Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Example skrev (27 minutter siden):

Vi ser små tegn på oppmerksomhet, men det er ingen folkebevegelse på gang her. For de fleste gikk manndagen hus forbi. Det ble ikke nevnt på Dagsrevyen og av de større avisene som jeg blar innom så jeg bare en sak hos Aftenposten, ellers var det relativt stille.

Menn kan se likheter mellom seg, og liker å være sammen, men samtidig er gjerne konkurranse og lite sammenfallende interesser når gruppene blir større. 

For å ta et eksempel: Et guttevors med ti ungdommer blir fort en konkurranse når to jenter kommer inn på det vorset. 

Menn vet jo innerst inne at de må prestere, og da ut fra hvordan resten gjør det. Og det er jo realiteten i livet. I alt fra jobbsøking, til budkrig på et hus til å få drømmedama skjer det jo i en kontekst der man konkurrerer med andre. Jeg tror nok menn i større grad er glade for at de ikke er den "taperen" enn å ha et ønske om å hjelpe "tapere" til å bli "vinnere", med mindre det noen man faktisk bryr seg om fra før.

Også skal man ikke stikke under en stol at det å kjempe menns kamp sjelden blir tatt godt i mot av kvinner hellet. De holdningene ser vi for eksempel veldig mye av her på KG.

Det er svært vanskelig å bli fornøyd med livet med dette som fremste fokus. Det kan være veldig viktig for mental helse å jobbe med dette. Hvis man insisterer på at man av natur har konkurranseinstinkt først og fremst og dette er sånn det er, og verden er innrettet hierarkisk osv., og at man skal vinne, og at omsorg for andre blir skjøvet til side, så borger det for problemer som gjør at man kan få det vondt, og det er heller ikke særlig sjarmerende. Faren for å tape, som ofte er faren for ikke å være best. Fordi man tror at man ellers kan bli utkonkurrert, også i relasjoner og forhold, av en som er bedre enn oss. Faren for å tape i samtale, humor, intelligens, som venn, som kjæreste, som mann, som kvinne. Redsel for å tape overalt, og så kunne bli usikker, rigid og selvhøytidelig, kompenserende og skryter, snakke ned andre, bli gjerrig i sjela, misunnelig når noen ler av andre enn deg, beundre andre enn deg. Å rett og slett være en klassisk dårlig taper, selv på områder vi prøver for første gang eller vi på et eller annet tidspunkt må innrømme for oss selv vi ikke er best på. Synet på verden, at ens vurdering av en selv alltid er rangering.

Det handler ikke om å hjelpe noen til å vinne. Det handler om å hjelpe mennesker å føle seg bra, ikke best, ikke som en vinner hele tiden, men som en person som trives i verden og er tryggere i seg selv.

Det er jo også åpenbart at hvis man ikke velger å oppføre seg bra, hyggelig og verdig overfor andre enn nære, så kan man ikke forvente at andre gjør det overfor deg hvis du ikke er nær, heller.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syns det er greit det heter det, fordi det er noen problemer i verden kvinner er alene om å ha. 

Som at kvinner blir fratatt rettigheter og behandlet som eien deler. 

Eller at kroppen vår ikke blir forsket på.

De to tingene her er så viktige at jeg er redd de nok en gang ikke blir prioritert om vi fjerner feminisme til fordel for å inkludere menn(vi kan uansett også kjempe for menn), når det er menn som er årsaken i en av grunnene. Det er mennene som holder de damene  fanget, å inkludere dem før de har sluppet dem fri blir så feil.

Så derfor syns jeg ordet må stå.

Vi kan ha enda et ord for andre problemer og et eget ord for mannlige problemer, så heller 3 grupperinger av saker istede for å fjerne kvinners sak.

Anonymkode: 13c04...055

Ja som et eget ord for kvinners utfordringer er feminisme ok, som et utrykk for likestilling, likeverd og menneskeverd generelt duger det ikke. 

Jeg ønsker meg ett begrep som gjelder det å ha like rettigheter og verdi uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: bb0ec...e3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja som et eget ord for kvinners utfordringer er feminisme ok, som et utrykk for likestilling, likeverd og menneskeverd generelt duger det ikke. 

Jeg ønsker meg ett begrep som gjelder det å ha like rettigheter og verdi uavhengig av kjønn. 

Ja, det kan bli 3 grupper. 

Men vi må godta at mannlig og kvinnelig gruppering innebærer likestilling for det skjønnet, for det gjør det jo åpenbart noen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det var meg. Var borti anonym- knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det kan bli 3 grupper. 

Men vi må godta at mannlig og kvinnelig gruppering innebærer likestilling for det skjønnet, for det gjør det jo åpenbart noen steder. 

Likestilling er likestilling, så det er uproblematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Likestilling er likestilling, så det er uproblematisk. 

Ikke i Afghanistan. Vi har jo åpenbar sexisme og religioner som ikke unner kvinner noe som helst her i verden, de er så underkuet at det er direkte sinnsykt. 

