Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Damer som oppfører seg som egoistiske menn når det kommer til ons? Aldri hørt om før.

Anonymkode: 470cc...ebf

Alle mennekser har alle følelser. Det er ikke et skille mellom kjønn der.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roci skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke uenig, men det skyldes nok litt at han ikke deltar så mye i diskusjonen selv, unnlater å svare på spørsmål, og svarer veldig kort når han først svarer. Lite kjøtt på beina for en fruktbar diskusjon.

Helt enig i dette. Har sagt mitt når det gjelder dette. 

Anonymkode: 70e0d...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er enig, men likevel føler jeg vi diskuterer over hodet på vedkommende.

Jeg tror et ons, bare en bekreftelse på å bli begjært kan utgjøre ganske mye for en som føles seg stygg, uattraktiv og ikke god nok. Jeg tror det kan gi en midlertidig følelse av selvtillit eller selvfølelse, som kan utløse håp, tro, og kanskje også motivasjon til å gjøre noe mer med situasjonen sin.

Jeg tror derimot ikke ons er nødvendig for dette, sånn som ebf ser det, men at det kan være et steg på veien. Litt sånn: mange veier til Rom typ. Jeg tror det er et problem at han tror dette er den eneste løsningen, for det tror ikke jeg. Det er også en fastlåst posisjon, for hvis dette ikke skjer, så tror han at han aldri kommer seg videre og fremover. Tror aldri han får kjæreste eller vil føle seg bra.

Jeg tror overhodet ikke ons gjør oss til gode kjærester. Det lærer vi mennesker av andre typer erfaringer. Men vi lærer det sammen med andre og ved refleksjon, ikke bare alene. Men det kommer også an på hva slags ons det er. God sex kan være ons. Det er mulig å lære "noe" om andre og seg selv også ved tilfeldig sex. Det kommer an på ens egen innstilling. Og et ons kan i noen tilfeller også være utgangspunktet for en videre romantisk eller seksuell relasjon, selv om det da ikke kalles ons lenger.

Perfekt formulert 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Perfekt formulert 👍

Takk, ebf. Men nå er jeg ferdig. Har sagt det jeg kan. Du får selv velge om du vil prøve å komme deg ut av dritthølet eller ikke.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle mennekser har alle følelser. Det er ikke et skille mellom kjønn der.

Jeg blir hele tiden fortalt at kvinner bryr seg lite om ons og har et annerledes forhold til sex, ikke like mekanisk som hos menn, men I dette eksempelet er de like mekaniske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er enig, men likevel føler jeg vi diskuterer over hodet på vedkommende.

Jeg tror et ons, bare en bekreftelse på å bli begjært kan utgjøre ganske mye for en som føles seg stygg, uattraktiv og ikke god nok. Jeg tror det kan gi en midlertidig følelse av selvtillit eller selvfølelse, som kan utløse håp, tro, og kanskje også motivasjon til å gjøre noe mer med situasjonen sin.

Jeg tror derimot ikke ons er nødvendig for dette, sånn som ebf ser det, men at det kan være et steg på veien. Litt sånn: mange veier til Rom typ. Jeg tror det er et problem at han tror dette er den eneste løsningen, for det tror ikke jeg. Det er også en fastlåst posisjon, for hvis dette ikke skjer, så tror han at han aldri kommer seg videre og fremover. Tror aldri han får kjæreste eller vil føle seg bra.

Jeg tror overhodet ikke ons gjør oss til gode kjærester. Det lærer vi mennesker av andre typer erfaringer. Men vi lærer det sammen med andre og ved refleksjon, ikke bare alene. Men det kommer også an på hva slags ons det er. God sex kan være ons. Det er mulig å lære "noe" om andre og seg selv også ved tilfeldig sex. Det kommer an på ens egen innstilling. Og et ons kan i noen tilfeller også være utgangspunktet for en videre romantisk eller seksuell relasjon, selv om det da ikke kalles ons lenger.

Kan det ikke like gjerne føre til ytterligere bitterhet? Altså vedkommende skriver jo temmelig tydelig at han ikke opplever å ha sjanse på de kvinner han finner attraktive, og derfor kun kan prøve seg på kvinner han ikke finner særlig attraktiv. Vedkommende er også såpass umoden og selvopptatt at vedkommende ikke tar innover seg at han kritiserer kvinner for å bry seg om det han selv ikke bare bryr seg om, men er bitter over. Kvinner burde i hans øyne bry ikke bry seg tilsvarende om utseende som han selv gjør. Han har lov, kvinner er ugrei, urimelige og urettferdige om de gjør det samme. 

