Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men herregud hvor artig det er å bruke side opp og side ned på å nekte for at kvinner har lettere for å få sex enn menn…

Anonymkode: 29ba7...27a

Men herregud hvor artig det e rå bruke side opp og side ned på å skrive at det er lettere for kvinner og få sex en for menn.

Hvorfor kaste bort tid og energi på dette? Det er uvesentlig. Det er irrelevant.

Anonymkode: 9626d...cdd

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke noe på at menn er lei seg for at de ikke får knulle eller knulle så mye de vil. Det kan jeg ikke tro på, for da klarer jeg ikke ha sympati. Det jeg må tro på, og som jeg tror er mer sant, er at noen menn opplever å ikke føle seg begjært eller romantisk ønsket. Den følelsen husker jeg selv, fra hele grunnskolen, da jeg følte meg ufattelig stygg og uverdig fordi ingen gutter ville være med meg eller se på meg og noen til og med sa æsj. Den ene gangen noen ba meg opp til stilledans, så var det fordi de konkurrerte om hvem som hadde danset med flest, og én av dem nedlatende seg til å danse med meg mens han lagde spylyd til en kompis over skulderen min. Så det kan jeg i det minste forstå.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Nei. 

Samfunnsproblemet rundt fødselsrate er at det blir mindre og mindre attraktivt å få fler enn to barn. Ikke de ufrivillige barnløse mennene. Som ikke er problemet. 

Det er flere faktorer. 

Det at flere menn frivillig, eller ufrivillig forblir barnløse går jo selvfølgelig utover en god del kvinner som ønsker seg barn, men forblir barnløse som et resultat av dette. Det trengs to for å danse tango. Derav et samfunnsproblem. 

Så har vi selvfølgelig usikkerheten rundt fremtiden, og at mange ikke har en stabil nok økonomi til å stifte en familie som også får en konsekvens for fødselsraten. 

Anonymkode: 49090...6cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (4 timer siden):

Jeg tror heller det ville vært en mer fruktbar debatt å snakke om hvordan løse ensomheten i dagens samfunn, fordi vi har jo havnet litt der at mange trakter etter det materiale og skal vise frem hva de har. Istedenfor å reflektere og tenke over hva som gjør eget liv godt, hvordan ha det fint med en selv og hva kan man gjøre for å finne roen i livet.. Vi burde sette pris på hverandre for den rollen vi har i samfunnet. 

❤️

Ja!!!!!!

Tilfeldig sex kan aldri for menn heller bli noe annet enn et lite midlertidig plaster på såret. Ikke engang om kompiser synes du er en konge som har fått enormt mange kvinner i seng. Det er bare midlertidig plaster etter plaster uansett, i forhold til det vi mennesker virkelig trenger; Noen å høre sammen med og være hjemme med. 

Å ikke ha noen å ha sex med kan hver og en av oss klare å leve med. Veldig kjekt å ha, men vi har så definitivt viktigere mellommenneskelige/sosiale behov enn sex vi mennesker. Å ikke ha noen som tilbringer tid sammen med deg, opplever ting sammen med deg, bryr seg om deg når du strever, gleder seg med deg når du lykkes, gir deg en klem når du trenger det, med mer, DET gir en tomhet som kan knuse enhver av oss. DET er vårt primære behov for hverandre, og hva vi bør diskutere angående at mennesker lever uten dette.

Tilfeldig sex fikser ikke det å være ensom og grunnleggende så alene i seg selv at man går seg bort i det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er flere faktorer. 

Det at flere menn frivillig, eller ufrivillig forblir barnløse går jo selvfølgelig utover en god del kvinner som ønsker seg barn, men forblir barnløse som et resultat av dette. Det trengs to for å danse tango. Derav et samfunnsproblem. 

Så har vi selvfølgelig usikkerheten rundt fremtiden, og at mange ikke har en stabil nok økonomi til å stifte en familie som også får en konsekvens for fødselsraten. 

Anonymkode: 49090...6cb

Nei, data fra Norge og andre sammenlignbare land peker ikke på at det er barnløse kvinner som er den demografiske utfordringen, men det er antall barn per kvinne som får barn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (8 minutter siden):

❤️

Ja!!!!!!

Tilfeldig sex kan aldri for menn heller bli noe annet enn et lite midlertidig plaster på såret. Ikke engang om kompiser synes du er en konge som har fått enormt mange kvinner i seng. Det er bare midlertidig plaster etter plaster uansett, i forhold til det vi mennesker virkelig trenger; Noen å høre sammen med og være hjemme med. 

