Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
DelvisPresley skrev (3 minutter siden):

Nettopp. 

Det er selvfølgelig noe galt når samfunnet skaper slike menn. De blir jo ikke slik av seg selv.

At de ikke blir sånn helt av seg selv, betyr ikke at de ikke skal ansvarliggjøres. Det betyr ikke at alle andre har skylden for å "presse" dem dit. Menn er individer, med holdninger og valg som er av betydning, som for alle andre.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (5 timer siden):

Er vanskelig å vite hva du trenger hjelp til å forstå. 

Det er vanskelig å vite hva som er vanskelig for deg. Hvordan kan jeg rettlede deg så du ikke blir så forvirret lille venn?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At de ikke blir sånn helt av seg selv, betyr ikke at de ikke skal ansvarliggjøres. Det betyr ikke at alle andre har skylden for å "presse" dem dit. Menn er individer, med holdninger og valg som er av betydning, som for alle andre.

Helt enig. Det må gå an å samtidig:

1. Forstå hvorfor mennesker blir som de blir

2. Holde mennesker ansvarlig for hva de gjør

Det gjelder muslimske terrorister og det gjelder menn som taper i livets spill. Vi kan tenke på hva som gjør at en terrorist velger å gjøre noe ekstremt, vi kan prøve å endre på ting som gjør at færre velger den veien, vi kan ha empati med de som har dårlige oppvekstvilkår. Men samtidig plassere skylden for en ekstrem handling på den som velger å utføre den.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Det gikk ikke sånn. Jeg mener ikke at menn koster mer enn damer. Selvfølgelig er jeg for at du kommer inn og justerer den oppfatningen. Det er ikke et mål for meg at dette skal være likt.

Jeg la ved referanser som åpenbart henger sammen med saken vi diskuterer. Du fjernet det første du trodde du kunne fjerne med et tall uten å helt forstå hva forskningen du selv viser til tester. Da du tenkte du kunne avfeie én faktor, droppet du å forholde deg til noen av de andre faktorene, som er godt beskrevet og skissert i den andre artikkelen jeg sendte deg, fra en fyr som forsker på drop out, utdanning og arbeidslivsstrukturer. På et eller annet tidspunkt leste vi hverandre begge i god tro. Ellers hadde jeg ikke giddet å finne frem noe. Og nå er den gode troen borte.

Jeg er ikke interessert i å bruke tid på en økonomisk faktor som er 1/400-del av temaet. Hvis du mener det så har vi ingenting å diskutere i denne saken.

Hvis du mener at kilden din viser en økonomisk betydning som er betydelig relativt tallet fra ssb så er jeg mer interessert, men da vil jeg gjerne at du henviser til et konkret tekst-sted sånn at jeg slipper å kaste bort tid på å lese et langt dokument.

Ved å henvise konkret så får jeg også underbygd at du faktisk har lest dokumentet selv, noe som dessverre er et relevant problem på internett (nei, jeg har ikke lest hele ssb-dokumentet, men jeg har lest den delen som er mest relevant for kostnaden ved menn vs kvinner).

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Prøv å vær kvinne og snakk med menn. Prøv å være kvinne på tinder. Prøv å være kvinne på et utested. Majoriteten av menn du møter driter i deg men vil pule deg. Majoriteten av menn tar på seg en maske og later som de er noen andre for å få det de ønsker fra deg. De fleste er faktisk ikke bra. 

Jeg oppsøker ikke slike fora heller lenger, men jeg har lært, og kan ikke glemme det man har lært. Det går fint for meg, jeg har vært skuffet og lei meg for det men det går bedre nå. Disse mennene blir jo sittende alene uansett, så det betyr ikke noe sånn i bunn og grunn. 

Anonymkode: cbfe8...ade

Det er vanskelig for meg å oppleve det å være kvinne. Omtrent like vanskelig som det er for deg å oppleve det å være mann, skulle jeg tro? I en tråd som handler om menns følelser av utilstrekkelighet, har du noen innsikt og empati med hvordan disse mennene har det?

Min forståelse er at tinder er en kjip opplevelse for mange. Menn og kvinner.

At menn i snitt er mer promiskuøse enn kvinner i snitt har vært sant lenge før vi fikk smart-telefoner. Det kan man like eller ikke like. Vi er forskjellige. Kvinner har også sider ved seg som er vanskelig å håndtere for oss menn. Min «jobb» er ikke å overbevise deg om at du skal slutte å være singel, det må du nesten bestemme selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er vanskelig for meg å oppleve det å være kvinne. Omtrent like vanskelig som det er for deg å oppleve det å være mann, skulle jeg tro? I en tråd som handler om menns følelser av utilstrekkelighet, har du noen innsikt og empati med hvordan disse mennene har det?

Min forståelse er at tinder er en kjip opplevelse for mange. Menn og kvinner.

At menn i snitt er mer promiskuøse enn kvinner i snitt har vært sant lenge før vi fikk smart-telefoner. Det kan man like eller ikke like. Vi er forskjellige. Kvinner har også sider ved seg som er vanskelig å håndtere for oss menn. Min «jobb» er ikke å overbevise deg om at du skal slutte å være singel, det må du nesten bestemme selv.

Så du mener vi skal sette oss inn i menns perspektiv etter å ha gitt svaret, kan ikke det, når du ble spurt om det samme. Du har ingen empati for damer, så hvorfor skal noen i tråden tilby deg det mener du?

Også, tenker du ikke det kanskje er litt relatert til oppførselen du nettop ble fortalt om, at damer ikke vil gi menn en sjangse?? 

Huff.

Anonymkode: 13c04...055

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har ingen empati for damer, så hvorfor skal noen i tråden tilby deg det mener du?

Også, tenker du ikke det kanskje er litt relatert til oppførselen du nettop ble fortalt om, at damer ikke vil gi menn en sjangse?? 

Huff.

Jeg mener selv å ha betydelig empati for damer. Jeg tilhører ikke selv gruppen av menn som er tema for denne tråden og ber ikke personlig om empati for deres situasjon.

Huff.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Jepp, disse kostnadene havnet hos kvinner i den rapporten. 

Men hvis voldsmannen ble etterforsket av politiet så ble de kostnadene fordelt jevnt mellom kvinner og menn. Også kostnader for rettsak ble fordelt også til kvinner, og hvis han havnet i fengsel så ble kostnaden for hans tid i fengsel fordelt også til deg og alle andre kvinner. 

Det er uheldigvis ikke uvanlig at man blander prinsipper i slike modeller, som gjør at dem egentligen ikke klarer å svare på spørsmål som det aktuelle. 

Takk, det viser vel egentlig hvor lett slike statistikker kan misbrukes i detbatter som denne. Man mangler nyansene om bakgrunnen for hvordan utgiftene oppstår, og så trekkes det slutninger det egentlig ikke er bakgrunn for.

Anonymkode: e1c5b...0b5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg mener selv å ha betydelig empati for damer. Jeg tilhører ikke selv gruppen av menn som er tema for denne tråden og ber ikke personlig om empati for deres situasjon.

Huff.

Du forsto meg ikke. Du ignorerte den du siterte itt poeng, for å så be henne om akkurat det samme tilbake.

Det var ironisk, og du fremsto akkurat nå for sikker 10 min siden, som empatiløs. Det har ikke noe med ditt private liv å gjøre, men dine valg i kommunikasjon. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vet jo en del om dette. De mennene som sliter med å oppnå sex og forhold og familie, er menn som tjener dårlig. Og mest sannsynlig har en del av dem problemer med det sosiale (autisme mm). 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det ble påstått at menn koster mer for samfunnet enn kvinner. Jeg dro fram ssb som et argument for at det ikke er rett. En bruker viste til en rapport om kostnaden av vold i relasjoner. Jeg viste til at summen som ble nevnt var minimal i forhold til ssb sine, og dermed ikke var egnet til å endre ved ssb sin konklusjon. Da ble brukeren sint.

Jojo, men det er den du svarer jeg da adresserer (jeg vet ikke hvor opphavet til dette malplasserte "poenget" er). Jeg minnes Mads Larsen dro det frem en gang i høst(?) utenom denne tråden, men han ble jo også korrigert på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 11.36):

Andre setning fra kilden din:

»vold i nære relasjoner kostet samfunnet nesten 92,7 milliarder kroner i 2021»

Sammenlignet med ssb-rapporten side 102 (https://www.ssb.no/nasjonalregnskap-og-konjunkturer/okonomiske-analyser/okonomiske-analyser-1-2022/_/attachment/inline/3628d7e9-f7c5-4508-adbc-32db442cd815:301f425574559d143b016810f653147811371155/OA2022-1-utsyn.pdf#page=95)

»målt i millioner 2020-kroner er livsløpsbidraget til offentlige nettoutgifter 17,0 per kvinne mot 3,4 per mann.

Hvis vi gjør et veldig grovt estimat og sier at Norge har 5.5 millioner innbyggere og halvparten av disse er kvinner så er den Norske «merkostnaden» med kvinner:

17 millioner * 5.5 millioner /2

-3.4 millioner * 5.5 millioner /2

=3.74 *10^13

Dvs tallet ditt er en faktor på 400 lavere. Jeg tror vi kan si at det betyr at din kilde er praktisk irrelevant mhp å tilbakevise at kvinner koster mer enn menn. Har du noen andre kilder?

