Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

knooters skrev (9 minutter siden):

Jeg er sikkert snål, men denne "å, så skummelt det er å snakke til kvinner på grunn av metoo"-greia kjøper jeg bare ikke. At folk har vrangforestillinger, får være deres sak. Det har ALDRI vært et problem for menn å prate normalt dannet med kvinner. Oppegående menn skjønner såpass.

Alle er ikke helt der da. Jeg syns det er skikkelig forstyrrende når noen tror overgrep, trakkasering, tilhører kjærligheten.

Men jeg skjønner min venn. Det er jo ikke noe gøy å prøve å få kontakt om du tenker de fleste ikke vil snakke med deg(Nå kommer noen kvinner faktisk til han da, det var sånn vi også møttes, så det vil nok gå bra med han) husker han fortalte ei forran han på tur hjem i mørket begynte å løpe i skrekk, fordi han kom gående fort, fordi det var så kaldt han måtte hadte hjemover 😂 Jeg hadde også blitt redd. Det er jo mye misforståelser. 

Han et mer oppegående enn det jeg har oppfatning av deg. Sorry, men ingen kaller kompisen min dum. Han har vel bare litt særlig selvtiligg og er ikke så på hugget, å vil ikke bry noen eller skremme dem. Å det forstår jeg, om jeg var mann har jeg også vært litt redd for kvinner. Er litt redd for kvinner, husker jeg har prøvd å starte en samtale å de ser kjempe rart på meg. Så har det gått seg til å vi har blitt kjennnt, men det er jo en veldig ekkel og skummel del det å ta første steg. Så fremt det ikke er en kjempe naturlig hendelse som starter en samtale og de involverte har god kjemi.

Anonymkode: 13c04...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle er ikke helt der da. Jeg syns det er skikkelig forstyrrende når noen tror overgrep, trakkasering, tilhører kjærligheten.

Men jeg skjønner min venn. Det er jo ikke noe gøy å prøve å få kontakt om du tenker de fleste ikke vil snakke med deg(Nå kommer noen kvinner faktisk til han da, det var sånn vi også møttes, så det vil nok gå bra med han) husker han fortalte ei forran han på tur hjem i mørket begynte å løpe i skrekk, fordi han kom gående fort, fordi det var så kaldt han måtte hadte hjemover 😂 Jeg hadde også blitt redd. Det er jo mye misforståelser. 

Han et mer oppegående enn det jeg har oppfatning av deg. Sorry, men ingen kaller kompisen min dum. Han har vel bare litt særlig selvtiligg og er ikke så på hugget, å vil ikke bry noen eller skremme dem. Å det forstår jeg, om jeg var mann har jeg også vært litt redd for kvinner. Er litt redd for kvinner, husker jeg har prøvd å starte en samtale å de ser kjempe rart på meg. Så har det gått seg til å vi har blitt kjennnt, men det er jo en veldig ekkel og skummel del det å ta første steg. Så fremt det ikke er en kjempe naturlig hendelse som starter en samtale og de involverte har god kjemi.

Dårlig selvtilitt***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

Du tar feil. Jeg er flink til å lytte, også til dem som er uenige med meg.

Du er ikke flink til å lytte, det er så mye du ikke tar til deg, men du er flink til å snakke. Snakke veldig mye 😣

Anonymkode: 470cc...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du er ikke flink til å lytte, det er så mye du ikke tar til deg, men du er flink til å snakke. Snakke veldig mye 😣

Det var da rette ræva som feis.

Mulig jeg ikke bestandig er flink NOK til å lytte, men jeg er helt faktisk interessert i andre mennesker og deres meninger. At jeg har fått nok av deg og ditt nesegruse selvsentrerte fokus har ingenting med hvordan jeg generelt er. Som ærlig vedkjent, i rl styrer jeg fullstendig unna mennesker som ikke evner å gi like mye som de tar. Det er en av de klokeste beslutninger jeg har tatt i livet. Jeg liker ikke slike mennesker. Slik er det.

Klarer du i fremtiden å delta i diskusjoner  med interesse og omtanke for andre enn deg selv ville det ikke være utenkelig at du ville få en veldig annen respons.

Altså virkelig delta med skikkelige refleksjoner og interesse utover deg selv. Du deltar egentlig aldri i debatter, du sitter mer som en snikskytter og bare søker etter noe å angripe med korte negative innlegg. Eneste bidrag er din selvopptatthet og negative generaliserende påstander, og så mener du det skal være ikke bare et bidrag, men hva diskusjonen egentlig bør handle om. Deg og det du mener er urettferdig. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en del menn som sier de er ensomme og avvist, at de er enkle sjeler som ikke når opp i dagens krevende samfunn. Alt de trenger er å bli sett og tilbudt kjærlighet, selv om de ikke er hunky, rike handymenn.

