Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, han hadde ensidig fokus på kvinner. At KVINNER over 40 har null markedsverdi, også for menn over 40. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

Det husker jeg ikke noe om skal jeg innrømme (er dette noe som har skjedd nylig?), men jeg som kvinne på 35 år må si at min oppfatning er at mange menn nedvurderer jevnaldrende kvinner og leter nedover i alder. Jeg har ikke ork til å tenke så mye over det. Enten så finner jeg en som liker meg for meg eller så blir jeg alene. :)  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke noe de kunne gjøre, dette skjer verden over og er en global krise. 

Vi trenger kloke hoder, nyskapende hoder, ikke noen som holder oss igjen i tradisjoner vi vet ikke lenger fungrerer. Verden utvikler seg til ny teknologi nå, å da trenger vi olje i mindre grad. Vi har hendene på fonybar energi. Selvsagt vil folk ha energi som ikke går tom. Det er genialt. 

Sier ikke at det ikke har konsekveser, det har jo det. Men skjønner de går den veien, vi må det for naturen også. Finne den beste måten å få våre behov dekket uten at det skal gå så til de grader utover dem som det har til nå.

Syns det kan bygges bedre hus mange steder. 

Anonymkode: 13c04...055

Velferdsstaten vår ble fremhevet som noe genialt i verden. Men når den feiler så er det resten av verden sin skyld?

Nei, vi kunne ha tatt grep og styrt politisk på en nye bedre måte. Ikke bare sittet med hendene i fanget.

Vi klarte jo ikke engang å håndtere en pandemi uten Sveriges generøse hjelp rundt vaksiner. Vi er et helt dysfunksjonelt land på veldig mange måter, og det største problemet er en "velferdsstat" som gjør at vi ikke trenger å løfte en finger fordi vi aldri vil mangle noe når staten ordner opp.

Norge får jo ikke de kloke hodene når ingen gidder å anstrenge seg. Du tjener jo ikke noe særlig bedre med 10 års utdanning enn ingen utdanning, og i hvert fall ikke over helt livsløp.

Velferdsstaten og sosialisttankegang premierer middelmådighet og unnasluntring og stigmatiserer de som vil få til noe, og særlig hvis de tjener penger på det. 

Den oppvoksende slekt har skjønt dette, forsåvidt mange steder i verden, og dermed forkastes ideene til sosialismen og "fellesskapet", og folk trekker mot høyre. Folk begynner også å tenke på klimakrise som det det er, en politisk idealisme som ikke har rot i virkeligheten. 

Jeg heier på de som er i stand til å tenke sjøl.

Anonymkode: a9248...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvilket poeng ser du etter som du ikke finner? For det er ganske enkelt å se. Satt på spissen, hvorfor skal menn bry seg om kvinners rettigheter, når menn opplever at kvinner ikke bryr seg om deres? Hvorfor skal menn støtte kvinner når kvinner ikke støtter dem? Vi diskuterer noe så banalt som om menns mangel på sex er et samfunnsproblem. Og ja, jeg ser på det som et problem. For underliggende ligger det store utfordringer som resulterer i sinte fortvilte menn. 
Og det du her sier viser hvor likegyldig du er til dette. Om du med flere ønsker et samfunn hvor menn bare kjemper for menn og kvinner bare kjemper for kvinner, så er du på god vei med den holdningen. 

Anonymkode: 95593...81d

Man skal støtte kvinners rettigheter fordi man er et anstendig menneske selvsagt, og fordi det er meningsløst og unødvendig å dele kjønn inn i to grupper som jobber mot hverandre?

Hvor ser du at kvinner ikke støtter menns rettigheter?

Jeg, kvinne, støtter menns rett til selvbestemmelse over egen kropp og egne midler. Jeg støtter deres rett til en trygg barndom og utdannelse. Deres rettigheter til samvær med barn ved skilsmisse og fødsel. Osv. Hva har dette med å få sex å gjøre? Sex er ikke en rettighet.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 22.55):

For eneste grunnen til at en mann på 40-45 ikke vet om de vil ha barn

Fordi de tror de ikke behøver å ta det valget. Det er derfor de ikke har tatt det.

