Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok.

Dette er feil. Det er en gyldig analogi. Om du føler deg såret av analogien så kan jeg gi deg en annen analogi, men det ligger i analogiers natur at du må være villig til å se hva som er felles mellom to forskjellige ting.

Har du tenkt igjennom selv om det kan være du som kaster drittkanon? Hvordan tror du selv at du oppleves å diskutere med?

Uenigheten synes for meg å være ganske tydelig nå. Når (en rekke) kvinner her inne snakker om «tilgjengelighet av sex» så mener de «sex i den formen jeg/kvinner ønsker oss». Når (en rekke) menn her inne snakker om «tilgjengelighet av sex» så mener de «at noen vil ha sex med deg».

Man kan sikkert forske på denne språklige spissfindigheten, men det er i alle fall sikkert at vi (som i «mange brukere») har brukt uhorvelig mye tid og spalteplass på noe som man kunne ønske ble avklart langt tidligere.

Hvis jeg får lov til å spekulere så synes det som om noen kvinner har vært unødvendig kryptiske og heller enn å være enige om et banalt spørsmål har tolket det inn i «hva vil et ja/nei her implisere i den videre debatten» og uten å gjøre oss andre oppmerksom på det egentlig diskutert noe annet enn det mange av oss ærlig trodde ut fra ordene som faktisk ble skrevet.

Anonymkode: 29ba7...27a

Nei, som @Fremmed fugl påpeker er sex i seg selv svært tilgjengelighet for menn, så menn mener også "sex i den formen jeg/menn ønsker". Du er bare ugrei for å kverulere. 

Jeg oppleves nok ikke ok å diskutere med for ganske mange menn. Jeg er for lite dum og brenner for sterkt til at de klarer å tråkke over og tråkke på. Man kan imidlertid slite meg ut med dumskap, men ikke uten å da allerede ha blitt så tydelig angående dumskap at man i praksis har mistet ansiktet. Så jeg er ikke så gøy å diskutere med for menn med agenda om å kaste dritt på kvinner antagelig. Menn med bedre agenda pleier å like å kaste ball med meg. Antagelig mye fordi de vet at jeg virkelig liker mennesker, også menn, og elsker å lære, også av menn. Da må de imidlertid ha noe klokt å si. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SmuleSMitt skrev (41 minutter siden):

Hvorfor det? For at han skal føle seg "bra nok", ihht. andre menns definisjon av hva en "ekte mann" innebærer?

For hvis de fleste menn har nedlatende holdninger til kvinner som er villige til å ha sex ("for tiiiidlig", visstnok, eller "for lettvint", visstnok"), så er det jo ikke viktig for han hva hun mener? Hun er jo bare et "ludder", ihht. mange menns oppfatning av "billige" kvinner. 

Han må bare forte seg å få "problemet" (et oppkonstruert problem) ut av verden: at andre menn definerer at han er en taper fordi menns store mål i livet er å nedlegge damer i hytt og pine og ha draget på flest mulig, for å føle seg validert som en "ekte mann".  

Det rare oppi alt dette er jo at målet for mange menn ser ut til å være å HA sex. Aldri fokus på hvem man har sex med (annet enn helst "en 10``er") eller hvorfor. Hvorfor er det så viktig å ha sex for unge menn? Svaret er nettopp gitt. 

Nei, ikke bra nok i henhold til hva andre måtte mene. Det dreier seg om en er bra nok til at en kan ha mulighet til å formere seg. Vil ingen ha sex med en så er en ikke det. Perioden før dette eventuelt skjer kan være vanskelig. Det er altså forskjeller på unge kvinner og unge menn i så måte som Bimbo skrev i innlegget jeg svarte på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og jeg støtter dette også. Men jeg klarer jammen også å støtte menn som sliter, og deres rett til å finne en løsning. GLEM sex fullstendig her, og skift fokus til nærhet, skift fokuset til en gruppe som åpenbart sliter psykisk. Kunne du ha brydd deg om dem da? Disse mennene blir ansett som tapere, ikke som mennesker som har behov for hjelp. 

Anonymkode: 95593...81d

Jeg bryr meg, det er bare ikke noe kvinner som gruppe kan gjøre noe med. Ihvertfall ikke på måten mange menn virker til å ønske, at vi skal senke kravene eller deles ut slik at alle får en hver. Nærhet og sex må komme fra gjensidighet, og samfunnet kan ikke bygge relasjoner for folk.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (26 minutter siden):

Jeg bryr meg, det er bare ikke noe kvinner som gruppe kan gjøre noe med. Ihvertfall ikke på måten mange menn virker til å ønske, at vi skal senke kravene eller deles ut slik at alle får en hver. Nærhet og sex må komme fra gjensidighet, og samfunnet kan ikke bygge relasjoner for folk.

Samme her. 