Uansett, om han får sjekket opp en kvinne og hatt ons er det på ingen måte gitt at det blir en positiv opplevelse når han har den tankegangen han har. Det kan like gjerne/mer sannsynlig bli en bekreftelse på at han ikke oppnår de kvinner han egentlig ønsker, og vektes til fordel for forsterkning av negative tanker, ikke bli en opplevelse av noe positivt, som gir mer optimisme. Det blir ikke et positivt minne, men en bekreftelse på at han ikke får og aldri vil få det han egentlig ønsker.

Altså når man anser glasset som halvtomt, konsekvent, så er det selve tankegangen sin man må jobbe med for å få bedre resultater, for ingenting annet kan endre det å vekte det negative tyngst. En person som har sitt fokus på det negative har sitt fokus på det negative også når noe egentlig positivt skjer. Glasset er bare alltid halvtomt, uansett. Slikt stikker så dypt i personlighet at slikt er vanskelig å snu uten langvarig terapi, eller at vedkommende plutselig ser lyset selv. Bare plutselig skjønner hvordan dette synet ødelegger livet, og så begynner å jobbe med å snu det. (Ref. erfaring til @Blått for eksempel).

Mulig en ons kan bli utslagsgivende for slikt, men jeg tviler. Mest sannsynlig vil det istedenfor bli en bekreftelse på at glasset virkelig er halvtomt vil jeg tro. At dama ikke var fin nok, og derfor vil hendelsen bare legges på vekten som bekrefter hvor urettferdig og urimelig livet er, og forsterke mer enn bedre noe. 

Mennesker er som de er og velger å være. Annet og andre kan i liten grad redde noen fra seg selv. Slikt kan nok kun bli bedre dersom man selv innser sin egentlige utfordring (tankegangen man lar råde) og begynner å jobbe bevisst og hardt med problemet. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Kan det ikke like gjerne føre til ytterligere bitterhet? Altså vedkommende skriver jo temmelig tydelig at han ikke opplever å ha sjanse på de kvinner han finner attraktive, og derfor kun kan prøve seg på kvinner han ikke finner særlig attraktiv. Vedkommende er også såpass umoden og selvopptatt at vedkommende ikke tar innover seg at han kritiserer kvinner for å bry seg om det han selv ikke bare bryr seg om, men er bitter over. Kvinner burde i hans øyne bry ikke bry seg tilsvarende om utseende som han selv gjør. Han har lov, kvinner er ugrei, urimelige og urettferdige om de gjør det samme. 

Uansett, om han får sjekket opp en kvinne og hatt ons er det på ingen måte gitt at det blir en positiv opplevelse når han har den tankegangen han har. Det kan like/mer sannsynlig bli en bekreftelse på at han ikke oppnår de kvinner han egentlig ønsker, og vektes til fordel for forsterkning av negative tanker, ikke bli en opplevelse av noe positivt, som gir mer optimisme. Det blir ikke et positivt minne, men en bekreftelse på at han ikke får og aldri vil få det han egentlig ønsker.

Altså når man anser glasset som halvtomt, konsekvent, så er det selve tankegangen sin man må jobbe med for å få bedre resultater, for ingenting annet kan endre det å vekte det negative tyngst. En person som har sitt fokus på det negative har sitt fokus på det negative også når noe egentlig positivt skjer. Glasset er bare alltid halvtomt, uansett. Slikt stikker så dypt i personlighet at slikt er vanskelig å snu uten langvarig terapi, eller at vedkommende plutselig ser lyset selv. Bare plutselig skjønner hvordan dette synet ødelegger livet, og så begynner å jobbe med å snu det. (Ref. erfaring til @Blått for eksempel).

Mulig en ons kan bli utslagsgivende for slikt, men jeg tviler. Mest sannsynlig vil det istedenfor bli en bekreftelse på at glasset virkelig er halvtomt vil jeg tro. At dama ikke var fin nok, og derfor vil hendelsen bare legges på vekten som bekrefter hvor urettferdig og urimelig livet er, og forsterke mer enn bedre noe. 

Mennesker er som de er og velger å være. Annet og andre kan i liten grad redde noen fra seg selv. Slikt kan nok kun bli bedre dersom man selv innser sin egentlige utfordring (tankegangen man lar råde) og begynner å jobbe bevisst og hardt med problemet. 

Du har misforstått, jeg er ikke opptatt av utseende. Ab 71d er den som har forstått saken her, ikke du.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har misforstått, jeg er ikke opptatt av utseende. Ab 71d er den som har forstått saken her, ikke du.

