Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

👆En rik mann ber meg ikke bry seg om penger. Det er til å bli rasende av. Se å respekter andre menneskers behov og ønsker, ikke ugyldiggjør det jeg sier. Priviligert, overlegent drittpreik!

Anonymkode: 470cc...ebf

Jeg er nærmest jomfru og ensom, du har ingen rett til å fortelle meg hva jeg skal mene om dette. Vi har helt forskjellig livs situazjon og prioriteringer/personligheter. Ærlig talt altså!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Dem skriver at det var 14.000 personer. Men det er ikke særlig relevant da studien hadde en design som ikke gjorde dette til et representativt utvalg fra befolkningen. 

Kjønnsforskjellene var små i angitte preferanser. Så små at dem ikke er målbare på individnivå. Både menn og kvinner ønsket ikke uventet at deres teoretiske drømmepartner skulle være skikkelig pen. 

Takk for god svar. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (13 timer siden):

Vi vet at de fleste unge kvinner har fokus på å finne sin livspartner.

Snakk for deg selv. Ta en tur innom seksualitet underforumet og jeg skal love deg du vil se damer som ikke passer inn i 50-talls A4 virkeligheten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (13 timer siden):

"Dette er en person jeg faktisk er tiltrukket til" 

"Dette er en person som jeg teoretisk kunde ha vært tiltrukket til" 

Hva mener du med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

👆En rik mann ber meg ikke bry seg om penger. Det er til å bli rasende av. Se å respekter andre menneskers behov og ønsker, ikke ugyldiggjør det jeg sier. Priviligert, overlegent drittpreik!

Hahahaha.. jeg skjønner godt hvorfor du ikke får napp hos noen.. snakk om å være drittsekk deluxe 😂 kan tenke meg damer løper i motsetning retning når du åpner munnen.. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva mener du med dette?

Når vi får et spørreskjema med diverse skriftlige spørsmål. Så er det ikke gitt at alle mennesker tolker og med det velger å svare likt. 

Hvis det er kjønnsforskjeller på hvordan vi tolker spørsmålene i gjennomsnitt eller velger å svare på dem, så vil en slik undersøkelse kunne vise resultater som ikke er det man egentligen ønsket å studere.

Et klassisk eksempel er antall sexpartnere. Kvinner svarer mer nøyaktig, men menn svarer omtrent og runder gjerne av oppover. Bland annet så er det et av problemene å bruke tal som sammenligner kjønnene med bruk av spørreundersøkelse om antal sexpartnere. Er flere andre problemer med akkurat det spørsmålet koblet til systematiske forskjeller mellom kjønnene. 

Faktisk praktisk adferd er til slutt det som vi er interessert i. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Snakk for deg selv. Ta en tur innom seksualitet underforumet og jeg skal love deg du vil se damer som ikke passer inn i 50-talls A4 virkeligheten din.

Det omhandler et fenomen som omtales som seleksjonsbias. 

Hvilke kvinner henger på det sub forumet? 

Er dem faktisk kvinner? 

Hvilke velger å skrive? 

Så kommer fort bekreftelse bias. Hva husker du. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hahahaha.. jeg skjønner godt hvorfor du ikke får napp hos noen.. snakk om å være drittsekk deluxe 😂 kan tenke meg damer løper i motsetning retning når du åpner munnen.. 

Victim blaming som vanlig. Hvis man skal avvise alt den andre sier og ikke ta noe inn over seg kommer vi ingen veier. Isfronten blir stående.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Victim blaming som vanlig. Hvis man skal avvise alt den andre sier og ikke ta noe inn over seg kommer vi ingen veier. Isfronten blir stående.

Du er ikke et offer fordi du ikke får tilfeldig sex. Herregud. 😂 Dette er så tragi-komisk

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Det omhandler et fenomen som omtales som seleksjonsbias. 

Hvilke kvinner henger på det sub forumet? 

Er dem faktisk kvinner? 

Hvilke velger å skrive? 

Så kommer fort bekreftelse bias. Hva husker du. 

Du prøver alltid å fremstå som den logiske og upartiske analytikeren, men det er bare i formen og ikke i innholdet. Det er akkurat like mye seleksjonsbias hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke et offer fordi du ikke får tilfeldig sex. Herregud. 😂 Dette er så tragi-komisk

Jeg skjønner at du ikke har forstått noe som helst. Du ser alt fra et forutinntatt overflate nivå. Isfronten blir stående 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, din sammenligning feilet. 

En rik mann gir deg råd om hvordan du kan få en bedre økonomi. 

