Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er flere menn enn kvinner i dette landet. Det fødes flere gutter.

"Befolkningen i Norge blir stadig mer mannsdominert. Nå bor det over 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, og det har ikke vært et så stort kvinneunderskudd som i 2018 siden vi begynte å telle befolkningen for 249 år siden.

- Tidligere har kvinnene alltid vært i flertall, men siden 2010 har Norge hatt et mannsoverskudd. I befolkningsframskrivingene som går frem til 2100, er det forventet at menn fortsatt kommer til å være i flertall i 80 år til, sier seniorrådgiver i seksjon for befolkningsstatistikk, Anders Falnes-Dalheim.

- I tillegg vil det alltid være slik at det fødes flere gutter enn jenter. I snitt fødes det i dag 106 gutter per 100 jenter, sier Falnes-Dalheim."

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Anonymkode: 272d5...0af

En løsning kunne ha vært på tillate polyandri. Hadde uattraktive menn som alltid blir valgt bort, blitt med på å være ektemann nummer to eller tre for en kvinne de liker?

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi de ikke har møtt en kvinne som ønsker å ha sex med dem, samtidig som anledningen ikke har bydd seg, om de har truffet en kvinne som ønsker sex med dem.

Dette er veldig enkelt. 

Spørsmålet burde være hvorfor 30-40% av menn ikke har møtt en kvinne som ønsker sex med dem og hva kan de gjøre for å øke sannsynligheten for å treffe en kvinne som ønsker å ha sex med dem.

(hint. Svaret er ikke at kvinnene har for høye krav).

Anonymkode: 9626d...cdd

De må for det første ha damedrag på en eller annen måte. Har de det blir det sex. Har de ikke det hjelper ikke oppfyllelsen av damenes krav. 

Hvordan har damenes syn på hva som er bra nok damedrag endret seg fra 1990 til i dag? Da var det kanskje 10% av unge menn som ikke hadde damedrag, nå er det fler.

Mange utenforstående ting som omgangsform  kan også ha endret seg.

Endret av Flintis
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En løsning kunne ha vært på tillate polyandri. Hadde uattraktive menn som alltid blir valgt bort, blitt med på å være ektemann nummer to eller tre for en kvinne de liker?

De har vel  ikke noe mer damedrag fordet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfår får 30 til 40 % av menn ingenting da?  Det er noe I svaret dit som ikke stemmer. Disse mennene har ingen og ha sex sammen med. Så noen slipper dem ikke inn på festen.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Hvor henter du disse taller fra? 40 % av norske menn har liksom ikke sex?  

Anonymkode: 16223...972

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo stort sett bare fuckboys som får pult og blir premiert av 

Over 70 % av menn har pult så mye at det blir unger av det, til og med. Og jeg tror ikke resten er jomfru, heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (56 minutter siden):

Menn har dårlige til ingen forutsetning for å forstå at for kvinner kan sex være både fysisk og psykisk vondt. Med mindre de selv har opplevd voldtekt/overgrep. De to menn jeg vet om som har opplevd dette har iallefall en forståelse for at sex kan oppleves negativt, også uten at det er overgrep, som menn flest synes å ikke klare å skjønne. I verste fall kan stort sett sex være litt kjedelig for menn, så de har dårlige forutsetninger for å forstå hvordan kvinner kan oppleve sex som svært negativt både fysisk og psykisk, også om det ikke er overgrep, men bare føles utrygt eller uønsket. 

Trolltunge - dronningen av generaliseringer!

Det er veldig fornøyelig at vi menn i følge deg ikke skjønner et pøkk av kvinner, mens du skjønner deg 100% på alle menn og hva vi tenker, hva vi gjør og ikke gjør osv. 

Hvilken unik egenskap du besitter. Og dette gjeder tråd etter tråd der du slenger deg med. Mektig imponert!

Anonymkode: a9248...af0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (59 minutter siden):

Så det er ikke snak om at noen har tatt retigheter fra menn og gitt til kvinner, det du skrev handler om at du tror kvinnefronten ønsker å gjøre dette i fremtiden? Det blir vel ikke så rellevant for det du svarte på nei.

Angående de retighetene du nevnte, så har vel ikke menn i barnefordelingsaker mindre rettigheter i forhold til loverket? De ender ofte opp med mindre sammvær, men finnes det noen forskning som ser på bakgrunnen for dette? 

Jeg er enig i at det er tatt for lang tid å få i gang kvotering for menm ved kvinnedominerte studier, men der er vi heldigvis blit bedre! I arbeidslivet opplever jeg at menn prioriteres veldig i mitt kvinedominerte yrke, jeg har selv tapt mot menn som var mindre kvalifiserte en meg på "papiret". 

Menn har dog akural likke rettigheter til å utføre aborter på sinn krop, som kvinner har! Jeg forstår ikke helt hvilke flere retigheter du ser for deg menn skulle få i forhold til abort? 

Beklager at jeg lot meg forlede til å svare på din stråmannsargumentasjon. Det var ikke meningen. Så setter strek for akkurat dette fra min side for det var ikke poenget å gjørmebryte om hvem som har det verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er veldig fornøyelig at vi menn i følge deg ikke skjønner et pøkk av kvinner, mens du skjønner deg 100% på alle menn og hva vi tenker, hva vi gjør og ikke gjør osv. 

Hvilken unik egenskap du besitter. Og dette gjeder tråd etter tråd der du slenger deg med. Mektig imponert!

Ja jeg også, om det hadde vært slik. 🤪

At menn ikke skjønner hvordan det kan være for kvinner å ha sex demonstreres stadig ved påstander om at det ikke er så synd på uattraktive kvinner, for de kan i det minste få sex. Dette og lignende skrives stadig. 

Å ha forståelse for at ting oppleves ulikt for kvinner og menn er den fredelige og imøtekommende måten å forstå hverandre på, og ikke å rakke ned på det motsatte kjønn. Menn har ikke forutsetning for å forstå det jeg påpekte her, og derfor er dette noe menn bare må lytte til kvinner for å få forståelse av. Som vi kvinner må lytte til menn for å få forståelse av hvordan ballespreng, spark i balla, stimulering av prostata med mer oppleves, fordi vi på ingen måte har forutsetning for å forstå dette av oss selv. Så rull inn det å være krenka. Noen ting har ikke menn forutsetning for å forstå uten å lytte til kvinner og det samme motsatt. 

Rart at "dronninga av generaliseringer" etter kjønn virkelig hater akkurat det. 😉

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Beklager at jeg lot meg forlede til å svare på din stråmannsargumentasjon. Det var ikke meningen. Så setter strek for akkurat dette fra min side for det var ikke poenget å gjørmebryte om hvem som har det verst. 

Beklager at jeg trode du prøvde å svare på det du siterte, forstår du ikke ville svare på noe av det jeg hadde skrevet. Det var min mening og forstå det jeg spurte om. Dumt du føler det er å gjørmebryte og forklare hvordan du ser på temae. Så tror jeg faktisk ikke du kan kalle mine spørsmål for stråmen, når du siterte de... Stråmen er om jeg vrir på det du sier, men jeg stilte mine spørsmål til noen andre. Da er det ikke en stråman eller herseteknik fra min side, at du selv velger å svare meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 14.55):

Men de fleste menn vil jo heller ha samboerskap eller uforpliktende sex, enn barn:

https://www.nrk.no/innlandet/samboende-vil-ikke-gifte-seg-1.1328747

https://www.babyverden.no/prover/adopsjon/er-mannen-bremsekloss-for-kvinner-som-vil-ha-barn/

https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246

Det nytter ikke at flere menn får ligge, når menn fortsatt vil ha færre barn enn kvinner vil. 

Dette er jo samfunnsskapt. Det er fryktelig dårlig butikk å gifte seg og la dama ta halvparten. Min forrige skilsmisse var svindyr.

Samme med barn. Barnebidrag er et massivt hinder for å ønske å få barn. Man risikerer ingen barn og å måtte betale millioner.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (På 12.11.2024 den 19.36):

Kvinner får gjort mye seksuelt i 20 årene som mange menn må vente med til de er i 30-årene. Da har disse mennene opplevd på skjev maktbalanse i mellomtiden. De har sett at eldre menn har gjort det bedre enn de selv fordi de var eldre. Det skaper en bitterhet

En annen faktor er at sex blir sett på som det viktigste som kan skje mange menn. Å oppnå forhold eller tjene mye penger oppleves ikke som like mye "status" som å ha sex med flere damer enn de rundt seg. Så når folk klager over fattigdom kan en bare tenke seg hva disse mennene måtte føle på. Og de følelsene disse mennene føler på blir heller ikke anerkjent. De blir gjort nar av. Menn tør altså ikke si hva de virkelig føler 

Syns du får veldig godt frem hvor primitive menn er og kjemper for å få pult🙈 

Anonymkode: f7cb7...af6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (5 minutter siden):

Dette er jo samfunnsskapt. Det er fryktelig dårlig butikk å gifte seg og la dama ta halvparten. Min forrige skilsmisse var svindyr.

Samme med barn. Barnebidrag er et massivt hinder for å ønske å få barn. Man risikerer ingen barn og å måtte betale millioner.

Det er mulig å gifte seg med særeie, så det er vel ikke nødt til å bli dyrt? Å ha barn er selfølgelig nødt til å koste penger, man kan jo ikke lever de tilbake om man ombestemer seg liksom. 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (45 minutter siden):

De må for det første ha damedrag på en eller annen måte. Har de det blir det sex. Har de ikke det hjelper ikke oppfyllelsen av damenes krav. 

Hvordan har damenes syn på hva som er bra nok damedrag endret seg fra 1990 til i dag? Da var det kanskje 10% av unge menn som ikke hadde damedrag, nå er det fler.

Mange utenforstående ting som omgangsform  kan også ha endret seg.

Mine personlige tanker er at sosiale medier har ødelagt mye for hvordan vi ser på hverandre som kvinner og menn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvor henter du disse taller fra? 40 % av norske menn har liksom ikke sex?  

Jeg må innrømme at jeg undrer meg på dette også, og ser frem til responsen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det som er viktig er jo her kommunikasjon. Jeg har mange mannlige venner, faktisk flere mannlige enn kvinnelige.. Noen som det er jo at vi verdsetter hverandres meninger, vi snakker sammen uten at man går i selvforsvar og svarer aggressivt. Vi forstår hverandre ikke alltid, men det er derfor vi snakker sammen og løser konflikter sammen. 

Trollungen har et veldig godt poeng i denne debatten, når en del menn argumenterer med at «kvinner får i det minste pult». Selv så avstår jeg heller fra sex enn å finne meg en ukjent mann. Jeg trenger en følelsesmessig kontakt med han og jeg trenger å vite at jeg er trygg med han - trygghet, respekt og tillit kommer over tid. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (11 minutter siden):

Da får dere sitte der upult, men da får dere ikke lov til å klage.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg føler ikke at mange beviser de forstår kvinner noe særlig. Det er jo noe av det som er frustrerende, mangelen av forståelse.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem fordi vi ikke oppdrar menn til å bli gode elskere, gode kjærester og gode familiefedre som tar ansvar for seg selv OG andre. Det er ikke nok å vaske og rydde etter seg selv, de fleste kvinner makter å sette fellesskapet foran egne behov og stelle for mann og barn. Selv i 2024. Det bør forventes av en mann. Det bør forventes at en mann forstår at tøm-og-røm ikke er noe for kvinner, og neppe noe for hans modning og danning på sikt heller. Det er ikke bra for menn å ligge rundt, de blir heslige, egosentriske og juvenilt barnslige av det. Men de tror det selv, akkurat som fete folk tror at pizza, burger, cola og sjokolade er bra fordi de nyter det der og da. Menn i dag mangler egenskapene som skal til for å være en god partner i stor grad. Det handler ikke om utseende, stygge menn er bare late. Det går an å stelle seg, trene og kjøpe klær. Det handler ikke om attraktivitet, men om evne til å være en dedikert partner. Når menn velger kortsiktig nytelse framfor langsiktig lykke og stabilitet for andre og seg selv - ja da går det til helvete da. Ikke noe å komme å klage til kvinner om. Her må fedre ta tak og oppdra sønnene sine godt. Og samfunnet må forvente at menn stiller opp for sine kjære og for fellesskapet i det 4. skiftet. Ellers har vi et problem. Problemet er ikke at menn ikke får svingt snabelen, men at de er uegnet til å inngå i seksuelle relasjoner. Det er noe mer enn å behandle kvinner som prostituerte. Og ettersom kvinner får lite nytelse av tilfeldige forbindelser jevnt over, må de selvsagt få velge de mest attraktive for å kompensere for det. Når menn ikke vil ha parforhold, må kvinner tilpasse seg.  Morsom lek ikke sant? Bare å kjøre på med situationship gutter, 2 av 10 av dere vil lykkes.

Anonymkode: 2334f...6b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min bestefar var 17 år eldre enn bestemor.

En oldemor var 15 år eldre enn oldefar.

Ja, dersom de kun så på mennesker i det aldersspennet og jaktet på mye yngre hadde de nok det.

Tror du ikke folk hadde fetisjer før?

Kvinner skal ikke "avlæres" å ikke ville påta seg rollen som omsorgsperson for noen som med høy sannsynlighet ikke vil kunne bidra og selv bli hjelpetrengende i mer eller mindre grad om få år når hun selv er langt unna dette. 

Anonymkode: 49137...28f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler ikke at mange beviser de forstår kvinner noe særlig. Det er jo noe av det som er frustrerende, mangelen av forståelse.

Anonymkode: 13c04...055

Jeg tror heller det ville vært en mer fruktbar debatt å snakke om hvordan løse ensomheten i dagens samfunn, fordi vi har jo havnet litt der at mange trakter etter det materiale og skal vise frem hva de har. Istedenfor å reflektere og tenke over hva som gjør eget liv godt, hvordan ha det fint med en selv og hva kan man gjøre for å finne roen i livet.. Vi burde sette pris på hverandre for den rollen vi har i samfunnet. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...