Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er Mensa medlem og ville ha stemt Trump hvis jeg var i USA.

Anonymkode: d1da6...b82

De fleste Mensa-medlemmer er brødhuer.

Anonymkode: cc3e3...a26

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bare lurer. Feminismen oppstod av en grunn, en stor gruppe mennesker krevde en endring. Er det ikke naivt å tro at det rent hypotetisk kunne oppstått noe som f.eks het maskulinismen? 
Man kan lukke både øyner og ører for alt man ikke liker, men det betyr ikke at det blir borte. Det er bare en tanke, hvor poenget er at det er på tide å begynne å lytte, og slutte å bagatellisere og mistro opplevelsen en voksende gruppe mennesker har av virkeligheten. Prøve å finne konstruktive løsninger..

Bare en tanke

Anonymkode: 95593...81d

Om det handler om en app, er det ikke noe vi kan gjøre, vi kan ikke tvinge folk til å date eller ha sex ned noen de ikke er interisert i.

Kvinner ønsket frihet, det er noe som ikke skal kreve noens kropp. Skjønner du ikke forskjellen?

De bagatelliserer våre liv også, så hvorfor skal vi gi og gi? Jeg kan syns synd på noen, men jeg kan ikke utføre magi å skape noen en kjæreste eller en hær av kvinner å ligge med.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Menn anser det vel som et samfunnsproblem da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos en del av disse mennene tror jeg problemet starter allerede i barndommen. En slags mangel på sosial kompetanse og noe manglende empati, det siste kan de kanskje ikke noe for. Man lærer tidlig at ikke alle er like populære og får venner like lett. Man må gjøre en innsats for å bli likt. Det samme må man gjøre for å bli en ønsket partner. Selge seg selv og spille på sine gode sider. 
Mangler en denne innsikten har disse en opplevelse at alle andre skal bidra. Forventninger om at en har krav på noe, mindre forventninger til egeninnsats. Misunnelig på de som faktisk kommer lett til det, som de med godt utseende og positiv utstråling. Etterhvert også bitterhet og behovet for å skylde på andre. Spesielt det å skylde på kvinner og feminisme. 

Jeg omgåes stadig mange mennesker. Jeg er ganske sikker på at om jeg var i en gruppe i en times tid med 10 trettiår gamle menn hvor fem var single og fem var i et forhold med god margin kunne plukket ut hvem som tilhørte hvis gruppe. ( Alle med likt utseende, for alle vet at det teller stort for å tiltrekke seg en partner, slik er det bare) De opptatte mennene kan jeg lett plukke ut fordi de er mer omgjengelige, velstelte, omsorgsfulle, har god blikkontakt, og ikke minst er mer interesserte i å bidra for å være hyggelige. Mindre sutrete og sarkastiske. På den sjenerte kan jeg se om han prøver. Da vil vel noen si at disse mennene har blitt slik fordi de har partner, men jeg tror resultater hadde blitt samme om jeg møtte disse mennene ti år før, og alle var single. Jeg kunne med bra margin kunne plukke ut de som ville få seg partner utifra de samme egenskapskriteriene som nevnt over. 
Så er det å melde seg på Tinder og tro at en dermed har gjort en stor innsats for å være med i datingmarkedet. For så å sutre over manglende interesse fra kravstore kvinner om den uteblir. Eller å skjelle ut henne han måtte møte i baren som ikke vil gi han nummeret sitt. 

Satt på spissen dette, men tror man bør slutte å skylde på kvinner hele tiden. Kvinner vil ha disse mennene som gir noe, ikke de som går og forventer. Mener ikke å være slem mot en gruppe menn her, absolutt ikke, mer at disse i stedet for å skylde på, kreve og være bitre får mer selvinnsikt. Spørre seg selv hva gjør en feil, hvorfor lykkes de fleste menn med å få partner? Hvilke egenskaper har de? 

Anonymkode: 7609a...aee

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hos en del av disse mennene tror jeg problemet starter allerede i barndommen. En slags mangel på sosial kompetanse og noe manglende empati, det siste kan de kanskje ikke noe for. Man lærer tidlig at ikke alle er like populære og får venner like lett. Man må gjøre en innsats for å bli likt. Det samme må man gjøre for å bli en ønsket partner. Selge seg selv og spille på sine gode sider. 
Mangler en denne innsikten har disse en opplevelse at alle andre skal bidra. Forventninger om at en har krav på noe, mindre forventninger til egeninnsats. Misunnelig på de som faktisk kommer lett til det, som de med godt utseende og positiv utstråling. Etterhvert også bitterhet og behovet for å skylde på andre. Spesielt det å skylde på kvinner og feminisme. 

