Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De bekymrer seg da jo? Men jeg føler menn sier, jeg må ha kone å hun må komme til meg.

Hvorfor handler dette plutselig om psykolog hjelp? Jeg syns folk skal søke hjelp da. Men nå går vi bort fra det menn faktisk sier, de sier uten ekteskap dør jeg fortere, å jeg sier sånnt faller ikke ned fra himmelen du må ta steg for egen helse om du kan selv.

Anonymkode: 13c04...055

Jeg tror at menn er mer avhengig av damers bekreftelse enn omvendt, for å føle seg bra. At det har vært sånn i hvert fall. Ikke spør meg hvorfor, det vet jeg overhodet ikke. Jeg har ingen forklaring, bare synsing. Men kvinnene søkte frihet vekk fra menn først. Kanskje har damene vært lenger i prosessen? Kvinner begynte mye tidligere med selvhjelpslitteratur. Kvinner hadde venninner som bygde dem skikkelig opp og ga dem komplimenter.

Derfor ser jeg heller ikke med mistro at noen menn sier fuck u og vender kvinnene ryggen. Kanskje er det bare bra at de finner ut at de er fine og bra uten kvinners bekreftelse.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet det er større og det er synd. Forferdelig at menn har grovere metoder som gjør at de klarer å gjennomføre. Å synd alkohol er så stor del av samfunnet vårt. 

Men er det det eneste som gjør at livet er hardere for menn som single i samfunnet? Så er svaret at de må til psykolog?

Men hvorfor sier de da at vi kvinner har ansvar, med å si ikke vær redd for å søke hjelp? Hvorfor må det da også ligge på kvinner alene sine skuldre, hvorfor sier vi ikke folk må støtte hverandre mer? Og hvorfor er det da så provoserende for menn at jeg sier jeg klarer meg alene og tar steg i riktig retning? Å da må jeg huske at menn jobber i samfunnet, hvorfor er det relevant på privat luv nivå forbi at vi skal være glade samfunnet fungerer?

Jeg føler det er mer der, jeg føler de sier, du bør ikke være singel.(Nå kan det hende det er greit jeg som er litt gal er det da)

Alle må støtte hverandre mer. Det er ikke bare damer som skal støtte menn. Hvis ikke alle gjør det, så blir det mest sannsynlig ikke noe. Da blir det det vanlige kranglehølet. Å vise solidaritet kan man gjøre på mange måter. Det handler ikke bare om å gå til psykolog, men å bryte tabuer. Det kan man gjøre ved å publisere noe for å gi det oppmerksomhet eller være med i en organisasjon eller masse annet. Bare til og med oppføre seg litt annerledes på butikken eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at menn er mer avhengig av damers bekreftelse enn omvendt, for å føle seg bra. At det har vært sånn i hvert fall. Ikke spør meg hvorfor, det vet jeg overhodet ikke. Jeg har ingen forklaring, bare synsing. Men kvinnene søkte frihet vekk fra menn først. Kanskje har damene vært lenger i prosessen? Kvinner begynte mye tidligere med selvhjelpslitteratur. Kvinner hadde venninner som bygde dem skikkelig opp og ga dem komplimenter.

Derfor ser jeg heller ikke med mistro at noen menn sier fuck u og vender kvinnene ryggen. Kanskje er det bare bra at de finner ut at de er fine og bra uten kvinners bekreftelse.

Ja, menn må også begynne med slike ting, derfor jeg også sa at det er lurt å sette seg små mål for en bedre hverdag. Selvhjelp, bygge seg opp, fylle inn og mestre.

De må velge sin vei ja, ingen kan tvinge noen inn i noe. Å finne styrke alene tror jeg er viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle må støtte hverandre mer. Det er ikke bare damer som skal støtte menn. Hvis ikke alle gjør det, så blir det mest sannsynlig ikke noe. Da blir det det vanlige kranglehølet. Å vise solidaritet kan man gjøre på mange måter. Det handler ikke bare om å gå til psykolog, men å bryte tabuer. Det kan man gjøre ved å publisere noe for å gi det oppmerksomhet eller være med i en organisasjon eller masse annet. Bare til og med oppføre seg litt annerledes på butikken eller noe.

Du får begynne du da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får begynne du da.

Jeg tror jeg gjorde det sånn cirka i forgårs og jeg begynte på kg, lol! Så da får vi håpe det går bra videre. Elsker faen meg kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er nå på 72 sider! Det slutter aldri å forundre meg at (noen) menn ser ut til å tro at sex er noe de har rett på, og at det er kvinner sin skyld når det ikke blir noe på dem. Herlighet. 

