Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kan umulig stemme

Anonymkode: bab93...35b

De er langt mer kravstore. Halvparten av kvinner som har ons nekter å ha det med mindre mannen er modell pen. Og da kommer de til å si "men ons er ikke viktig for oss!" Og da svarer jeg: "Men det er for ensomme menn for i svingende!" Snakk om å spytte på folk når de er nede når de sier slikt  Priveligerte og kravstore.

Anonymkode: 470cc...ebf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det kan umulig stemme

Anonymkode: bab93...35b

«Kvinner ser ut til å bry seg mer om trygghet, mens menn går mer etter utseende. Sånn var det før, og sånn er det fremdeles de aller fleste steder, uavhengig av store samfunnsendringer ellers.»

https://gemini.no/2020/05/kvinner-og-menn-velger-partnere-som-for/

Anonymkode: eec81...d5a

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

«Kvinner ser ut til å bry seg mer om trygghet, mens menn går mer etter utseende. Sånn var det før, og sånn er det fremdeles de aller fleste steder, uavhengig av store samfunnsendringer ellers.»

https://gemini.no/2020/05/kvinner-og-menn-velger-partnere-som-for/

I forhold ja, (som mange menn gir blanke i) men for sex (noe menn bryr seg mye om) er det en helt annen historie, der er kvinnene langt mer kravstore

Screenshot_20241122_110901_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I forhold ja, (som mange menn gir blanke i) men for sex (noe menn bryr seg mye om) er det en helt annen historie, der er kvinnene langt mer kravstore

Screenshot_20241210_104921_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er langt mer kravstore. Halvparten av kvinner som har ons nekter å ha det med mindre mannen er modell pen. Og da kommer de til å si "men ons er ikke viktig for oss!" Og da svarer jeg: "Men det er for ensomme menn for i svingende!" Snakk om å spytte på folk når de er nede når de sier slikt  Priveligerte og kravstore.

Ons er ofte dårlig sex for kvinner. God sex er med menn som kjenner oss og bryr seg. Nesten ingen kvinner får orgasme på ons.

Fortell oss igjen hvorfor vi burde tilby ensomme menn ons-sex. Er vi sex-NAV?

Anonymkode: 16223...972

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 7.26):

Du er bitter. Slutt med det.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Der kom den klassiske matriarkalske hersketeknikken igjen ja.

''Har du andre meninger enn meg, så er det fordi dere er bitre''. 

Vi er selvsagt mange menn, som lever i fine forhold, som ser helt åpenbare samfunns-trekk, hvor mange menn føler utenforskap. I den grad du synes det er artig å herje og hovere over dette, så er det litt trist å tenke på at slike som deg også er søsken til menn, og mødre til gutter. 

Anonymkode: 44968...327

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ons er ofte dårlig sex for kvinner. God sex er med menn som kjenner oss og bryr seg. Nesten ingen kvinner får orgasme på ons.

Fortell oss igjen hvorfor vi burde tilby ensomme menn ons-sex. Er vi sex-NAV?

Jeg sier ikke hva dere bør gjøre, jeg sier hva dere gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner "spytter" da ikke på menn ved å ha andre ønsker, behov eller preferanser? Du har da selv preferanser og klager over at det bare er overvektige kvinner som er interessert i ONS med deg? Selv om jeg har forståelse for at det kan være vondt å kjenne på utenforskap i denne sammenhengen, så er det likevel ikke slik at sex/ONS er en rettighet man har. Og da blir noen uten. Det er ikke kvinners ansvar - sex er ikke noe som kan fordeles slik at det blir "rettferdig".  

Endret av Roci
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 minutt siden):

Kvinner "spytter" da ikke på menn ved å ha andre ønsker, behov eller preferanser? Selv om jeg har forståelse for at det kan være vondt å kjenne på utenforskap i denne sammenhengen, så er det likevel ikke slik at sex/ONS er en rettighet man har. Og da blir noen uten. Det er ikke kvinners ansvar - sex er ikke noe som kan fordeles slik at det blir "rettferdig".  

Med mindre Norge emulerer Nederland. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre Norge emulerer Nederland. 

Du mener å gjøre kjøp av sex lovlig? Det blir jo en annen diskusjon, men da hadde det sikkert vært "urettferdig" fordi noen måtte betale for det, mens andre får det "gratis". Forøvrig har Nederland et ganske stort problem med menneskehandel tross legalisering av bordeller.

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Screenshot_20241210_104921_Chrome.jpg

Du sidestiller en «undersøkelse» på KG med seriøs forskning! Det er jo fullstendig latterlig. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sier ikke hva dere bør gjøre, jeg sier hva dere gjør.

Det vi gjør er å ha sex med kjæresten. Men det eksisterer en fiksjon om at vi har så enormt mye ons. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At menn ikke får så mye uforpliktende sex som de skulle ønske er fordi kvinner er skapt som vi er, og så innsauset kulturelt med i såpass mange generasjoner at det ikke bare er å fjerne det i oss. Det er ingenting å være forbanna over, og dette med at menn ikke ønsker forhold er noe dere menn får ta ansvar for selv. Det er der det i hovedsak er sex å få. I faste forhold. Dette vet dere, så ikke skyld på kvinner når dere velger det bort. Å gi blanke i forhold, hvor sex oftest er naturlig del av det, er å velge bort et jevnt sexliv også. 

Vi kvinner vil ikke knulle rundt mer uforpliktende fordi menn ikke vil ha forhold. De kvinner som føler for det gjør det allerede, på de premisser som er rett for dem. De kvinner som ikke ønsker/takler uforpliktende sex skal ikke ha det. 

Hvorfor skulle kvinner fikse for menn at menn har endret seg bort fra å inngå faste forhold? Det får være problemet til de menn som ikke ønsker eller ikke evner faste forhold. Kvinner har ikke endret seg angående at faste forhold er foretrukket. Bortsett fra blant godt voksne kvinner, som har kommet frem til at de heller vil leve alene, ofte etter samlivsbrudd. Unge kvinner leter etter mannen å stifte familie med. Menn gjorde også det tidligere. De menn som har endret fokus får stå for utfordringer ved det selv. For kvinner er det mennene som vil etablere seg i forhold som er foretrukket for de fleste. 

Jeg kan se for meg at kvinner kunne hatt mer uforpliktende sex ved å endre en del ting i vårt samfunn, men de tingene opprettholdes i stor grad. Ikke minst av menn. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Trolltunge skriver - jeg er fullstendig uinteressert i å ligge rundt med tilfeldige menn for at de skal få seg noe. Jeg vil bare ha sex med en jeg er i et seriøst forhold med. Menn som mener husarbeid er kvinnearbeid, at prevensjon er kvinnens oppgave og at om hun blir gravid må mannen få slippe å ta økonomisk ansvar for barnet sitt,  at "likestillingen har gått for langt" og andre kvinnefientlige uttalelser er fullstendig uaktuelle som partnere.

"Kvinner bryr seg bare om penger og status" er unnskyldningen alle menn som ikke greier å oppføre seg som folk bruker, når de ikke får seg noe. Det er usaklig oppgulp som ikke gjelder her i Norge, nettopp på grunn av at vi er mer likestilt enn i andre land. Hadde vi ikke vært det ville norske menn fått seg enda mindre enn de gjør nå, og "penger og status" VILLE vært en faktor når kvinner velger seg partner.

Anonymkode: f409a...82b

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 10.21):

Å det betyr at kvinner og menn er fundamentalt ulike fordi? Det var det den saken handlet om, at vi kvinner ikke kan ha like drømmer eller behov i livet som å utfolde oss i arbeid, hobbyer, ha en personlighet og aktiv hjerne, ha sexuelle behov, ha varierende behov for familie og forhold. 

Han tror vi er så ulike, men vi er ikke det på de punktene at noen kan skrenke inn damers liv fordi det er bare menn som burde tjene penger eller ha sexlyst. Damer skal skure. Det er feil.

Anonymkode: 13c04...055

Påstanden var at menn og kvinner er like. Jeg viste ved et eksempel til et aspekt hvor vi er ulike. Dermed har jeg motbevist påstanden om at vi er like. (For at noe skal være likt så kan det ikke være ulikt).

Hvis påstanden din hadde vært «menn og kvinner har mye felles» så hadde jeg vært mer tilbøyelig til å være enig.

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trolltunge skrev (19 timer siden):

Det viser forskning at kvinner er. Menn og kvinner er begge opptatt av utseendet, men menn vekter den faktoren noe høyere enn kvinner. 

Forøvrig vekter begge kjønn de samme faktorer såpass likt at kurvene "danser" etter hverandre. Vi er ikke så ulike angående hva vi vektlegger, egentlig. 

Dette stemmer. Men mer slående er at kvinner er mer selektive enn menn. Og de velger å selektere på (i tillegg til utseende) på ting som lønn som betyr langt mindre for menn

Anonymkode: 29ba7...27a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Unge kvinner leter etter mannen å stifte familie med.

For Guds skyld, slutt å generaliser. Langt ifra alle unge kvinner gjør det. Du kommer alltid inn her og skal være talspersonen for alle kvinner og jeg er så lei av det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For Guds skyld, slutt å generaliser. Langt ifra alle unge kvinner gjør det. Du kommer alltid inn her og skal være talspersonen for alle kvinner og jeg er så lei av det.

I dette tilfellet er jeg ganske enig.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du blir ikke mindre ensom av å ha tilfeldig, dårlig sex. Når skal menn forstå det, at familiebånd og vennskap kurerer ensomhet, ikke tilfeldig sex en gang i året?

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...