Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette er trolig sagt av menn som aldri får seg noe.

Anonymkode: abe13...413

Men hver eneste gang ei kvinne sier nor dumt, så blir det dokumentert i tabeller og menn har grunn til å tenke at hver eneste kvinne individ er helt prikk lik.

Så kanskje vi skal si, ALLE MENN vil ha små tynne damer. ALLE MENN bla bla bla bla bla!

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må bare vennlig minne om at Harari er en homofil akademiker som i tillegg er vegetarianer, det er vel alt gutteklubben ugrei ikke liker?

Anonymkode: 0a08f...a9c

Jeg har ikke hektet meg på det identitetstullet. Derfor kan jeg omfavne et godt argument uansett matvanene til ham som introduserte argumentet.

Hva med deg?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

går det ikke an å dra til det aktuelle landet selv? :P 

Anonymkode: c6820...ce1

Prosessen og kostandene med å få noen til Norge er veldig omfattende. Viktigste grunnen er at det kun er de som er gift som får komme hit. Tenk om alle par i norge kun fikk være sammen når de ble gift? Det må åpnes opp for kjærester og forlovede for nordmenn som er født i norge.

Anonymkode: fc3c1...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Virkelig? Om du ser deg rundt å tar med absolutt alle du kjenner over 40, hvor stor andel er barnløse menn? I nordnorge er det hver fjerde mann.

Anonymkode: fc3c1...d70

«La oss se på 40 år gamle menn som tilhører toppen og bunnen i samfunnshierarkiet. De fem prosent rikeste på toppen har en barnløshet på 11 prosent, mens de fattigste fem prosentene har en barnløshet på hele 72 prosent

https://agendamagasin.no/kommentarer/menns-tilgang-pa-sex-henger-sammen-med-fattigdom/

Men hey, kanskje hvis alle landets kvinner samt oss menn med master-grad og barn gjør narr av dem så «skjerper» de seg?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enslige menn kommer svært dårlig ut på alle helsestatistikker. De har mer sykdommer, mer usunn livsstil, går sjeldnere til legen, er mer ensomme, tar oftere selvmord og dør tidligere av andre årsaker. Enslige kvinner lever sunt, tar gode helsevalg, lager seg nettverk av venner og lever like lenge som jevnaldrende i parforhold.

Løsningen kunne ha vært å oppfordre menn til å leve sunt og godt også uten livsledsager. Men akkurat nå er faktisk enslige menn svært kostbart for samfunnet.

Anonymkode: 27a90...845

Men hvorfor tar de ikke tak selv, dette er veldig basic voksene valg. Menn kan ikke oppføre seg som smågutter. Det er også derfor de ikke får en partner. Voks opp! 

Anonymkode: cc929...21e

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men når vi kvinner er utenfor hva skjer da? Når vi sier vi er ensomme?

Gå på gata å si du vil ha kuk

Er så lei av dere! Jeg er ensom, hører dere jeg sutre over antall men  i Norge eller at menn er kravstore?!?! Nei jeg gjør ikke det, jeg lever mitt liv og det er det.

Anonymkode: 13c04...055

Om vi skal lære av historien så er mengder med sinte menn farligere for samfunnet enn sinte kvinner. 

Det betyr ikke at ikke ensomhet ikke like ille på et personlig nivå. Jeg vil nok dog påpeke at der gjerne er litt ulik form for ensomhet kvinner og menn nederst på rangstigen kan føle på. De aller fleste kvinner finner menn å ha sex med, men de er ofre mindre aktuelle som partnere for noen av disse mennene de ligger med. Menn nederst på rangstigen har i praksis null mulighet for å ha sex uten å betale for det. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor tar de ikke tak selv, dette er veldig basic voksene valg. Menn kan ikke oppføre seg som smågutter. Det er også derfor de ikke får en partner. Voks opp! 

Tenker du at 18-årige jenter som dater eldre menn er voksne individer som kan ta ansvar for egen lykke?

Eller er du en av dem som ser på dem som småjenter som må shames bort fra eldre menn?

Det jeg prøver å peke på er dobbelt standard: veldig mange mener at menn må ta ansvaret for egen situasjon mens kvinner, muslimer og alle mulige andre grupper må forskånes fra et tilsvarende ansvar.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kan godt si at menns problemer er menns problemer, men da må dere slutte å si at kvinners problemer er menns problemer.

Anonymkode: 346c2...4e0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Fordi det har ringvirkninger i form av sinte, frustrerte menn som tyr til rus eller kriminalitet. Selvmord er et samfunnsproblem. Menn som får partner og barn har beskyttende faktorer mot både rus, kriminalitet og selvmord. Vi blir mer ensomme ulver enn kvinner i samme situasjon. Kvinner finner mer mening i vennskapelige relasjoner, de kan få barn selv om de vil og sex ved behov.

Send gjerne en link på den undersøkelsen. BMI under 20 er det SVÆRT få menn som forventer. Det er vel undervektig og de fleste ønsker en normalvektig partner. De fleste kvinner vil aldri kunne skjønne hva lav markedsverdi egentlig er, da kvinner får partner uansett livssituasjon. Menn som sliter psykisk og/eller har lav utdannelse har sjelden partnere.

