Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange kvinner har heller ingen å ha sex med. Enten fordi de er uattraktive, eller fordi menn KUN tilbyr ONS eller FF-relasjon. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

Fuckboysen skummer fløten... selvfølgelig

De som skulle gi sex til damer som blir fri, har gitt opp lenge før damene må ha seriøse menn og få barn med. Når det da er veldig få menn igjen og alle er fuckboys. Hehe god dag mann økseskaft.

Damer får like mange menn som dem selv utdelt når de blir født. Når damer kaster 30% av guttene direkte I søpla, uten og pakke dem ut, så synes ikke jeg synd på damer som ikke får noenting

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener du at epler og appelsiner er det samme? Selvsagt ikke.

Mener du at «aktivitet X» og «aktivitet X begrenset til Y» er det samme? Selvsagt ikke.

At det ikke har noen praktisk betydning for deg fordi du liker bare appelsin og ikke epler betyr selvsagt ikke at det er samme frukt.

Anonymkode: 29ba7...27a

Det er mer at jeg er allergisk mot epler, og derfor kan bare ha appelsin. Tilfeldig sex skader meg psykisk. 

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Du sa folk ikke er opptat av menn sine retigheter, jeg spør hvilke retigheter det er? 

Men du må jo se det i kontekst av hva jeg svarte på! Guri malla...

Jeg mener uansett at det er menneskers rettigheter, ikke kjønns rettigheter. Så for meg er det absurd å snakke om "kvinners rettigheter" som definert i den feministiske konteksten, som bare innebærer å gi kvinner fordeler og ta fra menn de samme.

Anonymkode: a9248...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, mange menn mener selvfølgelig ikke dette. Tror noen må realitetsorientere seg kraftig her. Fascinerende at ekkokammeret her på KG overgår de verst incelfora noen ganger. 

Jeg har heller aldri sett en mann forvente å kunne ha sex med hvem han vil når han vil. Det synes som man maner fanden på veggen (evt forholder seg til en eller annen gal type / provokatør på et sosialt medie i 2022 uten henvisning) for å slippe å forholde seg til hva de fleste menn faktisk sier i denne tråden?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mer at jeg er allergisk mot epler, og derfor kan bare ha appelsin. Tilfeldig sex skader meg psykisk. 

Vel og bra, men klarer du å se utover deg selv, eller er du verdens navle?

Forstår du at når du sier at epler og appelsin faktisk er samme sak så ender vi opp med å kaste bort tid i diskusjonen siden det rent faktisk er feil?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi de ikke har møtt en kvinne som ønsker å ha sex med dem, samtidig som anledningen ikke har bydd seg, om de har truffet en kvinne som ønsker sex med dem.

Dette er veldig enkelt. 

Spørsmålet burde være hvorfor 30-40% av menn ikke har møtt en kvinne som ønsker sex med dem og hva kan de gjøre for å øke sannsynligheten for å treffe en kvinne som ønsker å ha sex med dem.

(hint. Svaret er ikke at kvinnene har for høye krav).

Anonymkode: 9626d...cdd

Noe av svaret ligger i parentesen din, det er det jo flere kvinner som har bekreftet allerede, f.eks. det med alderskrav.

Så snodig at du prøver å utelate det åpenbare.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Svaret er ofte at menn har for høye krav. Dama skal være ung, pen og slank. Normale, jevnaldrende damer er som regel usynlige.

Har du nettopp falt ned fra månen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi de ikke har møtt en kvinne som ønsker å ha sex med dem, samtidig som anledningen ikke har bydd seg, om de har truffet en kvinne som ønsker sex med dem.

Dette er veldig enkelt. 

Spørsmålet burde være hvorfor 30-40% av menn ikke har møtt en kvinne som ønsker sex med dem og hva kan de gjøre for å øke sannsynligheten for å treffe en kvinne som ønsker å ha sex med dem.

(hint. Svaret er ikke at kvinnene har for høye krav).

