Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilket poeng ser du etter som du ikke finner? For det er ganske enkelt å se. Satt på spissen, hvorfor skal menn bry seg om kvinners rettigheter, når menn opplever at kvinner ikke bryr seg om deres? Hvorfor skal menn støtte kvinner når kvinner ikke støtter dem? Vi diskuterer noe så banalt som om menns mangel på sex er et samfunnsproblem. Og ja, jeg ser på det som et problem. For underliggende ligger det store utfordringer som resulterer i sinte fortvilte menn. 
Og det du her sier viser hvor likegyldig du er til dette. Om du med flere ønsker et samfunn hvor menn bare kjemper for menn og kvinner bare kjemper for kvinner, så er du på god vei med den holdningen. 

Anonymkode: 95593...81d

Fordi vi burde bry oss om hverandre selvsagt, men samtidig så går det en grense med at du kan ikke tvinge noen til å ligge med deg. Sex er noe som skjer mellom to samtykkende voksne. Ergo så blir det komplisert når Velle går ut i media og fremstiller menn som om det eneste menn tenker på er å dyppe seg i damer. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Men hva er poemge dit? Hva er det du ønsker skal skje i praksis? Skal kvinner nektes å jobbe (vi er desperate etter arbeidere som helsepersonel)? Skal vi fjerne mamma permisjon slik at gravide kvinner må slutte i jobben og blir avhengig av menn (vi sliter allerede med lave fødselstal)? Eller skal kvinner tvangsgiftes (tror du menn flest ønsker en konne som må tvinges)? 

Dett må jeg si at jeg også lurte på. Jeg så at spørsmålene dine ble glatt oversett som var ganske forventet. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor snakkes det om velferdsystem, sykelønn og greia der når denne tråden handler om menn som ikke får tilgang til sex?

Anonymkode: 047c3...359

Fordi "jeg får ikke pult" vekker ingen sympati. Mangel på sex med de PENE, UNGE damene (selvfølgelig ikke med den stygge nabodama som er 10 år eldre) bakes inn i masse annet, alt fra verdenskriger, samfunnsstruktur, sykmeldinger osv. "Gi meg sex med pene damer, ellers gidder jeg ikke å betale skatt! Buhuu!" funker dårlig, liksom. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor snakkes det om velferdsystem, sykelønn og greia der når denne tråden handler om menn som ikke får tilgang til sex?

Anonymkode: 047c3...359

Menn her inne finner alle mulige unnskyldninger for at menn ikke har noe ansvar for dette problemet selv. De avspore med utallige problemstillinger som de mener er kvinners feil. 

Den enkle svaret er: Ensomme gutter og menn. Ta ansvar for egen lykke. Gå ut i verden å møt kvinner der de er. Ikke sitt hjemme og forvent at kvinner finner deg. Fungerer ikke Tinder for deg, så meld deg på de utallige aktivitetene som arrangeres ukentlig i din kommune. Meld dere in i frivillig arbeid. Møt kvinner ute i verden og ikke bak skjermen. Den beste måten å bli bedre sosialt på, er å være sosial. 

Finnes det absolutt INGEN sosiale aktiviteter på ditt hjemsted, så arranger noe selv. 

Ta saken i egne hender. Ikke vent på at en kvinne skal fortelle deg hva, hvor og hvordan. 

Anonymkode: 272d5...0af

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (3 minutter siden):

Fordi vi burde bry oss om hverandre selvsagt, men samtidig så går det en grense med at du kan ikke tvinge noen til å ligge med deg. Sex er noe som skjer mellom to samtykkende voksne. Ergo så blir det komplisert når Velle går ut i media og fremstiller menn som om det eneste menn tenker på er å dyppe seg i damer. 

Ikke sant? Samtidig som noen av de store tenkerne var svært asketiske da det kom til sex, noen av dem var homofile (altså, kunne ikke damene få skylda hvis de eventuelt var utestengt fra sex). Men det er typisk for menn med lav eller ingen utdanning og svært snevert livssyn - de tenker med pikken. Pikken er viktig. Den må få dyppet seg regelmessig i pene, unge damer. Ellers streiker resten av kroppen, og hjernen kobler seg ut :D 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke sett noen økning. Det er veldig få både kvinner og menn som søker seg inn på læreryrket. Det er stor lærermangel.

Samme med barnehagepedagoger og sykepleiere. De er alvorlig underbemannet. 

At det er alvorlig underbemannet er jo hva jeg ville sagt en komplisert situasjon og handler lite om kjønn. Mer at det har fått et status som et kjipt yrke. Selv så har jeg ikke noe lyst til å jobbe i barnehage eller i skolen da tanken på dette med å forholde meg til foreldrene er bare fullstendig frastøtende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn her inne finner alle mulige unnskyldninger for at menn ikke har noe ansvar for dette problemet selv. De avspore med utallige problemstillinger som de mener er kvinners feil. 

