Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bingo. Les det her @Trolltunge

Anonymkode: 470cc...ebf

Herregud, at noe gjør det umulig til usannsynlig (kanskje til og med ugunstig) å få partner betyr ikke at det ikke også er behov for andre faktorer. 

Nei man får ikke enkelt partner dersom man ikke er synlig på markedet heller. Å være veldig beskjeden/usikker/innadvendt er OGSÅ utfordringer med å få partner. Det ene utelukker ikke det andre. Det er mange faktorer i dette.

Dog er dette med å være beskjeden en utfordring mange som til slutt fant den rette har hatt og overvunnet. Når det er utfordringen er det ikke bare håp, det er til og med ganske vanlig å ha den utfordringen til det plutselig likevel klaffer med en person man møter. Er man et bra menneske pleier noen å oppdage det etterhvert. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg får ikke dame og jeg trener og dusjer nesten hver dag, studerer og jobber, har tjent mye på investeringer, opptatt av renslighet og hygiene, ikke psykisk ustabil på noen som helst måte, har venner. Jeg er beskjeden og liker ikke festing. Utseende og sjekke ferdigheter er det som gir dame, ikke hvor stabil du er 

Anonymkode: bab93...35b

Jeg har ikke sagt noe om renslighet. Ja, det finnes mannfolk som ikke vasker seg/lukter rart, men da tror jeg ofte det ligger noe bak (feks fysisk sykdom, medisiner, rus eller folk med visse diagnoser). Har ikke opplevd det som et stort problem med single at de lukter vondt. 

Vet ikke om jeg vil si at min mann har sjekkeferdigheter, ihvertfall ikke sånn du tenker på som i verdensmester. Han fikk meg til å slappe av. Først flørtet han faktisk ikke i det hele tatt. Men er nok noe med våre personligheter som matchet, kjentes ut som vi alltid hadde kjent hverandre da vi prata. Jeg visste ikke hvordan han så ut før vi møttes. 

Min mann er på mange måter en rar og spesiell mann (som jeg liker. Veldig godt). Problemet hans var nok mye at han prøvde å virke normal fordi han håpte det dro damer. Da han tok tyren ved hornene og søkte noe mer spesifikt, fant han meg.

Jeg tror flere menn hadde lyktes om de tenkte mer nisje, enn marked. 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (19 minutter siden):

Herregud, at noe gjør det umulig til usannsynlig (kanskje til og med ugunstig) å få partner betyr ikke at det ikke også er behov for andre faktorer. 

Nei man får ikke enkelt partner dersom man ikke er synlig på markedet heller. Å være veldig beskjeden/usikker/innadvendt er OGSÅ utfordringer med å få partner. Det ene utelukker ikke det andre. Det er mange faktorer i dette.

Dog er dette med å være beskjeden en utfordring mange som til slutt fant den rette har hatt og overvunnet. Når det er utfordringen er det ikke bare håp, det er til og med ganske vanlig å ha den utfordringen til det plutselig likevel klaffer med en person man møter. Er man et bra menneske pleier noen å oppdage det etterhvert. 

Hva har det å si å være stabil hvis det ikke blir vist før vi har bodd sammen en stund? Kjærlighet er lite rasjonell. Den er situert, spontan og følelsesdrevet. Man faller ikke for den personen som er logisk best for deg. Ekte kjærlighet oppstår når man dummer seg ned, slipper seg løs og lar følelsene ta overhånd. Hvis man ikke klarer å være irrasjonell har man et problem. Følelsene er de som binder oss sammen av naturen. Det som vekker følelser er utseende, spenning og sjekking/flørting (selvtillit, treffe de riktige punktene). Stabilitet er kjedelig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hvor gammel er du? :) 

21 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

21 🙂

Nå vet jeg ikke hva du har og ikke har skrevet, men som en 21-åring, så husk å nyte livet og pust med magen. Ikke la bitterheten, sånn som kommer på sånne forum, ta deg og påvirke deg. Du er en utrolig flott, reflektert, ung mann. Svaret du skrev over her om kjærlighet er vakkert og viser at du har en flott dybde ved deg. 