Anonymkode: b40ef...01d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne tråden er nå på 72 sider! Det slutter aldri å forundre meg at (noen) menn ser ut til å tro at sex er noe de har rett på, og at det er kvinner sin skyld når det ikke blir noe på dem. Herlighet. 

Anonymkode: b40ef...01d

Du har misset halve bøtteballetten min venn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg gjorde det sånn cirka i forgårs og jeg begynte på kg, lol! Så da får vi håpe det går bra videre. Elsker faen meg kg.

Du skulle aldri ha kommet hit. Jeg gjorde samme feil for over 2 år siden og det har gjort livet mitt langt verre. Det er ingenting å hente her, du gjør en utakknemlig jobb. Du tenker sikkert jeg ikke ser menn, men du aner ikke hvor mange hjerter og oppløftende ord jeg har sendt.

Det hjelper ikke, når tiden kommer er de ikke istand eller har lyst til å gi tilbake. Ikke at de egentlig må, men siden det handler om kjærlighet, solidaritet, mental helse, hverdagen og livet selv så kommer det et punkt der du innser hvorfor det er problemer også. Det hjelper ingenting at du kysse føtter å sier, huff ja kvinner hat det lettere, de setter seg bare lengre og lengre bak i sexisme stolen hvor de forventer langt mer av oss enn vi skal sosialt av dem. Serriøst. 

Gå mens du kan, jeg lover deg, hvor bittert det er her inne, hvor utrolig uintelligent noen er, det vil svi. Jeg var så samvittighetsfull og, kosemose, det går bra, men nå, f deg og f deg også. 

Det er kognitive problemer som er uløselige. Å det sier jeg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skulle aldri ha kommet hit. Jeg gjorde samme feil for over 2 år siden og det har gjort livet mitt langt verre. Det er ingenting å hente her, du gjør en utakknemlig jobb. Du tenker sikkert jeg ikke ser menn, men du aner ikke hvor mange hjerter og oppløftende ord jeg har sendt.

Det hjelper ikke, når tiden kommer er de ikke istand eller har lyst til å gi tilbake. Ikke at de egentlig må, men siden det handler om kjærlighet, solidaritet, mental helse, hverdagen og livet selv så kommer det et punkt der du innser hvorfor det er problemer også. Det hjelper ingenting at du kysse føtter å sier, huff ja kvinner hat det lettere, de setter seg bare lengre og lengre bak i sexisme stolen hvor de forventer langt mer av oss enn vi skal sosialt av dem. Serriøst. 

Gå mens du kan, jeg lover deg, hvor bittert det er her inne, hvor utrolig uintelligent noen er, det vil svi. Jeg var så samvittighetsfull og, kosemose, det går bra, men nå, f deg og f deg også. 

Jeg er her fordi jeg ikke har andre å prate med å det er lett fordi jeg da slipper å stå i skammen av livet mitt, forran dem jeg kunne fått det bedre med. Men du er kanskje fri, så løp ut herfra! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn får ikke en tøddel mer enn det damer får av meg. Solidaritet er ikke dulling og ansvarsfraskrivelse. Man bør være på samme nivå, ikke late som de man støtter kan mindre enn seg. Damer har ikke hatt det lettere, men vi har til dels ulike erfaringer, og noen av de er kjønnede (som i at flere medlemmer av et kjønn opplever noe enn et annet, etc)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det går bra. Jeg har vært her siden jeg var 15, av og på, fra den gangen var bare var en bitteliten padde som var usikker på om den ene kjønnsleppen min var for lang og om det var normalt. :--(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går bra. Jeg har vært her siden jeg var 15, av og på, fra den gangen var bare var en bitteliten padde som var usikker på om den ene kjønnsleppen min var for lang og om det var normalt. :--(

Ånei, å en så sårbar alder 😔 Fikk du trygge, normale svar?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, å en så sårbar alder 😔 Fikk du trygge, normale svar?

Neinei. En del stygge svar om hvordan kvinners underliv skulle se ut, som gjorde meg enda mer usikker. Den gangen var det langt vanligere at menn var ufine, men damer mindre ufine. Så det satt sikkert noen trettiårige menn og langet ut uten at de tenkte på denne lille jyplingen med kjønnsleppekompleksene sine.

