Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men....hadde mannen vært ti år eldre og tjue kilo tyngre hadde jeg neppe vært like interessert, og med sikkerhet hadde jeg ikke vært interessert dersom han var belærende og åpenbart en faglig amatør som liksom skulle vite best hele tida.

Anonymkode: 0a08f...a9c

👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

knooters skrev (7 minutter siden):

Hvis det er en kjønnskamp, er den initiert av enkelte menn. Det er jo typisk MENN som sitter og skal belære kvinner om at de dater på feil måte. Det er ikke sånn at kvinner har bedt om menns synsing og meninger om deres datingpreferanser eller partnervalg (den såkalte "kravstorheten"). Hvis problemet er "kjønnskamp", hva med å la kvinner styre i vei uten å skulle synse og mene så jævlig mye om dem?

Det er uansett mye lettere for menn å påvirke andre menn, enn å mansplaine for kvinner at de "dater på feil måte" og tro at NOEN SOM HELST lar seg påvirke til å endre adferd. Det skjer ikke. End of story.

Evig single menn har i utgangspunktet to enkle oppgaver om de vil ut av singeltilværelsen: 1) fokusere på seg selv, og 2) lytte til kvinner, og især den typer kvinner de tror er en gjensidig god match med dem selv. Og hvis jeg slenger på en tredje: reflektere mer over hva man går etter. Hvis en mann sveiper på noen på Tinder, bør det være en konkret begrunnelse for hvorfor vedkommende er et poensielt kjæresteemne. Og, nei "hun hadde så fint smil" er heller tynt. (eller enda verre: noe med pupper og lår)

Dette er et typisk "kvinneargument". Unnskyld språkbruken, men menn skal ikke få lov å  mene eller tenke noe om kvinners valg. Vi skal ikke få mene noe om abort og stort sett ingenting annet i samfunnet som kvinner på noen måter er involvert i. Vi skal passe på oss selv, og nåde oss om kvinners valg blir satt på prøve: "Pass på dere selv menn!"

Du sliter med å innse at dette ikke bare er et problem for en liten promille menn som er i "incel" kategorien. Dette er IKKE en liten gruppe menn. Det nærmer seg halvparten av menn! Og når du strinekter å ta innover deg realitetene og bare må dytte skyld og ansvar over på menn, og ber dem "kle seg bedre og vaske seg", så viser du med tydelighet hvorfor dette problemet har oppstått i utgangspunktet.

Menn er ikke ufeilbarige og har selvsagt forbedringspotensiale, men kvinner er heller ikke ufeilbarige! Men får vi noe som er i nærheten av litt refleksjon og forståelse for et problem som rammer i størst grad menn, men også samfunnet på sikt? Jeg har enda ikke sett det.

Og før du lirer av deg flosklene, nei, vi krever ikke at kvinner skal ligge med kvinnemisshandlere, overgripere, incels og dårlige menn dere ikke liker. Disse valgte dere i stor grad bort på 90 og starten av 2000tallet, helt problemfritt og uten kritikk. Det dere får kritikk for idag er at kvinner i stor grad har økt "velg bort mannfolk" potten fra noen få prosent til nesten 50%. Det er den iskalde realiteten av omveltningen som har funnet sted på rekordtid etter datingkulturen ble ødelagt av datingapper og SoMe. Det vi ber om er simpelt: kan kvinner reflektere litt over hvorfor kravene til en partner brått har skutt i været, og hvorfor kan dere ikke prøve å evaluere den negative konsekvensen av SoMe og datingapper og forsøke mane til å gi flere vanlige menn en sjanse på en ekte date utenfor mobilskjermen? Er det for mye forlangt?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vil du barn skal vokse opp i fattigdom?

Anonymkode: 13c04...055

Kvinner jobber jo 100% og er velutdannet og selvstendige idag? Om hun tjener mer enn sin partner idag, kan man leve fint med den økonomien samlet sett. Dette er jo litt av ironien med feminismen og kampen om økonomisk selvstendighet. For selv om kvinner idag er bedre utdannet enn menn og tjener svært godt, er fortsatt "forsørgerkravet" til partner tilstede hos mange av disse kvinnene. Høy inntekt står fortsatt på ønskelisten hos veldig mange vestlige kvinner. Det sliter jeg med å forstå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (2 timer siden):

Det dere får kritikk for idag er at kvinner i stor grad har økt "velg bort mannfolk" potten fra noen få prosent til nesten 50%. 