Å ikke ha noen å ha sex med kan hver og en av oss klare å leve med. Veldig kjekt å ha, men vi har så definitivt viktigere mellommenneskelige/sosiale behov enn sex vi mennesker. Å ikke ha noen som tilbringer tid sammen med deg, opplever ting sammen med deg, bryr seg om deg når du strever, gleder seg med deg når du lykkes, gir deg en klem når du trenger det, med mer, DET gir en tomhet som kan knuse enhver av oss. DET er vårt primære behov for hverandre, og hva vi bør diskutere angående at mennesker lever uten dette.

Tilfeldig sex fikser ikke det å være ensom og grunnleggende så alene i seg selv at man går seg bort i det. 

Du har helt rett i det, jeg er bare glad jeg har funnet min kjærlighet for livet. Jeg venter på familiegjenforening med kone og stedatter. Det tar lang  tid og er hardt å være fra hverandre så lenge, men er så verdt det. Drar å besøker henne i julen :) 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke noe på at menn er lei seg for at de ikke får knulle eller knulle så mye de vil. Det kan jeg ikke tro på, for da klarer jeg ikke ha sympati. Det jeg må tro på, og som jeg tror er mer sant, er at noen menn opplever å ikke føle seg begjært eller romantisk ønsket. Den følelsen husker jeg selv, fra hele grunnskolen, da jeg følte meg ufattelig stygg og uverdig fordi ingen gutter ville være med meg eller se på meg og noen til og med sa æsj. Den ene gangen noen ba meg opp til stilledans, så var det fordi de konkurrerte om hvem som hadde danset med flest, og én av dem nedlatende seg til å danse med meg mens han lagde spylyd til en kompis over skulderen min. Så det kan jeg i det minste forstå.

Anonymkode: 70e0d...71d

Ja i mitt syn så handler dette om at mange er i den situasjonen, føler seg usynlige og ikke får seg en partner, en som elsker de og de kan dele livet med. Jeg er enig i at det er vondt og jeg har følt det sånn mye av livet selv. Synes synd på deg og på de som opplever dette. Ønsker alle lykke og kjærlighet ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stian42 skrev (16 minutter siden):

Du har helt rett i det, jeg er bare glad jeg har funnet min kjærlighet for livet. Jeg venter på familiegjenforening med kone og stedatter. Det tar lang  tid og er hardt å være fra hverandre så lenge, men er så verdt det. Drar å besøker henne i julen :) 

Så hyggelig å høre at du har funnet kjærlighet! Det er like vakkert hver gang noen finner sitt menneske. ❤️

Ønsker dere alt godt og håper dere snart kan leve sammen.  😊

Endret av Trolltunge
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er flere menn enn kvinner i dette landet. Det fødes flere gutter.

"Befolkningen i Norge blir stadig mer mannsdominert. Nå bor det over 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, og det har ikke vært et så stort kvinneunderskudd som i 2018 siden vi begynte å telle befolkningen for 249 år siden.

- Tidligere har kvinnene alltid vært i flertall, men siden 2010 har Norge hatt et mannsoverskudd. I befolkningsframskrivingene som går frem til 2100, er det forventet at menn fortsatt kommer til å være i flertall i 80 år til, sier seniorrådgiver i seksjon for befolkningsstatistikk, Anders Falnes-Dalheim.

- I tillegg vil det alltid være slik at det fødes flere gutter enn jenter. I snitt fødes det i dag 106 gutter per 100 jenter, sier Falnes-Dalheim."

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Anonymkode: 272d5...0af

Det er enda verre. Er  70000 flere menn om man ser på tallene på de under 50år.  Naturen gir flere menn på grunn av krig og andre risikoer som førte til høyere dødelighet. I dagens samfunn gjelder ikke dette lenger. Samtidig tar vi inn flere mannlige flyktninger selv fra Ukraina. Om vi bare tar i mot kvinner til vi har overskudd av kvinner, løser dette seg på lang sikt.

Anonymkode: fc3c1...d70

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (2 timer siden):

Så bra! Da kan minst en mann la være å bruke det som argument fremover; at kvinner er heldigere enn menn fordi vi iallfall kan få sex.

Jeg tror ikke at jeg har brukt det som et argument tidligere heller? Du vet, vi er ikke et hemmelig brorskap hvor alle har samme mening…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men herregud hvor artig det e rå bruke side opp og side ned på å skrive at det er lettere for kvinner og få sex en for menn.

Hvorfor kaste bort tid og energi på dette? Det er uvesentlig. Det er irrelevant.