Jeg ønsker imidlertid at vi som samfunn satser sterkere på å bygge våre unge sterke, så de fleste mestrer livet godt på alle måter. Så jeg mener at samfunn kan gjøre noe, men helt enig med deg angående når det først har gått galt for mange. Det er ingenting vi kvinner kan gjøre med det uten å ofre kvinner på måter vi bare ikke kan gjøre. Vi kan ikke ofre kvinners psykiske og fysiske velvære for mennenes. Dessuten klarer de fleste menn seg veldig godt heldigvis. Vi diskuterer hele veien et mindretall av menn som sliter skikkelig. 

(Bare så det er påpekt, dette med å I perioder av livet synes dette med det motsatte kjønn, sex og kjærlighet er vanskelig kvalifiserer ikke for å virkelig slite. Mer eller mindre absolutt alle har fått føle på det i perioder av livet.)

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (31 minutter siden):

Nei, som @Fremmed fugl påpeker er sex i seg selv svært tilgjengelighet for menn, så menn mener også "sex i den formen jeg/menn ønsker". Du er bare ugrei for å kverulere. 

Fremmed fugl snakker om en aktivitet som er ulovlig i Norge (sexkjøp). Jeg har behandlet tullet hans i en egen post. Jeg antar at du og han gjør det fordi dere ikke har noe saklig å melde? Er det alt dette er for deg? Tidtrøyte hvor du kan fylle opp spaltemetre?

Sitat

Jeg oppleves nok ikke ok å diskutere med for ganske mange menn. Jeg er for lite dum og brenner for sterkt til at de klarer å tråkke over og tråkke på. Man kan imidlertid slite meg ut med dumskap, men ikke uten å da allerede ha blitt så tydelig angående dumskap at man i praksis har mistet ansiktet. Så jeg er ikke så gøy å diskutere med for menn med agenda om å kaste dritt på kvinner antagelig. Menn med bedre agenda pleier å like å kaste ball med meg. Antagelig mye fordi de vet at jeg virkelig liker mennesker, også menn, og elsker å lære, også av menn. Da må de imidlertid ha noe klokt å si. 

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker virkelig å støte menn som faller uten for samfunet, men jeg synes det er veldig vanskelig å vite hvordan. Jeg er for kvotering av menn inn i kvinedominerte yrker og for pappa perm. Ut over det vet jeg liksom ikke hva jeg skal stemme for eller menne? I denne type tråder føler jeg fokuse fort blir på at kvinner får for "mye" og lignende. Uten at det noen gang blir noe konkret. Når jeg prøver å grave litt, blir jeg beskyldt for hersetekniker eller å ødelege samtalen. Så ja, jeg tror egentlig mange ønsker å støtte denne gruppen menn, men at det er vanskekig fordi det er så litte fokus på hva menn faktisk trenger og stort fokus på det jeg opplever som agresjon mott kvinner generelt. 

Menn blir i stor grad overlatt til seg selv. De blir bedt om å ta seg sammen, skjerpe seg. Det er ens eget ansvar, og eneste løsning. Når de ikke klarer dette på egenhånd, blir de møtt med hån og latterliggjøring. Det er ingen som prøver å løfte dem opp. Hvorfor skulle jeg likt å vite.
Om menn skal klare å gjøre en innsats for å hjelpe seg selv. Så hjelper det ikke at de sitter alene på rommet sitt eller i leiligheten sin og selv prøver å endre tankesettet sitt. Et tankesett som ikke bare plutselig har oppstått, men noe som har vokst og tatt mer og mer plass. Dette vil bare gjøre vondt verre. Men hvor skal de kunne gå da? Kunne de hatt godt av en psykolog? Da hjelper det ikke at over 80% av psykologene er kvinner. Hvordan skulle en som «hater» kvinner tørre å åpne seg opp for en kvinnelig psykolog? 

Og hvordan skal man i det hele tatt kunne ha en reell diskusjon, når slike spørsmål blir besvart på denne måten: «Menn søker seg ikke til lavtlønnsyrker, eller det offentlige». Man kommer ingen vei, stanger hodet mot veggen. For man må plutselig snakke om helt andre ting enn det man prøver å snakke om. Men på et punkt blir man tvunget til å ta problemet på alvor. Og det er vel også blant menneskets største svakhet. Gjøre minst mulig før man blir tvunget til å gjøre noe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fremmed fugl snakker om en aktivitet som er ulovlig i Norge (sexkjøp). Jeg har behandlet tullet hans i en egen post. Jeg antar at du og han gjør det fordi dere ikke har noe saklig å melde? Er det alt dette er for deg? Tidtrøyte hvor du kan fylle opp spaltemetre?

Ok.

Nei dette er et særdeles viktig tema slik jeg anser det. 

Du mener altså at sex man betaler penger for ikke kan regnes med, selv om det så definitivt er tilgjengelig, mens sex kvinner betaler for med sin psykiske og fysiske velvære er det helt innafor å regne med for deg. For min del er fysisk og psykisk helse noe betydelig mer vesentlig og viktig å risikere enn å kanskje måtte betale en bot for sexkjøp. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn blir i stor grad overlatt til seg selv. De blir bedt om å ta seg sammen, skjerpe seg. Det er ens eget ansvar, og eneste løsning. Når de ikke klarer dette på egenhånd, blir de møtt med hån og latterliggjøring. Det er ingen som prøver å løfte dem opp. Hvorfor skulle jeg likt å vite.
Om menn skal klare å gjøre en innsats for å hjelpe seg selv. Så hjelper det ikke at de sitter alene på rommet sitt eller i leiligheten sin og selv prøver å endre tankesettet sitt. Et tankesett som ikke bare plutselig har oppstått, men noe som har vokst og tatt mer og mer plass. Dette vil bare gjøre vondt verre. Men hvor skal de kunne gå da? Kunne de hatt godt av en psykolog? Da hjelper det ikke at over 80% av psykologene er kvinner. Hvordan skulle en som «hater» kvinner tørre å åpne seg opp for en kvinnelig psykolog? 

Og hvordan skal man i det hele tatt kunne ha en reell diskusjon, når slike spørsmål blir besvart på denne måten: «Menn søker seg ikke til lavtlønnsyrker, eller det offentlige». Man kommer ingen vei, stanger hodet mot veggen. For man må plutselig snakke om helt andre ting enn det man prøver å snakke om. Men på et punkt blir man tvunget til å ta problemet på alvor. Og det er vel også blant menneskets største svakhet. Gjøre minst mulig før man blir tvunget til å gjøre noe

Kan du si litt om hvilken hjelp du tenker mennene trenger?

Og litt om hva slags hjelp kvinner får fra samfunn og stat som ikke er tilgjengelig for menn, som er relevant i forhold til tema (bygge og vedlikeholde relasjoner, nærhet, familie, sex).

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (19 minutter siden):

Jeg tror at å unngå latterliggjøring er en god start. Utenforskap starter kanskje med at en opplever at vi ikke sitter i samme båt.

Det er ikke sikkert at du og jeg kan gjøre så innmari mye for gutter og menn som faller utenfor. Kanskje er det uunngåelig. Kanskje er mange selvdestruktive og/eller nettet gjør dem slik. Men harde fronter hjelper antagelig ingen. Hver gang en singel ung mann melder seg på den offentlige debatten så kommer det en strøm av «incel», «mannosfære», «toxic masculinity». Hvis han sier at det er trist å ikke få seg dame så tropper 10 feminister opp (noen av dem menn på 50) og lyver og framstiller det som om fyren har krevd at kvinner lenkes og bys fram ala handmaids tale.

Det vanskeligste er å være litt generøs med noen som ikke oppfattes som ydmyk. Det er lett å være generøs mot en søt ung kvinne som gråter på tv over noe som har skjedd med henne. Det er vanskeligere å være litt generøs med en dvask ung mann som sint klager på alt som er galt i livet. Men kanskje vi burde det? Jeg strever veldig selv med å utvise «basal mellommenneskelig generøsitet» med noen som jeg oppfatter som utakknemlig eller obsternasig.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg som kvinne ble også overlatt komplett til meg selv

da jeg ble mobbet gjennom hele skolegangen

da jeg ble voldtatt

da jeg opplevde vold i ekteskapet

da jeg hadde fødselsdepresjon

da jeg var pårørende til en som har prøvd å ta livet sitt.

Kan ikke huske at jeg ble løftet frem, støttet eller tilrettelagt for.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Nei dette er et særdeles viktig tema slik jeg anser det. 

Du mener altså at sex man betaler penger for ikke kan regnes med, selv om det så definitivt er tilgjengelig, mens sex kvinner betaler for med sin psykiske og fysiske velvære er det helt innafor å regne med for deg. For min del er fysisk og psykisk helse noe betydelig mer vesentlig og viktig å risikere enn å kanskje måtte betale en bot for sexkjøp. 

Kvinner kan kjøpe sex, potensielt like enkelt som menn? Straffen er bot eller fengsel i inntil 1 år. Jeg antar at forumets TOS forbyr oppfordring til lovbrudd?

Ja, menn (og kvinner) kan oppnå sex via lovbrudd (sexkjøp, evt voldtekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (10 minutter siden):

Kan du si litt om hvilken hjelp du tenker mennene trenger?

Og litt om hva slags hjelp kvinner får fra samfunn og stat som ikke er tilgjengelig for menn, som er relevant i forhold til tema (bygge og vedlikeholde relasjoner, nærhet, familie, sex).

PSYKOLOG! Er en god begynnele

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror at å unngå latterliggjøring er en god start. Utenforskap starter kanskje med at en opplever at vi ikke sitter i samme båt.

Det er ikke sikkert at du og jeg kan gjøre så innmari mye for gutter og menn som faller utenfor. Kanskje er det uunngåelig. Kanskje er mange selvdestruktive og/eller nettet gjør dem slik. Men harde fronter hjelper antagelig ingen. Hver gang en singel ung mann melder seg på den offentlige debatten så kommer det en strøm av «incel», «mannosfære», «toxic masculinity». Hvis han sier at det er trist å ikke få seg dame så tropper 10 feminister opp (noen av dem menn på 50) og lyver og framstiller det som om fyren har krevd at kvinner lenkes og bys fram ala handmaids tale.

Det vanskeligste er å være litt generøs med noen som ikke oppfattes som ydmyk. Det er lett å være generøs mot en søt ung kvinne som gråter på tv over noe som har skjedd med henne. Det er vanskeligere å være litt generøs med en dvask ung mann som sint klager på alt som er galt i livet. Men kanskje vi burde det? Jeg strever veldig selv med å utvise «basal mellommenneskelig generøsitet» med noen som jeg oppfatter som utakknemlig eller obsternasig.

Nei. Han sier at det er trist at han ikke får pult. Gjerne samtidig som han shamer overvektige kvinner, kvinner med flere partnere, kvinner over 30 og mindre pene kvinner.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er iallefall ett eksempel i denne tråden på mann som fikk sympati og gode ord for sin situasjon. Dette fordi han var ærlig og sårbar ikke aggressiv. 

Det er aggressiviteten vi kvinner sliter med å møte, og ikke uten grunn heller. Menns aggressivitet mot kvinner er direkte farlig for kvinner. Vi kvinner kan nok ikke klare å møte mannlig aggressivitet med velvilje og forståelse. Vi er så grunnleggende redde for mannlig aggressivitet rettet mot kvinner, med elementære og eksistensielle årsaker til den redselen, til at det er mulig for oss. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan kjøpe sex, potensielt like enkelt som menn? Straffen er bot eller fengsel i inntil 1 år. Jeg antar at forumets TOS forbyr oppfordring til lovbrudd?

Men hvem vil klare å høste sine behov av noen som har det helt forferdelig? 

Anonymkode: 13c04...055

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje. Tilbudet er ikke like stort iallefall, og personlig vet jeg ikke hvor jeg skulle finne dette. Kvinner som ikke takler sex uten emosjonell relasjon ville uansett ikke kunne gjøre seg nytte av dette. Så er det nå engang ikke slik at vi kvinner klager over tilgangen til sex heller. Det er menn som gjør det. 

Er det der vi er? Overgrep er ikke å ha sex. 

Å påpeke at prostitusjon finnes er ikke å oppmuntre til bruk av det. Det ville imidlertid vært naivt å dumt å ignorere at det finnes. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Han sier at det er trist at han ikke får pult.

Det må være en gyldig følelse for en ung mann å være lei seg for at ingen vil ha sex med ham? Er det greit å hate ham for det? Kalle ham incel, toxic masculine og mannosfære?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Kanskje. Tilbudet er ikke like stort iallefall, og personlig vet jeg ikke hvor jeg skulle finne dette. Kvinner som ikke takler sex uten emosjonell relasjon ville uansett ikke kunne gjøre seg nytte av dette. 

Er det der vi er? Overgrep er ikke å ha sex. 

Det det er ikke like stort. Kvinner får ikke markedsført at våre sexuelle behov er noe viktig. Vi har ikke rødt opplyste bygg fyllt av nakne menn i vinduene. Verden har ikke i nærheten innvilget i vår tenning investert slik menn.

Faktisk så jeg en trist video av at menns potens problemer får langt langt mer økonomisk støtte enn det våre kvinne sykdommer gjør til sammen.

Menns sexualitet settes over vår velvære, vår trygghet, våre kropper hele tiden.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må være en gyldig følelse for en ung mann å være lei seg for at ingen vil ha sex med ham? Er det greit å hate ham for det? Kalle ham incel, toxic masculine og mannosfære?

Nei, men hvordan det blir sagt er hatverdig. Om menn bare sa det normalt, uten å si kvinner er horer, kvinner må prostituerte seg og samfunnet skal kollapse dere kravstore vestlige dumme feminister.

Dette var aldri den normale, åh som jeg savner sex samtalen.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvem vil klare å høste sine behov av noen som har det helt forferdelig? 

Hvis du ser poste historikken så vil du finne at forslaget om å kjøpe sex kom fra forumets mannlige premie-feminist og Trolltunge. Jeg ser på det som et usaklig forslag og jeg er i tvil om det er tillatt å foreslå slikt på KG.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...