Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må menn også tenke seg om - 60 prosent av kvinner er overvektige. Skam vi kreve en tynn og pen dame, og med dette utelukke disse 60 prosentene pluss dem som er tynne  men ikke pene? 

Anonymkode: 3bc37...dd8

Så du at jeg skrev «slik også menn bør» i 4. setning? Hva tenker du at innlegget ditt tilfører innlegget mitt? Leste du alt?

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfår får 30 til 40 % av menn ingenting da?  Det er noe I svaret dit som ikke stemmer. Disse mennene har ingen og ha sex sammen med. Så noen slipper dem ikke inn på festen.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Basert på hva? 

Her er beste tilgjengelig kunnskap om sexlivet til folk i Norden (fra den danske Sexus undersøkelsen). Screenshot_20241118_162547_OneDrive.thumb.jpg.518811bad506d7345a25c60d642e9558.jpgScreenshot_20241118_162813_OneDrive.thumb.jpg.c9abcf25f421e283ef69246c83af33b9.jpg

Rapporten er på nesten 800 sider. Tok to eksempler. Som du ser så er det ikke noe store kjønnsforskjeller på når folk sist hadde vaginalt samleie, eller tilfredshet med eget sexliv. Kunde tatt med den som viser at etter fylte 35 år så er det en større andel av menn som har kjæreste enn andelen av kvinner med kjæreste. Over 80 % av danske menn over 35 år hadde fast kjæreste når dem besvarte undersøkelsen. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da får dere sitte der upult, men da får dere ikke lov til å klage.

det finnes ufattelig mange damer rundt om i verden, som er lykkelig pga. norske damers dumskap, de ler av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det finnes ufattelig mange damer rundt om i verden, som er lykkelig pga. norske damers dumskap...

Bra for dem da, hvis de blei lykkelige og fant kjærlighet. Ingenting er bedre! 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Trolltunge - dronningen av generaliseringer!

Det er veldig fornøyelig at vi menn i følge deg ikke skjønner et pøkk av kvinner, mens du skjønner deg 100% på alle menn og hva vi tenker, hva vi gjør og ikke gjør osv. 

Hvilken unik egenskap du besitter. Og dette gjeder tråd etter tråd der du slenger deg med. Mektig imponert!

Anonymkode: a9248...af0

Hun tar vel i så fall bare etter deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (31 minutter siden):

At menn ikke skjønner hvordan det kan være for kvinner å ha sex demonstreres stadig ved påstander om at det ikke er så synd på uattraktive kvinner, for de kan i det minste få sex. Dette og lignende skrives stadig. 

Det er vel forskjeller innad i gruppen «kvinner» som det også er innad i gruppen «menn»?

Du har sikkert rett i at menn ikke kan forstå helt hvordan det er å være kvinne, som kvinner heller ikke kan forstå helt hvordan det er å være mann.

Menn og kvinner _er_ forskjellige. At de fleste kvinner ganske lett kan få sex hvis de ønsker det (som noen kvinner beviselig gjør) er vesensforskjellig fra menn flest som har ganske vanskelig for få sex hvis de ønsker det. Dette skyldes naturlig nok at menn er mer promiskuøse i snitt. At dette er hvordan ting er kan man være enig eller uenig av uavhengig av om man synes synd på noen av partene?

Det blir veldig vanskelig å diskutere disse tingene hvis man (som en kvinne for en side eller to siden) hardnakket hevder at det er like vanskelig for kvinner å få sex som menn - men (uten å nevne det de første få postene) legger til grunn at bare sex i forhold teller, for hun liker ikke ONS eller FWB. Det er en slags kryptisk eller selvsentrert måte å diskutere på som gjør at vi bruker dagevis på goddagmann økseskaft diskusjon av termer heller enn noe som ligner på enighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de fleste kvinner ganske lett kan få sex hvis de ønsker det (som noen kvinner beviselig gjør) er vesensforskjellig fra menn flest som har ganske vanskelig for få sex hvis de ønsker det. Dette skyldes naturlig nok at menn er mer promiskuøse i snitt. At dette er hvordan ting er kan man være enig eller uenig av uavhengig av om man synes synd på noen av partene?

Jeg burde her ha presisert at jeg snakket om single mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel forskjeller innad i gruppen «kvinner» som det også er innad i gruppen «menn»?

Du har sikkert rett i at menn ikke kan forstå helt hvordan det er å være kvinne, som kvinner heller ikke kan forstå helt hvordan det er å være mann.