Den enkle svaret er: Ensomme gutter og menn. Ta ansvar for egen lykke. Gå ut i verden å møt kvinner der de er. Ikke sitt hjemme og forvent at kvinner finner deg. Fungerer ikke Tinder for deg, så meld deg på de utallige aktivitetene som arrangeres ukentlig i din kommune. Meld dere in i frivillig arbeid. Møt kvinner ute i verden og ikke bak skjermen. Den beste måten å bli bedre sosialt på, er å være sosial. 

Finnes det absolutt INGEN sosiale aktiviteter på ditt hjemsted, så arranger noe selv. 

Ta saken i egne hender. Ikke vent på at en kvinne skal fortelle deg hva, hvor og hvordan. 

Nettopp. Man trenger ikke engang å gå ut av sitt eget hus. Flere sønner til venninnene mine har funnet kjærester via gaming. Men så var de heller ikke interessert i supermodell-typer. Gamingjenter er som regel annerledes. Men desto bedre som partner enn jenter som flyr og fester hver helg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (4 minutter siden):

Dett må jeg si at jeg også lurte på. Jeg så at spørsmålene dine ble glatt oversett som var ganske forventet. 

Det har vært økning fra 13,4 til 15,2 prosent. Ikke akkurat noe WOW. https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/personell-og-kompetanse-i-den-kommunale-helse-og-omsorgstjenesten/kjonn-alder-og-innvandringsbakgrunn/menn-i-kommunal-helse-og-omsorgstjeneste

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Samtidig som noen av de store tenkerne var svært asketiske da det kom til sex, noen av dem var homofile (altså, kunne ikke damene få skylda hvis de eventuelt var utestengt fra sex). Men det er typisk for menn med lav eller ingen utdanning og svært snevert livssyn - de tenker med pikken. Pikken er viktig. Den må få dyppet seg regelmessig i pene, unge damer. Ellers streiker resten av kroppen, og hjernen kobler seg ut :D 

Spørsmålet er jo heller hvordan man kan løfte disse mennene frem og inn i samfunnet. Jeg har selv følt at samfunnet trykker i mot og det er noe med å jobbe med seg selv. Vi trenger alle å føle oss en del av noe, føle oss verdsatt og glade. Problemet for min del er at jeg har på mange måter gitt litt opp også, fordi så fort jeg er normalt hyggelig til noen så blir det fort press om sex fra dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet er jo heller hvordan man kan løfte disse mennene frem og inn i samfunnet. Jeg har selv følt at samfunnet trykker i mot og det er noe med å jobbe med seg selv. Vi trenger alle å føle oss en del av noe, føle oss verdsatt og glade. Problemet for min del er at jeg har på mange måter gitt litt opp også, fordi så fort jeg er normalt hyggelig til noen så blir det fort press om sex fra dem. 

Men det er jo nettopp det. De tenker med pikken. Pikken styrer. Det går ikke an å være hyggelig og smilende mot dem, uten at de tror at de kan komme i buksa på deg. Jeg har opplevd det en del ganger, og jeg er ikke engang pen. Kan ikke forestille meg hvor slitsomt det er for virkelig pene jenter. De må jo få sexmas overalt. 

Nei, jeg er ikke interessert i sex med den 65 år gamle Tore eller den 19 år gamle Svein bare fordi jeg er hyggelig, hjelpsom og smilende mot dem. Men de forstår ikke at det går an å være hyggelig uten å invitere dem til sengs.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Personlig så er jeg ikke så veldig opptatt av  andelen menn i det og det yrket eller andelen kvinner i det og det yrket. Jeg setter veldig stor pris på de som orker å ta den tunge jobben i helsevesenet, uansett om det er mann eller kvinne. Verdsetter dem ❤️ Jeg hadde aldri orket det der. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (4 timer siden):

Noen menn velger å ikke ha sex på over et år i samband med graviditet og fødsel.

Marerittet. Føler for å gråte bare ved tanken.

Anonymkode: 16223...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo nettopp det. De tenker med pikken. Pikken styrer. Det går ikke an å være hyggelig og smilende mot dem, uten at de tror at de kan komme i buksa på deg. Jeg har opplevd det en del ganger, og jeg er ikke engang pen. Kan ikke forestille meg hvor slitsomt det er for virkelig pene jenter. De må jo få sexmas overalt. 

Nei, jeg er ikke interessert i sex med den 65 år gamle Tore eller den 19 år gamle Svein bare fordi jeg er hyggelig, hjelpsom og smilende mot dem. Men de forstår ikke at det går an å være hyggelig uten å invitere dem til sengs.

Det er veldig enkelt noen ganger da, når man føler seg ensom og har det vondt, å overtolke signalene. Problemet for meg er at når vi har samtaler om det så har jeg trukket meg unna fordi det blir mye aggresjon mot meg som skremmer meg, istedenfor en «beklager jeg tråkket over grensen». Jeg må sette meg selv først. 