Sett utenfra skremmer de bort folk ved vold/ sinne, kriminalitet, rusproblemer eller bare merkelig atferd. Man trenger ingen spådomskule for å si hvordan et eventuelt forhold med dem vil bli. Rus og psykiatri er ikke vakkert, og for noen ender forholdet med døden. 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet om en del menn som sier de er ensomme og avvist, at de er enkle sjeler som ikke når opp i dagens krevende samfunn. Alt de trenger er å bli sett og tilbudt kjærlighet, selv om de ikke er hunky, rike handymenn.

Sett utenfra skremmer de bort folk ved vold/ sinne, kriminalitet, rusproblemer eller bare merkelig atferd. Man trenger ingen spådomskule for å si hvordan et eventuelt forhold med dem vil bli. Rus og psykiatri er ikke vakkert, og for noen ender forholdet med døden. 

Dette er unntaks tilfeller du bruker som unnskyldning.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er unntaks tilfeller du bruker som unnskyldning.

Det er det folk tror. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er det folk tror. 

Det er unntakstilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er unntakstilfeller.

Nei det er det ofte ikke. Mennesker som knapt klarer å ivareta seg selv godt er ofte ikke egnet som partner. En partner skal ikke redde DEG, det skal være gjensidig støtte og glede. 

Hva har for eksempel du å bidra med til en kvinne? Du klarer ikke engang å si takk til noen som skriver fint til deg her på kg, eller ha noe som helst medfølelse for det de forteller deg om at de har strevd med. Det er kun meg, meg og meg hele veien fra deg, og da fungerer du ikke i et forhold der begges behov på alle måter fra praksis til emosjonelt og mentalt skal ivaretas. 

I det seksuelle skal begges nytelse og tilfredsstillelse ivaretas. 

I det praktiske skal det være samarbeid og to om ansvar. 

I det emosjonelle og mentale må begge føle seg sett og hørt, og ivaretatt. 

Takler du ikke dette blir du etterhvert forlatt, og det er logisk og riktig, for den andre personen er også et menneske, ikke noe servicefigur for deg. 

Du får begynne å øve deg her, så muligens du klarer å skjønne at man må gi like mye som man krever etterhvert. At det er klokt og riktig. Fint til og med. Det er jo ingen støttekontakt du får i en kvinne, verken seksuelt eller utover det, det vil være et fullt og helt menneske som har akkurat like stor rett til og behov for en partner som evner å gi omtanke, medfølelse og kjærlighet. 

Du skrev et sted at man må lære seg å krype før man kan gå, og det er korrekt, men du må klare å krype alene og reise deg og gå alene før du kan være noens partner, for partner er ikke en støttekontakt og skal ikke være det. Kvinner vil ha menn som evner å stå på egne ben, og det er ikke urettferdig, det er logisk. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (52 minutter siden):

Nei det er det ofte ikke. Mennesker som knapt klarer å ivareta seg selv godt er ofte ikke egnet som partner. En partner skal ikke redde DEG, det skal være gjensidig støtte og glede. 

Her er det manglende lytteevne igjen, hun snakker om kriminelle voldsmenn med rusproblemer. Dette er unntakstilfeller og ikke normen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er unntakstilfeller.

Jeg har møtt mange slike menn, og jeg er ikke ofte singel en gang, så jeg har ikke en gang vært mye i situasjoner der jeg har avvist menn som hadde grunn til å tro at jeg kunne være interessert i dem. Men det brød de seg ofte lite om; hvis jeg "så singel ut " sjekka de opp likevel. Da jeg faktisk var singel en kort periode ble jeg sjokket over det som iblant møtte meg på datingsider og live. Jeg skjønner hvorfor folk sier "restemarkedet", for det var mye rart... Jeg ble blant annet skjelt ut av folk jeg ikke en gang hadde prata med. Og det er langt fra den eneste single, sinte mannen. Mye sinne. 

Ja, selvsagt er majoriteten single menn ofte hyggelige eller nøytrale, jeg har feks mannlige kolleger som jeg kun har gode ting å si om, og menn jeg møter regelmessig i hobby feks. Dette er da menn med livet på plass, som trives i jobben sin og har venner/bekjente og er givende liv enten de er single eller opptatt.

Skal sies at da jeg ble sjarmert av han jeg endte opp med, ble jeg også kjapt litt sjokkert fordi han var så mye sint. Sint på hele verden, iblant sint på meg, og veldig sjalu. Har skrevet en del her inne om hvordan jeg kjempet med meg selv om hvorvidt jeg orket å date en person med så mye negative følelser. Det som ga meg håp, var at han kunne snakke om det. Han kunne si ting som, jeg blir usikker på meg selv. Eller, jeg vet ikke hvorfor jeg blir så stresset og tenker på utroskap når andre menn prater til deg, jeg har faktisk ikke opplevd det før i et forhold. Eller, i min familie sliter vi med at vi lett blir sinte og går i lås. Eller, jeg blir redd for at du bare skal gå fra meg. Og han gjorde MYE jobb med seg selv de første årene vi var sammen. Det forventes jeg av ham også. 