Men du virker ikke å ønske å få råd, men bekreftelse på at det er samfunnet og ikke minst kvinnene som skaper ditt problem med ensomhet. 

La oss si at du finner enn eller annen kvinne på et nettsted. Hun kommer hjem til deg og dere har sex, det var det, hun går og kommer aldri tilbake. Du er like ensom dagen etterpå. Er du ensom så er ikke noen få ONS løsningen men det å etablere og beholde menneskelige relasjoner over tid. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner at du ikke har forstått noe som helst. Du ser alt fra et forutinntatt overflate nivå. Isfronten blir stående 🤷‍♂️

Jeg forstår veldig godt hvorfor ingen har lyst til å ligge med deg. Som sagt så er det forståelig at alle kvinner løper i motsatt retning fra deg. At du derimot ikke forstår det selv.. det er ikke synd på deg, du er ikke offer.. og menn som deg kan bare klandre seg selv for at de er i den situasjonen de er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du prøver alltid å fremstå som den logiske og upartiske analytikeren, men det er bare i formen og ikke i innholdet. Det er akkurat like mye seleksjonsbias hos deg.

Du tenkte kanskje på bekreftelse bias? Som selvfølgelig jeg også er utsatt for, som alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (14 minutter siden):

Et klassisk eksempel er antall sexpartnere. Kvinner svarer mer nøyaktig,

Nei. Kvinner svarer ofte et mindre antall enn de har hatt, mens menn svarer ofte mer enn de har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår veldig godt hvorfor ingen har lyst til å ligge med deg. Som sagt så er det forståelig at alle kvinner løper i motsatt retning fra deg. At du derimot ikke forstår det selv.. det er ikke synd på deg, du er ikke offer.. og menn som deg kan bare klandre seg selv for at de er i den situasjonen de er. 

Du sikter og bommer. Ingen dybde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå referer @Trolltunge til nasjonal statistikk, mens du tar utgangspunkt i et anonymt online subforum. Det blir som å sammenlikne epler og appelsiner - begge er frukt, men der stopper likheten. Samt at @Trolltunge ikke påsto at alle unge kvinner leter etter en livspartner, men mange - basert på gjeldende statistikk. Det er ingen motsetninger her.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (15 timer siden):

Man blir ikke mindre ensom generelt av å ha en ons som er over på kort tid. Det lever man ikke lenge på. Ons på lørdag og på søndag er man nøyaktig like ensom.

Å finne en ny ons hver gang man føler på ensomhet er urealistisk selv for de mest populære menn. 

Jeg er og enig. Men jeg tror denne ...ebf bommer når det er ONS han tenker på. Du trenger ikke LIGGE med noen for å bli kvitt ensomheten. Det du savner er ikke sex, men å være nær noen - og det behovet får du dekket uten å pule. For eksempel ved å bare sove i samme seng.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du er jo ikke så flink å argumentere for synet ditt heller da, stort sett framstår du som kranglevoren og bastant, og svarer i grunnen ikke på det som spørres om. Det er kanskje ikke den mest effektive måten å få forståelse på? Jeg har lest alle (tror jeg) svarene dine, og det er fortsatt ikke klart for meg hvordan du tenker at en økt frekvens av tilfeldig sex skal hjelpe på livskvaliteten din? Jeg mener - ok, du "får" sex (utløsning) og kanskje noen timers kroppskontakt med et annet menneske, og det skjønner jeg faktisk kan være bra og godt, men deretter er jo sjansen stor for at du ikke treffer vedkommende igjen? Og hvor godt kjent blir man egentlig med den andre parten i et slikt scenario? Og forutsatt at målet, eller hva man skal kalle det, er en mer stabil og langvarig relasjon, på hvilken måte tenker du at tilfeldig sex skal hjelpe deg til å bli bedre "partnermateriale"? Nå kan du jo tenne på alle pluggene og kalle meg en idiot, og sånn sett bidra til å opprettholde isfronten, eller du kan faktisk svare ordentlig på disse spørsmålene slik at det blir mulig for meg og andre å  få en bedre forståelse for hvordan du har det. Tar du utfordringen?

Endret av Roci
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei. Kvinner svarer ofte et mindre antall enn de har hatt, mens menn svarer ofte mer enn de har hatt.

Les deg på når det gjelder den litteraturen. Gjelder også generelt at kvinner i gjennomsnitt svarer mer nøye på den typen av fakta spørsmål. Men menn svarer litt mer omtrentlig. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...