Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Gregarious skrev (44 minutter siden):

Når foreligger det ingen forutsetning for å si at kvinner har dårligere livskvalitet en menn, vi vet at menn lider vesentlig mer i stillhet en kvinner. 

Men så er du over på årsak, altså at det er mennenes "skyld" som er årsaken til deres dårligere helse.
Skal vi si at det er kvinner "skyld" at de ikke hadde lik lønn slik at en ikke trengte å kjempe for lik lønn? 
Slike årsaksforklaring er utrolig destruktive, jeg mener en må redusere bruk av kjønn som differensiering på alle områder der det ikke er strengt nødvendig.   

Kvinner har jevnt over dårligere helse enn menn. Dårligere helse gir dårligere livskvalitet. Hadde du foretrukket å ligge dement på sykehjem i din egen avføring, eller ligge i grava? Jeg vet i hvert fall hva jeg personlig hadde foretrukket. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gregarious skrev (45 minutter siden):

Når foreligger det ingen forutsetning for å si at kvinner har dårligere livskvalitet en menn, vi vet at menn lider vesentlig mer i stillhet en kvinner. 

Men så er du over på årsak, altså at det er mennenes "skyld" som er årsaken til deres dårligere helse.
Skal vi si at det er kvinner "skyld" at de ikke hadde lik lønn slik at en ikke trengte å kjempe for lik lønn? 
Slike årsaksforklaring er utrolig destruktive, jeg mener en må redusere bruk av kjønn som differensiering på alle områder der det ikke er strengt nødvendig.   

Og ja, når du drikker, røyker og tar unødvendige risikoer, er det ikke synd på deg hvis du blir syk av det. Beklager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (46 minutter siden):

Jo det er jo nettopp det, har du lest hva som skrives?
At en selektert gruppe høyt utdannede menn "Kan" leve lengre en lavt utdannede kvinner har absolutt ingenting med argumentasjonen å gjøre.   
Det er gjennomsnittet som er av betydning. 

Eller kanskje er det slik at menn bør ta ansvar for egen helse, istedenfor at de er avhengig av å være i et forhold:

«Forskerne påpekte at par påvirker hverandres helse, men menn har mer nytte enn kvinner av å være i et stabilt forhold.»

Forskningen (jfr linken) sier også at det at gjennomsnittsalderen for menn er lavere enn kvinner skyldes at at et lite antall menn lever svært korte liv: «flere babygutter dør enn babyjenter.» Tror du virkelig det skyldes at legene behandler jentebabyer bedre/mer enn guttebabyer? 

«Menn er også mer utsatt for ulykker og drap i 20- og 30-årene.» Disse ulykkene og drapene er jo i svært liten grad kvinners skyld. Igjen, menn må selv ta ansvar. 

«De har i tillegg en tendens til å røyke og drikke mer, noe som fører til en høyere risiko for sykdommer senere i livet.» Det må jo menn selv ta ansvar for.

Anonymkode: eec81...d5a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 time siden):

Men dersom kvinner hadde levd kortere med tilsvarende dårlig prognose som menn så hadde det blitt sett på som den viktigste kampen for feminister. 

Hallo! Hvorfor tror du jeg er imot at menn skal bli redda i sykdom, bare fordi jeg vil sykdommer de rett og slett ignorerer! Skal bli tatt på alvor?!

Kan ikke du bry deg om flere grupper samtidig du? Kreft er jævlig, alle vet det.

Men endemetiose og pocs spres uten at det skjer noe. De vet ikke hvorfor det skjer engang.

Anonymkode: 13c04...055

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og ja, når du drikker, røyker og tar unødvendige risikoer, er det ikke synd på deg hvis du blir syk av det. Beklager.

Ja. Om det ikke var opplyst at røyk foreksempel fører til syke lunger har det vært en ting, men  det er opplyst godt om det.

Som at jeg spiser mye sjokolade, å vet at det sikkert kan føre til diabetes. Om jeg sitter i den saksa en dag kan jeg skylle megselv med dette høye sukkerinnhold jeg vitende utsetter meg for. Går settiøst ikke en dag uten sukker, idag har det vært oboy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Om det ikke var opplyst at røyk foreksempel fører til syke lunger har det vært en ting, men  det er opplyst godt om det.

Som at jeg spiser mye sjokolade, å vet at det sikkert kan føre til diabetes. Om jeg sitter i den saksa en dag kan jeg skylle megselv med dette høye sukkerinnhold jeg vitende utsetter meg for. Går settiøst ikke en dag uten sukker, idag har det vært oboy.

Å jeg sier ikke buhu om jeg hadde ektemann har han passet på helsen min å jeg har levd lengre. Når jeg hadde samboer, sa jeg, jeg er een voksen kvinne, vet det er dumt men må få bestemme. Å når ham begynte å røyke da det ble slutt! Sier jeg tenk på lungene dine, men det er opp til han.

