Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

kvada skrev (36 minutter siden):

Skolen er til for å lære den yngre generasjonen reelle evner som vi trenger for å holde tritt med utviklingen ellers i verden. At gutter skal lære seg å samarbeide på jentemåten bør ikke og skal ikke være et mål for en læringsinstitusjon. Det eneste det fører til er det samfunnet du ser i dag hvor all produksjon foregår utenfor vestlige land og vi sitter der og flytter papir og venter på at korthuset faller sammen. Tror du virkelig disse myke samarbeidsvenene er framtiden i verden, når du kun etterleves i deler av verden som driver med byråkrati og papirflytting og ignorerer den økende misnøyen og polariseringen og tror dette er en form for framskritt? De siste 40 årene med å gjøre kvinner til samfunnsvinnere har gjort våre egne samfunn impoirt samfunn som sliter mer og mer for hvert år som går, uten evnen til å faktisk håndtere de virkelige utfordringene og problemene, som er egen matproduksjon, industri, forsvar og alle de basale punktene som gjør at man faktisk kan ha et samfunn hvor vi også kan tenke på individuelle behvo og ønsker.

Så tld, gutter "MÅ" absolutt ingenting. Vi som samfunn må ha en skole som er konkurransedyktig og lærer elever fundamentale, konkrete evner og kunnskap som gjør at vi kan ha vår egen produksjonsbaserte økonomi og konkurransekraft. Tror du virkelig vi ville klart å bygge ut våre vassdrag eller borre olje om skolen før den tid fokuserte på samarbeid, prosjektorganisering, og håndsopprekning? Det at noen menere at skolen skal være der for mellommenneskelig utvikling og utdanne folk til å passe inn i en papirmølle viser hvor langt vi som samfunn har falt.

Dette er veldig merkelig skrevet. Jada, jeg ser din forakt for myk og jentete (underliggende svak) samarbeid. Samarbeid er ikke femi. Sannheten er at samarbeid i mange tilfeller er ekstremt produktivt. Vi har masse små "kompetanse-samfunn" rundt omkring i verden som får til de utroligste ting.

Flere hoder tenker bedre enn ett og geografisk nærhet mellom bedrifter/leverandører eller samarbeid på tvers av kompetanse har gitt vanvittige resultater. Dette er det masse forskning på.

Samarbeid er ikke en damegreie. Veldig spesielt å skrive at utbygging av vassdrag ikke har noe med samarbeid å gjøre.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kvada skrev (21 minutter siden):

Det var jo en veldig nyttig innvending vi alle kan lære mye av. Tydelig en avgangseleve av den norske skolen ja.

Uansett, det spiller ingen rolle hva jeg vil at menn skal bli. For makten vil ligge hos de som faktisk kan noe og har en kompetanse som faktisk er etterspurt på det internasjonale markedet (nei ikke prosjektleder, service manager eller hr-leder i ørtens marketing bedrifter). Og siden vi som er født i norge og har godt den norske skolen med de myke verdiene også ender opp i destruktive og individbaserte relasjoner med maksimum 2 avkom, og en stor andel også bare vil leve i same sex sexualbaserte forhold, så vil trenden med å erstatte oss som er født her med folk utenfra, og  at de som emmigrerer hit fra andre skolesystem og verdisystem som er mer tradisjonelle, stadig karre til seg reelle produktive stilliinger og maktposisjoner, og etterhvert skifte kulturen mot det hel essensielle og nødvendige. Altså konkurransekraft, den sterkestes rett, reelle verdier osv. Disse myke feministverdiene og ambisjonen om å gjøre kvinner til samfunnsvinnere på kvinners premisser, kommer til å feile i sin egen manglende konkurransekraft og mangel på intresse for ikke-overflødig arbeidskompetanse.

Rull inn den myke puppen din og ta sausen ned et hakk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 15.48):

Du henter fremdeles bare ut en liten del, fra en større kontekst. Menns vold mot kvinner koster også samfunnet milliarder. Deler av kvinners sykefraværet henger garantert sammen med noe av dette, selv om det absolutt ikke forklarer alt.

