Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vanskelig å vite hva preferansene deres er. Menn påstår at damene hovedsaklig vil ha ons med høye kjekkaser, mens damene påstår at personligheten og kjemien er viktigere. Jeg vet ikke hvem av dem som snakker sant 🤷‍♂️

Anonymkode: 470cc...ebf

Folk er forskjellige. Det er ikke verre enn det. Hva med tenke på hva den personen sier istedenfor å dømme et helt kjønn 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (På 1.12.2024 den 16.36):

Det var ikke svarer på hvorfor du fikk F- på din besvarelse. Kan du ikke prøve å se igjennom, så kanskje du klarer å se at det du skrev var helt sinnsykt feil.

Jeg setter virkelig pris på at du prøver! Det er utrolig flott å se noen oppegående og ordentlig menn her inne :) sånne menn som blant annet han du debatterer med her, derimot, har møtt så mange av dem og det beste er bare å gå sin vei. De er ikke akademisk nysgjerrig, men vil bare mobbe folk inn til å vinne en diskusjon. Han er ikke verdt det, er ikke verdt å kaste bort tiden sin på sånne mennesker.. Bruk tiden heller på noe positivt ❤️ nb! Du er fantastisk. 

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enkelte kvinner pleier å pynte på sannheten.

Hvis du med "enkelte" faktisk mener ENKELTE kan du med god grunn se bort fra en slik hypotetisk mulighet.

(det er ikke vanlig å ikke snakke sant om slike ting, og både menn og kvinner er vel begge rimelig ærlige i disse spørsmålene)

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 16.36):

Jeg har ikke et klassisk pent utseende, jeg har blitt kalt både stygg, pen og at jeg har et "spesielt utseende" fra ulike folk. Jeg passer ikke inn i noen typisk kategori. De damene jeg har vært litt intim med har som regel vært godt overvektige. Jeg leser at halvparten av kvinner er kun interessert i ons med konvensjonelt kjekke menn, jeg regner med at dette er konvensjonelt pene damer selv, så det er kanskje best å unngå denne typen damer.

Er halvparten av kvinner interessert i ons overhodet?

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 21.11.2024 den 1.20):

Det er helt greit, og forståelig. Jeg lurer ofte på hvorfor jeg gidder selv, for når noen av kvinners sterkeste trekk som  gruppe, empati, omtanke og omsorg, blir vridd om til det ugjenkjennelige, til ondskap og egoisme, da er ting satt så på hodet at vi er i bakvendtland, og i bakvendtland gjelder ikke vanlige regler eller logikk. Jeg er derfor egentlig uegnet til å diskutere ut fra premissene at kvinner er onde vesener som ikke bryr seg om hvordan menn har det. Egentlig kan jeg bare betrakte dette tullballet utspille seg, for det finnes ikke logisk for meg. 

Men så gidder jeg likevel, fordi jeg bryr meg om mennesker, og synes det er så forferdelig trist hvordan unge kvinner og unge menn nå skuler stadig mer skeptisk på hverandre. Menn forurettet og aggressiv, kvinner redde, og lei av å bli vridd til det ugjenkjennelige for dem selv.

Det er begrenset hvor mange ganger man kan bli kalt egoistisk og urimelig med mer før man ikke gidder å vise seg fra sin søteste side lenger.

Så fortsetter spiralen bare nedover, nedover, nedover, nedover, nedover. 

Selv har jeg sldri likt ordet feminist selv om jeg oppriktig mener at kvinner er best til å lede å styre både forhold og mer. Så mange tror nok jeg anser meg som feminist.

Men slik er det ikke fordi mange feminist bevegelser er mer opptatt av retten til å aborterte sine foster og retten til å angripe de kvinner som ikke deler deres politiske standpunkt.

Likevell er jeg i hjerte en feminist ut fra det faktum at jeg mener kvinner skal ha lik lønn for likt arbeid og kvinner burde styre sine forhold, hjem og samfunn.

Jeg ser det også som naturlig at jeg som mann er tjenestevillg til damer i min omgangs krets men mest til Kvinnen(Kona) i hjemmet. 

Men én feminisme som disskrediterer kvinnelige egenskaper, disskrediterer Kvinnelig skjønnhet og avseksualiserer Kvinnen og mannen og fremmer hat mot mannen er ikke feminisme men politisk søppel. 

Endret av Mountain Man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (5 minutter siden):

Selv har jeg sldri likt ordet feminist selv om jeg oppriktig mener at kvinner er best til å lede å styre både forhold og mer. Så mange tror nok jeg anser meg som feminist.

Men slik er det ikke fordi mange feminist bevegelser er mer opptatt av retten til å aborterte sine foster og retten til å angripe de kvinner som ikke deler deres politiske standpunkt.

Likevell er jeg i hjerte en feminist ut fra det faktum at jeg mener kvinner skal ha lik lønn for likt arbeid og kvinner burde styre sine forhold, hjem og samfunn.

Jeg ser det også som naturlig at jeg som mann er tjenestevillg til damen i min omgangs krets men mest til Kvinnen(Kona) i hjemmet. 

Men én feminisme som disskrediterer kvinnelige egenskaper, disskrediterer Kvinnelig skjønnhet og avseksualiserer Kvinnen og mannen og fremmer hat mot mannen er ikke feminisme men politisk søppel. 

Kona i hjemmet? Hører hun hjemmet til eller tolket jeg deg bare feil?

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kona i hjemmet? Hører hun hjemmet til eller tolket jeg deg bare feil?

Da tolker du meg feil ja. Med kvinnen i hjemmet sikter jeg til det gamle patrikalske utrykket mannen i huset/hjemmet.

Men da altså det motsatte at kvinnen i huset er den naturlige leder og sjef.

I hjemmet vårt er konen min Kvinnen i hjemmet/huset i den forstand at hun er sjefen og jeg har ansvar for å utføre det meste av husarbeidet før og etter jeg er på jobb i bedriften og hun er på sin jobb.

Hun er også den som styrer vår økonomi. Selv om vi gjør det isammen har hun det siste ordet på hva vi bruker penger på og aktiviteter.

Endret av Mountain Man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (11 timer siden):

Jeg ser det også som naturlig at jeg som mann er tjenestevillg til damen i min omgangs krets men mest til Kvinnen(Kona) i hjemmet. 

Ånei, bryr vi oss om retten til å bestemme over egne liv og kropper, som at det å få barn ikke er som å traske på ei eng en vakker solskinnsdag? Så uforståelig.

Jeg er feminist å vil være meg, ferdig snakka. Orker ikke denne driten.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 0.32):

Ja. Fordi du sikkert da også, ikke beviste at du har det. 

Anonymkode: 13c04...055

Husk at det er ikke min oppgave å bevise noe som helst for deg. Tenker du at dette er en slags datingside hvor jeg må vise meg verdig deg?

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (På 2.12.2024 den 12.03):

Hvis du lurer på hva Per vil ha til middag, spør du Per, eller spør du Pia?

Hva andre dudes tror eller mener om kvinners preferanse for "høye og mørke menn" til ONS er irrelevant.

Hvis du lurer på hvor lang penis menn har, spør du dem eller måler du dem?

Du måler, fordi menn har en notorisk tendens til å overdrive hvor lang penis de har. Antagelig er det en livsløgn de tror på selv.

Så også med å spørre kvinner hvilke preferanser de har. Normen synes å være å svare hva de skulle ønske de hadde som preferanse, heller enn hva de faktisk velger.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du måler, fordi menn har en notorisk tendens til å overdrive hvor lang penis de har. Antagelig er det en livsløgn de tror på selv.

Så også med å spørre kvinner hvilke preferanser de har. Normen synes å være å svare hva de skulle ønske de hadde som preferanse, heller enn hva de faktisk velger.

