Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er jo et poeng. Kvinner blir ikke drept i militæret for de sendes ikke ut på skarpe oppdrag. Når antall drepte er like mange kvinner som menn, er det likestilling i militæret.

Anonymkode: fc3c1...d70

Eller menn kan slutte å krige. Løse konflikter på en voksnere måte. Mange muligheter. Rart menn ikke har kommet lenger. 

Hvorfor skal kvinner krige i mannfolkas selvvalgte kriger? 

Anonymkode: 272d5...0af

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller menn kan slutte å krige. Løse konflikter på en voksnere måte. Mange muligheter. Rart menn ikke har kommet lenger. 

Man kan jo ikke bare velge å ikke krige. Da blir man drept av fienden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan jo ikke bare velge å ikke krige. Da blir man drept av fienden.

Hvilken fiende? Kvinner?

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (11 timer siden):

Hvordan tenker du dette skal gjøres i praksis? Bør menn bli bedre til å snakke om følelser seg i mellom, bruke psykolog og slike ting? Tenker det absolutt er en god idé, om noen tar initiativet til det. Man lærer mye om seg selv på den måten.

Kan tenkes at mental helse og følelser bør ha mye større fokus fra tidlig skolealder. I voksen alder vil man kunne slite med å finne en mannlig psykolog da det er en veldig stor overvekt av kvinnelige psykologer. Og for en mann som allerede har et anstrengt forhold til kvinner, vil det ikke ha mye for seg å gå til en kvinnelig psykolog. 
Det kan være mange ting som kan gjøres, om man bare går inn for å identifisere dem. 

Anonymkode: 95593...81d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja hvor utroooolig uendelig fantastisk dere kvinner her inne på KG er. Det er jo ikke måte på hva dere ikke har peiling på. Psykologi, medisinske incel diagnoser og en oppfatningen om deres egen fortreffelighet som menesker og tankelesere. 

Dere er utrolig selvsentrert og dumme som et stykke tre sammen som flokken.

Jeg skjønner godt at gutter og menn finner andre ting enn damer og interesere seg for.

Anonymkode: 9f8e4...3c4

Men de finner jo ikke andre ting å interessere seg for? Det er jo blitt et samfunnsproblem at gutter/menn ikke får pult jenter/kvinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan tenkes at mental helse og følelser bør ha mye større fokus fra tidlig skolealder. I voksen alder vil man kunne slite med å finne en mannlig psykolog da det er en veldig stor overvekt av kvinnelige psykologer. Og for en mann som allerede har et anstrengt forhold til kvinner, vil det ikke ha mye for seg å gå til en kvinnelig psykolog. 
Det kan være mange ting som kan gjøres, om man bare går inn for å identifisere dem. 

Så flere menn må begynne å utdanne seg til psykologer og lærere?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 17.02):

Tror poenget gikk forbi deg

Men hva er poemge dit? Hva er det du ønsker skal skje i praksis? Skal kvinner nektes å jobbe (vi er desperate etter arbeidere som helsepersonel)? Skal vi fjerne mamma permisjon slik at gravide kvinner må slutte i jobben og blir avhengig av menn (vi sliter allerede med lave fødselstal)? Eller skal kvinner tvangsgiftes (tror du menn flest ønsker en konne som må tvinges)? 

Endret av Pippi Lotta
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så flere menn må begynne å utdanne seg til psykologer og lærere?

Det er ikke mangel på menn som søker studiet. Når har det såvidt åpnet opp for å kjønnskvotere menn inn på psykologistudiet enkelte steder. Veldig sent, men det begynner å skje. Så vil det også ta tid før disse blir ferdigutdannet. Synes du virker å ha et veldig enkelt syn på dette, da kvinner har nyt godt av, og fortsatt nyter godt av kjønnskvotering. Menn kommer sakte men sikkert etter, men så har ikke fokuset vært så veldig på dem heller

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mangel på menn som søker studiet. Når har det såvidt åpnet opp for å kjønnskvotere menn inn på psykologistudiet enkelte steder. Veldig sent, men det begynner å skje. Så vil det også ta tid før disse blir ferdigutdannet. Synes du virker å ha et veldig enkelt syn på dette, da kvinner har nyt godt av, og fortsatt nyter godt av kjønnskvotering. Menn kommer sakte men sikkert etter, men så har ikke fokuset vært så veldig på dem heller

Mener du at mange gutter/menn har vært interessert i de lavlønnede omsorgsyrkene, men har ikke kommet inn på studiet? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (19 minutter siden):

Men hva er poemge dit? Hva er det du ønsker skal skje i praksis? Skal kvinner nektes å jobbe (vi er desperate etter arbeidere som helsepersonel)? Skal vi fjerne mamma permisjon slik at gravide kvinner må slutte i jobben og blir avhengig av menn (vi sliter allerede med lave fødselstal)? Eller skal kvinner tvangsgiftes (tror du menn flest ønsker en konne som må tvinges)? 

Hvor inbarka barnslig INCEL du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor inbarka barnslig INCEL du er.

Hæ? Hva er problemet med at jeg forsøker å forstå? Og hvorfor gjør det meg til dn incel?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker motsatt. Vi bør fra barnsben være gode rollemodeller og lære barna hvordan de kan bli en god mann eller kone. Trekke frem alle fordelene ved å leve i et tradisjonelt ekteskap med barn. Helst fra man er ung voksen. At man ikke har for stort fokus på egen vinning, av og til sette egne behov i andre rekke og ha fokus på kjernefamilien.

Anonymkode: 967fd...4f4

Kjernefamilien er en nymotens familieform. Den tradisjonelle familieformen i Norge er storfamilien.

Anonymkode: 0a08f...a9c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi kan da ha konkurranse instinkt vi også????