Jeg er 35 år nå så anses ikke som så særlig attraktiv lengre, men som ung så ble jeg ansett som vakker kvinne :) Ja, det er slitsomt 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blått skrev (11 minutter siden):

Nettopp, og da må vi nesten se på andre muligheter. Siden vi ikke kan løse problemet med at alle kvinner må ligge med alle menn. Problemet forsvinner jo ikke av seg selv, bare fordi man avfeier problemet, gjør det vel? Men det er ikke interessant? Selv når kvinner sier disse mennene burde gå til psykolog, ta grep om sitt eget liv og jobbe med seg selv. Så er en ikke villig til å se på problematikken i det at 4 av 5 psykologer er kvinner. Jeg synes det er veldig betenkelig, og det gir næring til den ideen om at det faktisk pågår en kjønnskamp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Marerittet. Føler for å gråte bare ved tanken.

Anonymkode: 16223...972

Ja, når MENN ikke vil ha sex, må kvinner bare "akseptere det", "la ham være i fred", "ikke tenke på å splitte familien fordi hun ikke får pult", "slanke seg og gjøre seg mer lekker", "går med på å slippe ham inn bakdøra" og ikke måte på. Når kvinnen ikke vil ha sex, så er hun djevelen selv.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som vi kanskje heller burde diskutere i dag er hva ensomhet gjør med mennesker og hvordan vi kan løfte hverandre opp til å bli et bedre samfunn med omsorg, respekt og tillit. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nettopp, og da må vi nesten se på andre muligheter. Siden vi ikke kan løse problemet med at alle kvinner må ligge med alle menn. Problemet forsvinner jo ikke av seg selv, bare fordi man avfeier problemet, gjør det vel? Men det er ikke interessant? Selv når kvinner sier disse mennene burde gå til psykolog, ta grep om sitt eget liv og jobbe med seg selv. Så er en ikke villig til å se på problematikken i det at 4 av 5 psykologer er kvinner. Jeg synes det er veldig betenkelig, og det gir næring til den ideen om at det faktisk pågår en kjønnskamp. 

Kanskje like greit. Når man ser hva mannlige psykologer a la Thuen lirer av seg i media - nettopp at kvinner på 40 har null markedsverdi for menn, og så videre. Det hjelper ikke akkurat menn å ha mer sex.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en del ligger også i holdningen om at mange menn tenker at de skal være den store, den sterke, den flotte og at de har ingen svakheter. Jeg har sett mange menn fyre opp hverandre i dette her.. og det foregår mye på sosiale medier som ikke er sunt når det kommer til sånne holdninger. 

Nå har jeg veldig mye erfaringer med psykologer. Det første jeg tenker er at det finnes utrolig mange som ikke burde jobbet som psykolog, men jeg ser også poenget ditt her med at mange menn kan føle det mange kvinner føler når de går til et mannlig gynekolog. Noen føler det går fint, men noen ber om kvinnelig fordi at det føles tryggere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje like greit. Når man ser hva mannlige psykologer a la Thuen lirer av seg i media - nettopp at kvinner på 40 har null markedsverdi for menn, og så videre. Det hjelper ikke akkurat menn å ha mer sex.

Tja, Thuen sitt poeng er jo at du mister markedsverdi når du blir eldre, både menn og kvinner, noe som jeg personlig tror er sant. Du blir mer låst i din vei, og man er enklere for å tilpasse seg som yngre som skal slå seg ned. 

Jeg tror mange hadde hatt godt av å fokusere på en, binde seg til den, istedenfor det fokuset mange har nå med alle disse situationshipene. 

Velle sitt poeng tror jeg kan ligge litt dette punktet med at mange er ensomme og det medfører mangel på intimitet, men som sagt så føler jeg at han angrep det feil. Mads Larsen syns jeg derimot bare tar feil på alle mulige måter og er bare utrolig frekk i mye av det han sier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (5 minutter siden):

Tja, Thuen sitt poeng er jo at du mister markedsverdi når du blir eldre, både menn og kvinner, noe som jeg personlig tror er sant. Du blir mer låst i din vei, og man er enklere for å tilpasse seg som yngre som skal slå seg ned. 

Jeg tror mange hadde hatt godt av å fokusere på en, binde seg til den, istedenfor det fokuset mange har nå med alle disse situationshipene. 

Velle sitt poeng tror jeg kan ligge litt dette punktet med at mange er ensomme og det medfører mangel på intimitet, men som sagt så føler jeg at han angrep det feil. Mads Larsen syns jeg derimot bare tar feil på alle mulige måter og er bare utrolig frekk i mye av det han sier. 

Nei, han hadde ensidig fokus på kvinner. At KVINNER over 40 har null markedsverdi, også for menn over 40. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...