Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En ons gjør ingen sommer, altså gir ikke et fullstendig tilfredsstillende og trygt liv med masse selvfølelse etc. Det er ikke det han har sagt heller.

Er helt enig i at man må jobbe med seg selv. Det må han og. Jobbe med å snu tanker, og vende oppmerksomheten utover mot den verden som han bare teoretiserer om. Å se på seg selv som noe annet enn en taper i et hierarki.

Anonymkode: 70e0d...71d

Ja, enig i det.

Hadde likt kg mye bedre om det var en mer personlig side og vi som et råd for ebf. Hvor vi moter han opp, sender han ut på eventyr og snakker om ting som har skjedd/ ikke skjedd når han kommer tilbake. Igjen og igjen til han føler han kan stå på egne bein, ikke at vi ikke kan være venner videre. 

Men det hadde du kanskje ikke likt ebf? Det har du heller ikke bedd om. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For mange og sammenlignet med nære relajsoner, jo. 

Hekking er ikke ons, det er å bo sammen. Jeg prøvde å gi et bilde til hvorfor du må huske det sosiale er virkig for mange, fordi mange har sterke sosiale behov for å ha noen å dele livet og øyeblikk med.

Den jeg svarte snakket om damer som kun var interessert i sex og ikke brydde seg om mannen. 

Anonymkode: 470cc...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nå synes jeg du er litt negativ 😅

Anonymkode: 70e0d...71d

Ja kanskje det. 🤣

Så er nå også min erfaring at det kan være bedre for alle å være realistisk, istedenfor idealistisk. Jeg har et familiemedlem som er født med halvtomt glass. Uansett hvor bra noe er finner vedkommende noe negativt ved det, og legger sitt fokus der. Opp gjennom årene delte på en måte familien seg angående hvordan man skal takle dette. De fleste kvernet på at vedkommende må tenke positivt. Jeg var i denne gruppen lenge, til en episode hvor vedkommende var fullstendig urimelig, fikk høre det av flere og var pissesur og enda mer negativ enn vanlig til og med. Så overhørte jeg en samtale der motparten ga vedkommende full støtte i sine (urimelige) følelser, og situasjonen løste seg. Etter dette har jeg erkjent at mennesker er som de er, vil sjeldent endre seg, og mennesker søker helst bare bekreftelse på det de allerede har bestemt seg for. Ergo kan ikke noen endre seg uten å selv bestemme seg for å ville endre seg, og ingen hendelser kan rokke ved dette. Ikke engang skikkelig bra opplevelser. Egentlig! 

Denne innsikten kan man bruke til å gi forståelse, som du gjør, eller til å påpeke hva som virkelig må til for å komme seg ut av noe slikt, som jeg gjør.

Jeg vet ikke om jeg er så negativ når jeg har troen på at det er mulig, selv om jeg er realistisk angående at det ofte ikke er ønsket. Det er jo også en trygghet og en dop i å være negativ og selvmedlidende, og man liker stort sett sine avhengigheter. Det er skummelt å slutte med å stille seg negativ,  med fokus på hvor urettferdig og urimelig alt er, for da kan man bli såret, samt at man ikke kan kose seg med å være selvmedlidende lenger, men må ta ansvar for sin lykke og se utover seg selv. 

I rl ville jeg nå møtt tilsvarende med å bekrefte vedkommendes kjipe følelser, men jeg vedkjenner også at det er fordi jeg ikke orker konsekvenser av det motsatte, og nå har skjønt at det er klokere. Det er enklere å bare stryke med hårene og la folk være som de er. De fleste forsetter uansett med det. Hadde slike oppriktig ikke ønsket å være slik ville de heller ikke ha vært slik. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den jeg svarte snakket om damer som kun var interessert i sex og ikke brydde seg om mannen. 

Anonymkode: 470cc...ebf

Ja. Å jeg bygget videre på at mennesker er ulike. Det er individuelt. 

Du kommenterte at du visste ikke kvinner kunne opptre som menn. Jeg syns ikke det er å opptre som en mann, fordi kvinner kan teknisk sett føle det samme. Vi har alle våre greier.

En ting, betyr ikke at ingenting annet finnes. Det er vanlig at ons ikke er nok for noen. Men mange har ons en gang, om de ønsket det skulle bli ons av det, varierer.

Håper du får nedre selvtilitt. Mitt første ligg var med kjæreste. Tror jeg husker du sa man må gå før man løper, men så du vet det så er det en del som er sammen sin første gang. Om du har gått å trodd du må ha erfaring for å elske noen, det må du ikke. Men om du kun ønsker ons, er det såklart det du må prøve å oppleve.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke et samfunnsproblem akkurat, for da ville samfunnet kunne løse det. Dette er noe enhver mann må prøve å løse på egenhånd. Liten vits i å søke råd på et forum med kvinner, for de vil ikke skjønne problemet. Kvinner kan jo velge og vrake i menn for forhold og/eller sex, beilere overalt. Gå på byen en tur så ser du det.

Anonymkode: 2ce35...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er vel ikke et samfunnsproblem akkurat, for da ville samfunnet kunne løse det. Dette er noe enhver mann må prøve å løse på egenhånd. Liten vits i å søke råd på et forum med kvinner, for de vil ikke skjønne problemet. Kvinner kan jo velge og vrake i menn for forhold og/eller sex, beilere overalt. Gå på byen en tur så ser du det.

Har ingen beilere, så kan forstå og kjenner på at det er trist uten kjærlighet, spenning, bekreftelse, nærhet og selskap.

På byen er det bare fulle fremmede menn. Det er skremmende om du ikke er sterk mentalt på den måten at du tenker det er normalt og avslappet i et så villt miljø.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har ingen beilere, så kan forstå og kjenner på at det er trist uten kjærlighet, spenning, bekreftelse, nærhet og selskap.

På byen er det bare fulle fremmede menn. Det er skremmende om du ikke er sterk mentalt på den måten at du tenker det er normalt og avslappet i et så villt miljø.

Byen blir stadig anbefalt som sjekkested fordi der vil kvinner bli snakket til, men det er visst ikke bra det heller. Er sjekkesteder utrydningstruet? 

Anonymkode: bab93...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil både ha kjæreste og sex jeg, men de fleste menn vil ikke være i et forhold,og de få forholdene jeg hadde, var det jeg som ga mest. Så selv om menn får seg kjæreste så gjør de lite for å vedlikeholde det, da er det bedre å være alene.

Endret av Charlene87
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Byen blir stadig anbefalt som sjekkested fordi der vil kvinner bli snakket til, men det er visst ikke bra det heller. Er sjekkesteder utrydningstruet? 

Anonymkode: bab93...35b

Mange er glade i byen. Men en del av oss drikker ikke, og er litt mer glade i mindre sammenkomster når det kommer til fest.

Så handler kanskje mest om hvordan noen er som person og hvilken omgangskrets de har? 

Tror ikke det er utryddningstruet, mest at noen er litt vanskelige av seg 😅 Jeg er vanskelig, vet det blir mer komplisert når man er sky, skvetten og prefererer dagdrøm og tanker over å virkelig menge seg med omverdenen i den graden det trengs for å bygge en solid hverdag, hvor du kan møte noen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...