Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når man skriver «kvinner» så bør man tenke seg godt igjennom om dette gjelder alle kvinner, gjennomsnittet, medianen eller bare seg selv. Det samme om man skriver «muslimer», «menn» eller «bilister».

»Kan oppnå» er for meg eksterne begrensninger, ikke selvpåførte begrensninger. Veldig mange kvinner (si 80%) kan oppnå ONS. At mange av dem ikke ønsker det er simpelten en annen diskusjon.

Anonymkode: 29ba7...27a

Men hva er relevansen i å snake om at folk kan få noe de ikke vil ha? 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis jeg skriver at sex er mer tilgjengelig for single kvinner enn single menn så tenker jeg på det som et saklig forhold. Jeg legger ikke noe normativt eller emosjonelt til grunn.

»Er månen en ost» er et fakta-spørsmål. Å svare med «det kan jeg ikke besvare for jeg liker ikke ost» får meg til å klø meg i hodet.

Månne eksemplet blir veldig søkt. Et mer relevamt eksempel blir å si at det er blåmug ost på frokost boret, da er det vell rellevant om du liker blåmug ost eller om gull ost er eneste ost du liker. Hva er rellevansen i å påpeke at du kan spise blåmug ost, om du ikke liker smaken? Om gull ost er eneste osten du tåler smaken på men alle rundt borde snaker om hvor heldig du er som kunne spist blåmug ost om du lilkte det, så hadde det vell vært en litt rar samtale? Blåmug ost er bare en gode for de som liker det....

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når man skriver «kvinner» så bør man tenke seg godt igjennom om dette gjelder alle kvinner, gjennomsnittet, medianen eller bare seg selv. Det samme om man skriver «muslimer», «menn» eller «bilister».

»Kan oppnå» er for meg eksterne begrensninger, ikke selvpåførte begrensninger. Veldig mange kvinner (si 80%) kan oppnå ONS. At mange av dem ikke ønsker det er simpelten en annen diskusjon.

Nei, egentlig ikke. At du som mann mener at det er en annen diskusjon betyr ikke at det er en annen diskusjon for meg som kvinne. Det er noe med at dere menn sitter aggressivt her og krever forståelse, men dere ønsker ikke å gi forståelse tilbake til hva som blir nevnt. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Og det er sånne setninger som dette som får mange kvinner til å bli fortvilet. Om man forventer sympati med at man har det vanskelig, så er det på tide å slutte og måle seg med andre. 

Godt poeng! Det er ironisk at folk beskyller kvinner for å ikke bry seg om eller forstå menn sine utfordringer, i samme tråd som tilgangen på vond og uønsket sex blir omtalt som posetivt eller i det helle tatt relevant for samtalen! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (9 timer siden):

Kan jo virke som at voksne single menn er dårligere til å ta vare på seg selv . Men dette må jo være noe som henger igjen fra tidligere tider , at kvinner må/skal / bør ta vare på menn .  Alle voksne  , både kvinner og menn , ugifte eller gifte , har et ansvar for å ta vare på seg selv . Ingen kan «gi dem « hverken lykke eller partner . Man er jo sin egen lykkes smed . 

Jeg er veldig enig. Man er er sin egen lykkes smed

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (8 minutter siden):

Og det er sånne setninger som dette som får mange kvinner til å bli fortvilet. Om man forventer sympati med at man har det vanskelig, så er det på tide å slutte og måle seg med andre. 

Jeg ser ikke på det som et kompliment å bli sjekket opp tilfeldige menn som ønsker å finne noe og tømme seg i for kvelden. At Reidar på 65 prøver seg, blir aggressiv og sint.. er ikke noe jeg vil ha. Jeg ønsker en partner i livet, en mann som liker meg, som liker å være sammen med meg og som verdsetter mine følelser. Jeg avstår heller fra sex enn drive med tilfeldig sex.. 

Sex for meg er noe vakkert, intimt og nydelig. Noe du gjør med en du er glad i. 

Og det er dette som Trollunge prøvde å forklare tidligere. 

Posten ber ikke om sympati. Den besvarer et fakta-spørsmål. Kan vi bli enige om fakta uavhengig av følelser?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Posten ber ikke om sympati. Den besvarer et fakta-spørsmål. Kan vi bli enige om fakta uavhengig av følelser?

Igjen så beviser du bare poenget mitt med at dere menn ødelegger denne diskusjonen for dere selv når dere har så lite sympati og forståelse for hva som blir sagt. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blått skrev (7 minutter siden):

Nei, egentlig ikke. At du som mann mener at det er en annen diskusjon betyr ikke at det er en annen diskusjon for meg som kvinne. Det er noe med at dere menn sitter aggressivt her og krever forståelse, men dere ønsker ikke å gi forståelse tilbake til hva som blir nevnt. 

Hva har jeg gjort som er aggressivt?

Er pizza grandiosa tilgjengelig for meg eller er det ikke? Er det et spørsmål som lar seg fastslå uavhengig av mine følelser eller preferanser?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pizza grandiosa tilgjengelig for meg eller er det ikke? Er det et spørsmål som lar seg fastslå uavhengig av mine følelser eller preferanser?

Å omtale kvinner som pizza Grandiosa er veldig nedlatende. At du ikke forstår det er virkelig merkelig.. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Å omtale kvinner som pizza Grandiosa er veldig nedlatende. At du ikke forstår det er virkelig merkelig.. 

Jeg bruker grandiosa som en analogi for sex. Heterofil sex involverer begge kjønn så da ee jeg vel like nedlatende mot begge?

At du ikke forstår hva en analogi er er veldig merkelig. Hensikten med en analogi er å bryte opp er fastlåst tankemønster ved å presentere leseren med et tenkt tilfelle som ved relevante aspekter er analogt med temaet man ikke er enige om.

Bytt gjerne grandiosa ut med «en verdifull perle» hvis det gjør det enklere for deg. Jeg har tilgang på en verdifull perle men ønsker det ikke. Så er verdifulle perlee tilfjengelig for meg 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det nødvendig å fastlå at du har tilgang til Grandiosa, om du ikke skal eller ønsker å spise Grandiosa? Det finnes veldig mange "fakta opplysninger" som du ikke har behov for å opplyse om i denne tråden.... Afrika er et kontinent, det er varmere på sommeren, arbeiderpartiet er et politisk parti, norsk er et språk som snakes i Norge, juleaften er 24 desember og uendelig mange flere "fakta opplysninger" som i teorien kan "fastslås". Så da er det jo intresangt at du har et behov for å "fastslå" at kvinner har tilgang til von og uønsket sex, jeg tror det sier noe om dine følelser og preferanser at du menner det er et poeng i å "fastlå" akurat dette. Jeg forstår ikke hva det poenget er, men du må jo ha en tanke bak det du skriver.....

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.52):

.... samtidig som kvinner bare må finne seg i at dr har "lav markedsverdi" når de når en viss alder/vekt, eller ikke er smellvakre?  Undersøkelser som "beviser" at alle menn ønsker unge damer med BMI under 20, kvinner som reagerer på dette er bitre og misunnelige. Men ufrivillig single menn er et samfunnsproblem....

Anonymkode: a1eb3...5a0

Hvor er disse undersøkelsene? Det stemmer jo ikke med virkeligheten.

Anonymkode: e11c3...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker grandiosa som en analogi for sex. Heterofil sex involverer begge kjønn så da ee jeg vel like nedlatende mot begge?

At du ikke forstår hva en analogi er er veldig merkelig. Hensikten med en analogi er å bryte opp er fastlåst tankemønster ved å presentere leseren med et tenkt tilfelle som ved relevante aspekter er analogt med temaet man ikke er enige om.

Bytt gjerne grandiosa ut med «en verdifull perle» hvis det gjør det enklere for deg. Jeg har tilgang på en verdifull perle men ønsker det ikke. Så er verdifulle perlee tilfjengelig for meg 

Bare fortsett. Du bare beviser poenget mitt gang på gang, som jeg skrev tidligere her.

Det er noe med å ha sympati, respekt og tillit til hverandre, å se hverandre for den man er, å se mennesket for den er med den utfordringene den person har.

Det du gjør er å lage det til en kamp mellom kjønnene fordi at kvinner har noe som du mener er flott, men som jeg sier er det ikke noe jeg har satt pris på som kvinne og for meg så er det samme diskusjonen.

Det er noe med at dersom du skal forvente at folk skal sympatisere med deg, så må du gjøre det uten å angripe andre.

En annen vinkling av saken hadde vært: «mange menn har det veldig vondt fordi de opplever mye ensomhet og går lenge uten sex.. intimkontakt er viktig for mennesker, spesielt menn». 

Endret av Blått
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes synd på deg..... Disse damene ønsker ikke en seriøs diskusjon. 

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (13 timer siden):

❤️

Ja!!!!!!

Tilfeldig sex kan aldri for menn heller bli noe annet enn et lite midlertidig plaster på såret. Ikke engang om kompiser synes du er en konge som har fått enormt mange kvinner i seng. Det er bare midlertidig plaster etter plaster uansett, i forhold til det vi mennesker virkelig trenger; Noen å høre sammen med og være hjemme med. 

Å ikke ha noen å ha sex med kan hver og en av oss klare å leve med. Veldig kjekt å ha, men vi har så definitivt viktigere mellommenneskelige/sosiale behov enn sex vi mennesker. Å ikke ha noen som tilbringer tid sammen med deg, opplever ting sammen med deg, bryr seg om deg når du strever, gleder seg med deg når du lykkes, gir deg en klem når du trenger det, med mer, DET gir en tomhet som kan knuse enhver av oss. DET er vårt primære behov for hverandre, og hva vi bør diskutere angående at mennesker lever uten dette.

Tilfeldig sex fikser ikke det å være ensom og grunnleggende så alene i seg selv at man går seg bort i det. 

Å være Utilstrekkelig attraktiv til at noen vil ha sex med deg kan være ganske fundamentalt som ung mann.

Å ha sexløse perioder i visshet om at det har gått bra før og kan gå bra igjen er noe annet.

Å ha såpass draget så en vet hvordan en sjekker opp en dame med suksess er også en fordel, da kan en tillate seg å velge.

En trenger på ingen måte å være ensom og venneløs selv om en ikke har draget.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes synd på deg..... Disse damene ønsker ikke en seriøs diskusjon. 

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Poenget er jo nettopp det. At vi ønsker en fin og seriøs diskusjon uten å snakke stygt om hverandre. Du får ikke de svarene du ønsker deg nå og dermed ender med å snakke stygt om motstanderne dine. Så da kan du spørre deg selv hvor fruktbart er sånne kommentarer du kommer med, for å skape en seriøs diskusjon? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (9 minutter siden):

Å være Utilstrekkelig attraktiv til at noen vil ha sex med deg kan være ganske fundamentalt som ung mann.

Å ha sexløse perioder i visshet om at det har gått bra før og kan gå bra igjen er noe annet.

Å ha såpass draget så en vet hvordan en sjekker opp en dame med suksess er også en fordel, da kan en tillate seg å velge.

En trenger på ingen måte å være ensom og venneløs selv om en ikke har draget.

Men er da flust av damer som heller ikke har draget. Da må man finne andre meningsfylte aktiviteter istedet da. Evt det eller så må de finne ut hvordan de skal få draget da. Selvhjelpsbøker, tips og råd fra venner... Vet ikke?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Men hvorfor er det nødvendig å fastlå at du har tilgang til Grandiosa, om du ikke skal eller ønsker å spise Grandiosa? 

Hvis du skriver at det er vanskelig å få tilgang på Grandiosa så er det naturlig for meg å korrigere det dersom jeg mener at det er feil.

Når det har blitt hevdet i denne tråden at det ikke er enklere for kvinner å få tilgang på sex enn det er for menn, så er det naturlig for meg å påpeke at det er galt.

Hvis dette er en diskusjon du ikke ønsker velkommen, hvorfor påpeker du det bare når jeg korrigerer (det jeg ser på som feil), og ikke ved det opprinnelige (etter min mening feilaktige) utsagnet?

Hvis du ønsker at feilaktige utsagn skal få stå uimotsagt så er det kanskje lurt å gå litt inn i seg selv mhp hva du ønsker å få ut av diskusjonen?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du skriver at det er vanskelig å få tilgang på Grandiosa så er det naturlig for meg å korrigere det dersom jeg mener at det er feil.

Når det har blitt hevdet i denne tråden at det ikke er enklere for kvinner å få tilgang på sex enn det er for menn, så er det naturlig for meg å påpeke at det er galt.

Hvis dette er en diskusjon du ikke ønsker velkommen, hvorfor påpeker du det bare når jeg korrigerer (det jeg ser på som feil), og ikke ved det opprinnelige (etter min mening feilaktige) utsagnet?

Hvis du ønsker at feilaktige utsagn skal få stå uimotsagt så er det kanskje lurt å gå litt inn i seg selv mhp hva du ønsker å få ut av diskusjonen?

Men kvinner har som regel ikke som mål å bare få seg noe. Noen har sikkert det, men for de som ikke har det er det ikke en fordel at mange menn har lyst til å pule på deg om det kun er det de vil ha deg til. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er selvsagt lettere for ei gjennomsnittlig kvinne enn en gjennomsnittlig mann å finne en tilfeldig person å ha sex med. 

Anonymkode: 16223...972

Ja det er det. Men det er ikke relevant.

Hvorfor messe igjen og igjen og igjen om dette?

Start heller egen tråd som kan handle om at det er lettere for kvinner en for menn å få seg et ligg da. I denne tråden er det irrelevant.

Anonymkode: 9626d...cdd

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 time siden):

Bare fortsett. Du bare beviser poenget mitt gang på gang, som jeg skrev tidligere her.

Det er noe med å ha sympati, respekt og tillit til hverandre, å se hverandre for den man er, å se mennesket for den er med den utfordringene den person har.

Sympati og respekt for andre inkluderer å kunne påpeke det når noen tar feil eller snakker uklart.

Å «se hverandre for den man er» fortoner seg for meg som tåkeprat så lenge man ikke klarer å bli enige om betydningen av ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...