Jeg vet ikke av en religion hvor menn er forminsket ned til eiendeler og sexslaver i nåværende øyeblikk, men vil vite om det finnes. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke i Afghanistan. Vi har jo åpenbar sexisme og religioner som ikke unner kvinner noe som helst her i verden, de er så underkuet at det er direkte sinnsykt. 

Jeg vet ikke av en religion hvor menn er forminsket ned til eiendeler og sexslaver i nåværende øyeblikk, men vil vite om det finnes. 

Altså likestilling betyr at begge kjønn har like muligheter og rettigheter, så det er uvesentlig hvilket kjønn som taler for likestilling. Eller ekstra positivt at menn gjør det, spesielt der kvinner fremdeles har mindre rettigheter og verdi enn menn. 

De har ikke i nærheten av likestilling i Afghanistan. Menn i Afghanistan må så gjerne begynne å jobbe for likestilling mellom kvinner og menn. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Altså likestilling betyr at begge kjønn har like muligheter og rettigheter, så det er uvesentlig hvilket kjønn som taler for likestilling. Eller ekstra positivt at menn gjør det, spesielt der kvinner fremdeles har mindre rettigheter og verdi enn menn. 

De har ikke i nærheten av likestilling i Afghanistan. Menn i Afghanistan må så gjerne begynne å jobbe for likestilling mellom kvinner og menn. 

Tror du de forstår det? De bryr seg bare om religion og egne behov, det er kulturen deres. Det er ingen, kvinner har like rettigheter.

Så fremt fokuset er på menn der, overdøver det fokuset til kvinner. Vi ser det jo her også, det er så mange ge som ikke tåler avslag på noen som helst måte. De luker ikke tanken av at kvinner syns de selv er fine, at kvinner har sex, at kvinner vil fokusere på jobb eller være single.

Normalt så unner folk hverandre egen vilje og å finne sin vel, kanskje spørr om de ikke vil bli ensomme, men uansett, det er ditt valg klapp på skulderen. 

Menn har som en gruppe komtrollbehov over oss til et nivå jeg ikke stoler på at ordet likestilling alene er nok. Vi må heller som vi må hos barn, dele de nonstoppene, å la dem få sin eget ord, og så bare likestilling i midten. Så føler de at de også får være med å ha sine saker, som er kjempe viktig. Men vi kan ikke slutte med våre, bare fordi de også har saker, og mange av dem ønsket det, da må vi dele opp i 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du de forstår det? De bryr seg bare om religion og egne behov, det er kulturen deres. Det er ingen, kvinner har like rettigheter.

Så fremt fokuset er på menn der, overdøver det fokuset til kvinner. Vi ser det jo her også, det er så mange ge som ikke tåler avslag på noen som helst måte. De luker ikke tanken av at kvinner syns de selv er fine, at kvinner har sex, at kvinner vil fokusere på jobb eller være single.

Normalt så unner folk hverandre egen vilje og å finne sin vel, kanskje spørr om de ikke vil bli ensomme, men uansett, det er ditt valg klapp på skulderen. 

Menn har som en gruppe komtrollbehov over oss til et nivå jeg ikke stoler på at ordet likestilling alene er nok. Vi må heller som vi må hos barn, dele de nonstoppene, å la dem få sin eget ord, og så bare likestilling i midten. Så føler de at de også får være med å ha sine saker, som er kjempe viktig. Men vi kan ikke slutte med våre, bare fordi de også har saker, og mange av dem ønsket det, da må vi dele opp i 3.

Bare det med kvinnehelse, det blir så lite prioritert. Vi har ikke tid til at kvinner skal få vridde egglederen og store cyster innebndig uten at det er mer å gjøre med det, alt for at potens problemer skal få enda mer plass.

Mannehelse er ekstremt mye mer prioritert, å vi må kjempe for det.

Om abort viker, har ikke vi tid og kvinner å risikere på veien, om menn skal krangle med oss om at en annen sak er viktigere. 

Derfor må vi holde hardt fast på den plasseringen vi har, for vi har ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av utfordringen ser en i forskjellen på hva som er politisk korrekt og ikke, kvinner kan si nesten hva som helst, mens menn blir lynsjet om det hadde kommet med lignende uttalelser. 
Den første bilde er faktisk artikkel fra avis, det andre er en tenkt artikkel. Se for deg reaksjonene på den siste artikkelen.
image.thumb.jpeg.0423b873e370c35f8aaf6e97391e7469.jpeg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

image.thumb.jpeg.631e2f5b22ea75dd4adfc823a244b9b7.jpeg

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (Akkurat nå):

Noe av utfordringen ser en i forskjellen på hva som er politisk korrekt og ikke, kvinner kan si nesten hva som helst, mens menn blir lynsjet om det hadde kommet med lignende uttalelser. 
Den første bilde er faktisk artikkel fra avis, det andre er en tenkt artikkel. Se for deg reaksjonene på den siste artikkelen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trump er en overgriper og en fysisk og mental trussel for kvinner. Feminisme er en trussel for menn, som er en trussel mot kvinner.

Men det er dumt å si spark i balla, selv om ja jeg skjønner faktisk frustrasjonen. Det er pø sin plass at folk slutter å stemme på faktisk 100 prosent kriminelle mennesker, at vi i det hele tatt snakker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister er ikke det samme som trump. Å late som det er to sider som er like, bare i hver sin ende, er tøv. Jeg er også lei av machogutter som vil ha Donald Trump. Særlig de som sier han er kul, eller de som sier han er så ærlig og han sier det de tenker, men ikke ville tør si. Hva er det de vil si som trump sier? Er det grab them by the pussy? Er det rasistiske uttalelser? Ja. Jeg lurer oppriktig hva det er de vil si. Hvis de er engstelige fordi de ikke får si noe som er stygt om andre, så er det faktisk helt greit for meg at de er det.

Ellers er jeg enig i at man kan si drøye ting om menn i medier og komme unna med det, men ikke kvinner. Det bør slutte.

Det gjør uansett ikke menns _oppførsel_ noe bedre selv om det ikke er på samme plattform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvorfor er det helt akseptert at kvinner har en dildo mens det fremdeles er tabu at en mann har en fleshlight?

Hvorfor blir et kvinnelig voldtektsoffer tatt vare på mens en mann som mener seg voldtatt av en kvinne kan bli latterliggjort?

Det menn sier er vel at kvinner _er_ mer selektive enn menn. Enhver som kan åpne et forskningspaper eller oppsøke en bar kan konstatere det. Jeg opplever ikke at menn flest sier at dette er noe kvinner bør drive mer av.

At biologi og nedarvede egenskaper betyr noe er det viktig å fremheve fordi det blant feminister og ytre venstre er vanlig å late som om slikt ikke finnes.

Det er godt å høre. Men noen postere tar ikke det forbeholdet.

Ikke alle kvinner er feminister. Men feminismen i sin moderne inkarnasjon har noen uheldige sider som det må være lov å kritisere.

Har du en sønn? Eller en bror?

Anonymkode: 29ba7...27a

Jeg har to sønner. Ingen av dem blir noen gang kalt hore, fitte, hysterisk og andre nedsettende KVINNEord. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trump er en overgriper og en fysisk og mental trussel for kvinner. Feminisme er en trussel for menn, som er en trussel mot kvinner.

Men det er dumt å si spark i balla, selv om ja jeg skjønner faktisk frustrasjonen. Det er pø sin plass at folk slutter å stemme på faktisk 100 prosent kriminelle mennesker, at vi i det hele tatt snakker om det.

Jeg er absolutt ingen Trump fan, men det var ikke poenget her. 
Det var hva som blir akseptert på bakgrunn av hvilke kjønn som sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Feminister er ikke det samme som trump. Å late som det er to sider som er like, bare i hver sin ende, er tøv. Jeg er også lei av machogutter som vil ha Donald Trump. Særlig de som sier han er kul, eller de som sier han er så ærlig og han sier det de tenker, men ikke ville tør si. Hva er det de vil si som trump sier? Er det grab them by the pussy? Er det rasistiske uttalelser? Ja. Jeg lurer oppriktig hva det er de vil si. Hvis de er engstelige fordi de ikke får si noe som er stygt om andre, så er det faktisk helt greit for meg at de er det.

Ellers er jeg enig i at man kan si drøye ting om menn i medier og komme unna med det, men ikke kvinner. Det bør slutte.

Det gjør uansett ikke menns _oppførsel_ noe bedre selv om det ikke er på samme plattform.

Som sagt er ikke Trump poenget her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ingen Trump fan, men det var ikke poenget her. 
Det var hva som blir akseptert på bakgrunn av hvilke kjønn som sier det.

Det var jo poenget. For hun har på sitt vis større grunnlag til å være missfornøyd, han høres ut som en konebanker fordi noen har rettigheter. 

Er imot vold av menn. Jeg er helt enig i at ballen spark er feil. Selv om det er en skikkelig lei situsjon hvor noen ikke bryr seg om folks sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har to sønner. Ingen av dem blir noen gang kalt hore, fitte, hysterisk og andre nedsettende KVINNEord. 

At hysterisk har fått sin renessanse er helt utrolig. Det gikk kjapt. Tok bare noen få år før ekstremt mange begynte å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var jo poenget. For hun har på sitt vis større grunnlag til å være missfornøyd, han høres ut som en konebanker fordi noen har rettigheter.

Forståe du at noen er uenig i at feminisme handler utelukkende om rettigheter?

Forstår du at en Trump-tilhenger kan tenkes å mene at Trump handler om rettigheter (og frihet og andre floskler som feminister kan hevde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imot vold av menn. Jeg er helt enig i at ballen spark er feil. Selv om det er en skikkelig lei situsjon hvor noen ikke bryr seg om folks sikkerhet.

Enten så er det greit å si slike ting eller så er det ikke det. Om en skal argumentere med at enkelte meninger er mer berettiget til å forsvare slike uttalelser så er en på ville veier. 

For ikke å snakke om at slike uttalelser er det som skyver flest unge menn over på den siden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en sønn. Både hore og fitte forekommer. Hysterisk hører jeg hverken fra gutter eller jenter, men det er vel kjønnsnøytralt?

Leste du innlegget mitt? Har du noen kommentar til det utover at kvinner har det verst. Alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...