Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

MissKatt skrev (5 timer siden):

Jeg synes ikke det er et samfunnsproblem i det hele tatt, tvert i mot! For første gang i historien, kan kvinnen velge partner helt selv. Det resulterer i at de beste mennene blir valgt og får ført genene videre. Det resulterer i at det blir en akselerasjon i at fremtidige mennesker blir både friskere og smartere

Hvorfor fremhever du at det bare er kvinnen som for første gang i historien kan velge partner selv? Den må jeg innrømme at jeg ikke skjønte noe av?

Anonymkode: a9248...af0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er viktig mange foreldre skilles, alle er ikke ment til å holde sammen og vi er ikke perfekte nok som mennesker til å forutse hva fremtiden bringer.

Så selv om det er dumt barn må bo i koffert, er det bedre det enn at de får dårlige liv hjemme. Om skilte foreldre krangler, kan du gjette at de kranglet når de var sammen også ja. 

Jeg er evig takknemlig for alle mamma sine brudd. Var ikke krangel her. Først var det pappa som ble dopmisbeuker uten at mamma fikk vite det, han ble verre og verre mentalt, selvsagt måtte hun ta oss og dra. Så var neste utro, ikke akkurat så koslig. Kjenner flere hvor det var utroskap og generelle mye krangling. Et hvor det var vold. Alkoholisme. En forelsker seg å velger den andre. Mitt ble slutt fordi vi er venner, men ikke på noen måte noe mer så om han skulle hfått barn må han finne ei anna ei, for vi hadde ikke sex og det er synd å legge sexlivet dødt allerede tidlig i 20 årene. En festet mye og var som et barn hun måtte passe på. Noen bare vokser fra hverandre. Det er mange både alvorlige og mindre alvorlige grunner, å tro noen skal være sammen for evig er naivt og slemt å bestemme de må.

Anonymkode: 13c04...055

Tror kansje du misforstår meg litt her, så bekllager om jeg var uklar. Jeg er helt enig at det er mye bedre at foreldre skiller seg en at barna deres vokkser opp i ulykelige hjem!

Men jeg svarte en som mente at menn ikke ville forplikte seg og få barn på grun av risikoen for barnebidrag, som han foreslo å løse med at man altid skule ta utgangspunkt i 50/50 fordeling av barna (for da ville ingen måtte betale barnebidrag). 50/50 kan kansje fungere for noen familier med eldre barn, men det er ikke anbefalt om det ikke er godt sammarbeid og direkte omsorgsvikt om barna er for små! Så jeg var ikke kritisk til at folk skilte seg, men iden om å prioritere fedres økonomi over barns behov. Det er viktig å ha god kontakt med begge foreldre og at foreldre er lykelige, men barnas behov må komme før foreldres økonomiske intereser synes jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Tror kansje du misforstår meg litt her, så bekllager om jeg var uklar. Jeg er helt enig at det er mye bedre at foreldre skiller seg en at barna deres vokkser opp i ulykelige hjem!

Men jeg svarte en som mente at menn ikke ville forplikte seg og få barn på grun av risikoen for barnebidrag, som han foreslo å løse med at man altid skule ta utgangspunkt i 50/50 fordeling av barna (for da ville ingen måtte betale barnebidrag). 50/50 kan kansje fungere for noen familier med eldre barn, men det er ikke anbefalt om det ikke er godt sammarbeid og direkte omsorgsvikt om barna er for små! Så jeg var ikke kritisk til at folk skilte seg, men iden om å prioritere fedres økonomi over barns behov. Det er viktig å ha god kontakt med begge foreldre og at foreldre er lykelige, men barnas behov må komme før foreldres økonomiske intereser synes jeg. 

Beklager for at jeg misforsto, burde bli flinkere til å spørre istede for å diskutere imot, når det er ukjent hva som er der 😊😅

Au, ja der er jeg enig med deg. Godt du diskuterer imot det, for det er ikke bra for alle barn nei. Selv om det funker for noen. Barn først. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Beklager for at jeg misforsto, burde bli flinkere til å spørre istede for å diskutere imot, når det er ukjent hva som er der 😊😅

Au, ja der er jeg enig med deg. Godt du diskuterer imot det, for det er ikke bra for alle barn nei. Selv om det funker for noen. Barn først. 