Det handler om at du ikke kun lærer en eneste egenskap. Et menenske skal kunne mange!

Anonymkode: 13c04...055

Skolen som mine barn går på i dag er femininisert i forhold til skolen jeg gikk på for 40 år siden.

Man kan mene noe om hva som er «rett» men de egenskapene som skolen setter høyt vil naturligvis gjøre dem til vinnere som har best forutsetninger for det?

Anonymkode: 29ba7...27a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg forstår alt det der, men du må jo også forstå at hvis det skal koste mindre enn en kalori å splitte opp en familie fordi man er manisk opptatt av SITT frie valg for SEG, så er risikoen skyhøy med å gå inn i forhold for de som VIL leve i fordragelighet, med familieliv. 

Så blir folk psykisk syke, det koster samfunnet masse, fordi folk bare tenker på seg selv.

Anonymkode: a9248...af0

Vel. Jeg har "splittet" hele to familier. Først ved å skille meg fra eksmannen min, som etter syv års ekteskap kuttet ut sexen helt, begynte å pule andre damer og drive med psykisk og fysisk vold. Jeg burde kanskje ha blitt, så hadde det vært sååå fint for meg å barna å ha en far og ektemann som knuller rundt, skriker til kona og denger henne, foran øynene på barna? I mitt neste forhold gikk alt på skinner i fem år. Så begynte alkoholen. Jeg brukte kvinnelist, jeg kjeftet, jeg helte ut innholdet i flaskene, men ingenting hjalp. Duden meldte seg ut av familien, fikk seg en elskerinne og presterte å få barnevernet involvert. Det hadde sikkert vært mye bedre for meg å bli i dette forholdet, være medavhengig og miste barna på grunn av farens alkoholmisbruk?

Det mest latterlige er jo at begge angret som hunder for oppførselen sin etter at jeg gjorde det slutt. Begge ville ha meg tilbake, prøvde å overtale, true (!) meg til å komme tilbake, men nå er samarbeidet med ekssamboeren svært fint. Han angrer fortsatt. Han har truffet et par damer etter meg, som viste seg å være ti ganger dårligere koneemne enn det jeg var. Foreldrene hans angrer også. HVA konkret hindret disse to mennene i å oppføre seg ordentlig mens de var gift/samboer med meg? DE valgte det. Jeg valgte bort forholdet. Og jeg ble psykisk friskere av å bryte. Ikke har jeg kostet samfunnet noe heller, i forbindelse med skilsmissen og samlivsbruddet. Jeg har aldri hatt krav på overgangsstønad, bostøtte osv siden jeg alltid har tjent altfor mye for disse stønadene. Jeg har hatt EN sykmeldingsdag i 2024 og to i 2023. Permisjon med sistemann ble brukt til å studere fulltid - et nødvendig årsstudium som hjalp både meg og arbeidsplassen min. 

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen som mine barn går på i dag er femininisert i forhold til skolen jeg gikk på for 40 år siden.

Man kan mene noe om hva som er «rett» men de egenskapene som skolen setter høyt vil naturligvis gjøre dem til vinnere som har best forutsetninger for det?

Akkurat hva og hvordan gjør skolen femininisert? Er det mangelen på mannlige lærere, for menn har jo selv valgt å ikke å ikke bli lærere, siden undervisning (og omsorg? ) er lavtlønnet og visstnok ligger i. De kvinnelige genene? 

Anonymkode: 0a08f...a9c

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mener du at mange gutter/menn har vært interessert i de lavlønnede omsorgsyrkene, men har ikke kommet inn på studiet? 

De søker jo ikke. Nettopp fordi disse studiene er lavtlønnede og lavstatus. Og hvorfor er de det? Jeg anbefaler å lese historien om læreryrket. Det var et prestisjeyrke da lærere var menn. Så ble flere og flere lærere kvinner, og lønna gikk kraftig nedover. Fordi det var blitt et kvinneyrke = lavstatus. De første kvinnelige lærere måtte i tillegg ta til takke med HALVE lønna av den mannlige læreren. 

• Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da heier vi på at flere menn vil ønske seg inn i det lavlønnede læreryrket.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Thatcher? Clinton? Kvinnelige ledere kriger mer enn mannlige

https://www.nber.org/system/files/working_papers/w23337/w23337.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da heier vi på at flere menn vil ønske seg inn i det lavlønnede læreryrket.

De vil jo ikke ha disse jobbene. De klager, men vil ikke gjøre noe med det. Da jeg studerte juss, ville ingen av mine mannlige medstudenter jobbe i det offentlige. Jeg ble uteksaminert i 2005, så det var en stund siden - de samme tendensene som i dag. De ville jobbe i forsikringsselskap, advokatfirmaer og andre private foretak. Fordi det var høyere status, bedre karrieremuligheter og myyye bedre lønn. De fleste jobber i det offentlige er dårlig betalt, har svært begrensede karrieremuligheter, null frynsegoder (man betaler for eget julebord i kantina på jobben, må selv dekke både parkering og alt det andre) og ofte ensformige, langdryge prosesser og kjedelige arbeidsoppgaver. På samme måte som med andre kjedelige ting som husarbeid, barnepass osv, mener mange menn at slike jobber er under deres verdighet. 

Menn kan ikke klage over at "det offentlige er feminisert", når de selv har valgt bort menn i det offentlige. Til og med der menn får kjønnspoeng for å komme inn på studier, som sykepleier og lærer, så søker ikke mennene. De vil ikke ha disse jobbene.

• Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thatcher? Clinton? Kvinnelige ledere kriger mer enn mannlige

https://www.nber.org/system/files/working_papers/w23337/w23337.pdf

Det har vært svært få kvinnelige ledere. Begge verdenskrigene hadde menn på alle fronter.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...