Edit; Jeg var langt i fra så moden, da jeg var 21 år, så på mange måter så er jeg litt sjalu og, om det er lov å si det. 

Endret av Blått
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har tenkt på at dette fører til økt sex turisme?

Anonymkode: b79e0...efd

Om du mener for å kjøpe, da ser jeg ikke akkurat at det var noe å gjøre med dem, hvem vil ligge med eller være med noen som kjøper sex?

Om det er normal reising og at de møter noen de liker, ingenting galt i det 😊

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tenkt på at dette fører til økt sex turisme?

Anonymkode: b79e0...efd

Både kvinner og menn får oftere utenlandsk kjæreste i våre dager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 13.23):

Problemet er vel at det fødes stadig færre barn. At noen ikke får sex er vel strengt tatt ikke noe problem... Men når det fødes færre og befolkningen ellers blir eldre (vi lever lengre) da har vi etter hvert et enormt stort samfunnsproblem. De er jo allerede åpne på at vi må regne med at barn/familie må ta mye større del av omsorgen for sine eldre slektninger enn de gjør i dag. Da blir det ikke lett å ikke ha nær familie...

Anonymkode: 6fac6...2f2

Problemet er ikke at en eller annen mann ikke får sex. Det er når nærmere 3 av 10 menn blir valgt bort av kvinner for å ikke være gode nok. Og i forlengelse politikken som heier frem kvinner som skaper situasjon. 

Problemet er at dette gjelder snart 1.5 milloner menn.

Menn betaler 70% av velferden men forbruker 30%. Bortvalgte menns ressurser overføres til barnefamilier.  De må altså betale for en fest de ikke er invitert til (via skatteseddelen) og det reduserer deres mulighet til selvrealisering. De som lykkes får støtte av de som velges bort.

Alle land som praktisere flerkoneri har store grupper med menn som ikke får familie De er kronisk ustabile. Land med flere unge menn enn kvinner som Sverige, Kina, India, mm. Oppleve vold, rus, kriminalitet, 

I Norge vil få menn få barn med flere ressurssterke menn og 1,5 millioner menn bli valgt bort.

Frp har fremveksten,  yttre høyre tiltrekker seg flere og flere,  Jordan Peterson,  Andrew Tate, Trump osv. Dette kommer ikke av seg selv.

At menn ikke får sex er fordummende tabloid.  Men at såpass mange menn blir valgt bort og vi har et skolesystem som produserer guttetapere i store volum hvet år. I tillegg innvandring som i praksis er 85% unge menn.

Dette er tilsammen oppskriften på et samfunn som blir uttrygt og velferden forsvinner.

Hvorfor skal menn som blir valgt bort subsidiere "de valgte" og deres lykke??

Dette kommer til å treffe Norge kraftig og det vil skape store utfordringer. 

Anonymkode: a4681...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke at en eller annen mann ikke får sex. Det er når nærmere 3 av 10 menn blir valgt bort av kvinner for å ikke være gode nok. Og i forlengelse politikken som heier frem kvinner som skaper situasjon. 

Menn betaler 70% av velferden men forbruker 30%. Bortvalgte menns ressurser overføres til barnefamilier.  De må altså betale for en fest de ikke er invitert til (via skatteseddelen) og det reduserer deres mulighet til selvrealisering. De som lykkes får støtte av de som velges bort.

Alle land som praktisere flerkoneri har store grupper med menn som ikke får familie De er kronisk ustabile. Land med flere unge menn enn kvinner som Sverige, Kina, India, mm. Oppleve vold, rus, kriminalitet, 

I Norge vil få menn få barn med flere ressurssterke menn og 1,5 millioner menn bli valgt bort.

Frp har fremveksten,  yttre høyre tiltrekker seg flere og flere,  Jordan Peterson,  Andrew Tate, Trump osv. Dette kommer ikke av seg selv.

At menn ikke får sex er fordummende tabloid.  Men at såpass mange menn blir valgt bort og vi har et skolesystem som produserer guttetapere i store volum hvet år. I tillegg innvandring som i praksis er 85% unge menn.

