skjønner jo det at en ska være forsiktig ,men føler ho ikke behøvde å kjefte oss ut i vinden sky Anonymkode: 25dcd...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:50 #2 Del Skrevet tirsdag kl 13:50 Hvorfor så mye historiefortelling? Anonymkode: 99d78...45e 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet tirsdag kl 13:53 #3 Del Skrevet tirsdag kl 13:53 Virker mer som om at hun enten bare hadde en dårlig dag eller at noe har bygd seg opp som hun slapp ut der og da. Kanskje hun har irritert seg over noe lenge, og at det nå toppet seg og hun slapp alt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:55 #4 Del Skrevet tirsdag kl 13:55 Du gjør no som du vil. Trenger ikke å høre på noen som ikke er faglært. Norge er ikke kjent for å over mediniserer hvert fall. Anonymkode: 46d95...dbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:58 #5 Del Skrevet tirsdag kl 13:58 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du gjør no som du vil. Trenger ikke å høre på noen som ikke er faglært. Norge er ikke kjent for å over mediniserer hvert fall. Anonymkode: 46d95...dbc I slike tilfeller gjør man som legene vil. Det er snakk om NSAIDS, betennelsesdempende, så det er viktig å ta de regelmessig. Ikke at jeg tror et sekund på historien, da jeg kjenner igjen stilen til TS. Anonymkode: 99d78...45e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet tirsdag kl 14:03 #6 Del Skrevet tirsdag kl 14:03 Må bare... Vilden sky 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:38 #7 Del Skrevet tirsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kjenner jeg ble litt oppgitt. Svigermor har aldri blandet seg i ting. Kun vært støttende og stilt opp. For 1 uke siden ble ene av ungdommen operert i kneet. Meniskskadde som var større skadde en de trodde. Så ble veldig omfattende operasjon. Beskjed beinet høyt i 4 uker, ikke trå og minst mulig bevegelse . Fra uke 5 til 6 etter operasjon kunne belaste inntil 20 kg. Ble sykmeldt fra jobb i 8 uker, men kunne ta lenger tid. Fikk å oppsett på smertestillende som det står med store bokstaver SKA TAS 4 GANGER DAGLIG I 12 DAGER. Så er det bytt av type som står ska tas i 10 dager. For så se om en enten klarer uten eller bruke kun paracet. Sviger mor var innom. Ungdommen lå i sofaen slik at han var med oss når vi fikk besøk. Så ser han at det hadde gått litt over tiden på medisiner så han spør far sin om han kunne hente. Da fikk vi den kjeften at det måtte en slutte med alt av smertestillende var stygdommer osv. Vi sa at det var smertestillende, betennelse drmpene og antibiotika som ble gitt dom forebyggende. Og det kunne ho ikke skjønne var vits å ta der var jo ikke betent. Ente med at ungdommen selv om vi sa han skulle ta ikke tok for svigermor dro. Da hadde smertene blitt store og brukte mye lenger tid før de ga seg en det hadde gjort før Skjønner jo det at en ska være forsiktig ,men føler ho ikke behøvde å kjefte oss ut i vinden sky Anonymkode: 25dcd...aee Så utrolig pinlig oppførsel av henne.. men tipper hun ikke har evnen til å bli flau 😅🙈 Anonymkode: 49e56...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:21 #8 Del Skrevet tirsdag kl 15:21 Seff skrev (1 time siden): Virker mer som om at hun enten bare hadde en dårlig dag eller at noe har bygd seg opp som hun slapp ut der og da. Kanskje hun har irritert seg over noe lenge, og at det nå toppet seg og hun slapp alt ut. Gubben ska nå innom en tur etterpå, så han skulle høre hva som var. Han skjønte ikke så mye han heler. Ho pleier vanligvis ikke være slik. Så vi ble rimlig satt ut når ho buste ut med det. Det var ikke i det hele tatt slik ho pleier å være. Vet ho er forsiktig med medisiner og opptatt av at en ikke behøver å ta for alt. Men altid vært at ungene osv ska ha det bra. Så vet ikke om ho rett og slett var redd det var mye det ungdommen hadde fått med tanke på ungdommen aldri har tatt noe særlig mer en paracet ved høy feber. Eller det jo var usikker på om ting i kneet skulle plage ham seinere. Anonymkode: 25dcd...