Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Men kvinner har som regel ikke som mål å bare få seg noe. Noen har sikkert det, men for de som ikke har det er det ikke en fordel at mange menn har lyst til å pule på deg om det kun er det de vil ha deg til. 

Men kan kvinner diskutere eksistensen av noe uten å inkludere egne preferanser?

Noen spørsmål er enkle. «Er månen en ost?» Nei, det er den etter alt å dømme ikke. Det er uavhengig av om jeg liker ost eller om patriarkiet eksisterer eller om jeg er en ufyselig type.

Ved å gjøre alle enkle fakta-spørsmål om til en kompleks emosjonell-individuell greie som potensielt er et angrep på et kjønn så fjerner man all mulighet for å bli enige om de enkleste ting. Som kanskje (?) er målet for noen av debattantene (jeg tenker ikke spesielt på deg Maleficienta)

Anonymkode: 29ba7...27a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flintis skrev (13 minutter siden):

Å være Utilstrekkelig attraktiv til at noen vil ha sex med deg kan være ganske fundamentalt som ung mann.

Å ha sexløse perioder i visshet om at det har gått bra før og kan gå bra igjen er noe annet.

Å ha såpass draget så en vet hvordan en sjekker opp en dame med suksess er også en fordel, da kan en tillate seg å velge.

En trenger på ingen måte å være ensom og venneløs selv om en ikke har draget.

Å være tilstrekkelig attraktiv er fundamentalt for de fleste.

At en mann får sex bekrefter (vanligvis) at noen finner deg attraktiv.

At en kvinne får sex bekrefter ikke at hun er attraktiv (det forteller menn oss her når de sier at alle kvinner er attraktive nok for tøm og røm sex)

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg skriver at sex er mer tilgjengelig for single kvinner enn single menn så tenker jeg på det som et saklig forhold. Jeg legger ikke noe normativt eller emosjonelt til grunn.

Det et nøytralt og helt sikkert riktig at det for kvinner flest er lettere en for menn flest å skaffe seg tilfeldig sex.

Det er fortsatt like irrelevant for trådens tema og problemstilling.

Hvorfor det er et samfunnsproblem at gutter ikke får pult, besvares ikke med «det er lettere for kvinner å få pult.

Denne tråden blåses opp med latterlig mye avsporinger og uvesentligheter som ikke tilfører noe som helst til selve problemstillingen.

Eneste konkrete menn faktisk har skrevet i tråden er: Det er for få mannlige psykologer, flere må stemme FRP for å gjøre prostitusjon lettere og kvinner må senke krava (sic). 
Når dette er det menn faktisk selv har å komme med av bidrag, så er det ikke akkurat et mysteriet at mange gutter ikke får pult.

Anonymkode: 9626d...cdd

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

At du anser det som tåkeprat er helt greit, men samtidig så beviser du bare igjen poenget mitt i denne diskusjonen og hvor du ønsker å ta den. 

Hvis poenget ditt er at du ikke har noe å melde men kan presse ut meningsløse floskler så har du jo bevist mitt inntrykk av deg på en glimrende måte?

Ved å presse ut ord etter ord uten substans og oppfatte alle innspill som et angrep på eget kjønn så klarer du kanskje å stope en diskusjon du ikke liker?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det et nøytralt og helt sikkert riktig at det for kvinner flest er lettere en for menn flest å skaffe seg tilfeldig sex.

Det er fortsatt like irrelevant for trådens tema og problemstilling.

Takk. Så enkelt kan det skrives. Det er helt ærlig at du finner det irrelevant, og ved å beskrive sak heller enn person så bidrar du positivt til diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (4 minutter siden):

Å være tilstrekkelig attraktiv er fundamentalt for de fleste.

At en mann får sex bekrefter (vanligvis) at noen finner deg attraktiv.

At en kvinne får sex bekrefter ikke at hun er attraktiv (det forteller menn oss her når de sier at alle kvinner er attraktive nok for tøm og røm sex)

Og da blir vel det å ikke ha hatt sex viktigere for en ung mann enn en ung kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flintis skrev (2 minutter siden):

Og da blir vel det å ikke ha hatt sex viktigere for en ung mann enn en ung kvinne?

Det vil jeg jo tro. Hvis ikke hadde ikke denne tråden eksistert.

Her gjøres det til et samfunnsproblem at gutter ikke få pult.

Ingen gjør det til et samfunnsproblem at kvinner ikke får pult.

Menn som ikke får pult dreper kvinner, skyter skolebarn, melder seg ut av samfunnet osv. kvinner som ikke får pult gjør ikke dette. Hvorfor er en helt egen diskusjon.

At kvinner lettere kan få tilfeldige ligg er jo irrelevant for trådens tema også.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis du skriver at det er vanskelig å få tilgang på Grandiosa så er det naturlig for meg å korrigere det dersom jeg mener at det er feil.

Når det har blitt hevdet i denne tråden at det ikke er enklere for kvinner å få tilgang på sex enn det er for menn, så er det naturlig for meg å påpeke at det er galt.

Hvis dette er en diskusjon du ikke ønsker velkommen, hvorfor påpeker du det bare når jeg korrigerer (det jeg ser på som feil), og ikke ved det opprinnelige (etter min mening feilaktige) utsagnet?

Jeg har ikke sett noen som hevder at det er likke vanskelig for kvinner å finne en sex partner som for menn, så derfor har jeg ikke set noe å korigere.... Jeg mistenker også at du har misforståt de du prøver å korigere. De snaker sansynligvis om GOD sex og tenker det er unødvendig og spesifisere (da det er naturlig at folk ønsker sex som gir de noe og ikke bare vonde opplevelser). Så jeg tenker det må være en misforståelse ute og går, der du tror folk benekter at kvinner har lett for å få vond og uønsket sex, mens de egentlig bare tar for gitt at folk forstår at vonde oppkevelser ikke er relllevant. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis du ønsker at feilaktige utsagn skal få stå uimotsagt så er det kanskje lurt å gå litt inn i seg selv mhp hva du ønsker å få ut av diskusjonen?

Jeg er vel først å fremst på KG for å prøve å forstå hvordan folk med andre meninger tenker, og det er vel derfor jeg prøver å forstå din tankegang også. Dette virker jo da til å (for deg) handle om at du lesser ting veldig bokstavelig, og ikke er åpen for at folk som opplever ting anerledes kan formulere seg anereledes en du ville gjort? Som foreksempel at det for kvinner som opplever det utfordrene å finne GOD sex kan virke unødvendig å spesifisere at de snaker om nettopp GOD sex og ikke at det er vanskelig å få vonde og uønskede opplevelser. Jeg tror ikke du kommer til å greie å "korigere" noen her om du ikke først greier å forstå hva de mente med utsagnene du forsøker å korigere, det at noe høres feil ut for deg trenger ikke å bety at det avsender mente er feil. Komunikasjon blir grusomt komplisert om alt blir tolket 100% bokstavelig og uten noe kjøn.

Endret av Pippi Lotta
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Menn som ikke får pult dreper kvinner, skyter skolebarn, melder seg ut av samfunnet osv. kvinner som ikke får pult gjør ikke dette. Hvorfor er en helt egen diskusjon.

Menn som dreper kvinner eller skyter skolebarn er en fryktelig liten andel av menn. Det er fremdeles et problem for samfunnet at noen tyr til vold, men det sier oss lite om den generelle gruppen «menn» eller «ufrivillig single menn».

Det at kvinner «ikke får pult» synes (i lys av siste siders diskusjon) å være langt mindre utbredt enn for menn?

At kvinner er ensomme, blir lurt, er utsatt for vold og overgrep er samfunnsproblem og/eller individuelle problem som de har min fulle sympati for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvinner «ikke får pult» synes (i lys av siste siders diskusjon) å være langt mindre utbredt enn for menn?

Jeg ville nyansert det.

Ja. Det vil for mange kvinner være lettere en for mange menn å få seg tilfeldige ligg.

Det vil for mange kvinner være uinteressant og uaktuelt med tilfeldige ligg. I motsetning til mange menn som faktisk ønsker tilfeldige ligg.

Tilgang (villige menn) spiller liten rolle når etterspørselen (kvinner som vil ha villige menn) ikke er der. 

At det vil være lettere for en kvinne å få tilfeldige ligg, hjelper ikke en mann som ikke får pult, all den tid tilfeldig sex er uinteressant for svært mange kvinner.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nyansert det.

Ja. Det vil for mange kvinner være lettere en for mange menn å få seg tilfeldige ligg.

Det vil for mange kvinner være uinteressant og uaktuelt med tilfeldige ligg. I motsetning til mange menn som faktisk ønsker tilfeldige ligg.

Tilgang (villige menn) spiller liten rolle når etterspørselen (kvinner som vil ha villige menn) ikke er der. 

At det vil være lettere for en kvinne å få tilfeldige ligg, hjelper ikke en mann som ikke får pult, all den tid tilfeldig sex er uinteressant for svært mange kvinner.

Grunnen til at jeg nevner det er at du setter de to opp mot hverandre: menn som ikke får pult og kvinner som ikke får pult og spør (slik jeg tolker deg) hvorfor bare en av dem er definert som et samfunnsproblem.

Kvinner som ikke kan få seg et «tilfeldig ligg» (som du sier) synes som et ganske marginalt problem. Ikke at det ikke er kjipt for dem det gjelder, men relativt få er påvirket?

Kvinner som ikke kan finne seg (gode) partnere og ikke klarer å ha den sexen de ønsker og fortjener er et problem skulle jeg tro?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (23 minutter siden):
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

At kvinner lettere kan få tilfeldige ligg er jo irrelevant for trådens tema også.

Vi burde kanskje utlove skuddpremie på gutter og menn som ikke får pult. De er jo potensielt livsfarlig for alle hunnkjøn.

At damer får seg et ligg enklere en menn er ingen hemmelighet og har så absolutt noe I denne diskusjonennen og gjøre. Det er ganske så nært kjærnen I denne diskusjonen.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Grunnen til at jeg nevner det er at du setter de to opp mot hverandre: menn som ikke får pult og kvinner som ikke får pult og spør (slik jeg tolker deg) hvorfor bare en av dem er definert som et samfunnsproblem.

Kvinner som ikke kan få seg et «tilfeldig ligg» (som du sier) synes som et ganske marginalt problem. Ikke at det ikke er kjipt for dem det gjelder, men relativt få er påvirket?

Kvinner som ikke kan finne seg (gode) partnere og ikke klarer å ha den sexen de ønsker og fortjener er et problem skulle jeg tro?

Nå tror ikke jeg at mangelen på one night stands på menn det som blir ansett som et samfunnsproblem. Jeg tror det handler om det høye antallet ufrivillig single og barnløse mennene. Det har ingenting med tilfeldige ligg å gjøre det

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi burde kanskje utlove skuddpremie på gutter og menn som ikke får pult. De er jo potensielt livsfarlig for alle hunnkjøn.

Nei det burde vi ikke.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At damer får seg et ligg enklere en menn er ingen hemmelighet og har så absolutt noe I denne diskusjonennen og gjøre. Det er ganske så nært kjærnen I denne diskusjonen.

Hvorfor er det relevant? Og har det ingen ting å si at sexsen kvinner lettere har tilgang til ikke er god for eller ønsket av kvinnene? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Nei det burde vi ikke.

Hvorfor er det relevant? Og har det ingen ting å si at sexsen kvinner lettere har tilgang til ikke er god for eller ønsket av kvinnene? 

Som tidligere nevnt så er det en rekke kvinner som driver med og setter pris på ONS. Når du sier «kvinnene» så er det en generalisering som ikke gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (44 minutter siden):

Ja.

Men det må ikke forveksles med at kvinner ikke har samme behov for menn for å føle seg verdige og attraktive, og at det er lite som tyder på at vi får oppfylt dette behovet i større grad enn menn får. Vi får ikke vårt behov for bekreftelse tilfredsstilt gjennom tilgang på sex.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Uenig.

At upulte gutter utgjør et samfunnsproblem har ikke noe å gjøre med at kvinner enklere kan få tilfeldig sex. I hvert fall ikke all den tid tilfeldig sex for kvinner flest er uinteressant.

Er viktigere spørsmål er hva kan gutter gjøre for ikke å utgjøre et samfunnsproblem, fordi de ikke får pult? Svarer ligger ikke hos kvinner. Svaret ligger til gutter selv.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som tidligere nevnt så er det en rekke kvinner som driver med og setter pris på ONS. Når du sier «kvinnene» så er det en generalisering som ikke gjelder alle.

Det er også en rekke menn som får ONS. Tipper de gruppene er ca like store jeg, menn som «får» mye ONS og kvinner som har mange.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret ligger heller ikke hos de kvinnene som har ons/tilfeldig sex. Det er ikke hos de kvinnene det må skje en forandring.

Svaret ligger hos guttene/mennene som ønsker sex/partner men ikke får det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er det ikke en generaliserende samtale? Det er på generel basis lettere for kvinner en menn og finne et ONS, det er en generalisering som ikke gjelder alle. Det er på generel basis slik at menn vil ligge med kvinner og omvent, det er en geeralisering som ikke gjelder alle (f.eks homofile). Hvorfor er det greit for deg å snake om alt på en generelt plan, uten om kvinners utbytte av sex?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...