Jeg forholder meg til ssb som har fagfolk som har jobbet på saken, og som har publisert en tykk blekke. Hva du «garanterer» har ikke like mye vekt.

Sitat

Du forholder deg heller ikke til tendenser som ligger der og kan vokse, som for eksempel at vi har et ungdomsarbeidsmarked som snevres inn, og som dermed kan gjøre det vanskeligere for menn med lavere utdanning å få seg jobb.

Det er en reell bekymring men det endrer ikke på at kvinner koster samfunnet mye mer økonomisk enn menn akkurat nå.

Sitat

Det trenger ikke inspirere til dommedagsprofetier, men samfunnet er alltid i endring. Endringer går utover samfunnsmedlemmer på ulike måter, alt eller hvor de befinner seg.

Det blir for tåkete for meg.

Sitat

Du mener menn har incentiv til å avvikle velferdsstaten. Jeg mener menn også har incentiver til å ikke gjøre det. Det betyr ikke at det motivet du presenterer skal byttes ut med andre. Det betyr at man må veie ulike hensyn og gjøre en informert vurdering.

Jeg er helt enig i at det finnes argumenter både for og imot at menn skal ønske å avvikle velferdsstaten. Det mest skremmende er kanskje at ingen av oss er perfekt rasjonelle aktører - en illusjon kan få oss til å agere på samme måte som et virkelig fenomen.

Anonymkode: 29ba7...27a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette er veldig merkelig skrevet. Jada, jeg ser din forakt for myk og jentete (underliggende svak) samarbeid. Samarbeid er ikke femi. Sannheten er at samarbeid i mange tilfeller er ekstremt produktivt. Vi har masse små "kompetanse-samfunn" rundt omkring i verden som får til de utroligste ting.

Flere hoder tenker bedre enn ett og geografisk nærhet mellom bedrifter/leverandører eller samarbeid på tvers av kompetanse har gitt vanvittige resultater. Dette er det masse forskning på.

Samarbeid er ikke en damegreie. Veldig spesielt å skrive at utbygging av vassdrag ikke har noe med samarbeid å gjøre.

Skolen til barna mine ønsker ikke å fremme konkurranse mellom elevene. Jeg oppfatter det som et femininisert («alle skal med») trekk, der hvor skolen jeg gikk på kynisk spilte på våre kompetitive trekk for å engasjere oss.

Man kan diskutere om det feminine eller maskuline er «best», og om det er skolen i dag som er «feminin» eller den i 1980 som var «maskulin». Men at disse tingene betyr noe for elevene som kommer ut og merittene til gutter og jenter virker ganske plausibelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 25.11.2024 den 14.35):

Ideen at man kan finne ut av dette ved å se hvor mange "positive responser" som profiler med ulik utseende får på en nettdating side, eller la studenter svare på hypotetiske spørsmål om bilder på ulike mennesker som dem aldri kommer å møte... Er så langt fra vitenskap man kan komme. 

Mener du med det at store deler av humanoria ikke driver med vitenskap? Eller bare at det ikke er vitenskap hvis du er uenig i konklusjonen?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 24.11.2024 den 16.33):

Kilde på at menn som for eksempel er fattige, lever på trygd eller har betydelige helsemessige utfordringer har behov for hjelp fra velferdsstaten? 

Nei. Kilde på det du sa, ikke det du prøver å sleipe deg unna. Her er hva du sa:

»Den barnløse minoriteten er gjerne avhengige av ulike støtteordninger så ser ikke helt argumentet. »

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skolen til barna mine ønsker ikke å fremme konkurranse mellom elevene. Jeg oppfatter det som et femininisert («alle skal med») trekk, der hvor skolen jeg gikk på kynisk spilte på våre kompetitive trekk for å engasjere oss.

