Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du er ikke et offer fordi du ikke får tilfeldig sex. Herregud. 😂 Dette er så tragi-komisk

Anonymkode: 773da...75a

Jeg lurer på hvordan dere hadde taklet å være en godt voksen jomfru som ingen vil ta i med ildtang

Anonymkode: bab93...35b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (58 minutter siden):

Når vi får et spørreskjema med diverse skriftlige spørsmål. Så er det ikke gitt at alle mennesker tolker og med det velger å svare likt. 

Hvis det er kjønnsforskjeller på hvordan vi tolker spørsmålene i gjennomsnitt eller velger å svare på dem, så vil en slik undersøkelse kunne vise resultater som ikke er det man egentligen ønsket å studere.

Et klassisk eksempel er antall sexpartnere. Kvinner svarer mer nøyaktig, men menn svarer omtrent og runder gjerne av oppover. Bland annet så er det et av problemene å bruke tal som sammenligner kjønnene med bruk av spørreundersøkelse om antal sexpartnere. Er flere andre problemer med akkurat det spørsmålet koblet til systematiske forskjeller mellom kjønnene. 

Faktisk praktisk adferd er til slutt det som vi er interessert i. 

Noe av det mest intetsigende jeg har lest.

Anonymkode: 470cc...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan dere hadde taklet å være en godt voksen jomfru som ingen vil ta i med ildtang

De hadde ikke taklet det bra, men her ser vi de rike (pene damer, som ikke trenger å legge inn noe innsats) belære de fattige som vanlig 👍

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (32 minutter siden):

ok, du "får" sex (utløsning) og kanskje noen timers kroppskontakt med et annet menneske, og det skjønner jeg faktisk kan være bra og godt

msty.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er vanskelig å forestille seg når man ikke har vært i den situasjonen, men det er likevel mulig å forstå at det må være veldig vondt og at det går ut over både selvfølelse, humør og initiativ. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (15 timer siden):

Den som er en 10:er kvinne, er det for den store majoritet av menn for å si det forenklet. 

Den som er en 10:er mann er det kun for en minoritet av kvinner. Fordi kvinner er mye mer uenige hva som er en skikkelig kjekk mann. 

Joda. Men det er også en god del av dem som bare er sånn "generelt pene" - altså at du ser på dem nettopp det du beskriver: at det ikke er noe ved dem som snakker til DEG spesifikt, men "alle menn". Og da blir den tieren fort til noe litt lenger ned på skalaen i praksis, selv om du helt sikkert kan se for deg at damen kunne vært fotomodell i alle mulige bransjer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg fikk ikke min første kjæreste før jeg var nesten 35 år, og jeg var jomfru frem til det. Antar det går under "godt voksen jomfru"? Det var ikke morsomt å føle seg totalt oversett av menn utenom hvis de trengte å prate med noen. Noen kunne også fortelle meg hvorfor de aldri kunne blitt tiltrukket av meg og hvor synd det var. Mine tanker og meninger og følelser var uansett milevidt fra det som blir postet i tråden her. 

Anonymkode: e1c5b...0b5

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De hadde ikke taklet det bra, men her ser vi de rike (pene damer, som ikke trenger å legge inn noe innsats) belære de fattige som vanlig 👍

Men ebf. Gi faen i dem. Hvis du sitter her og krangler og prøver å overbevise andre om hvordan du har det, så kommer du ingen vei. Du blir mer bitter. Bitterhet er en seig og forsteinet følelse, og jo mer du dyrker den, desto mer sybker du. Slå igjen skjermen og legg en plan videre. Finn deg et ark. Lag noen oppgaver for deg selv. Noe du lurer på. Søk på nettet om mulighet for sjekkeskole eller for oppgaver som omhandler rutiner og sosialisering.

Kan kjempe kampen din imens, jeg, så du ikke tenker at ingen her inne skjønner en dritt. Vi trenger ikke at alle forstår oss, bare noen få. Resten kan du drite i.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (9 minutter siden):

Joda. Men det er også en god del av dem som bare er sånn "generelt pene" - altså at du ser på dem nettopp det du beskriver: at det ikke er noe ved dem som snakker til DEG spesifikt, men "alle menn". Og da blir den tieren fort til noe litt lenger ned på skalaen i praksis, selv om du helt sikkert kan se for deg at damen kunne vært fotomodell i alle mulige bransjer.

Ja, det er akkurat dette.... I praksis... Som gjør at jeg ikke helt skjønner det store fokuset på å la folk se på bilder å gi poeng. Er hva som i praksis skjer med seksuelle og romantiske relasjoner som er interessant. Kan da være noe helt annet enn personen. Den fanatiske lyse og varme sommernatten... Og så videre... 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (36 minutter siden):

Det er vanskelig å forestille seg når man ikke har vært i den situasjonen, men det er likevel mulig å forstå at det må være veldig vondt og at det går ut over både selvfølelse, humør og initiativ. 

Du har mer dybde forståelse enn ab 75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men ebf. Gi faen i dem.

Anonymkode: 70e0d...71d

Jeg settet pris på det du sier, men det er vanskelig å gi faen I folk som er overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (15 timer siden):

Nei kvinner og menn er like kravstore angående partervalg,

Nei det er de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supermale3000 skrev (7 minutter siden):

Ære være soft girl trenden!

Får håpe du har råd til det, da :) Du er klar over at denne trenden innebærer at mannen må betale alt? Og da mener jeg alt. For "Soft Girls" jobber ikke. De er hjemmeværende, steller huset og pleier seg selv. Og "Soft Girl"- looken er ikke gratis, for å si det sånn. Så i tillegg til bolig, innbo og vedlikehold, kommunale avgifter, strøm, bredbånd og telefoni, eiendomsskatt, alle forsikringer, billån og driftskostnader til bil, må du også betale for alt av mat og husholdningsutgifter,hennes klær, sko, egenpleie, treningssenter, kafebesøk, shopping, alt av reiser osv. Og du må sørge for pensjonssparingen hennes, da hun ikke har egen inntekt. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (18 timer siden):

ONS med en helt tilfeldig gjør deg ikke mindre alene. 

Majoriteten av single menn og kvinner er ikke på jakt etter ONS. 

Hos kvinnelige single i USA er det mindre enn en av 6 som er interessert i ONS. 

Ser vi på hvem folk har uforpliktende sex (ONS?) med, så er det for dem fleste noen dem har en type relasjon til. En kompis til en kompis, enn kollega, enn eks, og så videre. Er kun en mindre minoritet som regelmessig har sex med helt fremmede. 

Og som regel skjer dette i fylla. Altså, ikke noe som planlegges som en kur for ensomhet.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snakk for deg selv. Ta en tur innom seksualitet underforumet og jeg skal love deg du vil se damer som ikke passer inn i 50-talls A4 virkeligheten din.

De fleste er ikke alle, men menn er heldige, de fleste kvinner har ikke gitt dem opp ennå. 

Selvfølgelig vil det bestandig være kvinner som ikke er A4. Jeg påstås til å med å ikke være A4 selv, og dessuten vet jeg at jeg ikke ville hatt ny partner dersom jeg skulle miste nåværende. Som en god del godt voksne kvinner hadde jeg ikke vært motivert til det. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Roci skrev (1 time siden):

Får håpe du har råd til det, da :) Du er klar over at denne trenden innebærer at mannen må betale alt? Og da mener jeg alt. For "Soft Girls" jobber ikke. De er hjemmeværende, steller huset og pleier seg selv. Og "Soft Girl"- looken er ikke gratis, for å si det sånn. Så i tillegg til bolig, innbo og vedlikehold, kommunale avgifter, strøm, bredbånd og telefoni, eiendomsskatt, alle forsikringer, billån og driftskostnader til bil, må du også betale for alt av mat og husholdningsutgifter,hennes klær, sko, egenpleie, treningssenter, kafebesøk, shopping, alt av reiser osv. Og du må sørge for pensjonssparingen hennes, da hun ikke har egen inntekt. 

Ikke sant? Jeg har møtt mange "tradisjonelle menn" som ønsker seg feminine kvinner som er underdanige, tar eneansvaret for husarbeid og matlaging, men som også jobber og betaler 50 prosent av regningene? De vil heller ikke spandere på date. Hvordan tror de dette funker i USA?

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (3 timer siden):

Jeg er og enig. Men jeg tror denne ...ebf bommer når det er ONS han tenker på. Du trenger ikke LIGGE med noen for å bli kvitt ensomheten. Det du savner er ikke sex, men å være nær noen - og det behovet får du dekket uten å pule. For eksempel ved å bare sove i samme seng.

Nå er det han som  påstår at ons hjelper mot ensomhet, og han får svar deretter. 

Jeg har vært singel og lengtende selv. Uforløst kåt og med et veldig savn etter hudkontakt og nærhet. Det er ikke uvanlige savn, som folk flest ikke har kjent på, så lett å forstå savnet, men nei ons kurerer ikke ensomhet. Litt avhengig av opplevelsen kan det nok kanskje til og med forsterke ensomhetsfølelsen. Det har jeg iallefall blitt fortalt av noen. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Nå er det han som  påstår at ons hjelper mot ensomhet, og han får svar deretter. 

Jeg har vært singel og lengtende selv. Uforløst kåt og med et veldig savn etter hudkontakt og nærhet. Det er ikke uvanlige savn, 

Prøv å kjenn på det savnet hele livet du👍 Jeg tror pipen ville hatt en veldig annen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Prøv å kjenn på det savnet hele livet du👍 Jeg tror pipen ville hatt en veldig annen lyd.

Som kvinne ville jeg nok ikke blitt aggressiv og selvmedlidende angående dette, men selvkritisk, trist og resignert, og så ville jeg gått inn for å gjøre livet så bra som  mulig uten, og funnet litt trøst i at relasjoner mellom kvinner og menn ikke bestandig virker så enkle og fine heller. At jeg slapp unna litt komplikasjoner ved det også, så ingenting så galt at det ikke er godt for noe. 

Jeg hadde savnet selvfølgelig, men kvinner takler det savnet uten å rette et veldig sinne utover oftest. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...