Anonymkode: 9626d...cdd

Selvfølgelig velger disse menene og ikke forlate seg selv og bli en fuckboy. Eller horebukk om du vill.

Det er jo stort sett bare fuckboys som får pult og blir premiert av damene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du må jo se det i kontekst av hva jeg svarte på! Guri malla...

Konteksten var vel det du siterte, altså  spørmålene mine som du siterte uten å svarte på.... Derfor jeg stilte et av de på ny.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg mener uansett at det er menneskers rettigheter, ikke kjønns rettigheter. Så for meg er det absurd å snakke om "kvinners rettigheter" som definert i den feministiske konteksten, som bare innebærer å gi kvinner fordeler og ta fra menn de samme.

Her er du veldig vag igjend! Hvilke fordeler (eller retigheter) er det som tass fra menn? Hvilke fordeler er det som giss til kvinner, som samtidig tas fra menn? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Konteksten var vel det du siterte, altså  spørmålene mine som du siterte uten å svarte på.... Derfor jeg stilte et av de på ny.

Her er du veldig vag igjend! Hvilke fordeler (eller retigheter) er det som tass fra menn? Hvilke fordeler er det som giss til kvinner, som samtidig tas fra menn? 

Begge kjønn har like rettigheter. Det som skiller er diskriminering der menn i dag blir diskriminert i jobbsøking, mulig pga alle kampanjer og fokus på å løfte kvinner i arbeidslivet som har gått for langt

Anonymkode: bab93...35b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Hvilke retigheter er det kvinner skal bry seg om i forrold til menn? Jeg var oppriktig ikke klar over at menn sine retigheter var truet! Uten om kansje det at de ikke blir kvotert inn på kvinnedominerte yrker i samme grad kvinner blir. Jeg er kvinne og helt for å kvotere menn til psykolog studie og lignende.

Jeg er enig i at ensomhet (i helle befolkningen, ikke bare menn) er et problem, men jeg ser ikke hvordan det kan løses? Du spør hvorfor menn skal støte kvinner når kvi ner ikke støter menn, men du sier ingen ting om hvordan jeg som kvinne kan støte menn? Hva tenker du vi kan gjøre som sammfun og på individnivå, for å støtte menn bedre? 

Ingen har en rettighet til at andre må ha sex med dem. Alle grupper av 1/2/3/… personer har rett til å ha sex med hverandre hvis alle vil (og er samtykke-kompetent). La oss legge den ballen død.

Jeg vil oppfordre (ikke kreve) kvinner til å tenke nøye igjennom hva de vil ha ut av en mann (slik også vi menn bør). Trenger han virkelig å ha mastergrad, høy lønn, nedbetalt hus, være 180cm og ha et plettfritt indre og ytre? Eller kan en mann jobbe på Rema, være plattfot og tynn i håret og være en god, trofast make og trygg far? Er det virkelig bedre å gå igjennom livet alene og evt få barn med en kjekkas som stikker (eller prøverør) enn å ofre litt på de (i mine øyne) overfladiske kravene?

Igjen, dette er ikke et krav eller en rettighet, det er bare mine tanker.

Jeg har mennesker rundt meg av begge kjønn og jeg verdsetter dem uavhengig av kjønn. Jeg kan føle empati med fremmede mennesker uavhengig av deres kjønn.

Jeg tenker at denne harde tonen og latterliggjøringen av menn som feiler i kjønnslivet er uheldig. Ja, noen av dem har selv en stygg tone, men ikke alle. Å latterliggjøre alle menn som «ikke får seg noe» (enten «noe» er sex, forhold eller familie) basert på at noen av dem er stygge i munnen gjør bare frontene hardere. Da er det bedre å begrense de harde ordene til de spesifikke personene som selv har vært harde i munnen til deg i alle fall.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Begge kjønn har like rettigheter. Det som skiller er diskriminering der menn i dag blir diskriminert i jobbsøking, mulig pga alle kampanjer og fokus på å løfte kvinner i arbeidslivet som har gått for langt

Så den eneste "fordelen" kvinner får er i ansetelses proseser? Det går jo begge veier da, menn blir også priorotert høyere en kvinner i yrker hvor menn er underepresentert. Jeg er pedagog og har selv tapt for en mann som var dårligere kvalifisert en meg uten om kjøn. Jeg synes ikke dette teller som diskriminering!