Dette er tilsammen oppskriften på et samfunn som blir uttrygt og velferden forsvinner.

Du legger alt på kvinner. Tror du alle de mennene vil ha barn, ønsker forhold? Vet du at på tinder er det mange menn som prioriterer å søke sex? Det er ikke sånn at alle mennesker har tanken om å få barn i hodet uansett hvilke handlinger de tar. Derfor vil det ikke bli sånn at alle bestemmer seg for å gifte seg idag ig få barn imorgen, bare fordi det er mer snakk om befolkningsvekst for tiden.

Vi har liv vet du og alt det innebærer. Vi kvinner er ikke bestandig gifte klare, date klare, drømmene ferdig utført, økonomien på stell eller helsa heller. Så jeg syns det er urimelig å komme med trusler, det er fint du opplyser. Men jeg liker ikke single menn noe bedre av å høre de ikke vil bidra om de er single, når single kvinner gjør. Så du vet hvilken ekstra bitter effekt det har også.

Noen bruker svært mye tid på å male menn som en dårlig ide, å det anbefaler jeg dere å slutte med.

Menn er ikke garantert kronisk ustabile for å ikke ha familie wtf. Rart ingen av mine barnløse, kjæresteløse kompiser opptrer upålitelig. De er bare vanlig snille menn, usikkert om de ønsker barn en gang. Slutt å spre så mye rart, den sinte aggressive delen av befolkningen er ikke bare single menn heller, det er mer en personlighet enn et datings problem vi står ovenfor, om vi gjør.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du sikker på at tallene dine stemmer? En kartlegging gjort av NRK og SSB i 2021 viser at det på daværende tidspunkt var ca. 1,4 millioner single personer totalt i Norge, både menn og kvinner. Jeg finner det lite sannsynlig an andelen single menn skal ha økt til 1,5 millioner i løpet av 3 år. Jeg har ikke tatt meg tid til å sjekke fordelingen, men regner med at det er noe flere menn enn kvinner. Men det er altså ikke bare menn som er (ufrivillig) single.

• Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Javel, så vi kvinner som ufrivillig ikke får barn og går glipp av subsidier skal også være rasende fordi subsidiene går til samfunnet og ikke til oss? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Javel, så vi kvinner som ufrivillig ikke får barn og går glipp av subsidier skal også være rasende fordi subsidiene går til samfunnet og ikke til oss? 

Nettopp. Barn og familie er ikke en rettighet man har fordi man betaler skatt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (På 13.12.2024 den 17.24):

Nei, men du ville gjort det dersom de regelrett tok over Internett så deres synspunkter var omtrent eneste du hørte om kvinner. Vi blir dessverre påvirket også av idioti, bare det gjentas mange nok ganger. 

Jeg opplever da at radikale feminister har kuppet store av diskursen i samfunnet og kuppet til seg definisjonsmakten av det meste? De fleste menn og ganske mange kvinner støtter ikke disse synspunktene men strategien med å spille på offer-roller for så å utøve rå makt har betalt seg.

Sitat

Helt sikkert, men nå orker jeg ikke lese gjennom tråden igjen. Jeg tror du vet hva jeg mener også. Hehe dialogen mellom kvinner og menn er blitt... trist! 

Veldig mye er galt i tonen mellom menn og kvinner, spesielt over skjerm. Men dette blir litt som en disputt mellom to ektefeller. Hvis du sier til mannen din at «dere menn er alltid så breiale» så er det typisk en dårlig måte å løse et problem på sammenlignet med «det du sa til meg nå nettopp var utrivelig. Tror du at du kan avstå fra å snakke slik?». Konkret, uten unødig forsinkelse.