I et feminisert samfunn er dessverre ikke mannsproblemer et samfunnsproblem. Men det er bare å se på de harde fakta. Hvilket kjønn har flest ufrivillig single, hvilket kjønn har flest som ikke får barn og hvilket kjønn tar flest selvmord?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenk om dette var synet på likestilling og feminisme. Dobbeltmoral...

Det er trist å lese at så få folk bryr seg om menn som sliter. 

Men da vet vi det. Fra nå av så kommer jeg til å gi blanke i kvinnesaker. Orker ikke å høre mer om denne gruppen, dere må bare ta dere sammen. 

Anonymkode: 83dcc...b20

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20

Dette finnes det ikke sannhet i. Om du er kvinne, vær så snill og ikke hør på slike påstander. Seriøst. 

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man må elske seg selv, før man virkelig kan elske noen andre. 

Anonymkode: 272d5...0af

Det gjelder bare menn. Hvor mange psyke kvinner har ikke partnere?

Å elske seg selv er uansett ikke mulig uten anerkjennelse på at man er god nok fra andre. Når man ikke opplever gode ting, ikke blir oppfattet som interessant av andre og konstant får bekreftet at man er dårlig og ikke god nok. Helt urealistisk at man skal strutte av selvtillit da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som er så imot å ta dette problemet seriøst. Er dere unge? Har dere barn? Er det en gutt/er, blant dem eller bare jenter? Om dere har gutter, er dere ikke litt betenkt over fremtiden hans? Eller satser dere på at oppdragelsen dere gir vil være nok til at han lykkes?

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Det er ingen som har sagt at dette er et ‘samfunnsproblem’ andre enn aviser/medier som har funnet ut at det gir ‘klikk’ å skrive om det som om det skulle være det.

Damer mister egentlig ikke spesielt mye ‘markedsverdi’ av å legge på seg og ikke være smellvakre.  De mister ‘markedsverdi’ paradoksalt nok ved å være lite selektive selv og ligge med svært mange menn. Det e kun disse som mister sin verdi på markedet og det er gjerne de samme mennene som sutrer over å ikke få seg et ligg som har dette kvinnesynet som gir dem ‘markedsverdi’.

Hadde vi jobbet med kulturen som sier at damer som ligger rundt mister verdi, hadde kanskje ikke så mange menn slitt like mye med å få seg et ligg eller en partner.

Anonymkode: 72b08...473

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenk om dette var synet på likestilling og feminisme. Dobbeltmoral...

Det er trist å lese at så få folk bryr seg om menn som sliter. 

Men da vet vi det. Fra nå av så kommer jeg til å gi blanke i kvinnesaker. Orker ikke å høre mer om denne gruppen, dere må bare ta dere sammen. 

Anonymkode: 83dcc...b20

Det er dessverre den veien mange vil gå. Og det virker ikke som mange kvinner forstår det selv. Og noe jeg tror vi alle vil tape på

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde vi jobbet med kulturen som sier at damer som ligger rundt mister verdi

Anonymkode: 72b08...473

Det som skader den gjennomsnittlige mannen er at kvinner blir "mettet" av å ligge rundt med attraktive menn, dermed mister de motivasjonen til å finne en partner på sitt eget nivå.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er Mensa medlem og ville ha stemt Trump hvis jeg var i USA.

Anonymkode: d1da6...b82

Har alltid mislikt Trump og retorikken hans. Måten han prater om andre på hører ikke hjemme i det politiske landskapet i et sivilisert land.

Men han setter jo iallefall landet sitt først. Noe flere burde lære av, bare med en annen fremtoning. Skjønner godt at han appellerer til menn(esker) som har gitt opp.

Endret av DelvisPresley
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

«La oss se på 40 år gamle menn som tilhører toppen og bunnen i samfunnshierarkiet. De fem prosent rikeste på toppen har en barnløshet på 11 prosent, mens de fattigste fem prosentene har en barnløshet på hele 72 prosent

https://agendamagasin.no/kommentarer/menns-tilgang-pa-sex-henger-sammen-med-fattigdom/

Men hey, kanskje hvis alle landets kvinner samt oss menn med master-grad og barn gjør narr av dem så «skjerper» de seg?

De fattigste 5% består i stor grad av menn med diverse avhengigheter og utfordringer. Ikke særlig smart at de får barn, så dette er strengt talt som det skal være. 

• Liker 5
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

De fattigste 5% består i stor grad av menn med diverse avhengigheter og utfordringer. Ikke særlig smart at de får barn, så dette er strengt talt som det skal være. 

woman moment

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har ikke hektet meg på det identitetstullet. Derfor kan jeg omfavne et godt argument uansett matvanene til ham som introduserte argumentet.

Hva med deg?

Jeg tror du har misforstått Harari. Han sier ikke at det ER sånn, og definitivt ikke at det BØR være sånn, men at det ene og det andre muligens kan ha utviklet seg i den ene eller andre retningen pga. den ene eller andre faktoren.

Jeg er helt sikker på at Harari ville vektlagt menneskets frie valg på tross av våre mer primitive tilbøyeligheter, vi trenger jo ikke alltid å følge instinktene, det er et valg noen av oss tar. Harari har valgt noe annet (veggis, homofil), og det har i grunnen jeg også (veggis, feminist og fri). 

Anonymkode: 0a08f...a9c

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...