Generelt så kan vi ikke bestemme hva andre skal diskutere eller interessere seg for.

Hvis du ikke ønsker at noen skal diskutere hvor lett det er for kvinner va menn å få mulighet til sex så er det beste å ikke melde seg inn i diskusjonen og vente til det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er enda verre. Er  70000 flere menn om man ser på tallene på de under 50år.  Naturen gir flere menn på grunn av krig og andre risikoer som førte til høyere dødelighet. I dagens samfunn gjelder ikke dette lenger. Samtidig tar vi inn flere mannlige flyktninger selv fra Ukraina. Om vi bare tar i mot kvinner til vi har overskudd av kvinner, løser dette seg på lang sikt.

Tallet vil aldri gå opp helt på enda flere grunnlag også.

- Folk passer ikke automatisk sammen.

- Alle har ikke lyst på forhold, eller har for en eller annen grunn ikke initiativet for å finne det. Kan handle om tid, selvtilitt osv.

- Sykdom. Noen kan være sammen selv om det er sykdom i bildet, men noen er i koma eller syke på den måten at det hindrer dem. 

- Homofil, bifil, poly, asexuel (uten ønske eller sliter med å finne partner)

- Noen finner folk utenfor Norge, aktivt eller ved tilfeldighet. Mange har. ikke tenkt å bo her heller.

- Å som du sier, mange flytter hit også.

Bra det finnes muligheter i andre land.

Anonymkode: 13c04...055

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Generelt så kan vi ikke bestemme hva andre skal diskutere eller interessere seg for.

Hvis du ikke ønsker at noen skal diskutere hvor lett det er for kvinner va menn å få mulighet til sex så er det beste å ikke melde seg inn i diskusjonen og vente til det går over.

Vi må få snakke imot det, for det blir nevnt hver bidige gang. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (2 timer siden):

Det kan det godt være. Kanskje også i omgang menneskene i mellom.

En ringte ikke, en ringte på og lurte på om de tok imot besøk. 

Jepp. Og det er del av det når jeg sier at jeg tenker at sosiale medier har ødelagt fordi at omgangen mellom mennesker var så annerledes før. Endringer som dette er jo nettopp som har kommet med teknologien. Jeg er gammel nok til at vi hadde fasttelefon da jeg var barn. Vi hadde en annen frihet da vi gikk ut døren.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (41 minutter siden):

❤️

Ja!!!!!!

👏 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Ok, kanskje jeg feiltolket, men virket som du mente det var fullstendig latterlig at med sex mente hun sex i forhold/trygg relasjon. Fra kvinnelig standpunkt er det ganske normalt, om man så er så kåt at man egentlig har lyst til å plukke opp første mann på gata, fordi annet enn sex med mann man har en nær og intim relasjon til er mentalt umulig. 

Det er lurt å prøve å forklare presist hva man mener heller enn å si «nei, du tar feil» og så anta at den du avviser skal gjette seg til hva du mener.

Jeg mener fremdeles at det er helt uforståelig å mene at det er vanskelig for kvinner å få tilgang på sex, og med det mene at det er vanskelig å få tilgang på god sex/den sexen man foretrekker.

I konteksten av forskjellen mellom promiskuitet mellom kjønnene så er det komplett uforståelig for meg at noen ærlig kan tenke slik. Jeg vet ikke hvordan jeg kan uttrykke hvor pussig jeg finner den kommunikasjonen.

Sitat

Mentalt umulig er også praktisk umulig, selv om andre kan hevde at det bare er å gjøre det. Det er ikke bare å gjøre det når det er blant dine verste mareritt å være i en slik situasjon og kroppen protesterer med å bli fysisk uvel bare ved tanken. 

Når kvinner sier at de ikke får noe ut av tilfeldig sex, eller kun får ubehag ut av det, så er det ingen fordel, og det nekter veldig mange menn å akseptere at er en sannhet. 

Jeg avskyr pizza grandiosa. Men pizza grandiosa er lett tilgjengelig for meg. Jeg går på butikken, betaler 49.90 og putter den i stekeovnen. Jeg kommer neppe til å gjøre det, men det rene fakta-spørsmålet «er pizza grandiosa lett tilgjengelig for deg?» må for min del besvares med «ja».

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi må få snakke imot det, for det blir nevnt hver bidige gang. 

Og vi må få ignorere brukere som kun lager støy og kvalm?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

https://www.ssb.no/statbank/sq/10104077
Er faktisk noe politikere kan gjøre noe med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

«Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex»

Det avspores fra trådens tema. At kvinner lettere kan få seg et ligg er irrelevant.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...