Sitat

Igjen, ja vi påvirkes av gjøker. Det er ikke 100 heller, men tusenvis på tusenvis. Såpass at selv godt voksen kvinner som meg, med gode menn rundt meg og godt gift med mann som er en god mann (for det meste, og kun av midlertidig tankeløshet når det glipper, ikke av ondskap), blir sliten og noe desillusjonert av det. Da kan man jo bare tenke seg hvordan dette påvirker unge og usikre kvinner som ikke har den tryggheten. Hvilket jeg dessverre også får bekreftet når jeg snakker med unge kvinner. Personlig tenkte jeg mye som deg inntil jeg måtte innse at dette ikke lenger bare er støy på nettet, men jeg hører det igjen i det unge mennesker sier i rl. DA ble jeg redd, og skjønte at dette ikke er ufarlig støy på nettet av noen gjøker man bare bør overse. 

Verden består av 7-8 milliarder mennesker. Selv «tusener på tusener» blir lite i forhold til det. Naturen til sosiale medier er å føre sammen de som er enige, og de som trigger hverandre. Det er mekanismer som jeg prøver å minne meg selv på jevnlig.

Sitat

Ja det skulle kan tro og håpe på, men det var det tydeligvis naivt å tro. 

Altså jeg har troen på at de fleste kvinner og menn ikke tenker vondt om det andre kjønnet, og ikke deltar i dette, men det går åpenbart feil vei. Det som burde være selvfølgelig er det ikke lenger, og jeg frykter nå at dette vil bli stadig mer utbredt. Vi er kommet dit at dette reelt påvirker våre unge. 

Terapauter sier typisk at den eneste man kan forandre er seg selv. Jeg kan ikke tvinge unge kvinner til å slutte å hate menn noe mer enn jeg kan tvinge unge menn til å slutte å hate kvinner. Men jeg kan unngå å hate kvinner selv. Jeg kan prøve så godt jeg kan å være saklig og høflig. Den som sier at det er «lett» har antagelig aldri deltatt i en vanskelig diskusjon…

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg får ikke dame og jeg trener og dusjer nesten hver dag, studerer og jobber, har tjent mye på investeringer, opptatt av renslighet og hygiene, ikke psykisk ustabil på noen som helst måte, har venner. Jeg er beskjeden og liker ikke festing. Utseende og sjekke ferdigheter er det som gir dame, ikke hvor stabil du er 

Du må kunne "selge deg selv", og. Å være en sunn mann i bunnen med gode kjærestekvaliteter er et godt utgangspunkt, men det hjelper jo lite om ingen ser det...

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg opplever da at radikale feminister har kuppet store av diskursen i samfunnet og kuppet til seg definisjonsmakten av det meste? De fleste menn og ganske mange kvinner støtter ikke disse synspunktene men strategien med å spille på offer-roller for så å utøve rå makt har betalt seg.

Veldig mye er galt i tonen mellom menn og kvinner, spesielt over skjerm. Men dette blir litt som en disputt mellom to ektefeller. Hvis du sier til mannen din at «dere menn er alltid så breiale» så er det typisk en dårlig måte å løse et problem på sammenlignet med «det du sa til meg nå nettopp var utrivelig. Tror du at du kan avstå fra å snakke slik?». Konkret, uten unødig forsinkelse.

Verden består av 7-8 milliarder mennesker. Selv «tusener på tusener» blir lite i forhold til det. Naturen til sosiale medier er å føre sammen de som er enige, og de som trigger hverandre. Det er mekanismer som jeg prøver å minne meg selv på jevnlig.

Terapauter sier typisk at den eneste man kan forandre er seg selv. Jeg kan ikke tvinge unge kvinner til å slutte å hate menn noe mer enn jeg kan tvinge unge menn til å slutte å hate kvinner. Men jeg kan unngå å hate kvinner selv. Jeg kan prøve så godt jeg kan å være saklig og høflig. Den som sier at det er «lett» har antagelig aldri deltatt i en vanskelig diskusjon…

Anonymkode: 29ba7...27a

Jeg synes så absolutt ikke det. Jeg er feminist selv, og synes det er helt bak mål når moderne mennesker sier at de ikke er feminister. Greit nok liker ikke jeg at ordet høres ut som det kun dreier seg om kvinnekamp jeg heller, men jeg forventer at iallefall voksne mennesker vet hva feminisme er og står for, og at de støtter det. Radikale feminister har jeg på ingen måte sansen for, men jeg føler heller ikke at at radikal feminisme har større påvirkning i den generelle samfunnsdebatten enn ekstreme radikale islamister. Altså at man vet at de finnes og synes det er ille og at man håper at slikt aldri får bre om seg, og så satser man på at det vernet vi har i vårt samfunn, de instanser som jobber med slikt, har noenlunde kontroll på de mest ekstreme individer i vårt samfunn. Ekstremister av enhver type er skremmende. De er jo ekstreme. Jeg ser egentlig ingenting til ekstremfenimisme i vårt samfunn. 

