AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #201 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan gjøre narr alt du vil men arbeiderklasse=håndtverkere og folk med tunge jobber som helsefagarbeidere og assistenter i barnehagen Middelklasse er det store sjiktet som hovedsakelig jobber ved skrivebord Overklassen er de som kan leve av kapitalinntekter Anonymkode: 0fef3...170 Skal huske det neste gang rørleggeren er innom, at han erarbeiderklasse, så han tjente over 5 mill i firmaet sitt i 2023.. Anonymkode: 4a2cd...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #202 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.13): Jeg har et stort hus på 470kvm, dobbel garasje, to biler, svømmebasseng. Betaler for hagearbeid. Reiser 4-5 ganger pr år, bruker ca 30000 hver gang (jeg gidder ikke å bruke mer, for, om man bare bruker penger så blir de jo borte over tid 👧🏼). Spiser aldri på McD. Hvordan ligger du an da? Anonymkode: a1f8c...b33 🤮🤮 Anonymkode: 16562...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 18. november 2024 #203 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 15.40): Fond eller inntekt? Jeg har over 10M i bolig, 7M i fond, og kommer til å arve rundt 15M samt hus på ymse mill. Anonymkode: a1f8c...b33 Det holder 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #204 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Skal huske det neste gang rørleggeren er innom, at han erarbeiderklasse, så han tjente over 5 mill i firmaet sitt i 2023.. Anonymkode: 4a2cd...875 Da er han ikke bare en rørlegger, men selvstendig næringsdrivende, og tilhører pr definisjon ikke arbeiderklassen. (Definisjon på arbeiderklassen er de som jobber med kroppsatbeid eller manuelt arbei OG som lever av å selge sin arbeidskraft) Anonymkode: c4c5e...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #205 Del Skrevet 18. november 2024 Morsomt at akademiker/professor av mange ansees som øvre middelklasse. Ingenting er så usikkert som (de fleste) akademikerjobbene, og om du skulle klare å bli professor (1,8% av alle som tar doktorgrad blir full professor), så er det ikke voldsomt godt betalt det heller! Min mann, datanerden, bondesønnen, «taperen» fra bygda, studerte data og tjener over 5 millioner i år. Bor ikke i nærheten av Oslo engang. Og vi slipper Oslo-boligprisene. Det fins mye bra i det landet her utenom Oslo 😊 Anonymkode: b4ae4...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #206 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Morsomt at akademiker/professor av mange ansees som øvre middelklasse. Ingenting er så usikkert som (de fleste) akademikerjobbene, og om du skulle klare å bli professor (1,8% av alle som tar doktorgrad blir full professor), så er det ikke voldsomt godt betalt det heller! Min mann, datanerden, bondesønnen, «taperen» fra bygda, studerte data og tjener over 5 millioner i år. Bor ikke i nærheten av Oslo engang. Og vi slipper Oslo-boligprisene. Det fins mye bra i det landet her utenom Oslo 😊 Anonymkode: b4ae4...f26 Dette er ikke en diskusjon om by og land. Du høres litt bitter ut. Klasse handler om mer enn penger, men så klart rekker en god lønn lengre på et sted med billigere priser på hus. Anonymkode: 0fef3...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå