AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:27 #1 Del Skrevet tirsdag kl 13:27 Jeg har potet, blomkål, purre, hvitløk, løk, gulrot, fløte, buljong og diverse krydder. Hvordan kan jeg best mulig lage en suppe av desse ingrediensene? (Må ikke bruke alle). Anonymkode: edc30...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:04 #2 Del Skrevet tirsdag kl 14:04 Freser opp løk og hvitløk. Tilsetter enten; - potet og purreløk - blomkål - gulrot Heller på vann til det akkurat dekker grønnsakene. Tilsetter buljong, salt og pepper. I gulrotsuppe liker jeg litt caynne/hcili, eller ingefær. Mulig litt timian i potet-purreløksuppe. Lager du bomkålsuppe tar du av noen små biter, som legges oppi igjen til slutt. Kjører med stavmikser. Sper med litt fløte (must i blomkålsuppe, personlig bruker jeg sjeldent fløte i de to andre variantene, foretrekker kokos til gulrot). Er det for tykk konsistens så sper du også med litt mer vann. Anonymkode: 54811...f32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet tirsdag kl 15:41 #3 Del Skrevet tirsdag kl 15:41 Kremet blomkålsuppe med potet, løk, hvitløk, og det grønne fra purren hadde nok jeg laget. Hadde tatt av noen buketter, samt det grønne fra purren og stavmikser resten, og spedd med fløte ved behov. Jeg bruker ikke buljong selv, men du kan koke suppen med det om du ønsker, og jeg hadde i tillegg tilsatt nykvernet pepper. Uten buljong hadde jeg måttet ha salt, med buljong må du nesten smake deg til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:44 #4 Del Skrevet tirsdag kl 15:44 Jeg tror jeg ville valgt enten blomkål/purre og gulrot. Og så ville ha brukt plantebasert jevning. Anonymkode: 53cc8...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:54 #5 Del Skrevet tirsdag kl 15:54 Potetsuppe. Anonymkode: babad...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.27): Jeg har potet, blomkål, purre, hvitløk, løk, gulrot, fløte, buljong og diverse krydder. Hvordan kan jeg best mulig lage en suppe av desse ingrediensene? (Må ikke bruke alle). Anonymkode: edc30...d23 Lagde nylig suppe av disse ingrediensene. Unntatt fløte. To buljongterninger, pepper og salt, kok opp og la den koke i 2 minutter. Tilsett F eks to pølser i biter så har du fin kjøtt-/grønnsakssuppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Du kan også lage egen buljong ved å mose pepper, chilli og løk og frese det litt. Anonymkode: 53cc8...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Jeg hadde laget potet og purresuppe med fløte. Anonymkode: 0ee29...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå