Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En ons gjør ingen sommer, altså gir ikke et fullstendig tilfredsstillende og trygt liv med masse selvfølelse etc. Det er ikke det han har sagt heller.

Er helt enig i at man må jobbe med seg selv. Det må han og. Jobbe med å snu tanker, og vende oppmerksomheten utover mot den verden som han bare teoretiserer om. Å se på seg selv som noe annet enn en taper i et hierarki.

Anonymkode: 70e0d...71d

Ja, enig i det.

Hadde likt kg mye bedre om det var en mer personlig side og vi som et råd for ebf. Hvor vi moter han opp, sender han ut på eventyr og snakker om ting som har skjedd/ ikke skjedd når han kommer tilbake. Igjen og igjen til han føler han kan stå på egne bein, ikke at vi ikke kan være venner videre. 

Men det hadde du kanskje ikke likt ebf? Det har du heller ikke bedd om. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For mange og sammenlignet med nære relajsoner, jo. 

Hekking er ikke ons, det er å bo sammen. Jeg prøvde å gi et bilde til hvorfor du må huske det sosiale er virkig for mange, fordi mange har sterke sosiale behov for å ha noen å dele livet og øyeblikk med.

Den jeg svarte snakket om damer som kun var interessert i sex og ikke brydde seg om mannen. 

Anonymkode: 470cc...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nå synes jeg du er litt negativ 😅

Anonymkode: 70e0d...71d

Ja kanskje det. 🤣

Så er nå også min erfaring at det kan være bedre for alle å være realistisk, istedenfor idealistisk. Jeg har et familiemedlem som er født med halvtomt glass. Uansett hvor bra noe er finner vedkommende noe negativt ved det, og legger sitt fokus der. Opp gjennom årene delte på en måte familien seg angående hvordan man skal takle dette. De fleste kvernet på at vedkommende må tenke positivt. Jeg var i denne gruppen lenge, til en episode hvor vedkommende var fullstendig urimelig, fikk høre det av flere og var pissesur og enda mer negativ enn vanlig til og med. Så overhørte jeg en samtale der motparten ga vedkommende full støtte i sine (urimelige) følelser, og situasjonen løste seg. Etter dette har jeg erkjent at mennesker er som de er, vil sjeldent endre seg, og mennesker søker helst bare bekreftelse på det de allerede har bestemt seg for. Ergo kan ikke noen endre seg uten å selv bestemme seg for å ville endre seg, og ingen hendelser kan rokke ved dette. Ikke engang skikkelig bra opplevelser. Egentlig! 

Denne innsikten kan man bruke til å gi forståelse, som du gjør, eller til å påpeke hva som virkelig må til for å komme seg ut av noe slikt, som jeg gjør.

Jeg vet ikke om jeg er så negativ når jeg har troen på at det er mulig, selv om jeg er realistisk angående at det ofte ikke er ønsket. Det er jo også en trygghet og en dop i å være negativ og selvmedlidende, og man liker stort sett sine avhengigheter. Det er skummelt å slutte med å stille seg negativ,  med fokus på hvor urettferdig og urimelig alt er, for da kan man bli såret, samt at man ikke kan kose seg med å være selvmedlidende lenger, men må ta ansvar for sin lykke og se utover seg selv. 

I rl ville jeg nå møtt tilsvarende med å bekrefte vedkommendes kjipe følelser, men jeg vedkjenner også at det er fordi jeg ikke orker konsekvenser av det motsatte, og nå har skjønt at det er klokere. Det er enklere å bare stryke med hårene og la folk være som de er. De fleste forsetter uansett med det. Hadde slike oppriktig ikke ønsket å være slik ville de heller ikke ha vært slik. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den jeg svarte snakket om damer som kun var interessert i sex og ikke brydde seg om mannen. 

Ja. Å jeg bygget videre på at mennesker er ulike. Det er individuelt. 

Du kommenterte at du visste ikke kvinner kunne opptre som menn. Jeg syns ikke det er å opptre som en mann, fordi kvinner kan teknisk sett føle det samme. Vi har alle våre greier.

En ting, betyr ikke at ingenting annet finnes. Det er vanlig at ons ikke er nok for noen. Men mange har ons en gang, om de ønsket det skulle bli ons av det, varierer.

