Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det det er ikke like stort. Kvinner får ikke markedsført at våre sexuelle behov er noe viktig. Vi har ikke rødt opplyste bygg fyllt av nakne menn i vinduene. Verden har ikke i nærheten innvilget i vår tenning investert slik menn.

Faktisk så jeg en trist video av at menns potens problemer får langt langt mer økonomisk støtte enn det våre kvinne sykdommer gjør til sammen.

Menns sexualitet settes over vår velvære, vår trygghet, våre kropper hele tiden.

Anonymkode: 13c04...055

Innvistert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg som kvinne ble også overlatt komplett til meg selv

da jeg ble mobbet gjennom hele skolegangen

da jeg ble voldtatt

da jeg opplevde vold i ekteskapet

da jeg hadde fødselsdepresjon

da jeg var pårørende til en som har prøvd å ta livet sitt.

Kan ikke huske at jeg ble løftet frem, støttet eller tilrettelagt for.

Anonymkode: 3bc37...dd8

Hadde du mulighet til å gå til en kvinnelig psykolog? Hadde du mulighet til å anmelde? Hvor sier jeg noe om at noen skal løftes opp og frem? Føler du at det ville være å løfte menn opp og frem om staten la frem et mål om 50/50 kjønnsfordeling av psykologer? At man begynte å kvotere menn inn på psykologistudiet?

Anonymkode: 95593...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men hvordan det blir sagt er hatverdig. Om menn bare sa det normalt, uten å si kvinner er horer, kvinner må prostituerte seg og samfunnet skal kollapse dere kravstore vestlige dumme feminister.

Dette var aldri den normale, åh som jeg savner sex samtalen.

Kan du referere konkret til «dette»? Jeg kan finne noen debattinnlegg i Aftenposten hvor beskrivelsen din passer heller dårlig?

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du mulighet til å gå til en kvinnelig psykolog? Hadde du mulighet til å anmelde? Hvor sier jeg noe om at noen skal løftes opp og frem? Føler du at det ville være å løfte menn opp og frem om staten la frem et mål om 50/50 kjønnsfordeling av psykologer? At man begynte å kvotere menn inn på psykologistudiet?

Om ikke mannlige psykologer så ofte begikk overgrep så. Leger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du referere konkret til «dette»? Jeg kan finne noen debattinnlegg i Aftenposten hvor beskrivelsen din passer heller dårlig?

Aftenposten! 😂 Det er mennene selv som er problemet. Aftenposten har ikke lov til å være så sexist som det menn er mot oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg du siterte men Anmeldelese ville mest  sannynlig bli henlagt.

Du kan ikke velge hvilket kjønn  på psykologen hvis du skal gå igjennom dps eller det offentlige ( der det skal veldig mye til for å få hjelp i det hele tatt. Ja det kan være at menn burde ha vært kvotert inn  i psykolog studiet. Det er en overvekt av kvinner der. Skal ikke mene for mye om det.

Anonymkode: 718d6...ebc

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (17 minutter siden):

Nei dette er et særdeles viktig tema slik jeg anser det. 

Du mener altså at sex man betaler penger for ikke kan regnes med, selv om det så definitivt er tilgjengelig, mens sex kvinner betaler for med sin psykiske og fysiske velvære er det helt innafor å regne med for deg. For min del er fysisk og psykisk helse noe betydelig mer vesentlig og viktig å risikere enn å kanskje måtte betale en bot for sexkjøp. 

Når noe er ulovlig og umoralsk så kan det ikke regnes med som en reell mulighet. Det å kjøpe sex er ikke et alternativ for de fleste menn vurderer.

Med det tankesettet kan vi glemme all diskusjon om økonomisk ulikhet også. Det er jo bare å stjele penger, så da har vel ikke fattige noe å klage på?

Anonymkode: 898d3...578

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (8 minutter siden):

Kanskje. Tilbudet er ikke like stort iallefall, og personlig vet jeg ikke hvor jeg skulle finne dette. 

Jeg vet heller ikke hvor jeg skulle begynne for å kjøpe sex. Så da stiller vi kanskje ganske likt?

Sitat

Så er det nå engang ikke slik at vi kvinner klager over tilgangen til sex heller. Det er menn som gjør det. 

Rent konkret så eksisterer altså muligheten for sex for en evig singel mann hvis han er villig til å risikere opptil 1 års fengsel og evig sosial utstøting. Nyttig, takk for at dere gjorde meg oppmerksom på det.

Sitat

Kvinner som ikke takler sex uten emosjonell relasjon ville uansett ikke kunne gjøre seg nytte av dette.