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Så den eneste "fordelen kvinner får som tas fra menn" er i ansetelses proseser? Det går jo begge veier da, menn blir også priorotert høyere en kvinner i yrker hvor menn er underepresentert. Jeg er pedagog og har selv tapt for en mann som var dårligere kvalifisert en meg uten om kjøn. Jeg synes ikke dette teller som diskriminering!

Det er kvinnedominerte yrker menn blir mest diskriminert i jobbsøking

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (15 minutter siden):

Det må du vel spørre kvinnefronten eller noe feminister om, som mener at menn har enorme rettigheter som kvinner ikke har. Det er jo det jeg viser til. 

Men per i dag har jo menn færre rettigheter når det gjelder samvær med barn i barnefordelingssaker, ikke kvoteringsregler ved utdanning og jobb, ingen rettigheter ved abort, det er kjønn og ikke kompetanse som gjelder på en del områder, f.eks. styrerepresentasjon, for å nevne noe.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen har en rettighet til at andre må ha sex med dem. Alle grupper av 1/2/3/… personer har rett til å ha sex med hverandre hvis alle vil (og er samtykke-kompetent). La oss legge den ballen død.

Jeg vil oppfordre (ikke kreve) kvinner til å tenke nøye igjennom hva de vil ha ut av en mann (slik også vi menn bør). Trenger han virkelig å ha mastergrad, høy lønn, nedbetalt hus, være 180cm og ha et plettfritt indre og ytre? Eller kan en mann jobbe på Rema, være plattfot og tynn i håret og være en god, trofast make og trygg far? Er det virkelig bedre å gå igjennom livet alene og evt få barn med en kjekkas som stikker (eller prøverør) enn å ofre litt på de (i mine øyne) overfladiske kravene?

Igjen, dette er ikke et krav eller en rettighet, det er bare mine tanker.

Jeg har mennesker rundt meg av begge kjønn og jeg verdsetter dem uavhengig av kjønn. Jeg kan føle empati med fremmede mennesker uavhengig av deres kjønn.

Jeg tenker at denne harde tonen og latterliggjøringen av menn som feiler i kjønnslivet er uheldig. Ja, noen av dem har selv en stygg tone, men ikke alle. Å latterliggjøre alle menn som «ikke får seg noe» (enten «noe» er sex, forhold eller familie) basert på at noen av dem er stygge i munnen gjør bare frontene hardere. Da er det bedre å begrense de harde ordene til de spesifikke personene som selv har vært harde i munnen til deg i alle fall.

Da må menn også tenke seg om - 60 prosent av kvinner er overvektige. Skam vi kreve en tynn og pen dame, og med dette utelukke disse 60 prosentene pluss dem som er tynne  men ikke pene? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er kvinnedominerte yrker menn blir mest diskriminert i jobbsøking

Har du noen kilder på det? Jeg har jobbet i kvinnedominertr yrker helle livet, og har aldri hat en sjef som ikke var opptatt av en balanse i de ansatte. Har som sagt også opplevd å tappe for menn med både mindre erfaring og utdaning, samt sett det skje med andre damer. Kan godt være det fines noen få sære barnehager eller mindre oppegående skoler hvor menn blir diskriminert mot, men at dette skjer på noen stor skala sliter jeg med å tro! 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det det samme. For MEG personlig vil ikke en mekanisk sexakt med en ukjent, utiltrekkende mann være en positiv opplevelse. Det vil derimot være en negativ opplevelse, som tilfører livet mitt noe dårlig. Det har ikke med take away å gjøre, men med hva man orker å utsette kroppen sin får. De fleste kvinner får ikke orgasme under ONS, for eksempel.