Man kan diskutere om det feminine eller maskuline er «best», og om det er skolen i dag som er «feminin» eller den i 1980 som var «maskulin». Men at disse tingene betyr noe for elevene som kommer ut og merittene til gutter og jenter virker ganske plausibelt.

Hvorfor skal de konkurere, å har du ikke gått på ungdomskolen før? Konkurranse er ofte allerede en del av det naturlige samspillet. 

Vennskap er også viktig. Å mestre, å bli sett og hørt.

Det med konkurranse, hvorfor skal også det være nyttig i livet? Så de skal være forberedt om å ha finere hekk enn naboen? Det høres ut som den overdrevne listen med ønsker butikker har, du må være konkurranse instillt! Mot hvem? 😂 

Verden er allerede brutal nok, ingen grunn til å gjøre det verre.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal de konkurere, å har du ikke gått på ungdomskolen før? Konkurranse er ofte allerede en del av det naturlige samspillet. 

Det med konkurranse, hvorfor skal også det være nyttig i livet? Så de skal være forberedt om å ha finere hekk enn naboen? Det høres ut som den overdrevne listen med ønsker butikker har, du må være konkurranse instillt! Mot hvem? 😂 

Å jenter konkurrerer de også. Det er ikke basert på kjønn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forholder meg til ssb som har fagfolk som har jobbet på saken, og som har publisert en tykk blekke. Hva du «garanterer» har ikke like mye vekt.

Det er en reell bekymring men det endrer ikke på at kvinner koster samfunnet mye mer økonomisk enn menn akkurat nå.

Det blir for tåkete for meg.

Jeg er helt enig i at det finnes argumenter både for og imot at menn skal ønske å avvikle velferdsstaten. Det mest skremmende er kanskje at ingen av oss er perfekt rasjonelle aktører - en illusjon kan få oss til å agere på samme måte som et virkelig fenomen.

Det siste er jeg enig i. Bra vi er enige om noe da. Mener det oppriktig.

Derfor diskuterer og drar jeg også inn vesentlige opplysninger. Opplysninger som faktisk også er dokumentert i statistikk, og som er tall som beveger seg bak andre tall.

At menns vold mot kvinner koster samfunnet dyrt, er det statistikk og rapport på fra bla. Menon economics. Kostnadene er vurdert ut fra offentlig og privat ressursbruk, produksjons- og effektivitetstap og tap av liv og helsemessig livskvalitet. Dette er ikke bare "en reell bekymring", det er også dyrt for samfunnet. Det er selvfølgelig en faktor som gjør "damene" dyrere også, i snitt.

Disse rapportene er tilgjengelige for de som faktisk er interessert. Rapportene er skrevet av fagfolk, til tross for at du tenker jeg er en upålitelig tulling.

Ellers er de andre tingene jeg tar opp informasjon om arbeidsmarkedets utvikling, etc. som er et felt jeg har studert og ennå leser om. Det betyr ikke at jeg er en autoritet, men at jeg ikke er grønn og dum som et brød på dette feltet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (På 24.11.2024 den 17.31):

Smaken er ikke mer individuell enn at noen er svært populære og individuell nok til at absolutt ingen kan velge akkurat hvem de vil. Jeg protesterer ikke mot det at noen har mer draget generelt.

Ingen kan velge akkurat hvem de vil. Men det jeg tror jeg sa i posten var at noen menn er av en sånn type at veldig mange damer kan tenke seg å bli kjent med dem med det som baktanke at det kan bli noe ut av det, mens andre menn er slik at veldig få kvinner kan tenke seg det samme.

Hvis du er mann (eller kvinne) og blir flørtet med på vei inn på kontoret, på treningssenteret, på butikken og får ufordekte tilbud selv om du er gift så har du opplagt muligheter.

Sitat

Jeg protesterer mot det som virker til å være et etablert faktum hos noen: at kvinners påståtte tilgang til sex med hvem de vil, har gitt oss et urealistisk høyt selvbilde og krav til at en partner er mer fysisk attraktiv  enn oss selv. Jeg tror dere som tror det undervurderer kraftig hvordan vi fra ung alder lærer å lete etter feil med eget utseende, samt hvor viktig det er for de fleste kvinner å føle seg fin og begjært av han vi er med, vi vil være den beste han kan få og ikke en han tar til takke med.

Sammenlignet med en fortid hvor man praktisk talt måtte danne en livslang relasjon med en partner (hvor barn og hus var forventet) så er det vel opplagt at dagens ordning fører til at flere faller utenfor?

Sitat

Jeg tror årsaken til at flere menn er ufrivillig single i dag, hvis det stemmer, må være noe annet.

Det er interessant å diskutere hvorfor det evt er slik. Men jeg synes ikke at det skal være min eller din oppgave å sørge for at de får seg no (sex eller kjæreste). Noe må overlates til den personlige sfære. Men vi kan tilstrebe oss å omtale dem på en ok måte og unngå å støte dem ut av samfunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Derfor diskuterer og drar jeg også inn vesentlige opplysninger. Opplysninger som faktisk også er dokumentert i statistikk, og som er tall som beveger seg bak andre tall.

Det betyr ikke at jeg er en autoritet, men at jeg ikke er grønn og dum som et brød på dette feltet.

Jeg mener ikke at du er dum som et brød. Men så lenge du kommer med svevende påstander heller enn kilder (lenke, sidehenvisning og forklaring av relevans er det beste) så er det vanskelig å vite hvor stor vekt jeg skal tillegge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Å jenter konkurrerer de også. Det er ikke basert på kjønn.

Min påstand er at det finnes forskjeller på gruppenivå mellom guttet og jenter. Det bekreftes av lærerene til barna mine. Hvis skolen beveger seg i en retning fra en maskulint dominert skole og i retning av en feminint dominert skole så vil det antagelig være en fordel for de feminine og en ulempe for de maskuline.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg mener vi fint kan ha begge deler. Å lære og samarbeide, med de styrkene man har, å tilføre arbeid med sine individuelle styrker, vil jeg si på mange måter er et konkurransefortrinn for et samfunn. Er noen best, bør de selvfølgelig få muligheten til å utvikle seg også. At skolen ønsker å heve de svakere elevene, er veldig bra, selv om jeg mener at et forsøk på å heve individuelle karakterer er ganske fåfengt. I tillegg ser man at skolen feiler på dette. Å være skoletaper pleier faktisk å korrelere med at man kommer fra et hjem der foreldrene har lavere utdanning. Det er ikke negativt i seg selv, men det er ofte avgjørende for utdanningsmotivasjon og skoleprestasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor skal de konkurere,

I mitt tilfelle: fordi det økte innsatsen min i enkelte fag til det doble. Fordi livet består av mange konkurranser. Den om å komme inn på rett utdanning. Å få jobben man drømmer om. Å få partneren man drømmer om…

Sitat

å har du ikke gått på ungdomskolen før?

Joda, jeg har gått ungdomsskolen.

Sitat

Hvorfor setter du vennskap opp mot konkurranse? For meg høres dette ut som en karikatur på en femininisert skole. «Her skal vi alle være venner. Alle får samme karakter. Gruppe-klem»

Sitat

Som sagt, konkurranse har vært viktig i livet mitt. Det trenger ikke å være viktig i livet ditt. Kan du si deg enig i at det ville være leit for meg hvis jeg hadde nådd færre av målene mine fordi lærerene mine ikke turte å spille på våre kompetitive instinkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 25.11.2024 den 14.35):

Uansett om det er et ONS eller noe som blir et livslangt ekteskap, så er det sosiale relasjoner med den kompleksitet som sosiale relasjoner har. 

Ideen at man kan finne ut av dette ved å se hvor mange "positive responser" som profiler med ulik utseende får på en nettdating side, eller la studenter svare på hypotetiske spørsmål om bilder på ulike mennesker som dem aldri kommer å møte... Er så langt fra vitenskap man kan komme. 

Joda det er vitenskap og det spørs hvilke slutninger en skal trekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvada skrev (1 time siden):

Skolen er til for å lære den yngre generasjonen reelle evner som vi trenger for å holde tritt med utviklingen ellers i verden. At gutter skal lære seg å samarbeide på jentemåten bør ikke og skal ikke være et mål for en læringsinstitusjon. Det eneste det fører til er det samfunnet du ser i dag hvor all produksjon foregår utenfor vestlige land og vi sitter der og flytter papir og venter på at korthuset faller sammen. Tror du virkelig disse myke samarbeidsvenene er framtiden i verden, når du kun etterleves i deler av verden som driver med byråkrati og papirflytting og ignorerer den økende misnøyen og polariseringen og tror dette er en form for framskritt? De siste 40 årene med å gjøre kvinner til samfunnsvinnere har gjort våre egne samfunn impoirt samfunn som sliter mer og mer for hvert år som går, uten evnen til å faktisk håndtere de virkelige utfordringene og problemene, som er egen matproduksjon, industri, forsvar og alle de basale punktene som gjør at man faktisk kan ha et samfunn hvor vi også kan tenke på individuelle behvo og ønsker.

Så tld, gutter "MÅ" absolutt ingenting. Vi som samfunn må ha en skole som er konkurransedyktig og lærer elever fundamentale, konkrete evner og kunnskap som gjør at vi kan ha vår egen produksjonsbaserte økonomi og konkurransekraft. Tror du virkelig vi ville klart å bygge ut våre vassdrag eller borre olje om skolen før den tid fokuserte på samarbeid, prosjektorganisering, og håndsopprekning? Det at noen menere at skolen skal være der for mellommenneskelig utvikling og utdanne folk til å passe inn i en papirmølle viser hvor langt vi som samfunn har falt.

Samarbeid og prosjektorganisering er ganske sentralt hvis man skal bygge ut vassdrag eller bore etter olje, da. 

Anonymkode: b40ef...01d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Takk,var ikke klar over dette samfunnsproblemet før nå.Har du flere artige samfunnsproblem som jeg har gått glipp av?

Anonymkode: 68bf8...4d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mener ikke at du er dum som et brød. Men så lenge du kommer med svevende påstander heller enn kilder (lenke, sidehenvisning og forklaring av relevans er det beste) så er det vanskelig å vite hvor stor vekt jeg skal tillegge deg.

Jeg har skrevet en referanse nå. For meg forsvinner kg som syssel, hvis det blir for mye skoleoppgave over det jeg må gjøre. Men jeg skjønner hva du mener.

Jeg legger ved link hvor rapporten kan leses i sin helhet. Ifølge forskerne ligger den største kostnaden i helsevesenet. Rapporten handler om vold i nære relasjoner og omfatter begge kjønn, noe som er bra, vi skal ikke glemme andre fordi de har et annet kjønn når vi vet de også rammes av menneskets verste sider.

Men så kommer vi ikke bort ifra at det er en kjønnsdimensjon her.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-samfunnsokonomisk-analyse-av-kostandene-ved-vold-i-nare-relasjoner/id2965015/

Så dette er en faktor. Det betyr ikke at vi trenger å vie den all oppmerksomhet, men den må med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samarbeid og prosjektorganisering er ganske sentralt hvis man skal bygge ut vassdrag eller bore etter olje, da. 

Anonymkode: b40ef...01d

Samarbeid er viktig i mange yrker. Høy kumbaya-faktor er kanskje ikke like viktig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min påstand er at det finnes forskjeller på gruppenivå mellom guttet og jenter. Det bekreftes av lærerene til barna mine. Hvis skolen beveger seg i en retning fra en maskulint dominert skole og i retning av en feminint dominert skole så vil det antagelig være en fordel for de feminine og en ulempe for de maskuline.

Jeg legger også ved denne:

https://www.idunn.no/doi/10.18261/issn.2535-2512-2018-01-06

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...