Da er vi tilbake til at det kvinner ikke ønsker det eksisterer ikke?

Jeg skulle ønske at det var sånn med oppvasken på kjøkkenet. At hvis jeg ikke likte den så eksisterte den ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke hvor jeg skulle begynne for å kjøpe sex. Så da stiller vi kanskje ganske likt?

Rent konkret så eksisterer altså muligheten for sex for en evig singel mann hvis han er villig til å risikere opptil 1 års fengsel og evig sosial utstøting. Nyttig, takk for at dere gjorde meg oppmerksom på det.

Jeg skulle ønske at det var sånn med oppvasken på kjøkkenet. At hvis jeg ikke likte den så eksisterte den ikke.

Så du skal ikke bry deg om alle kvinner? Nei selvsagt skal du ikke det.

Jeg er cølebat på 10 år og er ikke skadd nok i hodet til å benytte noens kropp mot deres vilje. Skal du gi meg noen støttende ord kanskje? Hmm, eller er det ikke såååå viktig når det er en dame? 🥺

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aftenposten! 😂 Det er mennene selv som er problemet. Aftenposten har ikke lov til å være så sexist som det menn er mot oss.

Så i konteksten «unge single menn som får publisert en tekst i Aftenposten» så står fremdeles poenget mitt: hvorfor skal han forklares med incel, toxic masculinity og mannosfære? Hvorfor prøver feminister å juge på ham en påstand om at kvinner skal lenkes og brukes som kyr ala Margaret Atwood?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal ikke bry deg om alle kvinner? Nei selvsagt skal du ikke det.

Jeg er cølebat på 10 år og er ikke skadd nok i hodet til å benytte noens kropp mot deres vilje. Skal du gi meg noen støttende ord kanskje? Hmm, eller er det ikke såååå viktig når det er en dame? 🥺

Jeg forstår ikke hvor du vil og hvordan ordene dine relaterer til mine som du quotet. Jeg er har like mye empati for damer som menn, ja. Selvsagt? Noen av de viktigste personene i livet mitt er damer. En fremmed har akkurat samme menneskeverd for meg om det er en dame eller mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i konteksten «unge single menn som får publisert en tekst i Aftenposten» så står fremdeles poenget mitt: hvorfor skal han forklares med incel, toxic masculinity og mannosfære? Hvorfor prøver feminister å juge på ham en påstand om at kvinner skal lenkes og brukes som kyr ala Margaret Atwood?

Så om noe ikke publiserer på Aftenposten, eksisterer det ikke?

Rasisme? Sexisme? Morderiske tanker? Overgrepsplaner? Ingen av disse tingene har skjedd, så fremt noen ikke får lov til å publisere den på Aftenposten? 

Jeg vet ikke hvem du snakker om, jeg snakker om hvordan menn snakker til oss i denne samtalen. Nærmest ingen av incelene har noe  sinne kommet til oss i normal grad å bare trengt sympati uten tidenes hatefulle regle på kjøpet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvor du vil og hvordan ordene dine relaterer til mine som du quotet. Jeg er har like mye empati for damer som menn, ja. Selvsagt? Noen av de viktigste personene i livet mitt er damer. En fremmed har akkurat samme menneskeverd for meg om det er en dame eller mann?

Jeg peker på at du ikke innehar det du krever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg peker på at du ikke innehar det du krever.

Kan du formulere det på et språk som jeg forstår? Sier du at jeg mangler empati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så om noe ikke publiserer på Aftenposten, eksisterer det ikke?

Rasisme? Sexisme? Morderiske tanker? Overgrepsplaner? Ingen av disse tingene har skjedd, så fremt noen ikke får lov til å publisere den på Aftenposten? 

Jeg vet ikke hvem du snakker om, jeg snakker om hvordan menn snakker til oss i denne samtalen. Nærmest ingen av incelene har noe  sinne kommet til oss i normal grad å bare trengt sympati uten tidenes hatefulle regle på kjøpet.

Så alle unge menn som tar opp ung mann problemer er hatefulle? Noen? Bare de som ikke skriver i Aftenposten?

Det er vanskelig å ta stilling til innlegget ditt når du er så vag. Det jeg konkret tar opp er at _noen_ unge menn legger fram sine problemer på en saklig måte (etter min mening) og blir sablet ned. Er du enig i at dette skjer i alle fall noen ganger? Hvis ikke så kan jeg sikkert finne noen eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

Mannsrollen i krise: – Vi må slutte å skylde på andre og tro at vi er maktesløse

Mange menn lever i offer-narrativer, hvor de føler at noe – enten det er kvinner, politikken eller samfunnet generelt – undertrykker dem. Dette fører til passivitet og klaging, og i verste fall selvdestruksjon, sier psykolog Pål Espen Olsen og coach Torstein Schiøtz Worren."

Dette er et sitat fra denne artikkelen: https://psykologisk.no/2024/11/mannsrollen-i-krise-vi-ma-slutte-a-skylde-pa-andre-og-tro-at-vi-er-makteslose/?mc_cid=804c36d92d&mc_eid=46d551db22

Det oppsummerer egentlig akkurat hva jeg tenker også. Å ha fokus på menns mentale helse, lage gode arenaer for å møte andre, jobbe med skolen for å gjøre det enklere for menn og lykkes - ja, absolutt! Men jeg fatter og begriper ikke hvor denne holdningen om at samfunnet ( og spesielt kvinner) skylder deg som mann noe, og at om du er ulykkelig så er det alle andres feil. Hver og en, uansett kjønn, har et ansvar for å ta tak i eget liv og fylle det med mening. Min teori er at menn historisk har vært så vante til at det er nok å ha penis så ramler alt i fanget ditt, mens kvinner har måttet jobbe knallhardt for alt de har. Derfor sutrer ikke kvinner over at de ikke har en partner, de skylder ikke på samfunnet, kvinner er ikke vant til å få noe gratis.

Anonymkode: f409a...82b

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du argumenter mot mine argumenter med same shit. Begge kjønn har enkelt tilgang på sex de ikke ønsker. Verken kvinner eller menn har enkel tilgang på sex de ønsker. Slik er det. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Menn har også mulighet til å anmelde. Jeg anmeldte. Var i avhør hos politiet, der det satt MENN, som latterliggjorde og mistrodde meg. Henlagt uten videre. Ingen tilbud om psykolog eller noe. 

Man kvoterer allerede menn inn i psykologistudiet. https://www.uniforum.uio.no/nyheter/2021/02/kjonnspoeng-ga-17-menn-studieplass-pa-psykologi.html

Og igjen - ventetid hos offentlig psykolog var den gangen 1,5 år. Men jeg trengte psykolog DA, ikke om 1,5 år. Ingen kriseteam da min eks prøvde å ta livet sitt. Ingen støtte med fødselsdepresjon. "Skjerp deg", "se positivt på ting", "mediter" og så videre - det var rådene jeg fikk. Bare det.

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

"

Mannsrollen i krise: – Vi må slutte å skylde på andre og tro at vi er maktesløse

Mange menn lever i offer-narrativer, hvor de føler at noe – enten det er kvinner, politikken eller samfunnet generelt – undertrykker dem. Dette fører til passivitet og klaging, og i verste fall selvdestruksjon, sier psykolog Pål Espen Olsen og coach Torstein Schiøtz Worren."

Dette er et sitat fra denne artikkelen: https://psykologisk.no/2024/11/mannsrollen-i-krise-vi-ma-slutte-a-skylde-pa-andre-og-tro-at-vi-er-makteslose/?mc_cid=804c36d92d&mc_eid=46d551db22

Det oppsummerer egentlig akkurat hva jeg tenker også. Å ha fokus på menns mentale helse, lage gode arenaer for å møte andre, jobbe med skolen for å gjøre det enklere for menn og lykkes - ja, absolutt! Men jeg fatter og begriper ikke hvor denne holdningen om at samfunnet ( og spesielt kvinner) skylder deg som mann noe, og at om du er ulykkelig så er det alle andres feil. Hver og en, uansett kjønn, har et ansvar for å ta tak i eget liv og fylle det med mening. Min teori er at menn historisk har vært så vante til at det er nok å ha penis så ramler alt i fanget ditt, mens kvinner har måttet jobbe knallhardt for alt de har. Derfor sutrer ikke kvinner over at de ikke har en partner, de skylder ikke på samfunnet, kvinner er ikke vant til å få noe gratis.

NETTOPP! Jeg går gjerne på barrikadene for menn som som setter i gang POSITIVE kampanjer, der de kjemper for sine rettigheter. Ikke på bekostning av kvinner, men PÅ LIK LINJE. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NETTOPP! Jeg går gjerne på barrikadene for menn som som setter i gang POSITIVE kampanjer, der de kjemper for sine rettigheter. Ikke på bekostning av kvinner, men PÅ LIK LINJE. 

Helt enig med deg, jeg skal gjerne være med og kjempe for en bedre hverdag for menn hvor det er konkrete tiltak, og ikke tiltak som gjør det enda verre for kvinner. Men de mennene vi snakker om her tiltaksløse av natur, de VIL egentlig bare sutre men ikke faktisk måtte gjøre noe.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...