Halvparten av menn som - hva da? Ikke har kjæreste? Ikke får barn? Det er i så fall bare løgn og fanteri. 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De aller fleste barn vokser opp i fattigdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (5 timer siden):

Menn har nok våknet opp for de potensielle fellene det kan være å ha et barn med en kvinne i et forhold, som statistisk sett har 50% sjanse for å ryke. Derfor skyr såpass mange menn dette nå. Blir det brudd, står han igjen uten én eneste rettighet som pappa. Faktisk risikerer han å bli en økonomisk ruin dersom kvinnen han opplever bruddet med, slår seg vrang. Man kan sammenligne det litt med kvinner og "samboerfella". De senere årene har flere blitt oppmerksomme på hvor raskt det er å gå i den økonomiske fella og flere sikrer seg derfor mot det.

Det skal leses mange kreative forslag her på kg, på hva menn må gjøre for ikke å bli valgt bort. Det neste blir vel at vi alle må utvikle mørkt hår og gro noen flere centimeter?

Bruk hodet nå! Ta litt ansvar og tør å innrømme at det kanskje har vært en negativ innflytelse hos unge kvinner via sosiale medier, og i størst grad ny datingkultur via sexapper som Tinder, som har forårsaket den perverse kjønnskrigen vi ser nå.

Spør dere selv og vær ærlige! Tror dere virkelig at nesten halvparten av verdens menn, helt plutselig har sluttet å vaske seg, rydde, sluttet å jobbe, og bare har blitt slasker? På 10 år? Når alle andre sosiale og kulturelle endringer gjerne tar flere tiår. Eller kan det faktisk være noe i at kvinner har fått urealistisk høye krav, nesten på klokkeslettet fra de første datingappene og sosiale medier kom på markedet? Menn har alltid blitt valgt bort, men den prosenten har vært veldig lav, historisk sett. Hvorfor har dette tallet nå nesten blitt halvparten av alle menn? Det er ikke lenger den sleske, svette, feite gamer'n i joggebukse som blir valgt bort av kvinner, det er helt gjennomsnittlige vanlige menn! Da er det ikke standaren på menn som har fallt, men kravene som har økt. Noe har gått fryktelig galt! Og det vil alle smertelig få merke konsekvensene av i fremtiden.

Du farer med løgner. Selvfølgelig har pappa rettigheter. Min eks har barna sine halve tiden. Samarbeidet er knakende godt, til tross for opprivende brudd. Flere barn i mine barns idrettslag har skilte foreldre, og der er pappaer svært deltakende. Du er bitter. Slutt med det.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (5 timer siden):

Dette er et typisk "kvinneargument". Unnskyld språkbruken, men menn skal ikke få lov å  mene eller tenke noe om kvinners valg. Vi skal ikke få mene noe om abort og stort sett ingenting annet i samfunnet som kvinner på noen måter er involvert i. Vi skal passe på oss selv, og nåde oss om kvinners valg blir satt på prøve: "Pass på dere selv menn!"

Du sliter med å innse at dette ikke bare er et problem for en liten promille menn som er i "incel" kategorien. Dette er IKKE en liten gruppe menn. Det nærmer seg halvparten av menn! Og når du strinekter å ta innover deg realitetene og bare må dytte skyld og ansvar over på menn, og ber dem "kle seg bedre og vaske seg", så viser du med tydelighet hvorfor dette problemet har oppstått i utgangspunktet.

Menn er ikke ufeilbarige og har selvsagt forbedringspotensiale, men kvinner er heller ikke ufeilbarige! Men får vi noe som er i nærheten av litt refleksjon og forståelse for et problem som rammer i størst grad menn, men også samfunnet på sikt? Jeg har enda ikke sett det.

Og før du lirer av deg flosklene, nei, vi krever ikke at kvinner skal ligge med kvinnemisshandlere, overgripere, incels og dårlige menn dere ikke liker. Disse valgte dere i stor grad bort på 90 og starten av 2000tallet, helt problemfritt og uten kritikk. Det dere får kritikk for idag er at kvinner i stor grad har økt "velg bort mannfolk" potten fra noen få prosent til nesten 50%. Det er den iskalde realiteten av omveltningen som har funnet sted på rekordtid etter datingkulturen ble ødelagt av datingapper og SoMe. Det vi ber om er simpelt: kan kvinner reflektere litt over hvorfor kravene til en partner brått har skutt i været, og hvorfor kan dere ikke prøve å evaluere den negative konsekvensen av SoMe og datingapper og forsøke mane til å gi flere vanlige menn en sjanse på en ekte date utenfor mobilskjermen? Er det for mye forlangt?