Jeg omgåes stadig mange mennesker. Jeg er ganske sikker på at om jeg var i en gruppe i en times tid med 10 trettiår gamle menn hvor fem var single og fem var i et forhold med god margin kunne plukket ut hvem som tilhørte hvis gruppe. ( Alle med likt utseende, for alle vet at det teller stort for å tiltrekke seg en partner, slik er det bare) De opptatte mennene kan jeg lett plukke ut fordi de er mer omgjengelige, velstelte, omsorgsfulle, har god blikkontakt, og ikke minst er mer interesserte i å bidra for å være hyggelige. Mindre sutrete og sarkastiske. På den sjenerte kan jeg se om han prøver. Da vil vel noen si at disse mennene har blitt slik fordi de har partner, men jeg tror resultater hadde blitt samme om jeg møtte disse mennene ti år før, og alle var single. Jeg kunne med bra margin kunne plukke ut de som ville få seg partner utifra de samme egenskapskriteriene som nevnt over. 
Så er det å melde seg på Tinder og tro at en dermed har gjort en stor innsats for å være med i datingmarkedet. For så å sutre over manglende interesse fra kravstore kvinner om den uteblir. Eller å skjelle ut henne han måtte møte i baren som ikke vil gi han nummeret sitt. 

Satt på spissen dette, men tror man bør slutte å skylde på kvinner hele tiden. Kvinner vil ha disse mennene som gir noe, ikke de som går og forventer. Mener ikke å være slem mot en gruppe menn her, absolutt ikke, mer at disse i stedet for å skylde på, kreve og være bitre får mer selvinnsikt. Spørre seg selv hva gjør en feil, hvorfor lykkes de fleste menn med å få partner? Hvilke egenskaper har de? 

Du, det er ingen garanti at noen er på en måte for å ha forhold. Jeg kjenner veldig ulike mennesker i forhold, vi kvinner er jo også så ulike. Kjenner også snille fine single menn. 

Men ellers er jeg e ig at det er en holdning de har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du verden for noen evner du har 🤣

Anonymkode: cc3e3...a26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner får gjort mye seksuelt i 20 årene som mange menn må vente med til de er i 30-årene. Da har disse mennene opplevd på skjev maktbalanse i mellomtiden. De har sett at eldre menn har gjort det bedre enn de selv fordi de var eldre. Det skaper en bitterhet

En annen faktor er at sex blir sett på som det viktigste som kan skje mange menn. Å oppnå forhold eller tjene mye penger oppleves ikke som like mye "status" som å ha sex med flere damer enn de rundt seg. Så når folk klager over fattigdom kan en bare tenke seg hva disse mennene måtte føle på. Og de følelsene disse mennene føler på blir heller ikke anerkjent. De blir gjort nar av. Menn tør altså ikke si hva de virkelig føler 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange unge menn har et fullstendig skakkjørt menneskesyn når det gjelder kvinner. I går leste jeg en tråd på Reddit der flere voksne, norske menn i fullt alvor fortalte om sine åpenbaringer da de bikket tredve og oppdaget at kvinner i grunn var fine folk, som de kunne snakke med og være venner med til og med! 

Jenter og kvinner blir ikke oppfattet som faktiske mennesker og interessante personer av alt for mange unge gutter idag. De oppfører seg lite pent mot jentene, og lurer på hvorfor ingen vil ha dem… 

Anonymkode: 7775f...fb1

Som en ung mann har jeg litt samme syn, men det er fordi jeg opplever manglende interesse fra jenter. De har aldri villet snakket med meg. Om de vil det er de veldig gode på å skjule det

Anonymkode: bab93...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Mensa medlem og ville ha stemt Trump hvis jeg var i USA.

Anonymkode: d1da6...b82

Jeg er ikke m en sa-medlem og jeg ville ikke ha stemt Trump. Men han er en artig skrue.

Anonymkode: 809ce...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (3 minutter siden):

Og de følelsene disse mennene føler på blir heller ikke anerkjent. De blir gjort nar av. Menn tør altså ikke si hva de virkelig føler 

Stemmer. Dette er mitt desidert største psykiske problem og jeg kommer aldri til å snakke om det til noen 

Anonymkode: bab93...35b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange unge menn har et fullstendig skakkjørt menneskesyn når det gjelder kvinner.

Les tråden her, så ser du at kvinner ikke er noe bedre. Blir kvalm av å se så mye dårlig holdninger ovenfor menn 

Anonymkode: 520b7...23f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å ha særlig sosial intelligens for å være Mensa medlem. Kan være ganske lav faktisk.

Anonymkode: 272d5...0af

Er tydeligvis mange som ikke har noe sosial intelligens. Når flertallet stemmer Trump, betyr det at flertallet mangler sosial intelligens? Eller kan det kanskje hende det er omvendt? 

Jeg hadde stemt Harris, men det må være lov å spørre seg selv om sosial intelligens har noe med saken å gjøre.. I så fall må det være lov å spørre seg om de som stemte Harris i USA er de som mangler denne intelligensen, om det er en faktor..

