Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan godt gå i mannesakstog jeg, men menn får gidde å arrangere dem, akkurat som det er i all hovedsak kvinner som arrangerer kvinnedag. 

Anonymkode: eec81...d5a

De mennene vi snakker om, vil ikke være synlig og gå I tåg. 

Du har sikkert hørt uttrykket: LA meg være I fred, som er ganske utbrett blant utstøtte menn.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er bare ironisk. For denne tråden handler om hvor inhabile menn er i sin kamp til å bli hørt, se kvinner og vår kamp også hvordan vi blir utsatt. 

Du snakker kun om kvotering, den er grei.

Men ei sa nettop sin forferdelige opplevelse til deg, du bryr deg ikke nok av å ikke vise litt omtanke.

Overgrep er viktigere enn alles mentale helse. Overgrep er noe av det verste som skjer deg i livet. Det er under lemlesting, men samme gruppering som tortur.

Anonymkode: 13c04...055

Ok, siden jeg bare snakker tull. Kom med en løsning på overgrep. Dette er det viktigste, så vi fokuserer på det. Hvordan kan vi endre menns holdninger til kvinner. Hvordan kan vi forhindre overgrep. Vi glemmer alt annet for et øyeblikk. Hver så god, jeg er med på å fokusere på overgrep

Anonymkode: 95593...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har sikkert hørt uttrykket: LA meg være I fred, som er ganske utbrett blant utstøtte menn.

Jeg er med på at manneroller og kvinneroller (og biologi) er forskjellig, og at det som funker bra for kvinner (offer, evt offer->maktperson) ikke nødvendigvis funker bra for menn.

Men hvis man skal ha noe slags endring i samfunnet så må disse mennene kommunisere på ett eller annet vis, fortrinnsvis saklig?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hva med solidaritet? Hvorfor kan ikke menn vise solidaritet med menn som sliter? Hvorfor kan ikke menn som «ikke er utstøtte» arrangere mannesakstog for menn som føler seg utstøtt? Menn må faktisk gå i bresjen her, enten det er tog eller andre ting som kan løfte disse andre mennene opp. For vi vet jo egentlig at det eneste kvinner kan gjøre for å hjelpe disse «utstøtte» mennene er å «gi dem sex». Noe det understrekes jevnlig i denne tråden at absolutt ingen krever av oss. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For vi vet jo egentlig at det eneste kvinner kan gjøre for å hjelpe disse «utstøtte» mennene er å «gi dem sex». 

Veldig mange av disse er nok sulteforet på voksen nærhet og bitter over at andre har fått det som de selv ikke fikk, ja. Og ingen kan kreve sex eller forhold eller familie.

Men det å bli behandlet på en ok måte heller enn å bli avspist som «incel», «toxic masculinity», «mannosfære», «Tate-følger», er kanskje bedre enn ingenting?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hva med solidaritet? Hvorfor kan ikke menn vise solidaritet med menn som sliter? Hvorfor kan ikke menn som «ikke er utstøtte» arrangere mannesakstog for menn som føler seg utstøtt? Menn må faktisk gå i bresjen her, enten det er tog eller andre ting som kan løfte disse andre mennene opp. For vi vet jo egentlig at det eneste kvinner kan gjøre for å hjelpe disse «utstøtte» mennene er å «gi dem sex». Noe det understrekes jevnlig i denne tråden at absolutt ingen krever av oss. 

Det ligger jo I ytrykket, LA meg være I fred. Menn er menn

Desuten ønsker ingen menn og plage vennene sine til stadighet med si egen tragedie. Den bærer de heller alene enn å være en stakkar so bestandig bringer tristhet og sorg med seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ønske menn i større grad faktisk brydde seg om oss. Det er bare sex sex sex, hult og kynisk. Daler er sånn, bla bla kravstore.

Men hvor er romansen? Jeg drømmer om en snøkledde mann å kysse på, før vi går en tur sammen i den forske luften, det virker ikke som om menn vil ha et liv og et samhold, bare en kropp til kan knulle uansett hvem hun er så fremt hun har fine nok pupper.

Syns dem det gjelder fremstår som barbarer, blir ikke fristet til noe sex i det hele tatt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en del menn enten ikke har hatt sex eller har hatt mindre sex enn de skulle ønske seg er da ikke noe nytt fenomen. Det har alltid vært sånn. Incel-forestillingen om en fortid hvor "alle" menn fikk pult er jo ikke reell. Den fortiden har aldri eksistert. Den eneste forskjellen er at nå har folk sosiale medier slik at de kan snakke sammen både om hvor mye og lite de får pult. Det er så klart like mye juging som før, men når folk bare sitter bak skjermen tar de av en eller annen grunn løgnene oftere for god fisk enn de gjorde tidligere når "alle" visste hvem som jugde og smurte tjukt på. Problemet er ikke noen menns ikke-eksisterende sexliv. Problemet er et samfunn hvor det forventes at alle kan/bør kunne pule så mye de vil fordi "sånn var det før" i en eller annen fantasifortid.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg som kvinne ble også overlatt komplett til meg selv

da jeg ble mobbet gjennom hele skolegangen

da jeg ble voldtatt

da jeg opplevde vold i ekteskapet

da jeg hadde fødselsdepresjon

da jeg var pårørende til en som har prøvd å ta livet sitt.

Kan ikke huske at jeg ble løftet frem, støttet eller tilrettelagt for.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Det er ganske mange menn som nå ber damer om å ta menn på alvor som selv har latterliggjort og bagatellisert utfordringer kvinner har tatt opp. Det får de tenke over selv og skjerpe seg. Men de har rett. Vi bør ta menns lidelser på alvor. Det hadde selvfølgelig damene rett i også, da de ba om det samme. Selv om alt begge parter gjør er å gjendrive hverandres argumenter eller finne noen faktafeil i det som presenteres som liksom skal undergrave opplevelsen. Det er en skam å se på. Og i denne tråden er det faktisk kvinnenes skam.

Selvfølgelig er det vondt å føle seg totalt ubegjært. Det inkluderer at ingen vil kysse deg, være med deg eller ha sex med deg. Spiller egentlig ikke så stor rolle. Da er det faktisk bedre om en mann på 50 kikker litt lengselsfullt etter en kvinne enn om hun aldri engang får oppleve det. Når ingen noensinne har lagt øynene på deg på en måte som har gjort at du har følt det er noe tiltrekkende ved deg, da går det utover selvfølelsen din. Da mener jeg selvfølgelig ikke overgrep. Men som kvinne opplevde jeg som sagt dette hele grunnskolen. Det handler ikke om ens egen sexlyst, men om følelsen av egen verdighet. Det må det være lov å påpeke uten at noen tror at kvinnene skal påtvinges noe. Den dagen en mann for første gang så etter meg, spilte det ingen rolle om jeg kjente ham eller ikke. Det fikk meg til å føle meg bra. 

Det betyr ikke at kvinners utfordringer ikke er reelle, men at det er andre typer utfordringer, fordi det sårt på en helt annen og like reell måte å bli tingliggjort som tømmestasjon uten verdighet eller noe i oss å beundre.

Men ærlig talt, damer, ta dere sammen. Og de gutta som eventuelt måtte mene at de lider fordi det er litt enklere for en gjennomsnittsdame å ha sex enn en mann, de har selvfølgelig ikke noen klagesak.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det det er ikke like stort. Kvinner får ikke markedsført at våre sexuelle behov er noe viktig. Vi har ikke rødt opplyste bygg fyllt av nakne menn i vinduene. Verden har ikke i nærheten innvilget i vår tenning investert slik menn.

Faktisk så jeg en trist video av at menns potens problemer får langt langt mer økonomisk støtte enn det våre kvinne sykdommer gjør til sammen.

Menns sexualitet settes over vår velvære, vår trygghet, våre kropper hele tiden.

Bare et eksempel. På apotek har de forskjellige brosjyrer ved kassa, om en rekke tilstander og sykdommer. Impotens og prostatakreft har egne brosjyrer, men ikke overgangsalder eller fødselsskader. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da får andre menn gå i tog for dem. Slik som vestlige kvinner går i tog for muslimske kvinners rettigheter. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ganske mange menn som nå ber damer om å ta menn på alvor som selv har latterliggjort og bagatellisert utfordringer kvinner har tatt opp. Det får de tenke over selv og skjerpe seg. Men de har rett. Vi bør ta menns lidelser på alvor. Det hadde selvfølgelig damene rett i også, da de ba om det samme. Selv om alt begge parter gjør er å gjendrive hverandres argumenter eller finne noen faktafeil i det som presenteres som liksom skal undergrave opplevelsen. Det er en skam å se på. Og i denne tråden er det faktisk kvinnenes skam.

