Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

I dag har menn to valg. Jage etter kvinnen og for alltid ha det vondt med seg selv. Eller gi slipp på dette jaget, dyrke seg selv, finne ro og heller ta imot alt godt som måtte komme hans vei. De som ikke klarer å gi slipp på dette jaget, de havner til slutt i klørne på Tate og kvinnehat. De som gir slipp finner andre ting som gir mening med livet, fremfor kvinner og familie. 
Det er et valg vi menn kan ta. Så kan vi samtidig ignorere fullstendig alle de kvinnene som lurer på hvor mennene ble av. Og vi kan juble for hver kvinne som finner sin mann. Det er vår tid til å være passive i et spill vi ikke lenger har noen makt over. Hvor makten tilfaller kvinnen

Anonymkode: 95593...81d

Hva med å fylle livet med gode ting - interessante jobber og hobbyer, læring og utvikling, venner og familie bestående av menn og kvinner - samtidig som man håper på at en passende partner skal dukke opp? 

Selv etter 25 av 30 år som singel i voksenlivet, ønsker jeg meg en kjæreste. Jeg sier ikke at jeg velger det helt bort. Jeg fyller livet med bra og spennende aktiviteter og mennesker jeg er glad i, og så vet jeg at det er usannsynlig at jeg skal finne noen (har aldri hatt draget på menn), men jeg må jo ikke drepe alt håp. 

Anonymkode: 54945...742

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du farer med løgner. Selvfølgelig har pappa rettigheter. Min eks har barna sine halve tiden. Samarbeidet er knakende godt, til tross for opprivende brudd. Flere barn i mine barns idrettslag har skilte foreldre, og der er pappaer svært deltakende. Du er bitter. Slutt med det.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Fedre får samværsrett og ordninger tilpasset dersom kvinnen tillater det og går med på tilretteleggingen. Om hun slår seg vrang og f.eks ønsker å hevne seg etter stygt brudd, kan hun uten problemer, med loven i hånd, fryse exen helt og holdent ut av familien.

Som sagt, alle disse mennene du kjenner har tid med barna fordi kvinnene de var sammen med forstår verdien i at barna har en tilstedeværende far. Dersom du ønsket å holde exen din borte fra barna, kunne du enkelt ha sørget for det. Det hadde holdt med én anklage om f.eks vold mot deg, så hadde han ikke hatt en sjanse til å se barna sine.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan dere menn samtidig reflektere hvorfor dere krever pene, unge og slanke damer uansett hvor gamle dere selv er og hvordan dere ser ut? 

De fleste av oss krever ikke dette, så det er vanskelig å reflektere på vegne av mannsgriser og fylliker.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gidder ikke å forsørge en voksen mann som er for tiltaksløs til å finne seg en jobb med normal lønn. Sorry, mate. Vi snakket her om veldig fattige menn. Altså, menn som tjener langt under gjennomsnittet. Å forvente gjennomsnittlig inntekt er ikke et for høyt krav.

Det er veldig veldig få menn som ikke orker å skaffe seg en jobb. Alle forstår jo hvorfor disse blir valgt bort. Det er ifølge statistikken like mange kvinner på NAV som menn.

Jeg snakker heller ikke om å forsørge, men å velge bort helt gjennomsnittlige menn med ok inntekt. Det er ikke gjennomsnittlig inntekt disse kvinnene krever, men inntekt over gjennomsnitt.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner har vel en biologi (som oss menn) - eller rettere sagt en nedarvet oppførsel og preferanser som det er vanskelig å overstyre med kultur eller tankekraft?

Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Det som er vanskelig å forstå er hvordan vi skal endre samfunnet og oss selv i en eller annen retning så lenge genene og naturen vår trenger 10.000 år på å endre seg.

Anonymkode: 29ba7...27a

Problemet er jo bare at når menn henviser til sin biologi, blir det latterliggjort av disse kvinnene. "Menn må henge med i utviklingen! Menn må skjerpe seg! Bli bedre!"

Det er nettopp dette jeg prøver å poengtere. Menn klarer ikke bare endre seg over natten fordi kvinner setter høyere krav. Kvinner velger åpenlyst bort menn som ikke har forventet god inntekt, selv om de selv er økonomisk uavhengig av mannen. Når vi påpeker ironien i dette, hevder disse kvinnene at de på ingen måte trenger pengene hans, men alikevel velger hun ham bort, nettopp pga pengene.

Jeg tror endel kvinner, i likhet med menn, er midt i en slags identitetskrise. Samfunnet forventer mer og mer av oss. Samtidig blir unge jenter fóret med at kun det beste er godt nok, både i skole, valg av kjæreste og det sosiale. For kvinner merker også nå det økonomiske trykket og krav om selvstendighet.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hun har jo rett. Det var "vitenskapelig bevist" for flere tiår siden at kvinner ikke klarte avanserte oppgaver som menn utførte på jobb, og at de kun var egnet til å vaske hus og passe barn. En av de største forfatterne på 1800-tallet, Tsjekhov, som også var lege, uttalte at "kvinner er behagelige, varme, men dumme vesener". Dette var gjengs oppfatning - kvinner er dumme, menn er smarte. Derfor måtte kvinner underordne seg menn og ta til takke med å være husmor, i tillegg til hjernedøde oppgaver som brodering, strikking og lignende (ja, jeg broderer bunad selv, og nei, det krever ikke enorm hjernekapasitet for å få det til - kun nøyaktighet, erfaring og tålmodighet).

Nå var det jo slik at det ikke var mange kontorjobber på den tiden. Stort sett alt som var av jobber var ekstremt tunge fysisk. Og kvinner flest klarte ikke å stå i tømmerhogst, snekring, stålbinderi, steinhugg og gruvedrift.

Det har aldri handlet om intelligensforskjell, men at datidens jobber ikke passet kvinner. Menn tok disse jobbene fordi det fysisk var tilpasset dem. Kvinner ordnet gården og sørget for barna's ve og vel. Det var "you scratch my back, I'll scratch yours" mentaltet. Det fungerte.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nesten halvparten av alle menn blir valgt bort av kvinner? Den statistikken vil jeg gjerne se. 

Anonymkode: b40ef...01d

Vi er ikke på 50% nå idag, men forskerne antyder at vi kommer dit om få år dersom tempo i bortvelgelse og trendene i datingen fortsetter.

Endel kvinner idag ler av dette og kunne ikke gitt mer faen i om menn havner utenfor. Problemet er jo at dette vil gå utover dem selv på sikt. For jo færre menn som vil bli ansett som gode nok for den jevne kvinne, vil også konkurransen om de få høystatusmannfolka som er ansett som gode nok, bli beinhard! Innen 2030 vil kvinner være like hardt rammet av dette som menn er. Det betyr færre lykkelige mennesker, færre fødte barn og et samfunn som smuldrer opp.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Det som er et samfunnsproblem er ikke at de er single, samfunnsproblemet er at de er for lave fødselsrater spesielt i utkant norge. Det er menn som overtar og ofte blir værende igjen i bygdene mens kvinner drar til bysentrene for utdanning og jobb. Når du blander inn kvinner og BMI så har du faktisk ikke forstått hva som er det egentlige samfunnsproblemet. For å ha nok hender til å jobbe i fremtiden så må fødselsraten opp.

Anonymkode: 34653...f46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva med å fylle livet med gode ting - interessante jobber og hobbyer, læring og utvikling, venner og familie bestående av menn og kvinner - samtidig som man håper på at en passende partner skal dukke opp? 

Selv etter 25 av 30 år som singel i voksenlivet, ønsker jeg meg en kjæreste. Jeg sier ikke at jeg velger det helt bort. Jeg fyller livet med bra og spennende aktiviteter og mennesker jeg er glad i, og så vet jeg at det er usannsynlig at jeg skal finne noen (har aldri hatt draget på menn), men jeg må jo ikke drepe alt håp. 

Anonymkode: 54945...742

Er det ikke dette jeg sier? Helt enig med deg, i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (8 minutter siden):

Fedre får samværsrett og ordninger tilpasset dersom kvinnen tillater det og går med på tilretteleggingen. Om hun slår seg vrang og f.eks ønsker å hevne seg etter stygt brudd, kan hun uten problemer, med loven i hånd, fryse exen helt og holdent ut av familien.

Som sagt, alle disse mennene du kjenner har tid med barna fordi kvinnene de var sammen med forstår verdien i at barna har en tilstedeværende far. Dersom du ønsket å holde exen din borte fra barna, kunne du enkelt ha sørget for det. Det hadde holdt med én anklage om f.eks vold mot deg, så hadde han ikke hatt en sjanse til å se barna sine.

De fleste av oss krever ikke dette, så det er vanskelig å reflektere på vegne av mannsgriser og fylliker.

Det er veldig veldig få menn som ikke orker å skaffe seg en jobb. Alle forstår jo hvorfor disse blir valgt bort. Det er ifølge statistikken like mange kvinner på NAV som menn.

Jeg snakker heller ikke om å forsørge, men å velge bort helt gjennomsnittlige menn med ok inntekt. Det er ikke gjennomsnittlig inntekt disse kvinnene krever, men inntekt over gjennomsnitt.

Problemet er jo bare at når menn henviser til sin biologi, blir det latterliggjort av disse kvinnene. "Menn må henge med i utviklingen! Menn må skjerpe seg! Bli bedre!"

Det er nettopp dette jeg prøver å poengtere. Menn klarer ikke bare endre seg over natten fordi kvinner setter høyere krav. Kvinner velger åpenlyst bort menn som ikke har forventet god inntekt, selv om de selv er økonomisk uavhengig av mannen. Når vi påpeker ironien i dette, hevder disse kvinnene at de på ingen måte trenger pengene hans, men alikevel velger hun ham bort, nettopp pga pengene.

Jeg tror endel kvinner, i likhet med menn, er midt i en slags identitetskrise. Samfunnet forventer mer og mer av oss. Samtidig blir unge jenter fóret med at kun det beste er godt nok, både i skole, valg av kjæreste og det sosiale. For kvinner merker også nå det økonomiske trykket og krav om selvstendighet.

Nå var det jo slik at det ikke var mange kontorjobber på den tiden. Stort sett alt som var av jobber var ekstremt tunge fysisk. Og kvinner flest klarte ikke å stå i tømmerhogst, snekring, stålbinderi, steinhugg og gruvedrift.

Det har aldri handlet om intelligensforskjell, men at datidens jobber ikke passet kvinner. Menn tok disse jobbene fordi det fysisk var tilpasset dem. Kvinner ordnet gården og sørget for barna's ve og vel. Det var "you scratch my back, I'll scratch yours" mentaltet. Det fungerte.

Vi er ikke på 50% nå idag, men forskerne antyder at vi kommer dit om få år dersom tempo i bortvelgelse og trendene i datingen fortsetter.

Endel kvinner idag ler av dette og kunne ikke gitt mer faen i om menn havner utenfor. Problemet er jo at dette vil gå utover dem selv på sikt. For jo færre menn som vil bli ansett som gode nok for den jevne kvinne, vil også konkurransen om de få høystatusmannfolka som er ansett som gode nok, bli beinhard! Innen 2030 vil kvinner være like hardt rammet av dette som menn er. Det betyr færre lykkelige mennesker, færre fødte barn og et samfunn som smuldrer opp.

Så hva er løsningen din? At vi skal legge oss på rygg for menn vi ikke tenner på? Det er ingenting lykkelig i å være sammen med noen man ikke elsker og ikke er tiltrukket av.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det som er et samfunnsproblem er ikke at de er single, samfunnsproblemet er at de er for lave fødselsrater spesielt i utkant norge. Det er menn som overtar og ofte blir værende igjen i bygdene mens kvinner drar til bysentrene for utdanning og jobb. Når du blander inn kvinner og BMI så har du faktisk ikke forstått hva som er det egentlige samfunnsproblemet. For å ha nok hender til å jobbe i fremtiden så må fødselsraten opp.

Da slutter dere å presse kvinner til abort, gifter dere og begynner på barneproduksjon i ung alder. Det står ofte på mannen at det ikke blir barn. Flere kvinner drar til Danmark for å få barn alene. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For øvrig er det slik at ikke alle småsteder har livets rett. Hvis jeg bor et sted der de eneste jobbvalgene for meg er vaskekone eller butikkmedarbeider, så flytter jeg selvsagt hvis jeg ikke ønsker å stå i slike jobber livet ut.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag har menn to valg. Jage etter kvinnen og for alltid ha det vondt med seg selv. Eller gi slipp på dette jaget, dyrke seg selv, finne ro og heller ta imot alt godt som måtte komme hans vei. De som ikke klarer å gi slipp på dette jaget, de havner til slutt i klørne på Tate og kvinnehat. De som gir slipp finner andre ting som gir mening med livet, fremfor kvinner og familie. 
Det er et valg vi menn kan ta. Så kan vi samtidig ignorere fullstendig alle de kvinnene som lurer på hvor mennene ble av. Og vi kan juble for hver kvinne som finner sin mann. Det er vår tid til å være passive i et spill vi ikke lenger har noen makt over. Hvor makten tilfaller kvinnen

Det er jeg helt enig i. Det nytter ikke å kreve, men lev livet med noe positivt og givende.

Menn har begynt å forstå dette nå og velger også selv bort forhold med kvinner som vil kontrollere dem. Trenden på dette er enorm i USA, der svært mange godt økonomisk rustede menn velger singeltilværelsen, eller drar til Asia for faste forhold. Så dukker det opp rekordmange tweets og tiktoker fra fortvilte kvinner som gråter fordi de har rundet 40 og ingen menn viser interesse eller sjekker dem opp. "Hvor har alle de gode mennene blitt av??"

Det er jo bare kjempetrist utviklingen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hva er løsningen din? At vi skal legge oss på rygg for menn vi ikke tenner på? Det er ingenting lykkelig i å være sammen med noen man ikke elsker og ikke er tiltrukket av.

Løsningen blir enkel nok den. Og jeg anser den som uunngåelig. Nå er vi i en situasjon hvor menn blir mer og mer desperate. Med tiden vil kvinner selv begynne å kjenne på denne desperasjonen som menn allerede gjør. Og ved desperasjon senkes også krav. Og Vipps er problemet løst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åååhh herregud dette svarte jeg på i den andre posten min i denne tråden. Men du må lese den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (4 minutter siden):

Åååhh herregud dette svarte jeg på i den andre posten min i denne tråden. Men du må lese den.

Nei, du svarte ingenting vettugt, dessverre. Annet enn å spy ut kvinnehat, som vanlig. Hvis du misliker norske kvinner så sterkt, HVORFOR er du hyperaktiv på et kvinneforum? For å trykke dem ned? Hva med å heller jobbe med deg selv? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thanos skrev (1 minutt siden):

Det er jeg helt enig i. Det nytter ikke å kreve, men lev livet med noe positivt og givende.

Menn har begynt å forstå dette nå og velger også selv bort forhold med kvinner som vil kontrollere dem. Trenden på dette er enorm i USA, der svært mange godt økonomisk rustede menn velger singeltilværelsen, eller drar til Asia for faste forhold. Så dukker det opp rekordmange tweets og tiktoker fra fortvilte kvinner som gråter fordi de har rundet 40 og ingen menn viser interesse eller sjekker dem opp. "Hvor har alle de gode mennene blitt av??"

Det er jo bare kjempetrist utviklingen.