Kan dere menn samtidig reflektere hvorfor dere krever pene, unge og slanke damer uansett hvor gamle dere selv er og hvordan dere ser ut? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (4 timer siden):

Kvinner jobber jo 100% og er velutdannet og selvstendige idag? Om hun tjener mer enn sin partner idag, kan man leve fint med den økonomien samlet sett. Dette er jo litt av ironien med feminismen og kampen om økonomisk selvstendighet. For selv om kvinner idag er bedre utdannet enn menn og tjener svært godt, er fortsatt "forsørgerkravet" til partner tilstede hos mange av disse kvinnene. Høy inntekt står fortsatt på ønskelisten hos veldig mange vestlige kvinner. Det sliter jeg med å forstå.

Jeg gidder ikke å forsørge en voksen mann som er for tiltaksløs til å finne seg en jobb med normal lønn. Sorry, mate. Vi snakket her om veldig fattige menn. Altså, menn som tjener langt under gjennomsnittet. Å forvente gjennomsnittlig inntekt er ikke et for høyt krav.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Halvparten av menn som - hva da? Ikke har kjæreste? Ikke får barn? Det er i så fall bare løgn og fanteri. 

Anonymkode: 16223...972

26 % av alle menn får ikke barn, og nesten 15 % av alle kvinner får ingen barn eller bra partner I løpet av livet.

I tillegg til de 26 % menn som ikke får barn, er det mange menn med barn, som mesteparten av livet er evig singel.

I dag er så mange menn utstøtt, at det får konsekvenser for alle kvinner. Det som er kjipt for kvinner er at det er rimelig sikkert at det skal bli mye værre enn 15 % kvinner, som passerer 45 år singel og barnløs. I de fleste land I Europa og andre steder I verden vi liker og sammenligne oss med, er tallet rundt 25 % å lite tyder på at det vil stoppe der.

Mange kvinner får sønner og brødre. Alle kvinner burde skape en god fremtid for dem, å da automatisk for seg selv også.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

26 % av alle menn får ikke barn, og nesten 15 % av alle kvinner får ingen barn eller bra partner I løpet av livet.

I tillegg til de 26 % menn som ikke får barn, er det mange menn med barn, som mesteparten av livet er evig singel.

I dag er så mange menn utstøtt, at det får konsekvenser for alle kvinner. Det som er kjipt for kvinner er at det er rimelig sikkert at det skal bli mye værre enn 15 % kvinner, som passerer 45 år singel og barnløs. I de fleste land I Europa og andre steder I verden vi liker og sammenligne oss med, er tallet rundt 25 % å lite tyder på at det vil stoppe der.

Mange kvinner får sønner og brødre. Alle kvinner burde skape en god fremtid for dem, å da automatisk for seg selv også.

Har ikke menn noe ansvar for å skape en god fremtid for gutter og menn? Jeg kan bare si for meg selv. Hvis det blir slutt mellom meg og mannen, vil jeg forbli singel. Jeg orker ikke mer dating, ghosting, syke krav til utseende, "date flere jenter på en gang", "venninner" og krav om å ta unna alt husarbeidet. Mye bedre å bo alene da.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kan dere menn samtidig reflektere hvorfor dere krever pene, unge og slanke damer uansett hvor gamle dere selv er og hvordan dere ser ut? 

Tror du har misforståt det meste her I livet. Tipper du ser ut som et takras.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Krever ikke det. Jobber med 75% kvinner, og absolutt alle har mann og barn. Selv om noen av dem ser ut som burugler og er rett og slett ufin i væremåte. Av mennene er 6 "evig single" til tross for at de er smarte, hyggelige og velstelte. De har bare litt lav høyde, eller er tynne i håret. Og da blir de jo satt på sidelinjen. 

Menn tar til takke med stor variasjon, kvinner har strengere krav. 50 år med erfaring gjør at jeg ikke er i tvil om akkurat dette.

Anonymkode: a9248...af0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så rart. Nesten så man kunne tro at menn har andre interesser enn å lese bøker, lage mat, og lære seg dansing....

Anonymkode: 54818...7c8

Som å sitte inne alene og vente på en Tinder match? 

Ønsker du å treffe kvinner, så må du gå ut å treffe dem. De vet ikke at du eksisterer før du viser deg. 

Er du en av dem som allerede har et sosialt liv, med masse hobbyer, så var vel ikke dette innlegget ment til deg.

Hvorfor kritisere gelt kurrante forslag til hvordan et ensomt menneske kan finne seg noen?

Det blir for useriøst.  

Anonymkode: 272d5...0af

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De 5% fattigste i Norge er vel ikke spesielt fattige i en global eller historisk kontekst.

Som forelder med normalt god inntekt så kan jeg fortelle deg at jeg har gjort utallige feil på tross av at ungene mine har iPhone og pent tøy. Kanskje en far som hadde lite penger men var et bedre menneske enn meg kunne ha gjort en bedre jobb?

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har ikke menn noe ansvar for å skape en god fremtid for gutter og menn?

Som mann har jeg et ansvar for framtiden til jenter. Føler du som kvinne (?) ikke noe ansvar for framtiden til gutter og menn?

Dette tullet med manne-stammen og kvinne-stammen må slutte.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsproblem? Vel. Det er jo et menneskelig problem hvis vi vil være medmennesker at mennesker som ønsker romantisk relasjon ikke får det.

Men ellers gidder jeg ikke være en sånn type som liksom bør ha empati så det ikke skjer noe skummelt. Orker ikke disse dommedagsprofetene som sier: hvis ikke, så hjelpe oss! Feil innstilling. Enhver har ansvar for sitt liv og sine medmenneskers. Derfor er det jo et samfunnsproblem hvis vi ikke har noen bekymring for hverandre.

Anonymkode: 70e0d...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror du har misforståt det meste her I livet. Tipper du ser ut som et takras.

Akkurat. Typisk norsk mann anno 2024. Når han er uenig, går han rett på kvinnens utseende. Nydelig.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Krever ikke det. Jobber med 75% kvinner, og absolutt alle har mann og barn. Selv om noen av dem ser ut som burugler og er rett og slett ufin i væremåte. Av mennene er 6 "evig single" til tross for at de er smarte, hyggelige og velstelte. De har bare litt lav høyde, eller er tynne i håret. Og da blir de jo satt på sidelinjen. 

Menn tar til takke med stor variasjon, kvinner har strengere krav. 50 år med erfaring gjør at jeg ikke er i tvil om akkurat dette.

Anonymkode: a9248...af0

Men vi ønsker ikke å bli tatt til takke med!!! Det er bare vondt for alle parter. Jeg er heller alene enn å være noens reserveløsning.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Som mann har jeg et ansvar for framtiden til jenter. Føler du som kvinne (?) ikke noe ansvar for framtiden til gutter og menn?

Dette tullet med manne-stammen og kvinne-stammen må slutte.

Men hvorfor er det bare kvinner disse ensomme mennene er sinte på? 

Anonymkode: 272d5...0af

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (10 timer siden):

Du har så rett, og dette er et fryktelig vanskelig tema å ta opp, for nevner man dette blir man fort beskyldt for å ikke takle at menn snakker om og viser følelser, selv om DET på ingen måte er en utfordring, men det er en utfordring å bli druknet i slikt mann etter mann, fordi menn kun deler med sin kjære, og som du skriver ikke har tilstrekkelig erfaring med slikt til å innse at slikt er fint og bra, men det er et absolutt behov for balanse i slikt for å ikke slite sin partner ut. 

Vi kvinner har oftest lært om viktigheten av slik balanse gjennom våre vennskap, der venninner har gitt klar beskjed dersom vi har feilet på å holde god balanse, eller vi selv har måtte gi slike beskjeder for å ikke slites ut. Har kanskje til og med opplevd at man må runde av vennskap med mennesker som ikke evner å holde en god balanse i dette, eller fulgt venninner av oss gjennom dette, og støttet dem i at de har rett til å beskytte seg selv dersom noen ikke innser at man må kreve og yte slikt i en mengde som gjør relasjoner gode for begge. Har kanskje i verste fall mistet venninner selv fordi man ble for opptatt av seg selv og sitt. Uansett, vi er klar over dette og har stort sett lært. De av oss kvinner som ikke har lært sliter med at venninner går tom, trøtt og lei, og trekker seg bort. 

Helt ærlig har hver eneste mann jeg har vært sammen med druknet meg i dette. Jeg har absolutt ingen erfaringer med at menn er noe annet enn svært krevende angående å snakke myyyyye om sine opplevelser, tanker, følelser og behov. Såpass at jeg bestandig har lagt i den grunne enden av dette, og må ty til venninner for å bli tilsvarende sett og hørt. Alle "mine menn" har satt veldig stor pris på at jeg er en god lytter. Ingen av dem har hatt samme evner eller interesse tilbake. At menn ikke snakker om sine tanker og følelser er et totalt ukjent fenomen for min del. Jeg har til og med datet to som gråt seg gjennom daten. Å være en god lytter har en relativt stor kostnad når menn holder ting inne til de slipper det hele løs i en flom. 😅

Jeg har lest noe om at kvinner tar lenger tid å komme til bunns i. Altså de deler, men overfladisk en stund så gradvis mer. Menn er vist ikke noe  gode på å dele noe helt til de deler alt. Da blir du den fortrolige. 

Å elske, ære, og være tro mot kan være en vanskelig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...