Håper du får nedre selvtilitt. Mitt første ligg var med kjæreste. Tror jeg husker du sa man må gå før man løper, men så du vet det så er det en del som er sammen sin første gang. Om du har gått å trodd du må ha erfaring for å elske noen, det må du ikke. Men om du kun ønsker ons, er det såklart det du må prøve å oppleve.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke et samfunnsproblem akkurat, for da ville samfunnet kunne løse det. Dette er noe enhver mann må prøve å løse på egenhånd. Liten vits i å søke råd på et forum med kvinner, for de vil ikke skjønne problemet. Kvinner kan jo velge og vrake i menn for forhold og/eller sex, beilere overalt. Gå på byen en tur så ser du det.

Anonymkode: 2ce35...5ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er vel ikke et samfunnsproblem akkurat, for da ville samfunnet kunne løse det. Dette er noe enhver mann må prøve å løse på egenhånd. Liten vits i å søke råd på et forum med kvinner, for de vil ikke skjønne problemet. Kvinner kan jo velge og vrake i menn for forhold og/eller sex, beilere overalt. Gå på byen en tur så ser du det.

Har ingen beilere, så kan forstå og kjenner på at det er trist uten kjærlighet, spenning, bekreftelse, nærhet og selskap.

På byen er det bare fulle fremmede menn. Det er skremmende om du ikke er sterk mentalt på den måten at du tenker det er normalt og avslappet i et så villt miljø.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har ingen beilere, så kan forstå og kjenner på at det er trist uten kjærlighet, spenning, bekreftelse, nærhet og selskap.

På byen er det bare fulle fremmede menn. Det er skremmende om du ikke er sterk mentalt på den måten at du tenker det er normalt og avslappet i et så villt miljø.

Byen blir stadig anbefalt som sjekkested fordi der vil kvinner bli snakket til, men det er visst ikke bra det heller. Er sjekkesteder utrydningstruet? 

Anonymkode: bab93...35b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil både ha kjæreste og sex jeg, men de fleste menn vil ikke være i et forhold,og de få forholdene jeg hadde, var det jeg som ga mest. Så selv om menn får seg kjæreste så gjør de lite for å vedlikeholde det, da er det bedre å være alene.

Endret av Charlene87
  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Byen blir stadig anbefalt som sjekkested fordi der vil kvinner bli snakket til, men det er visst ikke bra det heller. Er sjekkesteder utrydningstruet? 

Anonymkode: bab93...35b

Mange er glade i byen. Men en del av oss drikker ikke, og er litt mer glade i mindre sammenkomster når det kommer til fest.

Så handler kanskje mest om hvordan noen er som person og hvilken omgangskrets de har? 

Tror ikke det er utryddningstruet, mest at noen er litt vanskelige av seg 😅 Jeg er vanskelig, vet det blir mer komplisert når man er sky, skvetten og prefererer dagdrøm og tanker over å virkelig menge seg med omverdenen i den graden det trengs for å bygge en solid hverdag, hvor du kan møte noen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Perfekt formulert 👍

Du kan jo delta litt mer aktivt i diskusjonen selv, så slipper du jo å føle at det diskuteres over hodet på deg.

Endret av Roci
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (16 timer siden):

Ja kanskje det. 🤣

Så er nå også min erfaring at det kan være bedre for alle å være realistisk, istedenfor idealistisk. Jeg har et familiemedlem som er født med halvtomt glass. Uansett hvor bra noe er finner vedkommende noe negativt ved det, og legger sitt fokus der. Opp gjennom årene delte på en måte familien seg angående hvordan man skal takle dette. De fleste kvernet på at vedkommende må tenke positivt. Jeg var i denne gruppen lenge, til en episode hvor vedkommende var fullstendig urimelig, fikk høre det av flere og var pissesur og enda mer negativ enn vanlig til og med. Så overhørte jeg en samtale der motparten ga vedkommende full støtte i sine (urimelige) følelser, og situasjonen løste seg. Etter dette har jeg erkjent at mennesker er som de er, vil sjeldent endre seg, og mennesker søker helst bare bekreftelse på det de allerede har bestemt seg for. Ergo kan ikke noen endre seg uten å selv bestemme seg for å ville endre seg, og ingen hendelser kan rokke ved dette. Ikke engang skikkelig bra opplevelser. Egentlig! 

Denne innsikten kan man bruke til å gi forståelse, som du gjør, eller til å påpeke hva som virkelig må til for å komme seg ut av noe slikt, som jeg gjør.