Menn og kvinner _er_ forskjellige. At de fleste kvinner ganske lett kan få sex hvis de ønsker det (som noen kvinner beviselig gjør) er vesensforskjellig fra menn flest som har ganske vanskelig for få sex hvis de ønsker det. Dette skyldes naturlig nok at menn er mer promiskuøse i snitt. At dette er hvordan ting er kan man være enig eller uenig av uavhengig av om man synes synd på noen av partene?

Det blir veldig vanskelig å diskutere disse tingene hvis man (som en kvinne for en side eller to siden) hardnakket hevder at det er like vanskelig for kvinner å få sex som menn - men (uten å nevne det de første få postene) legger til grunn at bare sex i forhold teller, for hun liker ikke ONS eller FWB. Det er en slags kryptisk eller selvsentrert måte å diskutere på som gjør at vi bruker dagevis på goddagmann økseskaft diskusjon av termer heller enn noe som ligner på enighet.

Men det trenger jo ikke være lett med sex. Du forenkler sex. Du forenkler hva som kreves av en relajson og en opplevelse. Det er ikke bare bare for en hver kvinne å være tilgjengelig for dem som ønsker henne heller. 

Jeg kunne ønske dere for en gangs skyld forsto at det er mer til verden enn at om noen vil ha en ting, så går de ut døra og henter den tingen som om det var en pakke i posten. Det er masse prosesser i hjernen av både positiv og negativ grad som spiller inn i folk sine valg og oppførsel.

Forstå, plis.

Jeg forstår at det er flere menn som kanskje(for vo må forstårde som ikke vil også) er åpne for sex enn kvinner og dermed har kanskje kvinner en større mulighet til ons, for gruppen hun får ons med er lettere å be.

Men det gjør ikke at kvinner ender opp med å ha sex. At en random mann jeg aldri har møtt kanskje kunne sakt ja til å ligge med meg, har ingen faktisk effekt på livet mitt. Jeg møter han ikke. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det trenger jo ikke være lett med sex. Du forenkler sex. Du forenkler hva som kreves av en relajson og en opplevelse. Det er ikke bare bare for en hver kvinne å være tilgjengelig for dem som ønsker henne heller. 

Jeg kunne ønske dere for en gangs skyld forsto at det er mer til verden enn at om noen vil ha en ting, så går de ut døra og henter den tingen som om det var en pakke i posten. Det er masse prosesser i hjernen av både positiv og negativ grad som spiller inn i folk sine valg og oppførsel.

Forstå, plis.

Jeg forstår at det er flere menn som kanskje(for vo må forstårde som ikke vil også) er åpne for sex enn kvinner og dermed har kanskje kvinner en større mulighet til ons, for gruppen hun får ons med er lettere å be.

Men det gjør ikke at kvinner ender opp med å ha sex. At en random mann jeg aldri har møtt kanskje kunne sakt ja til å ligge med meg, har ingen faktisk effekt på livet mitt. Jeg møter han ikke. 

Så lenge du holder deg fast i at flere menn er åpen for ons, så skal vi gå takknemlige gjennom ensomheten hvor jeg savner noe  å tilbringe tid med, å ikke føle at dagene mine er tomme for det er tross alt en pikk der ute som er tilgjengelig om jeg utleverte meg på en sex side, å gi meg noen raske inn og ut og det var det.

Herregud. Det er ikke greit å ikke se noens behov noe mer enn dette. Jeg liker ikke denne samtalen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det blir veldig vanskelig å diskutere disse tingene hvis man (som en kvinne for en side eller to siden) hardnakket hevder at det er like vanskelig for kvinner å få sex som menn - men (uten å nevne det de første få postene) legger til grunn at bare sex i forhold teller, for hun liker ikke ONS eller FWB. Det er en slags kryptisk eller selvsentrert måte å diskutere på...

Det er absolutt relevant at ons ofte ikke er særlig god sex for kvinner. Hvilken mann hadde blitt glad for muligheten for sex som faktisk ikke kjennes godt? 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker heller at du overkompliserer. Termen «sex» henspeiler litt forenklet på en fysisk aktivitet som involverer en eller flere kjønnsorganer. Det finnes mange som ikke drar på date før sex. Det er noen som ikke liker den de har sex med. Noen får betalt for å ha sex. Noen venter med sex til etter de er gift mens andre ligger med så mange som mulig.

Det du og andre synes å legge til grunn er at «sex er ikke bare puling eller slikking. Det er alt fra første date til hvordan han støvsuger. Hvis jeg ikke kan få alt det jeg personlig trenger for å være komfortabel med sex så er det umulig for meg å oppnå sex».

Altså en individuell liste av selvpåførte restriksjoner som gjør at dere velger å ikke ha sex.

