Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og da jobber man med seg selv. Man beveger seg fremover og jobber mot et mål. Hva kan man gjøre for å komme ditt man ønsker seg i livet? 

Anonymkode: 773da...75a

Dette. Slik er det på ALLE fronter, og mange menn er superflinke på å jobbe med seg selv for å komme frem på studier, i jobb (klatre på karrierestigen), i idrett. Der ofrer de søvn, utmattelse, sosialt liv, inntekt og alt mulig rart for å bli den beste versjonen av seg selv, og komme "opp og frem". Samtidig forventer de at damer bare skal dale ned i fanget deres, uten at de trenger å gjøre noe? Hvorfor? Det blir jo som alt annet. Hvis jeg vil inn på medisinstudiet på UiO, må jeg: a) velge riktig retning på videregående og b) jobbe ræva av meg, inkludert ta tilleggsfag, for å få karaktersnittet som kreves på dette studiet. Kommer jeg ikke inn, så jobber jeg videre for å bli god nok. 

Jeg er kunstner. I fem år har jeg mottatt utallige avvisninger, latterliggjøring, dommedagsprofetier for kunsten min, utsagn at jeg ikke har noe talent, bla bla bla. Jeg kunne ha sittet ned og sutret som en liten unge i sandkassa, og sagt at alle andre er slemme, de har for høye krav, de forstår ingenting og så videre. Men jeg valgte å bite det i meg, ta masse skole/kurs, jobbe hardt, være superkritisk med meg selv, så vips - det ga kjemperesultater. Hvorfor mener da menn at de skal få noe "bare fordi", uten å gjøre noe for det?

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

«La oss se på 40 år gamle menn som tilhører toppen og bunnen i samfunnshierarkiet. De fem prosent rikeste på toppen har en barnløshet på 11 prosent, mens de fattigste fem prosentene har en barnløshet på hele 72 prosent

https://agendamagasin.no/kommentarer/menns-tilgang-pa-sex-henger-sammen-med-fattigdom/

Men hey, kanskje hvis alle landets kvinner samt oss menn med master-grad og barn gjør narr av dem så «skjerper» de seg?

Anonymkode: 29ba7...27a

De fattigste avstår fra å få barn fordi det forjævlig å vokse opp i fattigdom.

Dette er kanskje et tap for noen av de individuelle menn(esk)ene, men ikke for avkommene.. 

Anonymkode: 49137...28f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg svarer ikke det du trodde jeg svarte. Jeg skrev at selvfølgelig skal hun ligge med hvem hun vil. Om det tallmessig går opp er ikke hennes problem. 

Anonymkode: 44968...327

Nei. Men dere må da slutte å sutre at det: a) ikke finnes nok kvinner som vil ligge med dere tilfeldig og b) det er altfor få jomfruer til dere å gifte dere med og få barn med. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fattigste avstår fra å få barn fordi det forjævlig å vokse opp i fattigdom.

Dette er kanskje et tap for noen av de individuelle menn(esk)ene, men ikke for avkommene.. 

Anonymkode: 49137...28f

Dette. Jeg er vokst opp i ekstrem fattigdom. Mine foreldre ville ha to barn, men begrenset seg til ett, da det var svære strev å forsørge bare ett. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og det synes du er vanskelig å svare på???!? 

Selvfølgelig skal du bare ligge med de du vil. Men om du ikke får deg en mann, eller bare finner menn som utnytter deg, så bør du gå i deg selv og finne ut om det du holder på med er riktig strategi. 

Nå er jo problemstillingen her at det er menn som ikke får seg dame. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/11/24/menn-som-forklarer-hva-en-kvinne-er-verdt/

Var jo en diskusjon for en tid tilbake hvor psykologene Thuen og Kjøs forklarte hvor lav markedsverdi kvinner over 40 har. Det er slike "realiteter" kvinner bare skal innse. At de er verdiløse, avfeldige. Samtidig som det er et samfunnsproblem at menn er ufrivillig single...

TS

Anonymkode: a1eb3...5a0

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å generalisere veldig: Menn må bli bedre. Hører mange vil ha en tradwife, men de mener kun hjemme. Hun skal fortsatt tjene sine egne penger, helst i en 100% stilling. Hvem er interessert i det? Og menn vil ikke ha barn, men vil ha en «mamma» som gir de sex. 
Vil man ikke dele på oppgavene både i og utenfor hjemmet, så vil jo ikke kvinner være i et forhold. Da er det bedre å være singel. Og kvinner er jo lykkeligst som singel (antageligvis derfor?) 

Dessuten virker det som om menn på 40++ mener at de skal ha noen i 20 årene. Hun skal være slank og vakker, mens han selv har selvfølgelig forfalt som kvinner på sin egen alder.

Anonymkode: 6bd0f...f21

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex bør komme så naturlig som mulig. For det er det beste å ha en intim kveld med en du er veldig forelsket i :)

Anonymkode: 047c3...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/11/24/menn-som-forklarer-hva-en-kvinne-er-verdt/

Var jo en diskusjon for en tid tilbake hvor psykologene Thuen og Kjøs forklarte hvor lav markedsverdi kvinner over 40 har. Det er slike "realiteter" kvinner bare skal innse. At de er verdiløse, avfeldige. Samtidig som det er et samfunnsproblem at menn er ufrivillig single...

TS

Anonymkode: a1eb3...5a0

Ikke sant? Når høyt utdannede menn i beste tid messer om at damer over 40 er usynlige for menn, og har null markedsverdi, så får de kresne mennene bekreftet at de er gode nok for damer på 20 og 30, selv om de selv har bikket 60. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For å generalisere veldig: Menn må bli bedre. Hører mange vil ha en tradwife, men de mener kun hjemme. Hun skal fortsatt tjene sine egne penger, helst i en 100% stilling. Hvem er interessert i det? Og menn vil ikke ha barn, men vil ha en «mamma» som gir de sex. 
Vil man ikke dele på oppgavene både i og utenfor hjemmet, så vil jo ikke kvinner være i et forhold. Da er det bedre å være singel. Og kvinner er jo lykkeligst som singel (antageligvis derfor?) 

Dessuten virker det som om menn på 40++ mener at de skal ha noen i 20 årene. Hun skal være slank og vakker, mens han selv har selvfølgelig forfalt som kvinner på sin egen alder.

Anonymkode: 6bd0f...f21

DETTE! Jeg hadde en slik eks, som forventet at jeg gjorde alt i huset, tok unna sykt barn-dager, legebesøk, fritidsaktiviteter osv, men ikke faen at han skulle bidra med mer enn 50 prosent økonomisk, nei.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Å bli «totalt isolert og hatet av hele samfunnet» (sic) er en ting. Men dette er ikke en diskusjon om Anders Breivik eller andre forvaringsdømte.

Vi snakker om menn som ikke får pult. Man er ikke «totalt isolert og hatet av hele samfunnet» fordi man ikke får pult. Det er heller ikke slik at alle som ikke får pult er uten nettverk (familie, jobb, venner) og er skviset ut av samfunnet.

Argumentasjonen din passer bedre på massedrapsmenn en på menn som ikke får pult.

Anonymkode: 9626d...cdd

Dere ser ut til å slite kraftig med leseforståelse. Som jeg skrev (enda en gang) så sliter som regel mange av de mennene som ikke får sex eller forhold også på andre sosiale arenaer. Og ja noen få av de kan ende opp som drapsmenn, ol. som en konsekvens av isolasjonen og hatet de er utsatt for. Det er helt grunnleggende psykologi at isolasjon og mishandling kan føre til agressivitet enten det gjelder mennesker eller dyr.

Anonymkode: 54818...7c8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette. Slik er det på ALLE fronter, og mange menn er superflinke på å jobbe med seg selv for å komme frem på studier, i jobb (klatre på karrierestigen), i idrett. Der ofrer de søvn, utmattelse, sosialt liv, inntekt og alt mulig rart for å bli den beste versjonen av seg selv, og komme "opp og frem". Samtidig forventer de at damer bare skal dale ned i fanget deres, uten at de trenger å gjøre noe? Hvorfor? Det blir jo som alt annet. Hvis jeg vil inn på medisinstudiet på UiO, må jeg: a) velge riktig retning på videregående og b) jobbe ræva av meg, inkludert ta tilleggsfag, for å få karaktersnittet som kreves på dette studiet. Kommer jeg ikke inn, så jobber jeg videre for å bli god nok. 

Jeg er kunstner. I fem år har jeg mottatt utallige avvisninger, latterliggjøring, dommedagsprofetier for kunsten min, utsagn at jeg ikke har noe talent, bla bla bla. Jeg kunne ha sittet ned og sutret som en liten unge i sandkassa, og sagt at alle andre er slemme, de har for høye krav, de forstår ingenting og så videre. Men jeg valgte å bite det i meg, ta masse skole/kurs, jobbe hardt, være superkritisk med meg selv, så vips - det ga kjemperesultater. Hvorfor mener da menn at de skal få noe "bare fordi", uten å gjøre noe for det?

Hvorfor skrive et så langt innlegg, når du skriver en så elendig siste setning at hele innlegget ditt dermed er meningsløst?

Du har selvfølgelig ingen dekning for å hevde at menn generelt mener de bare skal få seg noe, det er noe du har funnet opp i ditt eget hode, og som ingen forskning hevder. 

Det er ikke slik at fordi du er kunstner, så kan du ta deg friheter i forhold til hva som er sannhet og løgn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei. Men dere må da slutte å sutre at det: a) ikke finnes nok kvinner som vil ligge med dere tilfeldig og b) det er altfor få jomfruer til dere å gifte dere med og få barn med. 

Hvorfor skriver du det til meg? Jeg sutrer aldeles ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (18 minutter siden):

Nå er jo problemstillingen her at det er menn som ikke får seg dame. 

Ja, og jeg mener det ikke var henne jeg siterte sitt problem. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, og jeg mener det ikke var henne jeg siterte sitt problem. 

Men du svarte jo ikke på det hun lurte på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere ser ut til å slite kraftig med leseforståelse. Som jeg skrev (enda en gang) så sliter som regel mange av de mennene som ikke får sex eller forhold også på andre sosiale arenaer. Og ja noen få av de kan ende opp som drapsmenn, ol. som en konsekvens av isolasjonen og hatet de er utsatt for. Det er helt grunnleggende psykologi at isolasjon og mishandling kan føre til agressivitet enten det gjelder mennesker eller dyr.

Problemet er vel snarere at de ikke har venner

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Men du svarte jo ikke på det hun lurte på

Jeg måtte dobbeltsjekke, selvfølgelig svarte jeg på det. Hun må ligge med hvem hun vil, og det er ikke hennes problem om ''regnestykket'' ikke går opp. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mens kvinner skal være slaver som steller og duller med mannen, og helst holder kjeft. Det er jo det dere vil ha, og blir provosert over at vi nekter å oppføre oss slik.

Jeg har ikke sagt noe i den retning. Hvor du finner fantasiene dine vet jeg ikke, men tydeligvis ikke i posten du quoter?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg måtte dobbeltsjekke, selvfølgelig svarte jeg på det. Hun må ligge med hvem hun vil, og det er ikke hennes problem om ''regnestykket'' ikke går opp. 

Hun mente ikke det heller. Hun stilte spørsmålstegn til logikken med at menn sutrer over å ikke få tilfeldig ligg samtidig som at de sutrer over at det ikke er nok dydige kvinner å gifte seg med. Det går ikke an å få i pose og sekk

Endret av Maleficenta
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilket hat er det de blir utsatt for? Er det litt sånn uføretrygd type hets, eller er det full KKK, brenne kors i gården type hat?

Hvem er det som isolerer dem fra verden? Hvem stopper dem fra å oppsøke hjelp? Ønsker disse mennene hjelp til å bedre sine sosiale ferdigheter? Det finnes hjelp å få.

Anonymkode: 272d5...0af

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...