Menn har dårlige til ingen forutsetning for å forstå at for kvinner kan sex være både fysisk og psykisk vondt. Med mindre de selv har opplevd voldtekt/overgrep. De to menn jeg vet om som har opplevd dette har iallefall en forståelse for at sex kan oppleves negativt, også uten at det er overgrep, som menn flest synes å ikke klare å skjønne. I verste fall kan stort sett sex være litt kjedelig for menn, så de har dårlige forutsetninger for å forstå hvordan kvinner kan oppleve sex som svært negativt både fysisk og psykisk, også om det ikke er overgrep, men bare føles utrygt eller uønsket. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfår får 30 til 40 % av menn ingenting da?  Det er noe I svaret dit som ikke stemmer. Disse mennene har ingen og ha sex sammen med. Så noen slipper dem ikke inn på festen.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er jo sikkert riktig men tror den andre brukeren var opptatt av de store forskjellene, selv om NOEN kvinner opplever det så er det massivt flere menn.

Det er flere menn enn kvinner i dette landet. Det fødes flere gutter.

"Befolkningen i Norge blir stadig mer mannsdominert. Nå bor det over 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, og det har ikke vært et så stort kvinneunderskudd som i 2018 siden vi begynte å telle befolkningen for 249 år siden.

- Tidligere har kvinnene alltid vært i flertall, men siden 2010 har Norge hatt et mannsoverskudd. I befolkningsframskrivingene som går frem til 2100, er det forventet at menn fortsatt kommer til å være i flertall i 80 år til, sier seniorrådgiver i seksjon for befolkningsstatistikk, Anders Falnes-Dalheim.

- I tillegg vil det alltid være slik at det fødes flere gutter enn jenter. I snitt fødes det i dag 106 gutter per 100 jenter, sier Falnes-Dalheim."

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

Anonymkode: 272d5...0af

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det må du vel spørre kvinnefronten eller noe feminister om, som mener at menn har enorme rettigheter som kvinner ikke har. Det er jo det jeg viser til. 

Men per i dag har jo menn færre rettigheter når det gjelder samvær med barn i barnefordelingssaker, ikke kvoteringsregler ved utdanning og jobb, ingen rettigheter ved abort, det er kjønn og ikke kompetanse som gjelder på en del områder, f.eks. styrerepresentasjon, for å nevne noe.

Så det er ikke snak om at noen har tatt retigheter fra menn og gitt til kvinner, det du skrev handler om at du tror kvinnefronten ønsker å gjøre dette i fremtiden? Det blir vel ikke så rellevant for det du svarte på nei.

Angående de retighetene du nevnte, så har vel ikke menn i barnefordelingsaker mindre rettigheter i forhold til loverket? De ender ofte opp med mindre sammvær, men finnes det noen forskning som ser på bakgrunnen for dette? 

Jeg er enig i at det er tatt for lang tid å få i gang kvotering for menm ved kvinnedominerte studier, men der er vi heldigvis blit bedre! I arbeidslivet opplever jeg at menn prioriteres veldig i mitt kvinedominerte yrke, jeg har selv tapt mot menn som var mindre kvalifiserte en meg på "papiret". 

Menn har dog akural likke rettigheter til å utføre aborter på sinn krop, som kvinner har! Jeg forstår ikke helt hvilke flere retigheter du ser for deg menn skulle få i forhold til abort? 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Menn har dårlige til ingen forutsetning for å forstå at for kvinner kan sex være både fysisk og psykisk vondt. Med mindre de selv har opplevd voldtekt/overgrep. De to menn jeg vet om som har opplevd dette har iallefall en forståelse for at sex kan oppleves negativt, også uten at det er overgrep, som menn flest synes å ikke klare å skjønne. I verste fall kan stort sett sex være litt kjedelig for menn, så de har dårlige forutsetninger for å forstå hvordan kvinner kan oppleve sex som svært negativt både fysisk og psykisk, også om det ikke er overgrep, men bare føles utrygt eller uønsket. 

I tillegg til risiko med å enten ta med eller bli med en ukjent mann hjem. Menn forstår ikke denne risikoen.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...