Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Det er et sentralt problem i argumentasjonen. Av enn eller annen merkelig grunn så har menn flest hvis nok et spesielt krav på det overskudd som slike menn som meg (ifølge SSB) gir til statskassen. Hvorfor tror noen at jeg betaler min skatt med ønske om at det fremfor alt skal gå til et gitt kjønn. 

Et annet sentralt problem i argumentasjonen er at man argumenterer uten å bry seg om barna. Ønsker vi at alle skal oppdra barn. Menn som drikker for mye, menn som er voldelige, menn som ikke har boevne? Hvorfor er det viktig at alle skal få barn. Er merkelig å tenke slikt. 

Så er det selvfølgelig med hva skal samfunnet gjøre? Det koster mye direkte og indirekte å få barn idag. Tid, energi, og penger. Som det er idag så bærer foreldrene hoveddelen av disse kostnadene, men vi som samfunn og art er avhengige av at folk får barn. Ønsker mann å øke fødselstallene, så må man vel gjøre det mer gunstig å få flere barn. 

Det er også et poeng at mye av de utgiftene som kvinner "leder med" er utgifter nettopp knyttet opp mot det å få barn. I realiteten er det ikke kvinnen som får disse pengene, men avkommet - som tross alt er like mye fars som hennes eget.

Så lever kvinner litt lenger enn menn i snitt, noe av gapet kommer også derfra.

Å sette opp dette regnestykket kan en gjøre på ganske mange måter, og de tallene som slenges rundt er absolutt ikke noen fasit.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (17 timer siden):

En bra start er å få naturlige relasjoner med damer. Det er starten.

Min erfaring er at relasjoner ikke utvikler seg romantisk hvis man ikke har en flørtende tone tidlig

Anonymkode: bab93...35b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min erfaring er at relasjoner ikke utvikler seg romantisk hvis man ikke har en flørtende tone tidlig

Det varierer. Jeg var rask i alle mine relajsoner, men følte ikke det rette. Noen ganger er det lurt å virkelig kjenne etter før man gjør noe.

Det er dem hvor de er venner noen år, så har de forelsket seg. Og dem hvor bare en er forelsket, og andre hvor ingen er.

Vet ikke om det egentlig er bare et svar på det, for kjærlighet er så løpsk og mennesker ulike. Kan noen være betatt før de kjenner vedkommende? Betyr flørt at det er noe der bestandig?

Anonymkode: 13c04...055

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det varierer. Jeg var rask i alle mine relajsoner, men følte ikke det rette. Noen ganger er det lurt å virkelig kjenne etter før man gjør noe.

Det er dem hvor de er venner noen år, så har de forelsket seg. Og dem hvor bare en er forelsket, og andre hvor ingen er.

Vet ikke om det egentlig er bare et svar på det, for kjærlighet er så løpsk og mennesker ulike. Kan noen være betatt før de kjenner vedkommende? Betyr flørt at det er noe der bestandig?

Jeg pleier å ha en vedvarende «vibe» med folk. Å plutselig bryte viben og gjøre noe helt annet blir rart for begge. Sånn blir det når man har en vennskapelig vibe fra begynnelsen. Nå er friend zone et veldig ekte fenomen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg pleier å ha en vedvarende «vibe» med folk. Å plutselig bryte viben og gjøre noe helt annet blir rart for begge. Sånn blir det når man har en vennskapelig vibe fra begynnelsen. Nå er friend zone et veldig ekte fenomen også

Jeg skjønner, det er jo som oftest noe der. Men har du ikke opplevd å ikke like noen først, for å så like dem? Min første forelskelse var sånn, men er usikker på hva jeg hadde følt om vi ble sammen for han likte meg ikke nok, han bare flørtet og involverte seg med alle.

Frendzone er ekte, men å like noen med første øyekast for å egentlig ikke like dem er i min erfaring veldig ekte det også. 

Du får se hva tiden bringer for deg.

Men sånn som det dates idag, der begge vet at før dere kjenner hverandre skal vi avslå eller godta, det tror jeg ødelegger for mange. For en vibe er bare en vibe, du bestemmer hva du vil gjøre i ditt tempo, du må ikke ligge med dem idag eller skuffe dem. Å date er noe annet, da er det langt større press og det blir automatisk mer drama for de stoler ikke på hverandre i punktet de skal bli nærmere kjennt enn normalen. Å mange i den gruppen er der bare for sex og utnytter andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men det er deg, amdre kan ha andre erfaringer. Mine to siste forhold, det første varte i elleve år og det nåværende har foreløpig vart i atten år, begynte som vennskap. 

Anonymkode: eec81...d5a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner, det er jo som oftest noe der. Men har du ikke opplevd å ikke like noen først, for å så like dem? Min første forelskelse var sånn, men er usikker på hva jeg hadde følt om vi ble sammen for han likte meg ikke nok, han bare flørtet og involverte seg med alle.

Frendzone er ekte, men å like noen med første øyekast for å egentlig ikke like dem er i min erfaring veldig ekte det også. 

Du får se hva tiden bringer for deg.

Men sånn som det dates idag, der begge vet at før dere kjenner hverandre skal vi avslå eller godta, det tror jeg ødelegger for mange. For en vibe er bare en vibe, du bestemmer hva du vil gjøre i ditt tempo, du må ikke ligge med dem idag eller skuffe dem. Å date er noe annet, da er det langt større press og det blir automatisk mer drama for de stoler ikke på hverandre i punktet de skal bli nærmere kjennt enn normalen. Å mange i den gruppen er der bare for sex og utnytter andre.

Problemet mitt er vel at min hjerne avgjør før den har noen kontakt 😅 Du kjenner i det minste på deres vibe 35b, det er mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mye erfaring har du av disse to ulike alternativene?

Husker enn studie om hvor lenge man hadde vært venner innen man ble kjærester, i den studien var det opp til ti år.

Tok vel 3 år innen jeg og min kone fikk en flørtende tone, var mer vel sånn at hun syntes jeg virket overlegen innen vi tilfeldigvis fikk den gode samtalen uten baktanker og ble bedre kjent, og nå har vært sammen i 16 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friendzone og dem man vurderer som "kanskje" er to helt ulike kategorier. Førstnevnte er jo folk man mer eller mindre utelukker med en gang, men som virker ålreite nok til å kunne være venner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...