Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Vil tro at du ikke kjøper sex. 

Men faktum er at menn har enn mye bedre tilgang til sex når dem vil enn kvinner, så lenge dem betaler markedspris for sex.

Men de fleste menn velger bort det valget. 

Så er nok så uinteressant at menn har det du omtaler som god tilgang på sex, da det er sex dem ikke ønsker. 

Det som er interessant er faktisk tilgang på noe folk ønsker, både menn og kvinner. Så det faktum at menn har best teoretisk tilgang på sex, er nok så uinteressant. 

Hvordan ser det ut i praksis? 

Screenshot_20241118_162547_OneDrive.thumb.jpg.8e2763cf346b644c7f661d69053556f3.jpg

Dette er dansk voksen befolkning, som er nok så lik norsk. I praksis ser du en trend at voksne danske menn har en trend til å ha større tilgang til sex, hvis vi bruker kortere tid siden siste vaginale samleie som mål på tilgjengelighet. 

Ikke særlig overraskende. 

Kan forklares med at Danmark faktisk har overskudd av kvinner i forhold til Norge
https://countrymeters.info/en/Denmark

Anonymkode: fc3c1...d70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange nok er til at det har blitt et verdensomfattende problem og de snakker om det i avisa.

Jeg er ikke vag med vilje, jeg forventer at du hat sett akkurat det samme som meg og er opplyst på saken du taler om. Det krever ingenting å se alt dette hatet, du viser at du leser med å kommentere her. Så hvorfor følger du ikke med? Stiller du aldri spørsmål motsatt vei?

Anonymkode: 13c04...055

Mamma fikk panikk og begynt å gråte når jeg  fortalte henne hvordan menn på nett er, da hun sier jeg må få meg kjæreste. Jeg fant ikke på noen ting selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (20 minutter siden):

Du argumenter mot mine argumenter med same shit. Begge kjønn har enkelt tilgang på sex de ikke ønsker. Verken kvinner eller menn har enkel tilgang på sex de ønsker. Slik er det. 

Single kvinner flest kan, hvis de ønsker det ha sex på lørdag med en fyr fra pubben, karaoken, taxi-køen eller er annet sted hvor menn og kvinner møtes. Mange kvinner ønsker ikke det.

Single menn flest har vanskelig for å plukke opp en kvinne på samme måte. Men hvis de begår lovbrudd ved kjøp av sex eller voldtekt så er sex mulig for alle menn som har 3000,- til overs (?) eller normal muskelstyrke og særdeles slett moral.

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange nok er til at det har blitt et verdensomfattende problem og de snakker om det i avisa.

Jeg er ikke vag med vilje, jeg forventer at du hat sett akkurat det samme som meg og er opplyst på saken du taler om. Det krever ingenting å se alt dette hatet, du viser at du leser med å kommentere her. Så hvorfor følger du ikke med? Stiller du aldri spørsmål motsatt vei?

Spørsmålet var hva kvinner forventes å gjøre med menn som sliter.

Jeg vil gjerne at kvinner (og menn) skal slutte å hate og tråkke på helt vanlige unge menn som forteller om det som er vanskelig i livet deres

Er du enig eller uenig i dette, eller nekter du å besvare temaet og vil heller snakke om slemme menn?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Single kvinner flest kan, hvis de ønsker det ha sex på lørdag med en fyr fra pubben, karaoken, taxi-køen eller er annet sted hvor menn og kvinner møtes. Mange kvinner ønsker ikke det.

Single menn flest har vanskelig for å plukke opp en kvinne på samme måte. Men hvis de begår lovbrudd ved kjøp av sex eller voldtekt så er sex mulig for alle menn som har 3000,- til overs (?) eller normal muskelstyrke og særdeles slett moral.

Så gjett hvorfor menn ikke like lett kan ha den sexen.

Hva er poenget med denne diskusjonen? Om kvinner ikke vil, er det ikke mye sex å hente. 

Mennene må heller fokusere på dem som vil, kanskje klarer de å ligge på et punkt etterhvert, om de sørger for å gjøre seg attraktive for gruppen med kvinner som ligger på foreksempel byen.

Du skal ikke finne noen løsning til vår kjæreste mangel heller, for om mennn ikke vil være kjærester, er det ikke lov til å tvinge dem heller. 

Det er som det er, å vi må kave oss frem selv og håpe vi kanskje finner noen for oss, og styrke oss selv mentalt om det ikke skjer.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Menn har også mulighet til å anmelde. Jeg anmeldte. Var i avhør hos politiet, der det satt MENN, som latterliggjorde og mistrodde meg. Henlagt uten videre. Ingen tilbud om psykolog eller noe. 

Man kvoterer allerede menn inn i psykologistudiet. https://www.uniforum.uio.no/nyheter/2021/02/kjonnspoeng-ga-17-menn-studieplass-pa-psykologi.html

Og igjen - ventetid hos offentlig psykolog var den gangen 1,5 år. Men jeg trengte psykolog DA, ikke om 1,5 år. Ingen kriseteam da min eks prøvde å ta livet sitt. Ingen støtte med fødselsdepresjon. "Skjerp deg", "se positivt på ting", "mediter" og så videre - det var rådene jeg fikk. Bare det.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Om du leser litt i denne tråden, og dykker litt dypere enn å bare se etter det som passer ditt bildet, så kommer du nærmere virkeligheten.

Det har allerede blitt nevnt at det såvidt er begynt med kjønnskvotering, da NTNU. De har en kvotering på 30 prosent. Flere universiteter har ønsket å kvotere, men fått avslag. 
Menn går igjennom det samme løpet som deg når de sliter med psyken, om de går den offentlige veien. Skjønner du egentlig hva det bes om her? Jeg skjønner ikke hva du prøver å poengtere. Jeg forstår at du har hatt vanskeligheter, men du får den samme støtten som alle andre. Bare at du er heldig som får hjelp av en kvinnelig psykolog i slike tilfeller. En mann vil slite med å få en mannlig psykolog. Er det så vanskelig å forstå at dette kan være problematisk for menn som «hater» kvinner? At det også vil kunne komme kvinner tilgode om det blir flere mannlige psykologer? Men nå er jeg virkelig trøtt av dette. Støtter dem som foreslår å ta opp kampen for våres rettigheter - uten å måtte tråkke på andres

Anonymkode: 95593...81d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet var hva kvinner forventes å gjøre med menn som sliter.

Jeg vil gjerne at kvinner (og menn) skal slutte å hate og tråkke på helt vanlige unge menn som forteller om det som er vanskelig i livet deres

Er du enig eller uenig i dette, eller nekter du å besvare temaet og vil heller snakke om slemme menn?

Ingenting. Jeg kan støtte dem om de er hyggelige, men det er det.

De var slemme først. Jeg er aldri slem når de selv ikke er. Se på bombasi, singel og sikkert sexløs mann, han er godt likt fordi han er snill med oss. Han kan vi støtte dagen lang om han ønsker, fordi han ikke krever noe av oss og respekterer oss i normal mengde. Og også støtter i retur. 

Vi støtter også de slemme mennene, å det går på bekostning av oss selv. Også fordi de ikke vil ha sympati, de vil vi skal hedre deres dårlige tanker om oss å si, ja du har rett, det er dumt jeg har rettigheter, det er dumt du ikke får kjøpe sex, kvinner er noen hespetre det stemmer. Vi burde la menn ligge lettere, hvorfor er vi kvinner noen feminister med høye krav? Men vi kan ikke si noe vi ikke mener, vi er oss, vi er kvinnene  og må beskytte våre rettigheter og kropper. Jeg vil ikke ligge med menn jeg ikke liker, syns ikke noen skal måtte det uansett hvem de er.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du leser litt i denne tråden, og dykker litt dypere enn å bare se etter det som passer ditt bildet, så kommer du nærmere virkeligheten.

Det har allerede blitt nevnt at det såvidt er begynt med kjønnskvotering, da NTNU. De har en kvotering på 30 prosent. Flere universiteter har ønsket å kvotere, men fått avslag. 
Menn går igjennom det samme løpet som deg når de sliter med psyken, om de går den offentlige veien. Skjønner du egentlig hva det bes om her? Jeg skjønner ikke hva du prøver å poengtere. Jeg forstår at du har hatt vanskeligheter, men du får den samme støtten som alle andre. Bare at du er heldig som får hjelp av en kvinnelig psykolog i slike tilfeller. En mann vil slite med å få en mannlig psykolog. Er det så vanskelig å forstå at dette kan være problematisk for menn som «hater» kvinner? At det også vil kunne komme kvinner tilgode om det blir flere mannlige psykologer? Men nå er jeg virkelig trøtt av dette. Støtter dem som foreslår å ta opp kampen for våres rettigheter - uten å måtte tråkke på andres

Herregud. At du ikke engang nevner overgrepet og hvordan hvertfall DET stikker dypere.

Ironisk.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, jeg skal gjerne være med og kjempe for en bedre hverdag for menn hvor det er konkrete tiltak, og ikke tiltak som gjør det enda verre for kvinner. Men de mennene vi snakker om her tiltaksløse av natur, de VIL egentlig bare sutre men ikke faktisk måtte gjøre noe.

Anonymkode: f409a...82b

Nemlig! 