Vi har som voksne ansvar for egen helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kvinner har jevnt over dårligere helse enn menn. Dårligere helse gir dårligere livskvalitet. Hadde du foretrukket å ligge dement på sykehjem i din egen avføring, eller ligge i grava? Jeg vet i hvert fall hva jeg personlig hadde foretrukket. 

Nei, vi vet at flere kvinner rapporterer at det har dårligere helse, det er ikke det samme som at de faktisk har det. Ikke når vi vet at menn konsekvent underrapportere lidelse relativt til kvinner.

Jeg hadde eksempelvis "foretrukket" å få hjerteinfarkt 10år senere, bedre prognose ved kreft, mindre sannsynlighet for kreft etc..

Men ja, menn er jo heldige som dør..... ingenting kurerer høyt blodtrykk som fravær av puls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tenker at logikk og rasjonalitet er gode idealer. Hvis du finner det tåpelig så er det grunn til å gå inn i deg selv.

Hvis du mener at menn prøver å promotere ideer under en falsk pretensjon av logikk og rasjonalitet så er jo fordelen at logiske resonnementer og rasjonalitet kan brukes til å pille dårlige ideer fra hverandre.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du føler deg truet av logikk og rasjonalitet.

Anonymkode: 29ba7...27a

Jeg mener at mennesket er et følsomt dyr. All psykologi tyder på at vi føler med hele kroppen og at våre følelser har store ringvirkninger enten vi liker at det er sånn eller ei. Menn og kvinner har ofte ulike måter å snakke om følelser på, og lar seg gjerne lett provosere av hverandres stil. Kvinner kan iblant prate som om følelser er fakta, og menn som om fakta ikke inneholder følelser. 

Å ha reelt fokus på logikk kommer først etter at vi faktisk har tatt inn over oss hva følelser betyr. Det er helt logisk, med alt vi vet om hva følelser gjør med oss mennesker. 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Eller kanskje er det slik at menn bør ta ansvar for egen helse, istedenfor at de er avhengig av å være i et forhold:

«Forskerne påpekte at par påvirker hverandres helse, men menn har mer nytte enn kvinner av å være i et stabilt forhold.»

Forskningen (jfr linken) sier også at det at gjennomsnittsalderen for menn er lavere enn kvinner skyldes at at et lite antall menn lever svært korte liv: «flere babygutter dør enn babyjenter.» Tror du virkelig det skyldes at legene behandler jentebabyer bedre/mer enn guttebabyer? 

«Menn er også mer utsatt for ulykker og drap i 20- og 30-årene.» Disse ulykkene og drapene er jo i svært liten grad kvinners skyld. Igjen, menn må selv ta ansvar. 

«De har i tillegg en tendens til å røyke og drikke mer, noe som fører til en høyere risiko for sykdommer senere i livet.» Det må jo menn selv ta ansvar for.

Anonymkode: eec81...d5a

"menn selv ta ansvar for".
Der ligger nettopp mye av problemet i dagens diskurs. 

Samfunnet (altså kvinner OG menn)  skal hjelpe kvinner med  utfordringene de har, men menn må ta ansvar selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (10 minutter siden):

Samfunnet (altså kvinner OG menn)  skal hjelpe kvinner med  utfordringene de har, men menn må ta ansvar selv.

Gifte menn har bedre helse og lever lenger enn single menn. Fordi kona passer på helsa til mannen og setter grenser for hasardiøs oppførsel. Så ja, når noen passer på helsa til menn, så lever de lenger. Så enkelt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gifte menn har bedre helse og lever lenger enn single menn. Fordi kona passer på helsa til mannen og setter grenser for hasardiøs oppførsel. Så ja, når noen passer på helsa til menn, så lever de lenger. Så enkelt.

Eller så har gifte menn noen som er avhengige av dem, noen som gir livet deres mening, en drivkraft. Vi kan alle finne på grunner. 

Anonymkode: 8b7ec...48d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Single menn dør tidligere pga. Naturens krav om og finne en partner og lage barn ganger I sjela 24/7. Single menn stresser på seg alskens sykdommer, blir tidlig ufør og dør tidlig, etter mange sykehusopphold. Kona er grunn til at gifte menn kan leve seg tilbake, slappe av, og leve lengere. Da tenker jeg ikke på at kona gjør alt for mannen.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (29 minutter siden):

Hvorfor er det et problem?

Er du brydd fordi jeg som kvinne må ta vare på megselv? 

Ingen kommer å redder oss, vi kan og vi må jo ta ansvar. Det er bare det å åpne seg til noen om en har det tøft eller psykolog vi kan få hjelp av. Men ingen kan komme å være vår livspartner av sympati. 

Jeg syns det var utrolig vanskelig den første stunden jeg var på egne bein og det er fortsatt ensomme stunder jeg gråter og ting som er vanskelig og må jobbes med, men det er og vil bestandig bli min oppgave. Har bestemt meg for å dra på kino alene på søndag, som et skritt til å finne egen glede og styrke.