Noen ligger rundt, andre ikke. Felles er at de lever i troen på at NÅR de bestemmer seg, vil det ligge ei på tyve klar til å poppe ut under for ham. 

Det er en illusjon dere menn må fortelle hverandre er løgn. Hvis du ikke bestemme deg før toget har gått, blir du stående igjen på stasjonen enkelt og greit..

Anonymkode: 49137...28f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Velferdsstaten vår ble fremhevet som noe genialt i verden. Men når den feiler så er det resten av verden sin skyld?

Nei, vi kunne ha tatt grep og styrt politisk på en nye bedre måte. Ikke bare sittet med hendene i fanget.

Vi klarte jo ikke engang å håndtere en pandemi uten Sveriges generøse hjelp rundt vaksiner. Vi er et helt dysfunksjonelt land på veldig mange måter, og det største problemet er en "velferdsstat" som gjør at vi ikke trenger å løfte en finger fordi vi aldri vil mangle noe når staten ordner opp.

Norge får jo ikke de kloke hodene når ingen gidder å anstrenge seg. Du tjener jo ikke noe særlig bedre med 10 års utdanning enn ingen utdanning, og i hvert fall ikke over helt livsløp.

Velferdsstaten og sosialisttankegang premierer middelmådighet og unnasluntring og stigmatiserer de som vil få til noe, og særlig hvis de tjener penger på det. 

Den oppvoksende slekt har skjønt dette, forsåvidt mange steder i verden, og dermed forkastes ideene til sosialismen og "fellesskapet", og folk trekker mot høyre. Folk begynner også å tenke på klimakrise som det det er, en politisk idealisme som ikke har rot i virkeligheten. 

Jeg heier på de som er i stand til å tenke sjøl.

Og med "tenke selv" mener du klimafornektere?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 12.54):

De bør vite om de vil ha barn lenge før 40. Helst bør de få barn lenge før 40 også. Kvinner som er klare for barn velger i hovedsak noen som er rundt sin egen alder og som er tydelige på at de ønsker det samme som henne. Så dessverre for disse trege mennene som tror de kan være ungdom til de har bikket 40, er det som oftest for sent. 

Anonymkode: 967fd...4f4

Og kvinner bør vite om de vil ha barn lenge før 35. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traktor skrev (1 minutt siden):

Og kvinner bør vite om de vil ha barn lenge før 35. 

Det vet de som regel. Men menn i 20- og 30-årene er som regel ikke interessert i barn. Mens 40-åringer er altfor gamle for damer som er "lenge før 35".

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vet de som regel. Men menn i 20- og 30-årene er som regel ikke interessert i barn. Mens 40-åringer er altfor gamle for damer som er "lenge før 35".

Hvordan skal damer finne barnefedre da, hvis de er uvillige til åpne opp for større aldersspenn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

*De mennene i 20 og 30-årene som kvinner er interessert i er som regel ikke interessert i barn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (7 minutter siden):

Og med "tenke selv" mener du klimafornektere?

Aner ikke hva du spør om, jeg vet ikke hva en "klimafornekter" er for noe rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan skal damer finne barnefedre da, hvis de er uvillige til åpne opp for større aldersspenn? 

Vi er ufrivillige til å tilfredsstille gamle menn med unge damer-fetisj. Vi ønsker oss attraktive menn, vi også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilket poeng ser du etter som du ikke finner? For det er ganske enkelt å se. Satt på spissen, hvorfor skal menn bry seg om kvinners rettigheter, når menn opplever at kvinner ikke bryr seg om deres? Hvorfor skal menn støtte kvinner når kvinner ikke støtter dem? Vi diskuterer noe så banalt som om menns mangel på sex er et samfunnsproblem. Og ja, jeg ser på det som et problem. For underliggende ligger det store utfordringer som resulterer i sinte fortvilte menn. 
Og det du her sier viser hvor likegyldig du er til dette. Om du med flere ønsker et samfunn hvor menn bare kjemper for menn og kvinner bare kjemper for kvinner, så er du på god vei med den holdningen. 