Til en viss grad synes jeg det er bedre nå 😅 Men folks humør virket bedre da. Var mer humor, sånn jeg opplevde det. Håper det kan komme dit igjen!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Neinei. En del stygge svar om hvordan kvinners underliv skulle se ut, som gjorde meg enda mer usikker. Den gangen var det langt vanligere at menn var ufine, men damer mindre ufine. Så det satt sikkert noen trettiårige menn og langet ut uten at de tenkte på denne lille jyplingen med kjønnsleppekompleksene sine.

Til en viss grad synes jeg det er bedre nå 😅 Men folks humør virket bedre da. Var mer humor, sånn jeg opplevde det. Håper det kan komme dit igjen!

Mildemåne! Selvsagt måtte det gå dårlig, kan de aldri oppføre seg 😡😅

Du skal vite, du er fin som du er 💖 Om det fortsatt er noen kommentarer som sikulerer i barken din enda.

Har lest bakover og stemningen virket lettere, vet ikke hva som skjedde. Kunne også ønske det ble morsommere igjen. 

Du er en frisk pust, selv med din triste kg opplevelse. Merker du har futt i deg, det er bra. Håper ikke det forsvinner. Syns du har god moral også, bedre enn min, bra! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 9.07):

Samtidig er mange kvinner som lever i årevis i sølibat som single, gjør det fordi de er uinteressert i sex. Da bør ikke mennene klage på at det ikke er sex i ekteskapet. Du har valgt en dame som fint kan gå uten sex i mange år, så klager du på at hun har null interesse for sex? What you see is what you get.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Det kan være mannen mister draget litt uti forholdet og hun mister lysten på han så en kan få noe annet med tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var jo også et poeng fra feminismens side, at patriarkatet, som ikke egentlig betød menn, men der det var menn som hadde definisjonsmakt, også rammet menn, rammet friheten deres, skapte rigide rammer for menn og en jævla stor fallhøyde, samt tok fra dem menneskelighet ved at kvinnen ble degradert. Feminister ville jo vekk fra sitt bilde, forventningene som var satt til dem og nedlatenheten som lå i beskrivelsen av dem.

Jeg tror nok det kan være vanskelig å ville ut av et bilde det ligger så mye status i, der det er bakt inn masse ære. Og samtidig når det i tillegg er kvinner som tilbyr dem hånden. Kvinner som liksom skal vite løsningen på deres problemer? Kvinner?? Noen kvinner som kanskje er litt for fornøyd med å hjelpe til og som er det kjønnet mange menn kronisk distanserer seg vekk fra.

I tillegg har jo dette satt seg i damer, at menn skal være sånn og sånn, så det er ikke akkurat sånn at det er dritenkelt for alle menn å være seg selv, med sårbarheter og svakheter. Noen kvinner er ikke sterke nok til å tåle det eller de er veldig tradisjonelle. Men men kvinner som straffer menn for ikke å være mann nok, de bør avvises, etter min mening.

Som med menn så er også kvinner ulike og mener ulikt. De kvinnene som maser mest om hvor elendig feminismen er og alltid skal hetse andre kvinner, er også verst til å snakke om hvor lite menn dagens unge menn er. Også veldig konservative menn snakker sånn. På den måten anerkjenner man ikke gutter/unge menn for den de er, men sammenligner dem med menn i en tid hvor samfunnet langt hardere. En tid faktisk kvinner og menn måtte være hardere pga hardere kår og mye høyere dødelighet for barn og kvinner. I dag har jo en masse ting blitt bedre. Vi blir bedre ivaretatt og holder oss langt yngre i mange år i forhold til de som er veldig gamle i dag.  Såklart både menn og kvinner også forandrer seg. Det er ikke bare galt i de forandringene heller.  Vi kan ikke sammenligne dagens menn og kvinner med menn og kvinner som vokste opp på 40 tallet. 

Jeg er enig i at vi må slutte å fortelle hvordan menn skal være og hvordan kvinner skal være. Vi er ikke bare kjønn, men også en individ. Vi er ulike. Det viktigste er at vi er snille mot hverandre og respekterer hverandre.  Og menn som sliter med å få dame må også gå inn i seg selv. For jeg skjønner hvorfor enkelte forblir single. Da tenker jeg på damer også. 

Endret av Sannhetsøkende
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er nok depresjon. Det kureres ikke med hjerter. 

Anonymkode: 16223...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sexen i seg selv er er samfunnsproblem. Virker som at man må ha det, med ukjente på date, at det har blitt et krav. Noe som forventes. Men ikke i mitt liv heldigvis! 36 år og fortsatt jomfru. Stolt av det jeg! Ikke skal jeg ha det heller. Lever fint uten. Trives rett og slett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...