Jeg synes man bestandig skal forsøke å ha en god dialog, fra ektemann til venner og familie, men ja det kan være vanskelig å bli forstått riktig. Realiteten er at alle mennesker har behov for å bli tolket med velvilje for at en dialog/debatt/diskusjon ikke skal bli negativ og nedbrytende, for har man fokus på den andre som en fiende vil man konsekvent også kunne tolke den andre i lys av det. Finne det man søker, selv når det egentlig ikke er der. Jeg tror dette er fryktelig vanlig nå, og jeg tror også det skjer mellom akkurat meg og deg, selv om vi begge to forsøker å skrive saklig og klart. Jeg vet ikke om du fikk med deg innlegget til en annen der jeg veide akkurat min og din dialog, og fant den for tung og vanskelig. Fordi jeg aner en aggressivitet mellom linjene dine reagerer jeg med skepsis til dine relativt kloke ord, og leser dem dermed mye mulig for kritisk. Som at jeg skriver med en motstander istedenfor med en venn. Det er en erkjennelse med betydning, for selvfølgelig påvirker dette vår dialog. Dette til tross for at jeg også kan se at vi har en del sammenfallende meninger. 

Årsaken til at jeg poengterer dette et at jeg tror at dialogen mellom kvinner og menn totalt sett er preget av akkurat dette, og at det påvirker hvordan begge kjønn leser meninger det andre kjønnet deler. Personlig leser jeg selvfølgelig som kvinne, og jeg har problemer med å se mannehatet flere menn påstår å stadig lese. Jeg leser derimot at kvinner altfor ofte blir kalt så stygge ord at jeg ikke engang kjenner til tilsvarende ord for menn (Felleshull, ludder, med mer.), og jeg ser lite at greie menn reagerer når menn med dårlig agenda sprer kvinneforakt. Jeg ser at menn som er ugreie mot kvinner får svar deretter ja, men det vil jeg si er berettiget. Så jeg leser med kvinneøyne, er så bevisst på at jeg leser med kvinneøyne at jeg prøver å lese mer åpent, men jeg går helt tydelig glipp av hvor fæle kvinner er mot menn. Altså bortsett når menn får tilsvar på drittdialog de selv innledet. Hvilket er på sin plass.

Hvilket fokus de har på nettet eller i rl i Kenya er ikke særlig relevant. Folk følger med på kulturen i egen kultur, og rekker ikke over millioner av innlegg. Så de tusenvis de rekker over er de relevante. De fleste får i hovedsak med seg det som presenteres mest, selvfølgelig. 

Kvinner hater ikke menn. Kvinner er redde. Stadig mer redd for menn. Det er noe annet enn å hate menn. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Roci skrev (6 timer siden):

Er du sikker på at tallene dine stemmer? En kartlegging gjort av NRK og SSB i 2021 viser at det på daværende tidspunkt var ca. 1,4 millioner single personer totalt i Norge, både menn og kvinner. Jeg finner det lite sannsynlig an andelen single menn skal ha økt til 1,5 millioner i løpet av 3 år. Jeg har ikke tatt meg tid til å sjekke fordelingen, men regner med at det er noe flere menn enn kvinner. Men det er altså ikke bare menn som er (ufrivillig) single.