Jeg vet ikke om jeg er så negativ når jeg har troen på at det er mulig, selv om jeg er realistisk angående at det ofte ikke er ønsket. Det er jo også en trygghet og en dop i å være negativ og selvmedlidende, og man liker stort sett sine avhengigheter. Det er skummelt å slutte med å stille seg negativ,  med fokus på hvor urettferdig og urimelig alt er, for da kan man bli såret, samt at man ikke kan kose seg med å være selvmedlidende lenger, men må ta ansvar for sin lykke og se utover seg selv. 

I rl ville jeg nå møtt tilsvarende med å bekrefte vedkommendes kjipe følelser, men jeg vedkjenner også at det er fordi jeg ikke orker konsekvenser av det motsatte, og nå har skjønt at det er klokere. Det er enklere å bare stryke med hårene og la folk være som de er. De fleste forsetter uansett med det. Hadde slike oppriktig ikke ønsket å være slik ville de heller ikke ha vært slik. 

Du stryker ikke folk med hårene og lar de være som de er nei, jeg krangler med deg hele tiden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du stryker ikke folk med hårene og lar de være som de er nei, jeg krangler med deg hele tiden.

Jeg har strøket deg med hårene også, men da blir du bare ufin. Jeg er dessuten ikke verdens mest tålmodige menneske. Jeg forventer at mennesker utvikler seg noe og ikke bare stamper i samme tønne.

I rl hadde jeg gått trøtt på deg nå for å være ærlig. Jeg omgås kun mennesker som gir like mye som de tar. Har sluttet med å omgås mennesker som kun tapper andre uten å kunne gi noe tilbake. Du får mye omtanke og gode råd her. "Takken" du gir er mer kverning om deg selv og ditt. Du gir ingenting. Ikke et takk og ikke medfølelse for noen. Du er så trykket opp i egen ræv at uansett hvor mye tid og innsats noen gir for å råde deg eller oppmuntre deg bare furter du videre. Folk kan fortelle deg nære og såre ting også, i sine innlegg for å gi deg mot, oppmuntring og lignende, og du gir ikke en halv setning medfølelse tilbake. Du er et selvsentrert svært umodent mennesker, som burde lære deg empati og å løfte hodet ditt mot at andre også har sine ting de strever med. Om du ikke begynner å gi noe som helst tilbake til noen gidder heller ikke jeg å stryke deg med hårene mer. Du er hva jeg kaller en sil. Uansett hva man putter oppi rennet det bare gjennom. Da nytter det ikke, og hvorfor skulle folk være grei mot deg når du på ingen måte er grei mot andre? 

Om du klarer å gi noe medfølelse skal du også få det. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (40 minutter siden):

Jeg har strøket deg med hårene også, men da blir du bare ufin. Jeg er dessuten ikke verdens mest tålmodige menneske. Jeg forventer at mennesker utvikler seg noe og ikke bare stamper i samme tønne.

I rl hadde jeg gått trøtt på deg nå for å være ærlig. Jeg omgås kun mennesker som gir like mye som de tar. Har sluttet med å omgås mennesker som kun tapper andre uten å kunne gi noe tilbake. Du får mye omtanke og gode råd her. "Takken" du gir er mer kverning om deg selv og ditt. Du gir ingenting. Ikke et takk og ikke medfølelse for noen. Du er så trykket opp i egen ræv at uansett hvor mye tid og innsats noen gir for å råde deg eller oppmuntre deg bare furter du videre. Folk kan fortelle deg nære og såre ting også, i sine innlegg for å gi deg mot, oppmuntring og lignende, og du gir ikke en halv setning medfølelse tilbake. Du er et selvsentrert svært umodent mennesker, som burde lære deg empati og å løfte hodet ditt mot at andre også har sine ting de strever med. Om du ikke begynner å gi noe som helst tilbake til noen gidder heller ikke jeg å stryke deg med hårene mer. Du er hva jeg kaller en sil. Uansett hva man putter oppi rennet det bare gjennom. Da nytter det ikke, og hvorfor skulle folk være grei mot deg når du på ingen måte er grei mot andre? 

Jeg ville påpeke at du ikke pleier å stryke folk med hårene, jeg sier ikke at du burde gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 time siden):

Videre har du bommet i dine diagnostiseringer gjennom diskusjonenen. Du er altfor forutinntatt og insisterer på å påtvinge dine holdninger inn i enhver sammenheng, selv der de ikke passer inn. Du er ikke flink til å lytte og har fo stort ego. 71a har skjønt det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (På 10.12.2024 den 18.49):

Stemmer det, men dette er i stor grad unge kvinner som har mistet tro på og tiltro til menn på grunn av hvordan menn nå markedsfører seg selv i ord og handlinger.