Det er bra dersom det er tilfellet. Noen ganger er det å ta feil veldig positivt, så jeg håper for din skyld at ab 71d har rett og at jeg tar feil. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir hele tiden fortalt at kvinner bryr seg lite om ons og har et annerledes forhold til sex, ikke like mekanisk som hos menn, men I dette eksempelet er de like mekaniske.

Ja.

Men vi har uansett kapasiteten som mennesker til å ha samme følelser i oss. Det handler om mye forskjellig. Jeg kjenner en mann som i likhet med meg, eller kanskje i enda større grad enn meg også trenger å elske dem han ligger med. Han er ingen medisinsk under. Det bare er ikke besta dig slik at vi kan garantere alt basert på kjønn. Det er sannt at mange damer ikke vil ha ons, men så må du huske at livet er ensomt, at mange dyr vil hekke sammen (😅) at vi er en sosial art. 

Men det er ei som lå med 1000 eller noe på en dag også. Det er ekstremt og sikkert noe som ikke er så sunnt i henne, for å gjøre deg for oppmerksomhet. Det var ikke av kåthet hun gjorde det, men for presse og sikkert verdensrekord. Konkurranse instinkt, et skikkelig alvorlig et. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Uansett, om han får sjekket opp en kvinne og hatt ons er det på ingen måte gitt at det blir en positiv opplevelse når han har den tankegangen han har. Det kan like gjerne/mer sannsynlig bli en bekreftelse på at han ikke oppnår de kvinner han egentlig ønsker, og vektes til fordel for forsterkning av negative tanker, ikke bli en opplevelse av noe positivt, som gir mer optimisme. Det blir ikke et positivt minne, men en bekreftelse på at han ikke får og aldri vil få det han egentlig ønsker.

Nei. Jeg tror ons i stor grad ville ha opplevdes positivt for ham uansett og ikke at det forsterker negative følelser. 

Men jeg tror ikke det er en eneste løsning eller et steg på veien man må ta, nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei. Jeg tror ons i stor grad ville ha opplevdes positivt for ham uansett og ikke at det forsterker negative følelser. 

Men jeg tror ikke det er en eneste løsning eller et steg på veien man må ta, nei.

Håper det, og ingenting ville være bedre enn at han og slike som ham (uansett kjønn) får en vei ut av å ha det vondt. Jeg tror imidlertid det må en god del egeninnsats til for å snu livet sitt når det er kommet i et negativt spor. 

Så kan man jo fort tro at dem som har det bra har fått det gratis. Det er ofte veldig feil. Vi som har det bra har som regel også kjempet våre tøffe kamper. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Håper det, og ingenting ville være bedre enn at han og slike som ham (uansett kjønn) får en vei ut av å ha det vondt. Jeg tror imidlertid det må en god del egeninnsats til for å snu livet sitt når det er kommet i et negativt spor. 

Så kan man jo fort tro at dem som har det bra har fått det gratis. Det er ofte veldig feil. Vi som har det bra har som regel også kjempet våre tøffe kamper. 

En ons gjør ingen sommer, altså gir ikke et fullstendig tilfredsstillende og trygt liv med masse selvfølelse etc. Det er ikke det han har sagt heller.

Er helt enig i at man må jobbe med seg selv. Det må han og. Jobbe med å snu tanker, og vende oppmerksomheten utover mot den verden som han bare teoretiserer om. Å se på seg selv som noe annet enn en taper i et hierarki.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En ons gjør ingen sommer, altså gir ikke et fullstendig tilfredsstillende og trygt liv med masse selvfølelse etc. Det er ikke det han har sagt heller.

Er helt enig i at man må jobbe med seg selv. Det må han og. Jobbe med å snu tanker, og vende oppmerksomheten utover mot den verden som han bare teoretiserer om. Å se på seg selv som noe annet enn en taper i et hierarki.

Klokt sagt! Så håper jeg du og han har rett. Min erfaring er dessverre at når man har bestemt seg for å være negativ vil man klare å vende mer eller mindre enhver opplevelse til noe selvforsterkende angående hvordan man allerede betrakter verden. Å være negativ/selvmedlidende innstilt er også en form for dop som gir avhengighet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sannt at mange damer ikke vil ha ons, men så må du huske at livet er ensomt, at mange dyr vil hekke sammen (😅) at vi er en sosial art. 

Så nå er ons plutselig ikke hult lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Klokt sagt! Så håper jeg du og han har rett. Min erfaring er dessverre at når man har bestemt seg for å være negativ vil man klare å vende mer eller mindre enhver opplevelse til noe selvforsterkende angående hvordan man allerede betrakter verden. Å være negativ/selvmedlidende innstilt er også en form for dop som gir avhengighet. 