Masse slike små mål, som å ha det koslig rundt meg, drikke vann, planlegge gåturer jeg vil gå på selv om  jeg er redd for det og utfordre meg hver dag.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kommer å redder oss, vi kan og vi må jo ta ansvar. Det er bare det å åpne seg til noen om en har det tøft eller psykolog vi kan få hjelp av. Men ingen kan komme å være vår livspartner av sympati. 

Jeg syns det var utrolig vanskelig den første stunden jeg var på egne bein og det er fortsatt ensomme stunder jeg gråter og ting som er vanskelig og må jobbes med, men det er og vil bestandig bli min oppgave. Har bestemt meg for å dra på kino alene på søndag, som et skritt til å finne egen glede og styrke.

Masse slike små mål, som å ha det koslig rundt meg, drikke vann, planlegge gåturer jeg vil gå på selv om  jeg er redd for det og utfordre meg hver dag.

Å jeg tilbyr mine mannlige venner hjelp, å de meg. Vi tar vare på hverandre i vår sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere menn har kompiser, inviter hverandre til fim og middag? Heng sammen? 

Dra på restaurant sammen? Skap glede hvor den er, uansett hvem den er med om det er familie også. Jeg bruker mye tid sammen med mamma, det hadde jo vært gøy å hatt veninner og kjæreste, men det er som det er å jeg vil nyte tiden vi har mens vi har den også. Hun setter pris på selskapet og vi har felles interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg mener at mennesket er et følsomt dyr. All psykologi tyder på at vi føler med hele kroppen og at våre følelser har store ringvirkninger enten vi liker at det er sånn eller ei. Menn og kvinner har ofte ulike måter å snakke om følelser på, og lar seg gjerne lett provosere av hverandres stil. Kvinner kan iblant prate som om følelser er fakta, og menn som om fakta ikke inneholder følelser. 

Å ha reelt fokus på logikk kommer først etter at vi faktisk har tatt inn over oss hva følelser betyr. Det er helt logisk, med alt vi vet om hva følelser gjør med oss mennesker. 

Anonymkode: 16223...972

Mennesket er et jævla følsomt dyr. Vi er organismer. Vi får ikke mye gratis av fornuften. Man bør på et eller annet tidspunkt føle seg hjemme med både fornuften og følelsene sine, og ikke pynte seg så mye. Man skal ikke ha aversjon mot egne følelser. De er der, de må man akseptere, og noen ganger forandrer de seg. Vil man ikke akseptere dem så snur de seg fort om til noe annet som er enda vanskeligere å få tak på og som gjerne ikke tar seg veldig ut overfor andre.

Enda skrinnere kår for fornuften er det selvfølgelig i debatter om identitet, som feks kjønn, for det er eksistensielt og personlig. Da er det lett å bli en tuss.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er mye av denne ekstreme dissonans fra virkeligheten av individer som tror det tar vare på seg selv, for som du sa drikker vann eller tar en gåtur.  Menn og kvinner tar vare på både deg og meg, vi er 100% avhengig av hjelp fra begge kjønn. 
At du ønsker å selektere ut enkelte ting som rammer menn og derfor må de klare seg selv står i sterk kontrast til det samfunnet du nyter goder av å leve i.

Du forfekter en kaldt samfunn der det som ikke rammer en selv er andres problem. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 minutt siden):

Det er mye av denne ekstreme dissonans fra virkeligheten av individer som tror det tar vare på seg selv, for som du sa drikker vann eller tar en gåtur.  Menn og kvinner tar vare på både deg og meg, vi er 100% avhengig av hjelp fra begge kjønn. 
At du ønsker å selektere ut enkelte ting som rammer menn og derfor må de klare seg selv står i sterk kontrast til det samfunnet du nyter goder av å leve i.

Du forfekter en kaldt samfunn der det som ikke rammer en selv er andres problem. 

Men det er slik samfunn vi har nå.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 minutter siden):

Jeg er alene nærmest hver bidige dag. Min mentale og fysiske helse er på mine skuldre og dem nesten helt alene. Om noe skal skje i mitt liv, må jeg ta initiativet og oppleve de fleste tingene uten noen der.

Jeg skjønner ikke hva for en støtte du sikter til at kvinner har som menn ikke har? Kan du gi et konkret eksempel om det ikke handler om vår personlige hverdag.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene nærmest hver bidige dag. Min mentale og fysiske helse er på mine skuldre og dem nesten helt alene. Om noe skal skje i mitt liv, må jeg ta initiativet og oppleve de fleste tingene uten noen der.

Jeg skjønner ikke hva for en støtte du sikter til at kvinner har som menn ikke har? Kan du gi et konkret eksempel om det ikke handler om vår personlige hverdag.

Kvinner og menn er samfunnet, uten samfunnet klarer du deg ikke selv, ergo du er også avhengig av menn.
Derfor er kvinners problemer mine problemer og menns problemer dine problemer. 
Eller i kort, det er våre problemer og ikke ut i fra hvilket kjønn, rase, utdanning, helse, alder etc... du tilhører. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...