Er veldig trist. 
Men enn så lenge gjelder det å ta vare på sin psykiske helse. Og jeg er absolutt for at kvinner skal ha all frihet til å styre livene akkurat som de ønsker. Men de må også være klar over konsekvensene. For menn har også den friheten. Ingen av oss kan få alt vi ønsker i en partner, når det vi ønsker av en partner er så ulikt mellom kvinner og menn. Men det kan bli veldig bra likevel, og det virker som at veldig bra ikke er bra nok for veldig mange. Jeg forstår veldig godt at menn finner seg en partner i utlandet. Også får heller kvinnene synes at disse mennene er noen tapere. Men det går bra, for det vet de allerede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er veldig trist. 
Men enn så lenge gjelder det å ta vare på sin psykiske helse. Og jeg er absolutt for at kvinner skal ha all frihet til å styre livene akkurat som de ønsker. Men de må også være klar over konsekvensene. For menn har også den friheten. Ingen av oss kan få alt vi ønsker i en partner, når det vi ønsker av en partner er så ulikt mellom kvinner og menn. Men det kan bli veldig bra likevel, og det virker som at veldig bra ikke er bra nok for veldig mange. Jeg forstår veldig godt at menn finner seg en partner i utlandet. Også får heller kvinnene synes at disse mennene er noen tapere. Men det går bra, for det vet de allerede

Jeg driter i at menn jeg ikke liker, finner seg kvinner i utlandet. Jeg hadde jo uansett ikke ønsket dem. Men ja, jeg ser på tjukke, gamle menn som henter seg purunge damer fra Thailand for så å behandle disse damene som dritt, som skikkelige tapere. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det første kvinner bør gjøre, er og fremsnakke alle menn de selv ikke liker, til sine veninder. Når alle anser forskjellige gruppen menn incel, så ødelegger dere for venindene deres som kunne valgt en av disse og blitt lykkelig.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det første kvinner bør gjøre, er og fremsnakke alle menn de selv ikke liker, til sine veninder. Når alle anser forskjellige gruppen menn incel, så ødelegger dere for venindene deres som kunne valgt en av disse og blitt lykkelig.

Hvorfor skal jeg fremsnakke menn jeg ikke liker, til venninner? De er voksne mennesker som kan finne kjærester selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker DU å fremsnakke kvinner du mener er stygge, rare, brautende, mandige, for gamle osv, til kompisene dine? Nei. Dere sitter sammen, drikker øl og slenger dritt om disse kvinnene. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg driter i at menn jeg ikke liker, finner seg kvinner i utlandet. Jeg hadde jo uansett ikke ønsket dem. Men ja, jeg ser på tjukke, gamle menn som henter seg purunge damer fra Thailand for så å behandle disse damene som dritt, som skikkelige tapere. 

Du er jo helt rabiat. hele tråden er full av hatet dit. Logg av og ta en pust i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg synes synd på alle barnløse single damer i slutten av 30 årene som ønsker barn med en mann. Og ekstra synd på single, barnløse kvinner over 40 som ønsket seg barn.

Kanskje det ligger en viktig forskjell her? At menn gjerne synes synd på kvinner som ikke har det helt enkelt. Mens kvinner oftere ser på menn som sliter som tapere? Kanskje er det heller ikke slik?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg synes synd på alle barnløse single damer i slutten av 30 årene som ønsker barn med en mann. Og ekstra synd på single, barnløse kvinner over 40 som ønsket seg barn.

Kanskje det ligger en viktig forskjell her? At menn gjerne synes synd på kvinner som ikke har det helt enkelt. Mens kvinner oftere ser på menn som sliter som tapere? Kanskje er det heller ikke slik?

Kvinner over 40 henter seg ikke en ung mann fra et fattig land som de så banker opp, kuer og kjefter på. Dette er forskjellen. Kvinner forblir alene og drar eventuelt til Danmark for å få barn alene. Menn MÅ hente seg en puledukke på 18 fra et fattig land. Jeg synes synd på dem som sliter, uansett kjønn. Men jeg synes ikke synd på dem som utnytter andre mennesker, og som "sliter" fordi jevnaldrende mennesker ikke er bra nok for dem.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er jo helt rabiat. hele tråden er full av hatet dit. Logg av og ta en pust i bakken.

Jeg gjør hva jeg vil, takk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...