Fort gjort med misforståelser❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (22 timer siden):

Nei, vi vet at flere kvinner rapporterer at det har dårligere helse, det er ikke det samme som at de faktisk har det. Ikke når vi vet at menn konsekvent underrapportere lidelse relativt til kvinner.

Jeg hadde eksempelvis "foretrukket" å få hjerteinfarkt 10år senere, bedre prognose ved kreft, mindre sannsynlighet for kreft etc..

Men ja, menn er jo heldige som dør..... ingenting kurerer høyt blodtrykk som fravær av puls. 

Kvinner er mye mer utsatt for autoimmune sykdommer enn menn. Mange av de dør man med og ikke av, men mange av de medfører en god del lidelse og det tar ofte lang tid før man får diagnose og eventuelt hjelp.

Noen av de sykdommene menn får har en ganske sterk korrelasjon med livsstil. Mat og alkohol er slik jeg har forstått det en del av bildet, og jeg har inntrykk av at menn i forhold har et bedre kosthold og lavere alkoholforbruk enn single. Selv håper og tror jeg yngre menn er blitt mer opptatt av å lage seg ordentlig mat og at det vil påvirke når i livet de eventuelt får sykdommer. Forhåpentligvis vil også mer informasjon nå gjennom slik at menn ikke venter like lenge med å søke legehjelp. Da kan kanskje flere overleve kreft om den oppdages på et tidligere tidspunkt.

Anonymkode: e1c5b...0b5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ezners skrev (5 timer siden):

Rent biologisk så er jeg forsåvidt enig i argumentasjonen din. Problemet er bare at når en stor nok andel av den mannlige populasjonen forblir barneløse. Så vil også  insentivet for å bidra til finansieringen av kollektive ordninger rundt barn og oppvekst svekkes på sikt. Folk setter sjeldent pris på offentlige goder de sjeldent benytter selv. De andre problemet er at man fort kan få politiske motreaksjoner som kan ha en negativ innvirkning på samfunnet. Hvis en stor nok andel av den mannlige befolkningen føler at de taper på velferds systemet som eksister nå, jo større sannsynlighet vil det være for at velferdsnivået  ikke opprettholdes på dages nivå. 

Er menns incentiv for å støtte velferdsstaten bare at han selv har barn? Hva med hans egen skolegang, all helsehjelp for ham selv og nære som hans mor og far og søsken, dagpenger, sykepenger, uføretrygd, aap, pensjon? Etc.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner er mye mer utsatt for autoimmune sykdommer enn menn. Mange av de dør man med og ikke av, men mange av de medfører en god del lidelse og det tar ofte lang tid før man får diagnose og eventuelt hjelp.

Noen av de sykdommene menn får har en ganske sterk korrelasjon med livsstil. Mat og alkohol er slik jeg har forstått det en del av bildet, og jeg har inntrykk av at menn i forhold har et bedre kosthold og lavere alkoholforbruk enn single. Selv håper og tror jeg yngre menn er blitt mer opptatt av å lage seg ordentlig mat og at det vil påvirke når i livet de eventuelt får sykdommer. Forhåpentligvis vil også mer informasjon nå gjennom slik at menn ikke venter like lenge med å søke legehjelp. Da kan kanskje flere overleve kreft om den oppdages på et tidligere tidspunkt.

Anonymkode: e1c5b...0b5

Ja det har det, men autoimmune sykdommer er ofte mer alvorlige hos menn.

Men jeg håper folk forstår hvilken dør de åpner når de differensierer mellom såkalte selvpåførte og ikke-selvpåførte sykdommer?
Det er greit i forhold til positiv atferdsendring, men fullstendig ubrukelig og farlig om en mener visse sykdommer har mer rett på samfunnets omsorg eller oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 minutt siden):

Ja det har det, men autoimmune sykdommer er ofte mer alvorlige hos menn.

Men jeg håper folk forstår hvilken dør de åpner når de differensierer mellom såkalte selvpåførte og ikke-selvpåførte sykdommer?
Det er greit i forhold til positiv atferdsendring, men fullstendig ubrukelig og farlig om en mener visse sykdommer har mer rett på samfunnets omsorg eller oppmerksomhet. 

Har du forandra deg i det siste? Jeg tror faktisk de siste innleggene dine er de eneste jeg noensinne har vært enig med deg i 😅

Anonymkode: 70e0d...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...