Kan kvinner noensinne gjøre noe uten at det egentlig er mennenes feil?

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja.

Men det er sannt at det er ekstra vanskelig å ta steget ut for å date som uengasjerende singel kvinne, når så mange menn er sinnsykt utidige og ånder for å ødelegge selvtilitten vår.

Mens resten er sex gale løgnere. Overdrevent av meg å påstå, men disse som vil ha sex koste hva det koste vil og disse som hater kvinner, kan dere ikke ta det litt mer med ro?

Verden føltes ikke sånn her ut for 10 år siden. Om dette var da, har jeg sikkert brukt tinder å eller kanskje til å med gått på byen. Men det er jo bare tragedier i fleng og flere blir dopet ned. Herregud så mye rart som skjer hele tiden. Det er dumt å bli hjemme, men jeg orker ikke å møte alt det der ansikt til ansikt. Nei takk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja så definitivt. På godt og vondt også. 

At kvinners syn på menn blir påvirket av hvordan menn presenterer seg burde likevel ikke være vanskelig å forstå. At markedsføring virker er hvorfor bedrifter bruker millioner på slikt. 

Du vet den "The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Det er hva som i stor grad pågår nå, og jeg er redd gode menn er fryktelig naive angående at de menn som presenterer menn som primitive sexistiske bøller bare er ufarlig støy. De er ikke det, for det er dette som blir opplest og vedtatt når gode menn tier. Bøllene er dem som får markedsføre menn nå, og den markedsføringen virker. Det merker jeg altfor godt når jeg prater med unge mennesker. 

Hvorfor jeg maser om dette er fordi det er en tragedie at kvinner og menn vendes mot hverandre og tar avstand til hverandre. Vi trenger hverandre, og er skapt for å søke mot hverandre og fungere sammen. Det som skjer nå er bare trist. 

Endret av Trolltunge
Autouro
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Ja så definitivt. På godt og vondt også. 

At kvinners syn på menn blir påvirket av hvordan menn presenterer seg burde likevel ikke være vanskelig å forstå. At markedsføring virker er hvorfor bedrifter bruker millioner på slikt. 

Burde jeg la mitt syn på kvinner generelt påvirkes av radikale feministers teorier og utsagn?

Sitat

Du vet den "The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do Nottingham." Det er hva som i stor grad pågår nå, og jeg er redd gode menn er fryktelig naive angående at de menn som presenterer menn som primitive sexistiske bøller bare er ufarlig støy. De er ikke det, for det er dette som blir opplest og vedtatt når gode menn tier. Bøllene er dem som får markedsføre menn nå, og den markedsføringen virker. Det merker jeg altfor godt når jeg prater med unge mennesker. 

Er det noen i denne tråden konkret som uttaler seg som sexistiske bøller? Hvis det er det så kan jeg gjerne se på posten og kritisere det som fortjener kritikk.

At en gjøk eller 100 gjøker har sagt noe dumt på internett blir litt vanskelig å forholde seg til. Selvsagt har de det. Det finnes masse idioter av all kjønn, hudfarger, aldre og trosretninger der ute.

Sitat

Hvorfor jeg maser om dette er fordi det er en tragedie at kvinner og menn vendes mot hverandre og tar avstand til hverandre. Vi trenger hverandre, og er skapt for å søke mot hverandre og fungere sammen. Det som skjer nå er bare trist. 

Det er jeg helt enig i. «Kjønnstribalisme» er en pussig greie. Siden flertallet av oss er hetro og alle har en forelder av hvert kjønn så skulle man tro at det å gjøre halve menneskeheten til en slags motstander var fjernt for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Videre har du bommet i dine diagnostiseringer gjennom diskusjonenen. Du er altfor forutinntatt og insisterer på å påtvinge dine holdninger inn i enhver sammenheng, selv der de ikke passer inn. Du er ikke flink til å lytte og har fo stort ego. 71a har skjønt det.