Ser du ingen forskjell mellom det og guttungen på 18 som ber alle kvinnene på bygdehuset hjem etter festen og får nei fra alle?

Kan vi greie å bli enige om betydningen av ord sånn at det er mulig å gå videre med en reell diskusjon, eller må vi bruke dager på ordenes betydning?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er absolutt relevant at ons ofte ikke er særlig god sex for kvinner. Hvilken mann hadde blitt glad for muligheten for sex som faktisk ikke kjennes godt? 

For diskusjonen «er det lettere for menn å finne en kvinne som vil ha sex med dem enn det er for kvinner å finne en mann som vil ha sex med dem så er det faktisk ikke relevant.

Hvis ingen termer kan defineres og ingen fenomener kan diskuteres i seg selv så er det uhyre vanskelig å føre en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker heller at du overkompliserer. Termen «sex» henspeiler litt forenklet på en fysisk aktivitet som involverer en eller flere kjønnsorganer. Det finnes mange som ikke drar på date før sex. Det er noen som ikke liker den de har sex med. Noen får betalt for å ha sex. Noen venter med sex til etter de er gift mens andre ligger med så mange som mulig.

Det du og andre synes å legge til grunn er at «sex er ikke bare puling eller slikking. Det er alt fra første date til hvordan han støvsuger. Hvis jeg ikke kan få alt det jeg personlig trenger for å være komfortabel med sex så er det umulig for meg å oppnå sex».

Altså en individuell liste av selvpåførte restriksjoner som gjør at dere velger å ikke ha sex.

Ser du ingen forskjell mellom det og guttungen på 18 som ber alle kvinnene på bygdehuset hjem etter festen og får nei fra alle?

Kan vi greie å bli enige om betydningen av ord sånn at det er mulig å gå videre med en reell diskusjon, eller må vi bruke dager på ordenes betydning?

Nei. Jeg forteller deg hvordan det er for MEG. At du syns det er komplisert, da forstår du.

For meg vil det aldri bli en simpel akt eller om noen er flink til å støvsuge!?, jeg er ikke en simpel hjerne, så jeg vil aldri ha et simpelt liv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For diskusjonen «er det lettere for menn å finne en kvinne som vil ha sex med dem enn det er for kvinner å finne en mann som vil ha sex med dem så er det faktisk ikke relevant.

Hvis ingen termer kan defineres og ingen fenomener kan diskuteres i seg selv så er det uhyre vanskelig å føre en diskusjon.

Om noen skal holde seg stadig i overflaten, kommer vi aldri lenger. Vi har for mange overflate diskusjoner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det vi legger til grunn er at den sexen kvinner har tilgang på med «et knips med fingrene» er sex som gjør mer vondt enn godt og at det derfor ikke kan brukes som argument at kvinner har en stor fordel som ikke menn har.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Du kan si det er et samfunnsproblem når disse ufrivillige single mennene og kvinnene med lav markedsverdi resulterer i en fødselsrate i Norge på 1.43, som ikke er bærekraftig på sikt. 

Anonymkode: 49090...6cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan si det er et samfunnsproblem når disse ufrivillige single mennene og kvinnene med lav markedsverdi resulterer i en fødselsrate i Norge på 1.43, som ikke er bærekraftig på sikt. 

Du er ikke ufrivillig singel når du har skyhøye krav.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ikke ufrivillig singel når du har skyhøye krav.

Da tar du utgangspunkt i at alle disse er ufrivillig single grunnet skyhøye krav. Det kan godt være andre grunner til dette. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (5 minutter siden):

Nei det vi legger til grunn er at den sexen kvinner har tilgang på med «et knips med fingrene» er sex som gjør mer vondt enn godt og at det derfor ikke kan brukes som argument at kvinner har en stor fordel som ikke menn har.

Men er du enig eller uenig i at denne sexen (god eller dårlig, ønsket eller uønsket) er mer _tilgjengelig_ for kvinner enn menn? Hvorvidt det er en _fordel_ er mer subjektivt, det er jeg helt med på.

Noen kvinner har one night stands jevnlig. Hvis du har rett i at dette er mer vondt enn godt for (alle) kvinner så må det være en form for selvskading? Eller er du litt for generaliserende, noen kvinner setter pris på det mens andre ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Om noen skal holde seg stadig i overflaten, kommer vi aldri lenger. Vi har for mange overflate diskusjoner.

Hvis man ikke kan bli enige om betydningen av ordet «sex» så gir det ingen mening å diskutere hvorvidt det er et problem at noen ikke får sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...