På God Morgen Norge i dag satt FrP-Velle, psykolog Benjamin Silseth og programleder Bubresko og snakket om mannedagen - som er i dag. ( Gratulerer med dagen, alle menn!) At de «kunne skrive noen plakater og gå i tog» lo de bare av. Men når kvinner skriver plakater og går i tog på kvinnedagen da er det menn som sutrer over at «bare kvinner har egen dag som markeres». Gjør noe selv, da menn! 

For ordens skyld, det er sikkert ikke Velle og Silseth eller Bubresko som klager over at kvinner har sin egen dag, bare så det er sagt. De to intervjuobjektene sa mye klokt, og det de avsluttet med og var helt enige om, var at alle menn måtte bli flinkere til å snakke sammen, åpne seg for hverandre og spørre på en ordentlig måte andre menn om hvordan de egentlig har det, og så ha en skikkelig samtale om ev. vonde ting. At det kunne være noe å bruke mannedagen til, som en begynnelse.

Litt på siden av hovedemnet her, men det er mye god, psykisk helse i at menn kan dele sorger og vise seg sårbare overfor andre menn. Men det er menn selv som må gjøre noe med det.

Anonymkode: eec81...d5a

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så gjett hvorfor menn ikke like lett kan ha den sexen.

Hva er poenget med denne diskusjonen? Om kvinner ikke vil, er det ikke mye sex å hente. 

Jeg har veldig vanskelig for å la det jeg oppfatter som feil passere. Hvis du hevder at månen er en gul ost så vil jeg innvende at det er den faktisk ikke.

Ingenting ved det er til forkleinelse for månen, ost eller varulver. Å kritisere feilaktige påstander er ikke en hobby jeg har for å tråkke på måne-entusiaster. Jeg vil gå så langt som å hevde at månens bestanddeler er hva de er helt uavhengig av mine og dine følelser og intensjoner. Det er ikke nødvendig med masse emosjoner og analyse av beveggrunner for å rettferdiggjøre det å besvare påstander om månens oste-gehalt med at den etter alt å dømme består av stein.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig vanskelig for å la det jeg oppfatter som feil passere. Hvis du hevder at månen er en gul ost så vil jeg innvende at det er den faktisk ikke.

Ingenting ved det er til forkleinelse for månen, ost eller varulver. Å kritisere feilaktige påstander er ikke en hobby jeg har for å tråkke på måne-entusiaster. Jeg vil gå så langt som å hevde at månens bestanddeler er hva de er helt uavhengig av mine og dine følelser og intensjoner. Det er ikke nødvendig med masse emosjoner og analyse av beveggrunner for å rettferdiggjøre det å besvare påstander om månens oste-gehalt med at den etter alt å dømme består av stein.

Jeg avslutter mot deg nå, du får ikke det du ønsker her. Vi er for ulike og det har ikke vært noe givende.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg kan støtte dem om de er hyggelige, men det er det.

De var slemme først.

Hvem er «de» i denne fortellingen?

Sitat

Jeg vil ikke ligge med menn jeg ikke liker, syns ikke noen skal måtte det uansett hvem de er.

Jeg ser ikke at noen har hevdet noe slikt i denne tråden. Sånn sett virker det litt malplassert av deg å komme med et slikt utsagn?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herregud. At du ikke engang nevner overgrepet og hvordan hvertfall DET stikker dypere.

Ironisk.

Jeg forstår. Enda så mye jeg er imot overgrep, så kvalm slikt gjør meg. Så var det ikke dette vi diskuterte, var det? Men siden dette er viktigere enn menns psykiske helse. 
Så kan vi se på hvordan menns psykiske helse kan ha en direkte effekt på overgrep mot kvinner. Ser du en mulig rød tråd her? 

Det tenker jeg er ironisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker (som feminist og et grunnleggende rettferdig og solidarisk menneske) at jeg også støtter opp om menns rettigheter på samme måte som pappaen min (med barnevogn og 70-tallsskjegg) demonstrerte for bl.a. kvinners rett til fri abort.

Spørsmålet er bare akkurat hva innebærer de rettighetene menn mener de ikke har pr nå? Er det snakk om kjønnspoeng i høyere utdanning støtter jeg selvfølgelig det, selv om det er ironisk at menn ofte insinuerer at kvinner kommer seg opp og fram på grunn av kjønnspoeng, men er det f.eks. snakk om å innskrenke kvinners muligheter, så ramler mim støtte av. 

Anonymkode: 0a08f...a9c

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg avslutter mot deg nå, du får ikke det du ønsker her. Vi er for ulike og det har ikke vært noe givende.

For menesker som ikke respekterer Andres meninger blir de aldri givende og diskutere med andre enn meningsfeller. 

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På God Morgen Norge i dag satt FrP-Velle, psykolog Benjamin Silseth og programleder Bubresko og snakket om mannedagen - som er i dag. ( Gratulerer med dagen, alle menn!)

Takk!

Sitat

At de «kunne skrive noen plakater og gå i tog» lo de bare av. Men når kvinner skriver plakater og går i tog på kvinnedagen da er det menn som sutrer over at «bare kvinner har egen dag som markeres». Gjør noe selv, da menn! 

Ganske mange menn går i tog på kvinnedagen. Hvis menn markerer kvinnesak er det ikke rimelig at noen kvinner markerer mannesak?

Sitat

For ordens skyld, det er sikkert ikke Velle og Silseth eller Bubresko som klager over at kvinner har sin egen dag, bare så det er sagt. De to intervjuobjektene sa mye klokt, 

Godt å høre at du kan uttrykke sånt.

Sitat

Litt på siden av hovedemnet her, men det er mye god, psykisk helse i at menn kan dele sorger og vise seg sårbare overfor andre menn. Men det er menn selv som må gjøre noe med det.

Menn og mannsrolle er forskjellig fra kvinner. Helt ærlig så tror jeg at noen kvinner tror at menn er dårlige utgaver av kvinner som må «fikses» så vi blir mer lik kvinner. Jeg tror ikke at det er en god ide.

Mange menn kan vise følelser i en fotballkamp eller ved å skru på en bil i 2 år. Generelt har mange av oss lært at «stoisk» er det sinnelaget som fører oss dit vi vil i livet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår. Enda så mye jeg er imot overgrep, så kvalm slikt gjør meg. Så var det ikke dette vi diskuterte, var det? Men siden dette er viktigere enn menns psykiske helse. 
Så kan vi se på hvordan menns psykiske helse kan ha en direkte effekt på overgrep mot kvinner. Ser du en mulig rød tråd her? 

Det tenker jeg er ironisk

Det er bare ironisk. For denne tråden handler om hvor inhabile menn er i sin kamp til å bli hørt, se kvinner og vår kamp også hvordan vi blir utsatt. 

Du snakker kun om kvotering, den er grei.

Men ei sa nettop sin forferdelige opplevelse til deg, du bryr deg ikke nok av å ikke vise litt omtanke.

Overgrep er viktigere enn alles mentale helse. Overgrep er noe av det verste som skjer deg i livet. Det er under lemlesting, men samme gruppering som tortur.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange menn går i tog på kvinnedagen. Hvis menn markerer kvinnesak er det ikke rimelig at noen kvinner markerer mannesak?

Kan godt gå i mannesakstog jeg, men menn får gidde å arrangere dem, akkurat som det er i all hovedsak kvinner som arrangerer kvinnedag. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker (som feminist og et grunnleggende rettferdig og solidarisk menneske) at jeg også støtter opp om menns rettigheter på samme måte som pappaen min (med barnevogn og 70-tallsskjegg) demonstrerte for bl.a. kvinners rett til fri abort.

Spørsmålet er bare akkurat hva innebærer de rettighetene menn mener de ikke har pr nå? Er det snakk om kjønnspoeng i høyere utdanning støtter jeg selvfølgelig det, selv om det er ironisk at menn ofte insinuerer at kvinner kommer seg opp og fram på grunn av kjønnspoeng, men er det f.eks. snakk om å innskrenke kvinners muligheter, så ramler mim støtte av. 

Anonymkode: 0a08f...a9c

Jeg er motstander av kjønnspoeng, kvotering til styrer og lignende. Men om man først skal ha det så må det selvsagt gjennomføres på en kjønnsnøytral måte.

Spesifikt for denne tråden så er jeg kanskje mindre opptatt av «rettigheter» (ingen mennesker har rett på sex, en romantisk relasjon eller barn), og mer opptatt av hvordan vi behandler hverandre. Liberale, velstående familiefedre godt ute på venstresida som i alle andre spørsmål snakker om å snu det annet kinn til kan være ganske stygg mot andre menn som ikke får til det med damer. Man kan nesten mistenke at dette er en slags posering hvor de skal vise seg som dugelige mennesker ved å tråkke på Velle eller erklære den ene eller den andre som «toxic masculinity» eller «mannosfære».

For meg er dette en del av en dynamikk hvor samfunnet blir stadig mer polarisert og vi definererer oss ut fra hvem vi «hater» vel så mye som hvem vi er enige med. Og demagoger på begge/alle sider av ymse spektrum vet å utnytte disse følelsene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt gå i mannesakstog jeg, men menn får gidde å arrangere dem, akkurat som det er i all hovedsak kvinner som arrangerer kvinnedag. 

De mennene vi snakker om, vil ikke være synlig og gå I tåg. 

Du har sikkert hørt uttrykket: LA meg være I fred, som er ganske utbrett blant utstøtte menn.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...