Jeg måtte på min side også jobbe med min sårhet etter bruddet med ekser, og det at hans personlighet satte andre og nye krav til meg enn ekser. Jeg har også strukket meg, lært mye og noe har vært vondt. Forhold er ikke enkelt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her er det manglende lytteevne igjen, hun snakker om kriminelle voldsmenn med rusproblemer. Dette er unntakstilfeller og ikke normen.

Hun snakker om menn som ikke evner å være partner, uansett hva som ligger bak, fra psykisk til rus, med mer. Det er ganske mange slike. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg får ikke dame og jeg trener og dusjer nesten hver dag, studerer og jobber, har tjent mye på investeringer, opptatt av renslighet og hygiene, ikke psykisk ustabil på noen som helst måte, har venner. Jeg er beskjeden og liker ikke festing. Utseende og sjekke ferdigheter er det som gir dame, ikke hvor stabil du er 

Anonymkode: bab93...35b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg får ikke dame og jeg trener og dusjer nesten hver dag, studerer og jobber, har tjent mye på investeringer, opptatt av renslighet og hygiene, ikke psykisk ustabil på noen som helst måte, har venner. Jeg er beskjeden og liker ikke festing. Utseende og sjekke ferdigheter er det som gir dame, ikke hvor stabil du er 

Bingo. Les det her @Trolltunge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Utseende og sjekke ferdigheter er det som gir dame, ikke hvor stabil du er 

👆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor gammel er du? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bingo. Les det her @Trolltunge

Herregud, at noe gjør det umulig til usannsynlig (kanskje til og med ugunstig) å få partner betyr ikke at det ikke også er behov for andre faktorer. 

Nei man får ikke enkelt partner dersom man ikke er synlig på markedet heller. Å være veldig beskjeden/usikker/innadvendt er OGSÅ utfordringer med å få partner. Det ene utelukker ikke det andre. Det er mange faktorer i dette.

Dog er dette med å være beskjeden en utfordring mange som til slutt fant den rette har hatt og overvunnet. Når det er utfordringen er det ikke bare håp, det er til og med ganske vanlig å ha den utfordringen til det plutselig likevel klaffer med en person man møter. Er man et bra menneske pleier noen å oppdage det etterhvert. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om renslighet. Ja, det finnes mannfolk som ikke vasker seg/lukter rart, men da tror jeg ofte det ligger noe bak (feks fysisk sykdom, medisiner, rus eller folk med visse diagnoser). Har ikke opplevd det som et stort problem med single at de lukter vondt. 

Vet ikke om jeg vil si at min mann har sjekkeferdigheter, ihvertfall ikke sånn du tenker på som i verdensmester. Han fikk meg til å slappe av. Først flørtet han faktisk ikke i det hele tatt. Men er nok noe med våre personligheter som matchet, kjentes ut som vi alltid hadde kjent hverandre da vi prata. Jeg visste ikke hvordan han så ut før vi møttes. 

Min mann er på mange måter en rar og spesiell mann (som jeg liker. Veldig godt). Problemet hans var nok mye at han prøvde å virke normal fordi han håpte det dro damer. Da han tok tyren ved hornene og søkte noe mer spesifikt, fant han meg.

Jeg tror flere menn hadde lyktes om de tenkte mer nisje, enn marked. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (19 minutter siden):

Herregud, at noe gjør det umulig til usannsynlig (kanskje til og med ugunstig) å få partner betyr ikke at det ikke også er behov for andre faktorer. 

Nei man får ikke enkelt partner dersom man ikke er synlig på markedet heller. Å være veldig beskjeden/usikker/innadvendt er OGSÅ utfordringer med å få partner. Det ene utelukker ikke det andre. Det er mange faktorer i dette.

Dog er dette med å være beskjeden en utfordring mange som til slutt fant den rette har hatt og overvunnet. Når det er utfordringen er det ikke bare håp, det er til og med ganske vanlig å ha den utfordringen til det plutselig likevel klaffer med en person man møter. Er man et bra menneske pleier noen å oppdage det etterhvert. 

Hva har det å si å være stabil hvis det ikke blir vist før vi har bodd sammen en stund? Kjærlighet er lite rasjonell. Den er situert, spontan og følelsesdrevet. Man faller ikke for den personen som er logisk best for deg. Ekte kjærlighet oppstår når man dummer seg ned, slipper seg løs og lar følelsene ta overhånd. Hvis man ikke klarer å være irrasjonell har man et problem. Følelsene er de som binder oss sammen av naturen. Det som vekker følelser er utseende, spenning og sjekking/flørting (selvtillit, treffe de riktige punktene). Stabilitet er kjedelig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...