Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Burde jeg la mitt syn på kvinner generelt påvirkes av radikale feministers teorier og utsagn?

Er det noen i denne tråden konkret som uttaler seg som sexistiske bøller? Hvis det er det så kan jeg gjerne se på posten og kritisere det som fortjener kritikk.

At en gjøk eller 100 gjøker har sagt noe dumt på internett blir litt vanskelig å forholde seg til. Selvsagt har de det. Det finnes masse idioter av all kjønn, hudfarger, aldre og trosretninger der ute.

Det er jeg helt enig i. «Kjønnstribalisme» er en pussig greie. Siden flertallet av oss er hetro og alle har en forelder av hvert kjønn så skulle man tro at det å gjøre halve menneskeheten til en slags motstander var fjernt for de fleste.

Anonymkode: 29ba7...27a

Synet på en gruppe påvirkes når det i veldig stort antall, popper opp meninger som er vanskelig å møte. Å jeg vet dere menn påvirkes av damer, for mange av dere forteller det og en kompis av meg sier han og andre menn ikke tørr prøve seg på damer lengre. Vi snakket om hvilke bekymringer vi har, å mange av oss har fått dem gjennom de siste årene, å det for en grunn. Repetisjon. 

Vi er jo påvirkelig. Å lese at damer er oppbrukt etter en viss alder hver uke i noen år nå, har jo fått meg til å gråte noen ganger. Nå må jeg gå å misstanke menn for å kanskje ikke tolerere meg en gang. Men det hjelper å huske at min fremtidige mann heller ikke er perfekt eller holder seg ung for evig. Så jeg kan bake han boller hver gang han er teit. Spis denne, den er varm(I motsetning til ditt kalde hjerte)😊

Anonymkode: 13c04...055

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (3 timer siden):

Ja så definitivt. På godt og vondt også. 

At kvinners syn på menn blir påvirket av hvordan menn presenterer seg burde likevel ikke være vanskelig å forstå. At markedsføring virker er hvorfor bedrifter bruker millioner på slikt. 

Du vet den "The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Det er hva som i stor grad pågår nå, og jeg er redd gode menn er fryktelig naive angående at de menn som presenterer menn som primitive sexistiske bøller bare er ufarlig støy. De er ikke det, for det er dette som blir opplest og vedtatt når gode menn tier. Bøllene er dem som får markedsføre menn nå, og den markedsføringen virker. Det merker jeg altfor godt når jeg prater med unge mennesker. 

Hvorfor jeg maser om dette er fordi det er en tragedie at kvinner og menn vendes mot hverandre og tar avstand til hverandre. Vi trenger hverandre, og er skapt for å søke mot hverandre og fungere sammen. Det som skjer nå er bare trist. 

Det du skisserer er bare ekstremismen som har en tendens til å skape overskrifter og synes. Det skrives jo lite om normale kvinner også, men er du klin kokos får du gjerne navn og bilde på trykk. Så er det opp til oss mennesker å vite at det bildet vi får servert ikke representerer helheten.

At kvinner ramler borti noen "bad seeds" kan jeg godt forstå. Men, hvis en kvinne kun finner slike, har hun gjort en jævlig dårlig jobb med å finne en arena hvor de gode mennene faktisk henger. Du skal ha bemerkelsesverdig dårlig oppfattelsesevne om du går hele ungdomstiden uten å ramle borti svært mange ålreite gutter/unge menn.

Selv om jeg kan ramle borti 100 kvinner på rad som jeg ikke ville tatt i med ildtang, betyr jo ikke det at jeg ikke kan lete etter en av de få som er "the real deal". Det samme mindsettet kan faktisk kvinner også ha.

Dette blir som med gutta som sier de frivillig trekker seg ut av datingen. Hvis du trives med det, good for you. Men det er ditt valg, som du må stå for alene - ikke noe samfunnet har presset deg til. Blame yourself.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Synet på en gruppe påvirkes når det i veldig stort antall, popper opp meninger som er vanskelig å møte. Å jeg vet dere menn påvirkes av damer, for mange av dere forteller det og en kompis av meg sier han og andre menn ikke tørr prøve seg på damer lengre. Vi snakket om hvilke bekymringer vi har, å mange av oss har fått dem gjennom de siste årene, å det for en grunn. Repetisjon. 

Vi er jo påvirkelig. Å lese at damer er oppbrukt etter en viss alder hver uke i noen år nå, har jo fått meg til å gråte noen ganger. Nå må jeg gå å misstanke menn for å kanskje ikke tolerere meg en gang. Men det hjelper å huske at min fremtidige mann heller ikke er perfekt eller holder seg ung for evig. Så jeg kan bake han boller hver gang han er teit. Spis denne, den er varm(I motsetning til ditt kalde hjerte)😊

Jeg er sikkert snål, men denne "å, så skummelt det er å snakke til kvinner på grunn av metoo"-greia kjøper jeg bare ikke. At folk har vrangforestillinger, får være deres sak. Det har ALDRI vært et problem for menn å prate normalt dannet med kvinner. Oppegående menn skjønner såpass.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 minutt siden):

Det du skisserer er bare ekstremismen som har en tendens til å skape overskrifter og synes. Det skrives jo lite om normale kvinner også, men er du klin kokos får du gjerne navn og bilde på trykk. Så er det opp til oss mennesker å vite at det bildet vi får servert ikke representerer helheten.

At kvinner ramler borti noen "bad seeds" kan jeg godt forstå. Men, hvis en kvinne kun finner slike, har hun gjort en jævlig dårlig jobb med å finne en arena hvor de gode mennene faktisk henger. Du skal ha bemerkelsesverdig dårlig oppfattelsesevne om du går hele ungdomstiden uten å ramle borti svært mange ålreite gutter/unge menn.

Selv om jeg kan ramle borti 100 kvinner på rad som jeg ikke ville tatt i med ildtang, betyr jo ikke det at jeg ikke kan lete etter en av de få som er "the real deal". Det samme mindsettet kan faktisk kvinner også ha.

Dette blir som med gutta som sier de frivillig trekker seg ut av datingen. Hvis du trives med det, good for you. Men det er ditt valg, som du må stå for alene - ikke noe samfunnet har presset deg til. Blame yourself.

Siste avsnitt er kanskje det mest vesentlige I dette, for en god del av de unge jeg snakker med har lite til ingen erfaring, og presentasjonen av det motsatte kjønn på nettet medfører at de ikke ønsker/er redde for det også. Dette er nytt. 

Veldig vanlig å dumpe borti noen ganger ikke er bra når man er ung. Å være ung er jo å være ung. Som i umoden, tøffere i kjeften enn egentlig, uerfaren men glatter over det ved å være ugrei, med mer. Dette var absolutt hekt vanlig da jeg var ung også, men differansen er at nå blir det bekreftelse på hva man har hørt og lest, mens da jeg var ung var slikt bare umodenhet frem til man ble skikkelig mann. Vi hadde nemlig ikke en bred presentasjon av menn som idioter og uredelige som referanse, men hadde menn som var ok som referanse. 

Det er mye som har endret seg og jeg tror vi gjør klokt i å ikke være naive angående dette. Det er behov for motvekt. Du er forøvrig en motvekt. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knooters skrev (9 minutter siden):

Jeg er sikkert snål, men denne "å, så skummelt det er å snakke til kvinner på grunn av metoo"-greia kjøper jeg bare ikke. At folk har vrangforestillinger, får være deres sak. Det har ALDRI vært et problem for menn å prate normalt dannet med kvinner. Oppegående menn skjønner såpass.

Alle er ikke helt der da. Jeg syns det er skikkelig forstyrrende når noen tror overgrep, trakkasering, tilhører kjærligheten.

Men jeg skjønner min venn. Det er jo ikke noe gøy å prøve å få kontakt om du tenker de fleste ikke vil snakke med deg(Nå kommer noen kvinner faktisk til han da, det var sånn vi også møttes, så det vil nok gå bra med han) husker han fortalte ei forran han på tur hjem i mørket begynte å løpe i skrekk, fordi han kom gående fort, fordi det var så kaldt han måtte hadte hjemover 😂 Jeg hadde også blitt redd. Det er jo mye misforståelser. 

Han et mer oppegående enn det jeg har oppfatning av deg. Sorry, men ingen kaller kompisen min dum. Han har vel bare litt særlig selvtiligg og er ikke så på hugget, å vil ikke bry noen eller skremme dem. Å det forstår jeg, om jeg var mann har jeg også vært litt redd for kvinner. Er litt redd for kvinner, husker jeg har prøvd å starte en samtale å de ser kjempe rart på meg. Så har det gått seg til å vi har blitt kjennnt, men det er jo en veldig ekkel og skummel del det å ta første steg. Så fremt det ikke er en kjempe naturlig hendelse som starter en samtale og de involverte har god kjemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle er ikke helt der da. Jeg syns det er skikkelig forstyrrende når noen tror overgrep, trakkasering, tilhører kjærligheten.

Men jeg skjønner min venn. Det er jo ikke noe gøy å prøve å få kontakt om du tenker de fleste ikke vil snakke med deg(Nå kommer noen kvinner faktisk til han da, det var sånn vi også møttes, så det vil nok gå bra med han) husker han fortalte ei forran han på tur hjem i mørket begynte å løpe i skrekk, fordi han kom gående fort, fordi det var så kaldt han måtte hadte hjemover 😂 Jeg hadde også blitt redd. Det er jo mye misforståelser. 

Han et mer oppegående enn det jeg har oppfatning av deg. Sorry, men ingen kaller kompisen min dum. Han har vel bare litt særlig selvtiligg og er ikke så på hugget, å vil ikke bry noen eller skremme dem. Å det forstår jeg, om jeg var mann har jeg også vært litt redd for kvinner. Er litt redd for kvinner, husker jeg har prøvd å starte en samtale å de ser kjempe rart på meg. Så har det gått seg til å vi har blitt kjennnt, men det er jo en veldig ekkel og skummel del det å ta første steg. Så fremt det ikke er en kjempe naturlig hendelse som starter en samtale og de involverte har god kjemi.

Dårlig selvtilitt***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trolltunge skrev (4 timer siden):

Du tar feil. Jeg er flink til å lytte, også til dem som er uenige med meg.

Du er ikke flink til å lytte, det er så mye du ikke tar til deg, men du er flink til å snakke. Snakke veldig mye 😣

Anonymkode: 470cc...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er ikke flink til å lytte, det er så mye du ikke tar til deg, men du er flink til å snakke. Snakke veldig mye 😣

Anonymkode: 470cc...ebf

Det var da rette ræva som feis.

Mulig jeg ikke bestandig er flink NOK til å lytte, men jeg er helt faktisk interessert i andre mennesker og deres meninger. At jeg har fått nok av deg og ditt nesegruse selvsentrerte fokus har ingenting med hvordan jeg generelt er. Som ærlig vedkjent, i rl styrer jeg fullstendig unna mennesker som ikke evner å gi like mye som de tar. Det er en av de klokeste beslutninger jeg har tatt i livet. Jeg liker ikke slike mennesker. Slik er det.

Klarer du i fremtiden å delta i diskusjoner  med interesse og omtanke for andre enn deg selv ville det ikke være utenkelig at du ville få en veldig annen respons.

Altså virkelig delta med skikkelige refleksjoner og interesse utover deg selv. Du deltar egentlig aldri i debatter, du sitter mer som en snikskytter og bare søker etter noe å angripe med korte negative innlegg. Eneste bidrag er din selvopptatthet og negative generaliserende påstander, og så mener du det skal være ikke bare et bidrag, men hva diskusjonen egentlig bør handle om. Deg og det du mener. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...