Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du siterte, men nå skal man jo sitte stille på rumpa gjennom 13 års skolegang fra man er 5 år gammel (har du sett en 5 år gammel gutt??) , for å få lov til å få seg et lavtlønnsyrke. Ikke rart at svært mange av gutta faller ut av skolesystemet.

Anonymkode: f34b9...03a

Kan du forklare hva dette har med feminismen å gjøre?

Anonymkode: 773da...75a

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du siterte, men nå skal man jo sitte stille på rumpa gjennom 13 års skolegang fra man er 5 år gammel (har du sett en 5 år gammel gutt??) , for å få lov til å få seg et lavtlønnsyrke. Ikke rart at svært mange av gutta faller ut av skolesystemet.

Og jeg, som mamma til en sønn på ungdomsskolen, har sett mange gutter opp gjennom årene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (12 minutter siden):

Den som er en 10:er kvinne, er det for den store majoritet av menn for å si det forenklet. 

Den som er en 10:er mann er det kun for en minoritet av kvinner. Fordi kvinner er mye mer uenige hva som er en skikkelig kjekk mann. 

Jeg tror ikke det er noen kjønnsforskjeller der. Jeg ser omtrent like mye uenighet i begge kjønnene 

Anonymkode: bab93...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Nei kvinner og menn er like kravstore angående partervalg, men vekter ulike faktorer litt ulikt. Ikke engang så veldig ulikt at det burde bli slike tåpelige diskusjoner om kvinners og menns "urimelige preferanser " engang, selv om det selvfølgelig finnes individer blant både kvinner og menn som er helt på jordet angående hva de krever vs hva det tilbyr. (Egentlig tragisk at slike fort får spalteplass, kun fordi de snakker andre idioter etter munnen, og å skape uro og konflikter er hva media/influensere tjener på.)

Ja du har helt rett i at menn flest fremdeles ønsker å finne sin livspartner, enten nå eller etterhvert. Det er imidlertid ikke slik menn blir presentert noen steder nå. Det bedrives regelrett en så bred og vellykket markedsføring av menn som egosentriske seksualiserte bøllete primitive tankeløse fjols at selveste Coca Cola må være misunnelig på hvor overbevisende den er. Man må nesten bare gratulere alle de menn som har gjort en utrolig god innsats for å svartmale menn. De har lykkes veldig godt. 

Alle krav kombinert er kvinner definitivt mer kravstore. Rett og slett fordi dere ser etter flere kvaliteter. Angående utseende tror jeg kvinner også er litt mer kravstore. Fordi dere synes færre er attraktive.  Denne ideen om at menn er like kravstore når det gjelder forhold, er fordi kvinners perspektiv bare inkluderer de mest attraktive mennene som kan velge og vrake og naturligvis har større krav enn den gjennomsnittlige mannen. Seleksjonsbias

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke det er noen kjønnsforskjeller der. Jeg ser omtrent like mye uenighet i begge kjønnene 

Jeg har sett noen (av ikke verdens beste kvalitet) forskning som sier at det er tydelig kjønnsforskjell når de omhandler hvilket utseende vi gir best "poeng". 

Så har jeg også sett forskning (igjen av ikke verdens beste kvalitet) som viser på at vi tolker i gjennomsnitt spørsmål ulikt når det gjelder det med preferanser basert på kjønn.

Så finnes det meget robust vitenskap som støtter at menn og kvinner har forskjeller i språk og språkforståelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle krav kombinert er kvinner definitivt mer kravstore. Rett og slett fordi dere ser etter flere kvaliteter. Angående utseende tror jeg kvinner også er litt mer kravstore. Fordi dere synes færre er attraktive.  Denne ideen om at menn er like kravstore når det gjelder forhold, er fordi kvinners perspektiv bare inkluderer de mest attraktive mennene som kan velge og vrake og naturligvis har større krav enn den gjennomsnittlige mannen. Seleksjonsbias

Hva er alle kravene kombinert? Du legger vel ikke til hvert eneste krav hver enkelt kvinne skriver på lista over hva "det kvinner krever"? I så fall kan jeg gjøre det på herresiden og, og da er det plutselig mye. 

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg leste faktisk en ganske interessant artikkel eller muligens kronikk for en stund siden, der forfatteren (en kvinne) mente at hele 6-årsreformen i skolen var en krise, og at den med stor sannsynlighet har hatt betydning for at flere gutter faller utenfor i skolesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (36 minutter siden):

Jeg leste faktisk en ganske interessant artikkel eller muligens kronikk for en stund siden, der forfatteren (en kvinne) mente at hele 6-årsreformen i skolen var en krise, og at den med stor sannsynlighet har hatt betydning for at flere gutter faller utenfor i skolesystemet.

Nå er jeg såpass gammel at jeg begynte på skolen som 7 år og jeg må si at jeg syns, dersom man sammenligner med med nå og da, at det var bedre. Den essensielle ideen var jo at det skulle bli som en slags lekeplass, med litt skole sånn som i barnehagen med førskole , men det er langt fra det. Det er veldig mange krav som barna får etter seg fra dag en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Som en annen sa, så for flere så handler ikke attraksjon om utseendet, men om kjemien og at man trenger å kjenne mannen litt før man kan si om han er tiltrekkende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

«Kvinner ser ut til å bry seg mer om trygghet, mens menn går mer etter utseende. Sånn var det før, og sånn er det fremdeles de aller fleste steder, uavhengig av store samfunnsendringer ellers.»

https://gemini.no/2020/05/kvinner-og-menn-velger-partnere-som-for/

Anonymkode: eec81...d5a

Hvor mange personer var med i den "forskningen"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 19.40):

👆Ser du ab 75a? Det er dette jeg sier.

For ons må jeg gå etter overvektige siden "pene" damer bare vil ha chads som ons.

Anonymkode: 470cc...ebf

...ebf: de peneste damene vil bare ha de kjekke mennene, de er så overfladiske.

Også ..ebf: jeg er ikke kjekk, så jeg må ta til takke med de overvektige.

Hi pot, meet kettle.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (7 timer siden):

Hvor mange personer var med i den "forskningen"? 

Dem skriver at det var 14.000 personer. Men det er ikke særlig relevant da studien hadde en design som ikke gjorde dette til et representativt utvalg fra befolkningen. 

Kjønnsforskjellene var små i angitte preferanser. Så små at dem ikke er målbare på individnivå. Både menn og kvinner ønsket ikke uventet at deres teoretiske drømmepartner skulle være skikkelig pen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Av helt naturlige grunner en den typiske mannen i et heteroseksuelt forhold helt alminnelig. Sånn mitt på treet, med litt variasjon mellom mann og mann.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (13 timer siden):

Du skriver at ons er en lite tilgjengelig ressurs, 

Nei. Det er en liten tilgjengelig resurs for menn som ikke ser ut som dette: 

YQ48UnS0pi2m9k3v8hNS_M.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Det er en liten tilgjengelig resurs for menn som ikke ser ut som dette: 

YQ48UnS0pi2m9k3v8hNS_M.jpeg

Ifølge Hansehan er det bare å gå ned i tynnhet, så Herr Hvermansen også får et nyp med en fremmed. Frøken Alminnelig. 

Anonymkode: 16223...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (13 timer siden):

En kort tilfeldig kontakt med et annet menneske gjør deg ikke mindre alene. Det å ha relasjoner med mennesker over tid gjør det. 

👆En rik mann ber meg ikke bry seg om penger. Det er til å bli rasende av. Se å respekter andre menneskers behov og ønsker, ikke ugyldiggjør det jeg sier. Priviligert, overlegent drittpreik!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

👆En rik mann ber meg ikke bry seg om penger. Det er til å bli rasende av. Se å respekter andre menneskers behov og ønsker, ikke ugyldiggjør det jeg sier. Priviligert, overlegent drittpreik!

Jeg er nærmest jomfru og ensom, du har ingen rett til å fortelle meg hva jeg skal mene om dette. Vi har helt forskjellig livs situazjon og prioriteringer/personligheter. Ærlig talt altså!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Dem skriver at det var 14.000 personer. Men det er ikke særlig relevant da studien hadde en design som ikke gjorde dette til et representativt utvalg fra befolkningen. 

Kjønnsforskjellene var små i angitte preferanser. Så små at dem ikke er målbare på individnivå. Både menn og kvinner ønsket ikke uventet at deres teoretiske drømmepartner skulle være skikkelig pen. 

Takk for god svar. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (13 timer siden):

Vi vet at de fleste unge kvinner har fokus på å finne sin livspartner.

Snakk for deg selv. Ta en tur innom seksualitet underforumet og jeg skal love deg du vil se damer som ikke passer inn i 50-talls A4 virkeligheten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (13 timer siden):

"Dette er en person jeg faktisk er tiltrukket til" 

"Dette er en person som jeg teoretisk kunde ha vært tiltrukket til" 

Hva mener du med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...