Nå går jeg litt i surr med Anonymkoder her. Jeg har lest med interesse hvert av 71d (er det ikke d, ikke a?) har skrevet, for der er det mye klokt. Og da tenker jeg ikke i hovedsak på støtten til deg, som antagelig er det eneste du har fått med deg, kun for å bruke som skyts og hån mot andre. Som i dette innlegget. Tankene rundt og bak støtten er imidlertid interessante, med mer. Har du fått med deg litt humor og snert fra den kanten? Slikt setter jeg umåtelig stor pris på, selv når snerten rammer meg med et *snapp*. 😄

Jeg har også lest med interesse innlegg av AnonymBruker 75a, @Roci, @Blått, 55 og delvis 27a (Selv om jeg tror vi to begge antagelig kunne hatt godt av å bruke mildere briller i tolkningen av hverandres meninger. Iallefall jeg, men jeg har det med å bli aggressiv mot aggressivitet, og det er ikke bestandig det klokeste. Noe som påvirker vår dialog begge veier, der jeg egentlig mellom linjene ikke tror vi har så ulik agenda egentlig. Det blir Iallefall fort til at vi kritiserer hverandre istedenfor å kritisere faktorene som bare skaper ugreie mellom kvinner og menn.)

Beklager om jeg glemte noen. Jeg har lest mye interessant i denne tråden. Det et mange kloke tanker, og mye sårbarhet man ikke bør glemme å ta med i betraktning. Da mener jeg ikke narsissistisk fyllmasse, men sårbarhet til refleksjon. 

Du tar feil. Jeg er flink til å lytte, også til dem som er uenige med meg. Kanskje spesielt når folk er uenige med meg, bare de ikke blir usaklige. Eller umodent selvopptatte og aldri kommer med noe annet. Det er nemlig når folk et uenige med meg jeg kan lære og få bedre innsikt. Jeg elsker konstruktiv kritikk. Konstruktiv!!!!!!!

Jeg har et stort ego. Det kan jeg ikke nekte på. Jeg er en intellektuell snobb med begrenset tålmodighet for dumskap, men JEG lytter så definitivt, både til meninger og kloke argumenter, og til innlegg som minner meg på at alle mennesker har sine kamper. Det er mye derfor jeg er på kg. For å få hodet ut av egen ræv, og se bredden i ulikt. 

Lytter du? Jeg har på ingen måte inntrykk av at du lytter. Jeg har inntrykk av at ikke bare trives du oppi egen ræv, men du mener også at andre skal stappes inn der, og surre rundt der også. Annet enn deg betyr ikke noe. Jeg står over! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Burde jeg la mitt syn på kvinner generelt påvirkes av radikale feministers teorier og utsagn?

Er det noen i denne tråden konkret som uttaler seg som sexistiske bøller? Hvis det er det så kan jeg gjerne se på posten og kritisere det som fortjener kritikk.

At en gjøk eller 100 gjøker har sagt noe dumt på internett blir litt vanskelig å forholde seg til. Selvsagt har de det. Det finnes masse idioter av all kjønn, hudfarger, aldre og trosretninger der ute.

Det er jeg helt enig i. «Kjønnstribalisme» er en pussig greie. Siden flertallet av oss er hetro og alle har en forelder av hvert kjønn så skulle man tro at det å gjøre halve menneskeheten til en slags motstander var fjernt for de fleste.

Nei, men du ville gjort det dersom de regelrett tok over Internett så deres synspunkter var omtrent eneste du hørte om kvinner. Vi blir dessverre påvirket også av idioti, bare det gjentas mange nok ganger. 

Helt sikkert, men nå orker jeg ikke lese gjennom tråden igjen. Jeg tror du vet hva jeg mener også. Hehe dialogen mellom kvinner og menn er blitt... trist! 

Igjen, ja vi påvirkes av gjøker. Det er ikke 100 heller, men tusenvis på tusenvis. Såpass at selv godt voksen kvinner som meg, med gode menn rundt meg og godt gift med mann som er en god mann (for det meste, og kun av midlertidig tankeløshet når det glipper, ikke av ondskap), blir sliten og noe desillusjonert av det. Da kan man jo bare tenke seg hvordan dette påvirker unge og usikre kvinner som ikke har den tryggheten. Hvilket jeg dessverre også får bekreftet når jeg snakker med unge kvinner. Personlig tenkte jeg mye som deg inntil jeg måtte innse at dette ikke lenger bare er støy på nettet, men jeg hører det igjen i det unge mennesker sier i rl. DA ble jeg redd, og skjønte at dette ikke er ufarlig støy på nettet av noen gjøker man bare bør overse. 

Ja det skulle kan tro og håpe på, men det var det tydeligvis naivt å tro. 

Altså jeg har troen på at de fleste kvinner og menn ikke tenker vondt om det andre kjønnet, og ikke deltar i dette, men det går åpenbart feil vei. Det som burde være selvfølgelig er det ikke lenger, og jeg frykter nå at dette vil bli stadig mer utbredt. Vi er kommet dit at dette reelt påvirker våre unge. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...