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:22 #9 Del Skrevet tirsdag kl 15:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): I slike tilfeller gjør man som legene vil. Det er snakk om NSAIDS, betennelsesdempende, så det er viktig å ta de regelmessig. Ikke at jeg tror et sekund på historien, da jeg kjenner igjen stilen til TS. Anonymkode: 99d78...45e Fint å vite du tror jeg lyver Anonymkode: 25dcd...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:31 #10 Del Skrevet tirsdag kl 16:31 Min mor er en som blander seg, og er sterkt i mot smertestillende, inkludert Paracet. Er et drama uten like om hun til nøds må ta en halv Paracet (500mg). «Også var det sååå vondt at jeg MÅTTE ta en halv Paracet», når hun har brukket noe. Noen er bare sånn. Skikkelig imot medisiner. Å være forsiktig med smertestillende er jo selvsagt lurt, men en bør følge det legen sier her. Jeg hadde som mor (eller far) bare skåret rett igjennom her og sagt at «ungdommen skulle ta fordi det hadde ansvarlig lege bestemt». Svart bestemt og konsekvent flere ganger om behovet var der, og gitt ungdommen medisinene sine. Enkelt og greit. Kan være hun hadde en kjip dag, men her hadde jeg bare satt foten ned, og ivaretatt ungdommen. Anonymkode: 18e40...815 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:26 #11 Del Skrevet tirsdag kl 17:26 Seff skrev (3 timer siden): Virker mer som om at hun enten bare hadde en dårlig dag eller at noe har bygd seg opp som hun slapp ut der og da. Kanskje hun har irritert seg over noe lenge, og at det nå toppet seg og hun slapp alt ut. Nei det der er syndrom "jeg har lest hvor farlig smertestillende er på facebook og når jeg selv er syk bruker jeg knapt en paracept dessuten er jeg nesten aldri syk og derfor faker nok andre folk hvor dårlige de er. Eller jeg bare bruker paracept aldri trengt noe sterkere og klart å komme meg på arbeid hver dag selv når jeg er syk." Anonymkode: f7a6a...72e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 17:30 #12 Del Skrevet tirsdag kl 17:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjenner jeg ble litt oppgitt. Svigermor har aldri blandet seg i ting. Kun vært støttende og stilt opp. For 1 uke siden ble ene av ungdommen operert i kneet. Meniskskadde som var større skadde en de trodde. Så ble veldig omfattende operasjon. Beskjed beinet høyt i 4 uker, ikke trå og minst mulig bevegelse . Fra uke 5 til 6 etter operasjon kunne belaste inntil 20 kg. Ble sykmeldt fra jobb i 8 uker, men kunne ta lenger tid. Fikk å oppsett på smertestillende som det står med store bokstaver SKA TAS 4 GANGER DAGLIG I 12 DAGER. Så er det bytt av type som står ska tas i 10 dager. For så se om en enten klarer uten eller bruke kun paracet. Sviger mor var innom. Ungdommen lå i sofaen slik at han var med oss når vi fikk besøk. Så ser han at det hadde gått litt over tiden på medisiner så han spør far sin om han kunne hente. Da fikk vi den kjeften at det måtte en slutte med alt av smertestillende var stygdommer osv. Vi sa at det var smertestillende, betennelse drmpene og antibiotika som ble gitt dom forebyggende. Og det kunne ho ikke skjønne var vits å ta der var jo ikke betent. Ente med at ungdommen selv om vi sa han skulle ta ikke tok for svigermor dro. Da hadde smertene blitt store og brukte mye lenger tid før de ga seg en det hadde gjort før Skjønner jo det at en ska være forsiktig ,men føler ho ikke behøvde å kjefte oss ut i vinden sky Anonymkode: 25dcd...aee Dere skulle bare ignorert henne svart ja og han og mmmhmmm på innvendingene hennes og bare gitt han medisinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet tirsdag kl 17:39 #13 Del Skrevet tirsdag kl 17:39 «Vi følger beskjeden fra legen». Strengt tatt ikke verre enn å si det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:09 #14 Del Skrevet tirsdag kl 19:09 Vi følger det legen har bestemt. Legen som har lang medisinsk utdannelse. Kjerringråd er greit for snufsete nese, ikke kneoperasjon. Takk til deg. Anonymkode: 91249...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå