Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei. Om samtalen ikke omhandler alt den omhandler og bare skal handle om en veldig liten del, er det ingen grunn å snakke fra starten av.

Det gir jo ingen effekt?

Anonymkode: 13c04...055

Er du enig eller uenig i at man må ha et felles språk for å kunne snakke sammen?Resten av posten er på mitt personlige språk. Er du enig eller uenig i at deg gir meningsløs kommunikasjon?

klbbvhk bjchj. Boohhnnl? Bbbljjfcb… nini! Bb kk lla?

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, dårlig sex er mer tilgjengelig for kvinner enn for menn.

Ok. Er du enig i at noen kvinner finner denne sexen god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg nevnte i en tidligere post at menn er mer promiskuøs enn kvinner (i snitt). Er vi ikke enige om det da?

80% av kvinner kunne gå på en bar nå på lørdag og proklamere «æ e kåt, kan noen ta mæ i kveld?» og ganske kjapt få tilbud fra en eller flere menn av varierende kjekkhetsgrad om sex i betydningen «to kjønnsorganer i bevegelse med to orgasmer som målsetting». Nært 0% av menn kunne det samme (kanskje et par Hollywood-kjendiser).

Hvis man ser noenlunde velstelt ut, har kledd seg fornuftig, er passe hyggelig/utadvendt og ikke drita så kunne nært 100% av kvinner ha fått seg no etter en kveld med litt jobbing for det. Dvs prøve å flørte noen i seng. Og 10-15% av menn?

Det er som vi begge er inne på et resultat av at menn er langt mer opptatt av ONS enn kvinner. Og nok generelt mer kåt.

Dette var sant når jeg var 18, lenge før noen hadde hørt om Andrew Tate. Og jeg antar at det er sant i dag?

Det er vi enige om. Det du virker til å ha vanskelig for å forstå er at for ganske mange kvinner er disse tilbudene verken noe som fjerner ensomhet eller kåthet, da man trenger: en connection, gjensidig begjær og en mann som kjenner kroppen din godt nok til å gi deg nytelse. Vi er enige om at kvinner lettere kan få tilfeldig sex, kan vi nå bli enig om at dette er helt verdiløst for svært mange kvinner?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (24 minutter siden):

Men det er relevant for diskusjonen "er det lettere for menn å finne en kvinne som vil ha GOD sex med dem, enn det er for kvinner å finne en mann som vil ha GOD sex med dem".

Det gir jo ikke så mye mening å diskutere tilgangen til vond sex som ikke gir en noe. Det er god sex som tilfører en noe posetivt som er et gode, og relevant å snake om.

Er du enig i at noen kvinner setter pris på ONS?

Er du enig i at det er lettere for den jevne kvinne å oppnå ONS enn den jevne mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du enig i at noen kvinner setter pris på ONS?

Er du enig i at det er lettere for den jevne kvinne å oppnå ONS enn den jevne mann?

Menn er generelt billige. Menn burde absolutt ha mer respekt for seg selv.

Your body is a temple. 🙏

Anonymkode: 272d5...0af

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel forskjeller innad i gruppen «kvinner» som det også er innad i gruppen «menn»?

Du har sikkert rett i at menn ikke kan forstå helt hvordan det er å være kvinne, som kvinner heller ikke kan forstå helt hvordan det er å være mann.

Menn og kvinner _er_ forskjellige. At de fleste kvinner ganske lett kan få sex hvis de ønsker det (som noen kvinner beviselig gjør) er vesensforskjellig fra menn flest som har ganske vanskelig for få sex hvis de ønsker det. Dette skyldes naturlig nok at menn er mer promiskuøse i snitt. At dette er hvordan ting er kan man være enig eller uenig av uavhengig av om man synes synd på noen av partene?

Det blir veldig vanskelig å diskutere disse tingene hvis man (som en kvinne for en side eller to siden) hardnakket hevder at det er like vanskelig for kvinner å få sex som menn - men (uten å nevne det de første få postene) legger til grunn at bare sex i forhold teller, for hun liker ikke ONS eller FWB. Det er en slags kryptisk eller selvsentrert måte å diskutere på som gjør at vi bruker dagevis på goddagmann økseskaft diskusjon av termer heller enn noe som ligner på enighet.

Ja, men du latterliggjør nå noe som er gjeldende for veldig mange kvinner. Kun sex i forhold har talt for min del også, for ellers hadde jeg vært så stiv av skrekk at mannen hadde følt at han hadde voldtatt meg, og jeg hadde nok følt det samme. 

Men ja, det er store ulikheter også innenfor kjønnene, og samtidig noen trender vi kan trekke frem for hvert kjønn, som er ganske gjennomgående. Som at menn mye enklere og med mindre krav kan ha uforpliktende sex med temmelig ukjente kvinner, og at kvinner har betydelig flere regler angående slikt. Jeg er jammen ikke så sikker på at det er fordi menn er mer promiskuøse. Dette er mye mer risikabelt for kvinner, så vi steiler i ulik grad mot det, og kobler gjerne idealer og moral på dem redsel vi føler for slikt også, om det er vesentlig eller ikke. Det som ikke føles riktig gis ofre moralske/ideologiske begrunnelser om det egentlig har det eller ikke. 

Rent fysisk er det også store forskjeller mellom kjønnene. Menn må oppleve at kvinner er særdeles uvørne med pikken deres for å oppleve at sex er noe annet enn godt rent fysisk. Uvørne på en måte som er temmelig uvanlig å gjøre med vilje iallefall. For oss kvinner er sex fort ubehagelig til vondt, også helt uten at mannen mener å påføre oss ubehag, og å oppleve nytelse krever ofte for kvinners del at mannen virkelig tar hensyn til hennes nytelse og ikke bare driver på med å jolku ut og inn. For menn duger det meste av piv uten ubehag. 

Verken kvinner eller menn er feilkonstruert, vi er bare noe ulike og fungerer noe ulikt, og forståelse mellom kvinner og menn kan derfor ikke skje uten å lytte til hverandre. 

Helt ærlig, jeg hadde heller fått juling på blanke messingen på offentlig sted enn å ha sex med mann jeg ikke kjente og ikke følte meg trygg på. Å ha sex med fremmed mann hadde på ingen måte vært noe positivt for meg, men noe som hadde gjort meg så redd at jeg på ingen måte hadde vært i stand til å nyte det, selv om jeg i utgangspunktet var vanvittig kåt og virkelig savnet sex. Det hadde blitt fysisk og psykisk en grusom opplevelse, selv om jeg egentlig elsker sex, og selv om jeg ikke hadde hatt sex på flere måneder og var dritkåt egentlig.

Jeg har full forståelse for at veldig få menn kan forstå det uten videre. Ikke engang alle kvinner har så store sperrer for slikt heldigvis, men med 1 av 5 kvinner som har opplevd voldtekt og enda flere som har opplevd ekle ting og overgrep er det ikke så få kvinner som kan relatere seg til slikt heller, og en viss redsel for å ha sex med ukjente ligger ofte i kvinner generelt. Dette er ikke like fritt for risiko for kvinner som for menn, og dette påvirker oss selvfølgelig. I tillegg til at underlivet vårt helt reelt er mer komplisert (fordi det har flere funksjoner) og derfor ikke like lett nyter, men lettere føler ubehag til smerte. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok. Er du enig i at noen kvinner finner denne sexen god?

Er enig i at det at ei anna ei har sex hun liker, ikke betyr noe for alle oss andre som ikke finer det vi søker.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (Akkurat nå):

Vi er enige om at kvinner lettere kan få tilfeldig sex,

Takk. 

Sitat

kan vi nå bli enig om at dette er helt verdiløst for svært mange kvinner?

Det tror jeg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Ja, men du latterliggjør nå noe som er gjeldende for veldig mange kvinner. Kun sex i forhold har talt for min del også, for ellers hadde jeg vært så stiv av skrekk at mannen hadde følt at han hadde voldtatt meg, og jeg hadde nok følt det samme. 

Hva mener du at jeg latterliggjør?

Jeg påpeker en fundamental forskjell i hvordan man snakker og diskuterer. Dette er er nokså nytt fenomen for meg hvor det synes som om noen damer på KG  vil bruke dager på å benekte at det er lettere å få sex for kvinner enn menn, og så etter lang tid kommer det fram at de definerer sex på en annen måte enn ordboka. «Med sex så mener jeg akkurat den typen nærhet som jeg liker, ikke det folk flest tenker på som sex»

Det gjør at disse trådene blir 50 sider heller enn 5.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er enig i at det at ei anna ei har sex hun liker, ikke betyr noe for alle oss andre som ikke finer det vi søker.

Hvis man skal snakke om «kvinner» og «menn» så må man forholde seg til alle kvinner og menn, evt gjennomsnitt, median eller noe annet typisk? Hvis man skal snakke om 055 så bør man snakke spesifikt om 055?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 timer siden):

Mine personlige tanker er at sosiale medier har ødelagt mye for hvordan vi ser på hverandre som kvinner og menn. 

Det kan det godt være. Kanskje også i omgang menneskene i mellom.

En ringte ikke, en ringte på og lurte på om de tok imot besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg påpeker en fundamental forskjell i hvordan man snakker og diskuterer. Dette er er nokså nytt fenomen for meg hvor det synes som om noen damer på KG  vil bruke dager på å benekte at det er lettere å få sex for kvinner enn menn, og så etter lang tid kommer det fram at de definerer sex på en annen måte enn ordboka. «Med sex så mener jeg akkurat den typen nærhet som jeg liker, ikke det folk flest tenker på som sex»

Ok, kanskje jeg feiltolket, men virket som du mente det var fullstendig latterlig at med sex mente hun sex i forhold/trygg relasjon. Fra kvinnelig standpunkt er det ganske normalt, om man så er så kåt at man egentlig har lyst til å plukke opp første mann på gata, fordi annet enn sex med mann man har en nær og intim relasjon til er mentalt umulig. 

Mentalt umulig er også praktisk umulig, selv om andre kan hevde at det bare er å gjøre det. Det er ikke bare å gjøre det når det er blant dine verste mareritt å være i en slik situasjon og kroppen protesterer med å bli fysisk uvel bare ved tanken. 

Når kvinner sier at de ikke får noe ut av tilfeldig sex, eller kun får ubehag ut av det, så er det ingen fordel, og det nekter veldig mange menn å akseptere at er en sannhet. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi benekter jo ikke, vi sier, det er ikke der vi vil prate. Vi vil pare om mer, for det at menn bare sier det, misunner oss, holder det imot oss, også er vi ensomme og får ikke noe utav at det er sånn å heller missliker det. Det er bare trist hele greia.

Jeg vil møte en fin mann, jeg har ikke lyst til å måtte lese tanker til store mengder med menn som bare prøver å ha sex med meg, når jeg leter etter noen det er et genuint og godt bånd med. Det er støy, det er ensomt.

De bør holde seg til kvinnene som vil ha ons, å respektere at vi har ulike forventninger pg ønsker.

Å få høre, du får i det minste sex. For det første er det ingen garanti at alle kvinner får, men det er en sannsynlighet der ja. Men bare se tråden utsendet og sex, hvor mange kvinner tror du ønsker å være hun dama de prater så dårlig om? Hvorfor skal vi ville ha sex med slike menn? Ikke at alle liker oss så dårlig. Det er ikke sex vi vil ha. Men jeg forstår at en mann som ønsker sex er lei seg for å ikke finne noen for det. Men det er dumt å si den settingen å ekstremt sjelden høre menn gjøre det samme i retur for oss. Føler ikke vi får omsorg i retur heller, mens menn klager på at de heller ikke får. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man skal snakke om «kvinner» og «menn» så må man forholde seg til alle kvinner og menn, evt gjennomsnitt, median eller noe annet typisk? Hvis man skal snakke om 055 så bør man snakke spesifikt om 055?

Nei, man må forholde seg til alle muligheter, ikke bare medianen. Vi er så ulike, jeg har lyst vi nøye skal bli kjennt med folk. Hvorfor er du med i samtalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan si det er et samfunnsproblem når disse ufrivillige single mennene og kvinnene med lav markedsverdi resulterer i en fødselsrate i Norge på 1.43, som ikke er bærekraftig på sikt. 

Anonymkode: 49090...6cb

Nei. 

Samfunnsproblemet rundt fødselsrate er at det blir mindre og mindre attraktivt å få fler enn to barn. Ikke de ufrivillige barnløse mennene. Som ikke er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

«Kvinner». Du skrev ikke «jeg» eller «noen kvinner»?

Ja så skrev jeg «ingenting gjelder alle» i mitt neste svar til deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er du enig eller uenig i at man må ha et felles språk for å kunne snakke sammen?Resten av posten er på mitt personlige språk. Er du enig eller uenig i at deg gir meningsløs kommunikasjon?

klbbvhk bjchj. Boohhnnl? Bbbljjfcb… nini! Bb kk lla?

Ah ... Bb kk lla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Menn i denne diskusjonen:

"Vi kommer ikke til å redde dere om det blir krig. Hvis ikke vi får sex."

"Vi vil kutte alle stønader fra NAV. Hvis ikke vi får sex. Kvinner tapper staten for penger og vi får ingenting igjen for det."

"Det er kvinners feil at det er få mannlige lærere og psykologer. Dette er en av grunnene til at menn ikke får sex." 

"Det er vi menn som har bygget opp landet, og nå får vi ikke sex." 

"Kvinner liker ikke Tinder profilen min. Hvordan skal jeg da få sex?" 

"Trump ble president fordi unge menn ikke får pult og fordi woke og feminister"

"Det finnes ingen sosiale arrangementer for single i min kommune. Om det gjør det, så er jeg for kul til å vise meg der."

"Hva skal vi med kvinner? Dere er onde og tenker bare på penger. Dere er så overflatiske."

"Hvorfor får jeg ikke pult? (PS. Ønsker meg slank kvinne mellom 16 og 25. Langt hår. Naturlig vakker og jomfru.)"

Dumt at kvinner kommer her og avspore tråden, når menn kommer med fakta. 

Anonymkode: 272d5...0af

Du glemte at menn valfarter til utlandet for og Blu pult og gift.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takk. 

Det tror jeg.

Så bra! Da kan minst en mann la være å bruke det som argument fremover; at kvinner er heldigere enn menn fordi vi iallfall kan få sex.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og den gjennomsnittlige kvinnen får ikke orgasme av bare penetrering.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...