Mulig tallene stemmer om man tar med alt fra de stakkars single spebarnsgutter til 90 årige enkemenn? 😄

De fleste menn i landet vårt er ikke ufrivillig single. Både menn og kvinner har ofte en periode som ufrivillig single på veien mot å finne noen, men de fleste som ønsker parrelasjon finner det etterhvert. Hvor fryktelig dette markedet liksom skal være så finner de fleste seg både partner og partnere fremdeles. Gruppen det er så mye støy rundt, menn som velges bort hele livet, er i mindretall. En del av støyen er dessuten bare menn som ikke får så mye uforpliktende sex som de ønsker. (Hvilket mye mulig 90% single menn kan føle på innimellom, men som også er så naturlig og normalt at de fleste menn antagelig ikke syter over dette, men tar seg en runk mens de venter på bedre tider. ) Jeg vet ikke om det kvalifiserer til å betale mindre skatt. Runkefradrag? 😉

Og nei, det er ikke bare menn som er ufrivillig single. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du legger alt på kvinner. Tror du alle de mennene vil ha barn, ønsker forhold? Vet du at på tinder er det mange menn som prioriterer å søke sex? Det er ikke sånn at alle mennesker har tanken om å få barn i hodet uansett hvilke handlinger de tar. Derfor vil det ikke bli sånn at alle bestemmer seg for å gifte seg idag ig få barn imorgen, bare fordi det er mer snakk om befolkningsvekst for tiden.

Vi har liv vet du og alt det innebærer. Vi kvinner er ikke bestandig gifte klare, date klare, drømmene ferdig utført, økonomien på stell eller helsa heller. Så jeg syns det er urimelig å komme med trusler, det er fint du opplyser. Men jeg liker ikke single menn noe bedre av å høre de ikke vil bidra om de er single, når single kvinner gjør. Så du vet hvilken ekstra bitter effekt det har også.

Noen bruker svært mye tid på å male menn som en dårlig ide, å det anbefaler jeg dere å slutte med.

Menn er ikke garantert kronisk ustabile for å ikke ha familie wtf. Rart ingen av mine barnløse, kjæresteløse kompiser opptrer upålitelig. De er bare vanlig snille menn, usikkert om de ønsker barn en gang. Slutt å spre så mye rart, den sinte aggressive delen av befolkningen er ikke bare single menn heller, det er mer en personlighet enn et datings problem vi står ovenfor, om vi gjør.

Ok. Det var mye frem og tilbake og forklaringsmodeller.

Men menn og kvinner er like når det gjelder å ønske ombarn. I praksis vil alle damer som ønsker seg barn bli mødre. Omlag 90%. 90% av menn ble fedre inntil 1970 tallet. Siden den gangen er tallet redusert og om ingenting skjer vil 1 av 3 menn være uten egen familie om 5-6 år.

Mantraet her er kan skylde seg selv. Og mange forklaringsmodeller. 

Men TS sitt spørsmål er om det er et samfunnsproblem at snart 1 av 3 menn ender opp alene/tapere??

Det blir en samfunnsmessig kjempeutfordring tror jeg. Alle har en trivelig singel bror eller onkel.

Men når en såpass stor gruppe menn blir valgt bort veit vi hvordan det går i det store bildet. Samfunnet blir mer ustabilt. 

Mer vold, rus, trygd, ekstremisme, hat og ytterliggående partier får fotfeste.  

En mann med familie og barn får et ankerfeste og et mål. De blir rolige og skattebetalende samfunnsborgere. 

Menn uten familie vil forsøke å komme i posisjon til å få bli aktuell. De ønsker seg dame, barn, respekt. 

Taliban rekrutter var i praksis incels , taliban betalte bra og med de pengene kunne de få seg en kone. Ingen afghansk pappa ville tillate hans datter å gifte seg med en analfabet geitegjeter. Taliban var svaret.

Hva er det narkohandlerne på østkanten ønsker seg??  Penger, fine biler, kule klær. Og hva oppnår de med det. De blir populære hos damene.

Ser du mønsteret.  Tenk da ar det gjelder 1 av 3 menn. Som føler at samfunnet er imot dem og vil stokke om kortene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men menn og kvinner er like når det gjelder å ønske ombarn. I praksis vil alle damer som ønsker seg barn bli mødre. Omlag 90%. 90% av menn ble fedre inntil 1970 tallet. Siden den gangen er tallet redusert og om ingenting skjer vil 1 av 3 menn være uten egen familie om 5-6 år.

Igjen - er du sikker på at tallene dine stemmer? Opplysningene jeg finner, tilsier rundt 80%. 

Så er det en del informasjon som skjuler seg bak statistikken, bl.a. at noen menn venter for lenge med å bli klare for barn og familie. Når du er 45 år og har levd et singelliv der du har kunnet prioritere deg selv og dine interesser, så er du ikke så aktuell for ei i slutten av tyveårene eller begynnelsen av 30-årene som leter etter en mann som kan bli en god partner og far. Det er også en økende andel menn som ikke ønsker seg barn. I tillegg er det et mannsoverskudd i Norge. Det blir født flere gutter enn jenter, og siden 2006 har det innvandret langt flere menn enn kvinner. 

I den grad menn blir valgt bort, så tror jeg det til en viss grad kan handle om at mannsrollen ikke har holdt helt tritt med utviklingen i samfunnet forøvrig. Det kreves mer av menn i dag enn hva det gjorde for 50-70 år siden, det er ikke lenger nok å "bare" bidra økonomisk. Unge kvinner som ønsker å stifte familie i dag, forventer at partneren tar like stor del av ansvaret for barn, hus og hjem som henne selv. Det er faktisk en økende andel kvinner som velger å få barn alene, fordi de ikke finner en partner som er villige til eller i stand til å ta dette ansvaret. 

Så kan man si at det er - eller kan utvikle seg til - et samfunnsproblem, og da er det opp til samfunnet å forsøke å finne en løsning på problemet. Men det innebærer ikke å pålegge kvinner å "senke kravene" til menn for at flere menn skal få muligheten til å stifte familie. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mantraet her er kan skylde seg selv. Og mange forklaringsmodeller. 

Men TS sitt spørsmål er om det er et samfunnsproblem at snart 1 av 3 menn ender opp alene/tapere??

Det blir en samfunnsmessig kjempeutfordring tror jeg. Alle har en trivelig singel bror eller onkel.

Men når en såpass stor gruppe menn blir valgt bort veit vi hvordan det går i det store bildet. Samfunnet blir mer ustabilt. 

Mer vold, rus, trygd, ekstremisme, hat og ytterliggående partier får fotfeste.  

En mann med familie og barn får et ankerfeste og et mål. De blir rolige og skattebetalende samfunnsborgere. 

Menn uten familie vil forsøke å komme i posisjon til å få bli aktuell. De ønsker seg dame, barn, respekt. 

Taliban rekrutter var i praksis incels , taliban betalte bra og med de pengene kunne de få seg en kone. Ingen afghansk pappa ville tillate hans datter å gifte seg med en analfabet geitegjeter. Taliban var svaret.

Hva er det narkohandlerne på østkanten ønsker seg??  Penger, fine biler, kule klær. Og hva oppnår de med det. De blir populære hos damene.

Ser du mønsteret.  Tenk da ar det gjelder 1 av 3 menn. Som føler at samfunnet er imot dem og vil stokke om kortene. 

Men hva skal liksom disse 1/3 av menn gjøre for å "stokke om på kortene"? Det er ikke sånn at valgdeltagelsen er imponerende hos denne type menn, heller - skeptiske til alt og alle som de kan være. Især politikere.

Det er også begrenset hva en kan gjøre politisk for å liksom sikre seg en familie. FrP kan få rent flertall, uten at kvinner blir tradwives eller plutselig begynne å sveipe vekk kjekkaser på Tinder til fordel for måne og ølmage. Sånne ting kan ikke vedtas politisk.

(til nøds går det an å legge inn noen tiltak som f.eks. gir folk som faller ut av skolen bedre grunnlag for å få seg et vitnemål e.l., men det er så langt en kan strekke det også)

Er det noen som tilsier at formålet med økonomisk kriminalitet er å skaffe seg dame, sånn egentlig - eller handler det bare om å tilegne seg velstand for å skaffe seg en form for selvfølelse/ære?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...