Selvfølgelig er det vondt å føle seg totalt ubegjært. Det inkluderer at ingen vil kysse deg, være med deg eller ha sex med deg. Spiller egentlig ikke så stor rolle. Da er det faktisk bedre om en mann på 50 kikker litt lengselsfullt etter en kvinne enn om hun aldri engang får oppleve det. Når ingen noensinne har lagt øynene på deg på en måte som har gjort at du har følt det er noe tiltrekkende ved deg, da går det utover selvfølelsen din. Da mener jeg selvfølgelig ikke overgrep. Men som kvinne opplevde jeg som sagt dette hele grunnskolen. Det handler ikke om ens egen sexlyst, men om følelsen av egen verdighet. Det må det være lov å påpeke uten at noen tror at kvinnene skal påtvinges noe. Den dagen en mann for første gang så etter meg, spilte det ingen rolle om jeg kjente ham eller ikke. Det fikk meg til å føle meg bra. 

Det betyr ikke at kvinners utfordringer ikke er reelle, men at det er andre typer utfordringer, fordi det sårt på en helt annen og like reell måte å bli tingliggjort som tømmestasjon uten verdighet eller noe i oss å beundre.

Men ærlig talt, damer, ta dere sammen. Og de gutta som eventuelt måtte mene at de lider fordi det er litt enklere for en gjennomsnittsdame å ha sex enn en mann, de har selvfølgelig ikke noen klagesak.

Ikke helt sant. Da jeg var 18, så var den eneste oppmerksomheten jeg fikk, fra mye eldre menn. Da mener jeg MYE eldre. Den eneste "erfaringen" var voldtekt fra en mann på 52 Da jeg var 15. Ingen gutter begjærte meg, jeg var ukysset, og alle jeg prøvde meg på, avviste meg. Likevel var det mye bedre å være avvist enn "begjært" av ekle, gamle menn og voldtatt.

• Liker 3
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke helt sant. Da jeg var 18, så var den eneste oppmerksomheten jeg fikk, fra mye eldre menn. Da mener jeg MYE eldre. Den eneste "erfaringen" var voldtekt fra en mann på 52 Da jeg var 15. Ingen gutter begjærte meg, jeg var ukysset, og alle jeg prøvde meg på, avviste meg. Likevel var det mye bedre å være avvist enn "begjært" av ekle, gamle menn og voldtatt.

Noe som jeg har tatt høyde for i innlegget jeg skrev. Det står helt eksplisitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns godt vi burde diskutert dette temaet i samfunnet. Men løsningen ligger ikke i at kvinner må gjøre "sånn og sånn" - og menn lytter uansett ikke til kvinner. 

Menn trenger sunne, mannlige rollemodeller. De trenger fedre som ikke stikker av, fedre som lærer de å kommunisere. De trenger mannlige lærere, barnehagen, etc. 

Istedet vokser de opp med mutte, sure fedre som ikke lærer de en dritt, elle fedre som stakk av, og de lener seg på menn som Andrew Tate og Jordan Peterson osv.

Menn må selv være de som snur trenden. Lær sønnene dine å håndtere ting på en sunn måte, lær de å få venner og ha gode, dype vennskap. Så de slipper ta livet sitt fordi de er ensomme. 

Bare se på NRK idag, foresten. Nesten halvparten av alle menn i Norge snuser.

For mange kvinner er snusing en dealbreaker fordi det er jævlig disgusting å kysse noen som snuser.

Jeg ville ikke datet noen som snuste. Ergo er nesten halvparten av menn eksludert der allerede.

Hvis de ikke bryr seg, fint, men da må de ikke klage.

Hvis de vil ha partner får de revurdere avhengigheten.

Anonymkode: f392f...a76

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (1 time siden):

At en del menn enten ikke har hatt sex eller har hatt mindre sex enn de skulle ønske seg er da ikke noe nytt fenomen. Det har alltid vært sånn. Incel-forestillingen om en fortid hvor "alle" menn fikk pult er jo ikke reell. Den fortiden har aldri eksistert. Den eneste forskjellen er at nå har folk sosiale medier slik at de kan snakke sammen både om hvor mye og lite de får pult. Det er så klart like mye juging som før, men når folk bare sitter bak skjermen tar de av en eller annen grunn løgnene oftere for god fisk enn de gjorde tidligere når "alle" visste hvem som jugde og smurte tjukt på. Problemet er ikke noen menns ikke-eksisterende sexliv. Problemet er et samfunn hvor det forventes at alle kan/bør kunne pule så mye de vil fordi "sånn var det før" i en eller annen fantasifortid.

Før i tiden som du sier fikk stort sett alle barn og familie, men det er noen generasjoner siden nå. Da var det rundt 5 til 7 % av befolkningen (Kvinner og menn, jevnt fordelt) som ikke fikk barn. Disse menneskene evnet ikke og stifte familie, og det hadde vært slik i uminnelige tider. Det er det som var normalt før i tiden. helt sikkert var ikke ONS. så vanlig da, så når de fleste fikk en partner, ble det sex på de aller fleste menn og kvinner. Incel var ikke oppfunnet i den tida, så stygge damer kunne velge fritt blant alle menn, uten og være redd for om valget ble godtatt i venninnegjengen.

Så er det slik at de fleste redelige menn leter ikke etter et hull og tømme seg i, de leter etter en trygg partner, som garantert leder til deilig sex for begge parter. påstanden om tømmestasjoner er noe damene her hevder konsekvent hele veien i tråden, ingen menn har hevdet at det er tømmestasjoner de vil ha. Påstanden er håpløs dum, en form for forsøk på og spore av debatten, med og skape en ny debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Før i tiden som du sier fikk stort sett alle barn og familie, men det er noen generasjoner siden nå. Da var det rundt 5 til 7 % av befolkningen (Kvinner og menn, jevnt fordelt) som ikke fikk barn. Disse menneskene evnet ikke og stifte familie, og det hadde vært slik i uminnelige tider. Det er det som var normalt før i tiden. helt sikkert var ikke ONS. så vanlig da, så når de fleste fikk en partner, ble det sex på de aller fleste menn og kvinner. Incel var ikke oppfunnet i den tida, så stygge damer kunne velge fritt blant alle menn, uten og være redd for om valget ble godtatt i venninnegjengen.

Så er det slik at de fleste redelige menn leter ikke etter et hull og tømme seg i, de leter etter en trygg partner, som garantert leder til deilig sex for begge parter. påstanden om tømmestasjoner er noe damene her hevder konsekvent hele veien i tråden, ingen menn har hevdet at det er tømmestasjoner de vil ha. Påstanden er håpløs dum, en form for forsøk på og spore av debatten, med og skape en ny debatt.

Mange menn driter i kvinnens nytelse. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg syns godt vi burde diskutert dette temaet i samfunnet. Men løsningen ligger ikke i at kvinner må gjøre "sånn og sånn" - og menn lytter uansett ikke til kvinner. 

Menn trenger sunne, mannlige rollemodeller. De trenger fedre som ikke stikker av, fedre som lærer de å kommunisere. De trenger mannlige lærere, barnehagen, etc. 

Istedet vokser de opp med mutte, sure fedre som ikke lærer de en dritt, elle fedre som stakk av, og de lener seg på menn som Andrew Tate og Jordan Peterson osv.

Menn må selv være de som snur trenden. Lær sønnene dine å håndtere ting på en sunn måte, lær de å få venner og ha gode, dype vennskap. Så de slipper ta livet sitt fordi de er ensomme. 

Bare se på NRK idag, foresten. Nesten halvparten av alle menn i Norge snuser.

For mange kvinner er snusing en dealbreaker fordi det er jævlig disgusting å kysse noen som snuser.

Jeg ville ikke datet noen som snuste. Ergo er nesten halvparten av menn eksludert der allerede.

Hvis de ikke bryr seg, fint, men da må de ikke klage.

Hvis de vil ha partner får de revurdere avhengigheten.

Anonymkode: f392f...a76

Ehh altså snusing? Er dritmange damer som snuser og altså. Mange jenter som snuser har overraska meg da mange av de er søte pene jenter som gjerne ser litt uskyldige ut

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mange menn driter i kvinnens nytelse. 

Det er helt sant.... jeg er en voksen mann å er helt enig, men ikke alle menn. kvinner og menn som er glad i hverandre driter ikke i partnerens nytelse. den beste sexen finnes bestandig i trygge omgivelser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en ung kvinne med at en mann på 50 kikker lengselfullt på henne? Vi er en skam, men du mener vi skal være glade for det, bare fordi DU ikke trenger mer? Å du likte det? La du merke til at dette var DIN pbjektive opplevelse eller?

Jeg er fortsatt redd eldre menn som voksen  kvinne, og skyr de blikkene. Men skal holde kjeft å slutte å klage, mens menn skal få klage?? 

Hvorfor skal bare din mening gjelde for alle? Det er vondt å ikke bli sett, men ingen skal måtte nyte et blikk av noen de ikke liker heller. Det er mulig å dele sin sorg uten å si, alle må være takknemlig for denne litt traumatiske opplevelsen her. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et eksempel. På apotek har de forskjellige brosjyrer ved kassa, om en rekke tilstander og sykdommer. Impotens og prostatakreft har egne brosjyrer, men ikke overgangsalder eller fødselsskader. 

Det brukes mye mer penger på potens enn alt ved oss kvinner tilsammen.

Menns seksualitet settes skyhøyt i prioritering.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...