Eller så er det så enkelt og så vanskelig som at mange kvinner svarer oppriktig på både preferanser og hvem de i dag er sammen med (ikke bare såkalt 10 %-menn), samtidig som mange menn er frustrert og føler seg valgt bort? 

Anonymkode: 16223...972

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller så er det så enkelt og så vanskelig som at mange kvinner svarer oppriktig på både preferanser og hvem de i dag er sammen med (ikke bare såkalt 10 %-menn), samtidig som mange menn er frustrert og føler seg valgt bort? 

Hvis menn lyver (evt for seg selv) om lengden på penis, er det utenkelig at kvinner lyver (evt for seg selv) om hvilke menn de foretrekker? Fordi kvinner er mye mer etterretterlig enn menn?

Mitt syn på mennesker er at vi er ganske feilbarlige. Alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så kom dere ut og observer 😊 kjøpesentre funker utmerket i disse julehandeltider. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett flere ganger at konvensjonelt uattraktive menn, menn med lav inntekt, menn med liten tiss osv. får seg lange og lykkelige forhold. Fellesnevneren for disse er trygg maskulinitet og sosial og emosjonell intelligens. Når man forstår at kvinner er mer enn bare noe å stappe tissen i og faktisk går inn for å jobbe med seg selv og sosiale relasjoner, skjer det ting. Jeg har aldri møtt en mann som har klaget over å være singel på grunn av andre faktorer enn personlighet hvor det har vært disse andre faktorene som egentlig har vært utslagsgivende.

Anonymkode: bd6a1...b36

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn og kvinner har meget like teoretiske preferanser. Som ikke er uventet. 

Ikke uventet så vil det være sjelden at folk faktisk blir sammen med en partner som klarer å være så neste perfekt som det teoretiske fra enn spørreundersøkelse. 

Litt som om man skulle spørre 20 åringer om hva det hadde ønsket at et barn hadde for egenskaper med ulike egenskaper gradert 1-5... Der 5 er det som er best. Skal mye til for at barn dem får oppfyller det, men det er verdens beste barn uansett for de fleste av oss. Da det er virkelige mennesker som vi elsker. Det samme med kjærlighet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menn lyver (evt for seg selv) om lengden på penis, er det utenkelig at kvinner lyver (evt for seg selv) om hvilke menn de foretrekker? Fordi kvinner er mye mer etterretterlig enn menn?

Mitt syn på mennesker er at vi er ganske feilbarlige. Alle.

Folk vet nå stort sett hvem de er sammen med, om ikke annet. Vet ikke hva man skulle få ut av å lyve om det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bimbo skrev (1 time siden):

Så kom dere ut og observer 😊 kjøpesentre funker utmerket i disse julehandeltider. 

Ja, eller se på par. Hvem er sammen. Har kun 2+ millioner, høye modellutseende vennegjengens midtpunkt kjæreste og barn? Skulle nesten tro det når en hører argumentene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (5 timer siden):

Da tolker du meg feil ja. Med kvinnen i hjemmet sikter jeg til det gamle patrikalske utrykket mannen i huset/hjemmet.

Men da altså det motsatte at kvinnen i huset er den naturlige leder og sjef.

I hjemmet vårt er konen min Kvinnen i hjemmet/huset i den forstand at hun er sjefen og jeg har ansvar for å utføre det meste av husarbeidet før og etter jeg er på jobb i bedriften og hun er på sin jobb.

Hun er også den som styrer vår økonomi. Selv om vi gjør det isammen har hun det siste ordet på hva vi bruker penger på og aktiviteter.

Alt som funker for dere 👍

Skulle jeg styrt økonomi hadde det gått konkurs.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva man har som preferanse og hva man faktisk velger trenger helt faktisk ikke være det samme. Vi kvinner har det med å kaste ønskelista når vi får ekte følelser for en mann . 

Er selvfølgelig mer logisk å ønske seg den perfekte mann enn å ønske seg mann med diverse "feil", men så er det nå engang virkelige mennesker man får følelser for, og virkelige mennesker er ikke perfekte. 

Min mann er på ingen måte i henhold til min ønskeliste som singel kvinne. Det er helt vanlig, og noe vi kvinner gjerne selv ler av. At slik er livet. Kan ikke planlegges, overrasker og man møter fort seg selv i døra angående preferanser når man faller for noen. 

Til og med sammen med min kjære har det vi ønsket oss vs det vi fikk i hverandre vært noe vi ler av. Jeg som definitivt skulle ha en handyman, og en som kunne gå i fjellet med meg (og min familie) sommer og vinter. Fornuftig fyr selvfølgelig. Han som skulle finne seg en mild og alltid blid blondine, som etter det jeg forstår skulle beundre ham veldig og følge ham i alt og ett. (Iallefall ikke være så sta og egen og så beredt til å gå til kamp for mine meninger som meg.)

Nå var riktignok mannen som ble min ektemann til og med høyere enn jeg hadde som preferanse (Dog ikke noen absolutt preferanse, siden mine ekser var fra 172 cm til 186 cm. Han på 186 synes jeg var litt høy.  Så endte jeg opp med mann på 192 cm. 😆). Penger hadde han ikke. Det siktet jeg aldri mot, men jeg hadde nok en inneforstått selvfølgelig preferanse på økonomisk ansvarlig og fornuftig. (Det var han ikke.)

Man skulle nesten kunne tro at både jeg og min mann ubevisst hadde gått inn for å opponere mot egne preferanser/ønskelister da vi møttes. I det store og hele falt vi begge for nesten det motsatte av hva vi hadde ønsket oss. 

Helt normalt å ønske seg en BMW, og ikke en Lada, og en stor vakker villa istedenfor en leilighet. Ønsker er jo hva man plukker fra topplista av alle muligheter som finnes, men å ønske seg BMW (eventuelt enda mer fancy) og et slott av en villa betyr på ingen måte at man ikke blir lykkelig med en Ford stasjonsvogn og et rekkehus.

Samme et det med partner. Som single ønsker vi oss mye, men den vi ender opp med og til syvende og sist ønsker og er lykkelig med er stort sett ikke "BMW og slott"- utgave av mann heller. Det er ikke bare greit, men som det skal være. Det er jo et ekte menneske vi ender opp med, ikke en fantasi. Ønsker har lov til å være altfor mye, og langt utover det man egentlig trenger. 

Jeg har to unge i hus. Begge har som ønske/mål å bli rike. Jeg synes det er et mer naturlig ønske enn å ønske å bli fattig, men tviler ikke på at de begge vil bli helt tilfreds med å oppnå en helt ordinær grei økonomi. Ønsker skal være høye liksom, og ønskeliste som singel ligger selvfølgelig altfor høyt og perfekt fra hva man normalt ender opp med, og er veldig fornøyd med. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som funker for dere 👍

Skulle jeg styrt økonomi hadde det gått konkurs.

Ja. Det naturlige i etthvert forhold er at vi bruker og har ansvar for de områder vi har sterke sider. Både jeg og Konen min er dyktige på økonomi så derfor er det naturlig at hun styrer økonomien. 

Men vi har områder hvor jeg er klart flinkere og andre områder hun er klart flinkere en meg. Da har hun fordelt ansvar etter våre styrker. 

Jeg får eksempelvis ikke røre klesvasken fordi det blir bare surr. Så den tar hun hånd om mens eg er tildelt resten av de huslige gjøremål. Jeg har også ansvar for våre bygninger og eiendommer.

Så det er ikke slik at hun styrer vær minste ting for enhver pris. Det er bare hun som har det siste og avgjørende ordet.

Men jeg får selvfølgelig komme med mine argumenter før hun tar en avgjørelse. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...