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det handler om en app, er det ikke noe vi kan gjøre, vi kan ikke tvinge folk til å date eller ha sex ned noen de ikke er interisert i.

Kvinner ønsket frihet, det er noe som ikke skal kreve noens kropp. Skjønner du ikke forskjellen?

De bagatelliserer våre liv også, så hvorfor skal vi gi og gi? Jeg kan syns synd på noen, men jeg kan ikke utføre magi å skape noen en kjæreste eller en hær av kvinner å ligge med.

Dere er for besatt av tanken på kvinners rettigheter, at dere helt glemmer menns rettigheter. Så snart man snakker om menns rettigheter, så blir dere bekymret for deres egne. Det er skummelt.. for da er det en kjønnskamp ute og går. 
Vi har likestilling i dette landet, og da må det være lov å ta opp en problemstilling som absolutt kan bli sett på som et samfunnsproblem. 
Løsningen kan IKKE være at kvinner skal ligge med men de IKKE vil ligge med. Sånn, så har vi låst den fast, ferdig med den slik at man kan åpne øynene for faktiske løsninger. 
Skulle tro det var i alles interesse å finne løsninger som på utfordringer som gjorde en stor gruppe medmennesker miserable og hatefulle. Et eller annet er jo riv ruskende galt når flere og flere har det slik. Og konsekvensene kan bli veldig uønsket om man ikke tar tak i det. Ergo et samfunnsproblem

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dere er for besatt av tanken på kvinners rettigheter, at dere helt glemmer menns rettigheter. Så snart man snakker om menns rettigheter, så blir dere bekymret for deres egne. Det er skummelt.. for da er det en kjønnskamp ute og går. 
Vi har likestilling i dette landet, og da må det være lov å ta opp en problemstilling som absolutt kan bli sett på som et samfunnsproblem. 
Løsningen kan IKKE være at kvinner skal ligge med men de IKKE vil ligge med. Sånn, så har vi låst den fast, ferdig med den slik at man kan åpne øynene for faktiske løsninger. 
Skulle tro det var i alles interesse å finne løsninger som på utfordringer som gjorde en stor gruppe medmennesker miserable og hatefulle. Et eller annet er jo riv ruskende galt når flere og flere har det slik. Og konsekvensene kan bli veldig uønsket om man ikke tar tak i det. Ergo et samfunnsproblem

Så hva er det du foreslår da? 

Nå er jeg spent.

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så hva er det du foreslår da? 

Nå er jeg spent.

At man faktisk diskuterer og slutter med den drittslengingen, spydighetene, håningen, bagatelliseringen. For så lang har man ikke klart å ha en seriøs diskusjon, hverken er eller på tv, eller noen steder. Selv du klarte ikke å dy deg. Holdningene er helt forkastelig

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At man faktisk diskuterer og slutter med den drittslengingen, spydighetene, håningen, bagatelliseringen. For så lang har man ikke klart å ha en seriøs diskusjon, hverken er eller på tv, eller noen steder. Selv du klarte ikke å dy deg. Holdningene er helt forkastelig

Eksempelvis, når begynner gutter å falle ifra? Det merkes allerede tidlig i skolealder. Hvorfor det? Og dette frafalle tiltar seg bare mer og mer med alderen. Sluttresultatet er at veldig mange menn blir ufrivillig barnløse, eller incel.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slutt og snakk dritt om meddebattanter. Som brukeren spurte, og du ikke svarte på: 

Helt konkret, hva foreslår du samfunnet skal gjøre for å løse at noen menn ikke finner en partner/får sex?

Anonymkode: 9b9e9...b47

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det må være lov å se på feminismens holdninger til menn og dens plass i samfunnet også. Likestilling er forankret i samfunnet uavhengig av feminismen i dag. Ethvert politisk parti har likestilling i programmet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slutt og snakk dritt om meddebattanter. Som brukeren spurte, og du ikke svarte på: 

Helt konkret, hva foreslår du samfunnet skal gjøre for å løse at noen menn ikke finner en partner/får sex?

Anonymkode: 9b9e9...b47

Les det jeg la til. Og hver snill og si når jeg har slengt dritt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei jeg klarte ikke det, for kroppen min dirrer av sinne av å lese slike holdninger slik du har.

Kommer aldri til å ha en god diskusjon med noen som deg, for du har aldri hatt den fra starten av om du tenkte s det jeg gjør.

Har snakket om dette i flere år allerede og aldri opplevd noe positivt av det. Det er dere. Forhold dere til folk som individer, ikke generealiser hele verden å tro bal bla prosent billshitt. Bryt ut av den kollektive psykoser å se alle grunner til at det ikke er så dumt i virkeligheten. Om en app er problemet, er appen problemet. Å møte dfolk ansikt til ansikt er fortsatt eksisterende.

Det er så dumt. Vare dropp den føkings appen!! Å la oss gå videre med livene våre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...