Nå synes jeg du er litt negativ 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så nå er ons plutselig ikke hult lenger? 

For mange og sammenlignet med nære relajsoner, jo. 

Hekking er ikke ons, det er å bo sammen. Jeg prøvde å gi et bilde til hvorfor du må huske det sosiale er virkig for mange, fordi mange har sterke sosiale behov for å ha noen å dele livet og øyeblikk med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, enig i det.

Hadde likt kg mye bedre om det var en mer personlig side og vi som et råd for ebf. Hvor vi moter han opp, sender han ut på eventyr og snakker om ting som har skjedd/ ikke skjedd når han kommer tilbake. Igjen og igjen til han føler han kan stå på egne bein, ikke at vi ikke kan være venner videre. 

Men det hadde du kanskje ikke likt ebf? Det har du heller ikke bedd om. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For mange og sammenlignet med nære relajsoner, jo. 

Hekking er ikke ons, det er å bo sammen. Jeg prøvde å gi et bilde til hvorfor du må huske det sosiale er virkig for mange, fordi mange har sterke sosiale behov for å ha noen å dele livet og øyeblikk med.

Den jeg svarte snakket om damer som kun var interessert i sex og ikke brydde seg om mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nå synes jeg du er litt negativ 😅

Ja kanskje det. 🤣

Så er nå også min erfaring at det kan være bedre for alle å være realistisk, istedenfor idealistisk. Jeg har et familiemedlem som er født med halvtomt glass. Uansett hvor bra noe er finner vedkommende noe negativt ved det, og legger sitt fokus der. Opp gjennom årene delte på en måte familien seg angående hvordan man skal takle dette. De fleste kvernet på at vedkommende må tenke positivt. Jeg var i denne gruppen lenge, til en episode hvor vedkommende var fullstendig urimelig, fikk høre det av flere og var pissesur og enda mer negativ enn vanlig til og med. Så overhørte jeg en samtale der motparten ga vedkommende full støtte i sine (urimelige) følelser, og situasjonen løste seg. Etter dette har jeg erkjent at mennesker er som de er, vil sjeldent endre seg, og mennesker søker helst bare bekreftelse på det de allerede har bestemt seg for. Ergo kan ikke noen endre seg uten å selv bestemme seg for å ville endre seg, og ingen hendelser kan rokke ved dette. Ikke engang skikkelig bra opplevelser. Egentlig! 

Denne innsikten kan man bruke til å gi forståelse, som du gjør, eller til å påpeke hva som virkelig må til for å komme seg ut av noe slikt, som jeg gjør.

Jeg vet ikke om jeg er så negativ når jeg har troen på at det er mulig, selv om jeg er realistisk angående at det ofte ikke er ønsket. Det er jo også en trygghet og en dop i å være negativ og selvmedlidende, og man liker stort sett sine avhengigheter. Det er skummelt å slutte med å stille seg negativ,  med fokus på hvor urettferdig og urimelig alt er, for da kan man bli såret, samt at man ikke kan kose seg med å være selvmedlidende lenger, men må ta ansvar for sin lykke og se utover seg selv. 

I rl ville jeg nå møtt tilsvarende med å bekrefte vedkommendes kjipe følelser, men jeg vedkjenner også at det er fordi jeg ikke orker konsekvenser av det motsatte, og nå har skjønt at det er klokere. Det er enklere å bare stryke med hårene og la folk være som de er. De fleste forsetter uansett med det. Hadde slike oppriktig ikke ønsket å være slik ville de heller ikke ha vært slik. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den jeg svarte snakket om damer som kun var interessert i sex og ikke brydde seg om mannen. 

Ja. Å jeg bygget videre på at mennesker er ulike. Det er individuelt. 

Du kommenterte at du visste ikke kvinner kunne opptre som menn. Jeg syns ikke det er å opptre som en mann, fordi kvinner kan teknisk sett føle det samme. Vi har alle våre greier.

En ting, betyr ikke at ingenting annet finnes. Det er vanlig at ons ikke er nok for noen. Men mange har ons en gang, om de ønsket det skulle bli ons av det, varierer.

Håper du får nedre selvtilitt. Mitt første ligg var med kjæreste. Tror jeg husker du sa man må gå før man løper, men så du vet det så er det en del som er sammen sin første gang. Om du har gått å trodd du må ha erfaring for å elske noen, det må du ikke. Men om du kun ønsker ons, er det såklart det du må prøve å oppleve.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...