Du fikk F- på den besvarelsen. Nå kan du prøve å finne de viktigste feilene du gjorde i besvarelsen. Lykke til. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prøv å vær kvinne og snakk med menn. Prøv å være kvinne på tinder. Prøv å være kvinne på et utested. Majoriteten av menn du møter driter i deg men vil pule deg. Majoriteten av menn tar på seg en maske og later som de er noen andre for å få det de ønsker fra deg. De fleste er faktisk ikke bra. 

Jeg oppsøker ikke slike fora heller lenger, men jeg har lært, og kan ikke glemme det man har lært. Det går fint for meg, jeg har vært skuffet og lei meg for det men det går bedre nå. Disse mennene blir jo sittende alene uansett, så det betyr ikke noe sånn i bunn og grunn. 

Anonymkode: cbfe8...ade

Vi må jo selv velge datingarena etter hva vi vil ha - både kvinner og menn bruker utelivet for casual sex, så det burde ikke komme som noen overraskelse på noen at det er dette du finner om du leter etter kjærestemateriale ved bardisken. Duh. Det er et kjønnsnøytralt poeng, det kunne ikke falt meg inn å dra ut i helgen og tro jeg finner kjærestemateriale - fordi folk er ikke der for det formålet. Hvilket er fair game, jeg moraliserer ikke over folks liggevaner.

Som mann som ikke bryr seg om ONS, velger jeg også arenaer hvor det ikke er naturlig å lete etter noen å ligge med, hvilket også senker terskelen for at folk sier ja til en date. Naturlig nok, siden de er mindre skeptiske til motivasjonen når det åpenbart ikke ligger en "du, skal vi dra hjem til meg?" i luften. Arenaer hvor man treffes rundt felles interesser og/eller alkoholen er langt unna, er gode kandidater.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
knooters skrev (1 time siden):

Vi må jo selv velge datingarena etter hva vi vil ha - både kvinner og menn bruker utelivet for casual sex, så det burde ikke komme som noen overraskelse på noen at det er dette du finner om du leter etter kjærestemateriale ved bardisken. Duh. Det er et kjønnsnøytralt poeng, det kunne ikke falt meg inn å dra ut i helgen og tro jeg finner kjærestemateriale - fordi folk er ikke der for det formålet. Hvilket er fair game, jeg moraliserer ikke over folks liggevaner.

Som mann som ikke bryr seg om ONS, velger jeg også arenaer hvor det ikke er naturlig å lete etter noen å ligge med, hvilket også senker terskelen for at folk sier ja til en date. Naturlig nok, siden de er mindre skeptiske til motivasjonen når det åpenbart ikke ligger en "du, skal vi dra hjem til meg?" i luften. Arenaer hvor man treffes rundt felles interesser og/eller alkoholen er langt unna, er gode kandidater.

Jeg synes ikke det er lett å finne "casual sex" på byen. Må man ikke være en veldig kjekk mann for at det skal være mulig?

Anonymkode: 470cc...ebf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det er lett å finne "casual sex" på byen. Må man ikke være en veldig kjekk mann for at det skal være mulig?

Hvorfor vil du ikke ha forhold?

Anonymkode: 3bc37...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor vil du ikke ha forhold?

Jeg har nesten aldri hatt sex, vil gjerne ha ons, men er ingen Chad. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei. Etter hva jeg har erfart som en som har jobbet i utelivsbransjen lenge, så holder i stor grad å se normal ut, kvitte seg med by-sjenanse, fortsette til tross for avvisning, sikte hyppig og bredt og ha et minimum av sosiale antenner. Kommer litt an på størrelse på stedet vil jeg tro, at det ikke er altfor lite.

Vet om en fyr i periferien, han ser helt vanlig ut, men mangler faktisk sosiale antenner, som har ligget med masse damer. Han er aktiv, for å si det sånn.

Ikke alle av oss er skapt for dette livet, men noen gjør det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har nesten aldri hatt sex, vil gjerne ha ons, men er ingen Chad. 

Hvorfor vil du ha ons, men ikke forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor vil du ha ons, men ikke forhold?

For å ha ons må man kunne snakke med folk, være attraktiv og selvsikker. Jeg ønsker å mestre dette først. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å ha ons må man kunne snakke med folk, være attraktiv og selvsikker. Jeg ønsker å mestre dette først. 

Men de fleste kvinner ønsker ikke ons. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...