Anonymkode: 95593...81d

Hvilke retigheter er det kvinner skal bry seg om i forrold til menn? Jeg var oppriktig ikke klar over at menn sine retigheter var truet! Uten om kansje det at de ikke blir kvotert inn på kvinnedominerte yrker i samme grad kvinner blir. Jeg er kvinne og helt for å kvotere menn til psykolog studie og lignende.

Jeg er enig i at ensomhet (i helle befolkningen, ikke bare menn) er et problem, men jeg ser ikke hvordan det kan løses? Du spør hvorfor menn skal støte kvinner når kvi ner ikke støter menn, men du sier ingen ting om hvordan jeg som kvinne kan støte menn? Hva tenker du vi kan gjøre som sammfun og på individnivå, for å støtte menn bedre? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva du spør om, jeg vet ikke hva en "klimafornekter" er for noe rart.

En som ikke tror på klimaendringer eller at det skaper problener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller som kan man snu på spørsmålet. Hvordan skal vi få fødetallene opp når menn er så lite villig til å få barn i 20-årene og 30-årene?

Jeg har en og om jeg hadde funnet meg en på min egen alder da jeg var yngre så hadde det blitt flere, men jeg sier meg heller fornøyd med en enn å gå langt opp i alder. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (7 minutter siden):

*De mennene i 20 og 30-årene som kvinner er interessert i er som regel ikke interessert i barn. 

Det er noe menn forteller seg selv :) men selv så har jeg venninner som har vært gift i over 10 år som har fått et, to eller tre barn med mannen sin. Felles for alle sammen at det er utrolig hyggelige og omsorgsfulle menn. Den der sutringen med «åh, det er ikke det kvinner vil ha» eller «kvinner bare sutrer og klager» eller hele den der offermentaliteten som mange menn setter seg selv i - det er ikke sexy. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 16.11.2024 den 21.06):

Selv en spøk må altså resultere i drittslenging. 🙄

For jeg regner med at du forsto at det var en spøk, og ikke kritikk angående at norske menn bygger for dårlige veier. 

Du som begynte med drittslenging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er ufrivillige til å tilfredsstille gamle menn med unge damer-fetisj. Vi ønsker oss attraktive menn, vi også. 

Min bestefar var 17 år eldre enn bestemor.

En oldemor var 15 år eldre enn oldefar.

Sier du at disse hadde fetisjer? 🤣🤣

Igjen, en del kvinner har helt meningsløst snevert vindu på alder og utseende, og det blir jo fort et samfunnsproblem hvis de attpåtil går rundt og tror menn flest har fetisjer og bare tenker med p*kken. 

Spørsmålet blir da; hvordan kan vi avlære kvinner disse merkelige oppfatningene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min bestefar var 17 år eldre enn bestemor.

En oldemor var 15 år eldre enn oldefar.

Sier du at disse hadde fetisjer? 🤣🤣

Igjen, en del kvinner har helt meningsløst snevert vindu på alder og utseende, og det blir jo fort et samfunnsproblem hvis de attpåtil går rundt og tror menn flest har fetisjer og bare tenker med p*kken. 

Spørsmålet blir da; hvordan kan vi avlære kvinner disse merkelige oppfatningene?

En mann som målrettet går etter unge damer i en alder av 40-50, har en fetisj.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ofte tenker jeg så handler det mye om at man finner seg en å dele livet med, lage minner med og bli gammel med. Vi ønsker oss rett og slett en partner i livet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Det er noe menn forteller seg selv :) men selv så har jeg venninner som har vært gift i over 10 år som har fått et, to eller tre barn med mannen sin. Felles for alle sammen at det er utrolig hyggelige og omsorgsfulle menn. Den der sutringen med «åh, det er ikke det kvinner vil ha» eller «kvinner bare sutrer og klager» eller hele den der offermentaliteten som mange menn setter seg selv i - det er ikke sexy. 

Poenget ditt motbeviser da på ingen måte min påstand? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...